Sport-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vad föredrar du?

Motorsport
5
83%
Annat
1
17%
 
Antal röster: 6

Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Sport-tråden

Inlägg av Persson97 »

Tjena!

Letade runt och hittade ingen sport-tråd så bestämde mig för att göra en!

Här kan ni skriva bland annat om :
* Vilken sport ni spelar/spelat/föredrar.
* Om ni vill ha tips(om olika sporter tex)
* Snyggaste! (Snyggaste målet, snyggaste knock outen o.s.v.).

Egentligen allt som har med sport att göra!
Senast redigerad av Persson97 den 22 februari 2013, 02:16, redigerad totalt 5 gång.
2strokeNicke
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 17 maj 2012, 22:01

Inlägg av 2strokeNicke »

gooookart!!

snyggaste "målet" jag gjort är när en gubbe körde in i mig och knäckte sitt chassi för 15k 8)
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Judo,

Körde mot en snubbe stor ( typ ca 8kg tyngre) som f*n och as kaxig. la ner han i marken så de small på 5 sekunder, fick Ipon( högsta poäng= man vinner automatisk )
Senast redigerad av Agge0102 den 18 februari 2013, 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Därbiii skrev:Judo,

Körde mot en snubbe stor ( typ ca 8kg tyngre) som f*n och as kaxig. la ner han i marken så de small på 5 sekunder, fick Ipon( högsta poäng= man vinner automatisk )och vann matchen :D
Det körde jag med en gång i tiden! :D
Men la av sen för att man inte kom vidare då övre gruppen var "full" :(
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Därbiii skrev:Judo,

Körde mot en snubbe stor ( typ ca 8kg tyngre) som f*n och as kaxig. la ner han i marken så de small på 5 sekunder, fick Ipon( högsta poäng= man vinner automatisk )och vann matchen :D
Man vinner automatiskt, sen vann du matchen. Snyggt!

Spelade fotboll o innebandy, men när man kom upp i ålder fanns det inga lag.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Persson97 skrev:
Därbiii skrev:Judo,

Körde mot en snubbe stor ( typ ca 8kg tyngre) som f*n och as kaxig. la ner han i marken så de small på 5 sekunder, fick Ipon( högsta poäng= man vinner automatisk )och vann matchen :D
Det körde jag med en gång i tiden! :D
Men la av sen för att man inte kom vidare då övre gruppen var "full" :(
Synd, riktigt kul sport faktiskt. Lite synd att många inte riktigt vet vad det är för något. De flesta har bara hört talas om Karate, jujutsu mm..
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

DEA!! skrev:
Därbiii skrev:Judo,

Körde mot en snubbe stor ( typ ca 8kg tyngre) som f*n och as kaxig. la ner han i marken så de small på 5 sekunder, fick Ipon( högsta poäng= man vinner automatisk )och vann matchen :D
Man vinner automatiskt, sen vann du matchen. Snyggt!

Spelade fotboll o innebandy, men när man kom upp i ålder fanns det inga lag.
Hade ni inget A-lag menar du?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Sporten som ligger mig närmast hjärtat och alltid kommer att göra är ishockey!
Är målvakt och måste säga att mina 2 bästa minnen var första nollan då vi vann med 4-0, och min första lackerade mask :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

A-laget bestod av 30åriga gubbar.. jag var 14 och ville inte spela med som xd
Årets Styrelsemedlem 2013
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

*vilken sport ni spelar/föredrar
Spelade ishockey förut i ett riktigt skitlag, förlorade oftast tvåsiffrigt och gjorde 3-4 mål max per match.
I serien för 94or, dock hade vi blandade årskullar i vårt lag, dvs 95or och 96or, folk sket i att komma på träningar och matcher utan att föranmäla det, bland stod man där på träningen med fem spelare och vissa träningar var man 25 personer.
Var back först, men blev sedan målvakt när han slutade.

Så en gång när vi skulle spela emot TVÅ av seriens topplag så var vi endast sex utespelare(jag var målis då), och vi hade första och andra matchen, dvs ingen paus förutom ismaskinen som fixade till isen.

Förvånansvärt så vann vi båda vi båda matcherna, första med 2-4 och andra med 0-2, kändes skapligt overkligt, men samtidigt så jävla underbart att seriens sämsta lag, vann över seriens två bästa lag när vi hade sex utespelare bara, vissa av motståndarna grät för att de torskade emot oss.

Lyckan var enorm, satan vad beröm man fick av motståndarnas föräldrar, speciellt jag som fick runt 30 skott på mig i varje match men släppte bara in två och höll nollan, bästa minnet ifrån sporttiden.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

p0d1 skrev:*vilken sport ni spelar/föredrar
Spelade ishockey förut i ett riktigt skitlag, förlorade oftast tvåsiffrigt och gjorde 3-4 mål max per match.
I serien för 94or, dock hade vi blandade årskullar i vårt lag, dvs 95or och 96or, folk sket i att komma på träningar och matcher utan att föranmäla det, bland stod man där på träningen med fem spelare och vissa träningar var man 25 personer.
Var back först, men blev sedan målvakt när han slutade.

Så en gång när vi skulle spela emot TVÅ av seriens topplag så var vi endast sex utespelare(jag var målis då), och vi hade första och andra matchen, dvs ingen paus förutom ismaskinen som fixade till isen.

Förvånansvärt så vann vi båda vi båda matcherna, första med 2-4 och andra med 0-2, kändes skapligt overkligt, men samtidigt så jävla underbart att seriens sämsta lag, vann över seriens två bästa lag när vi hade sex utespelare bara, vissa av motståndarna grät för att de torskade emot oss.

Lyckan var enorm, satan vad beröm man fick av motståndarnas föräldrar, speciellt jag som fick runt 30 skott på mig i varje match men släppte bara in två och höll nollan, bästa minnet ifrån sporttiden.
Ja matcher med mycket att göra och att se motståndarna gråta är den bästa känslan! :twisted: heltklart :D
EDIT: att få mycket beröm osv. Är också en skön känsla :wink:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

http://img11.imageshack.us/img11/9232/imagefbf.jpg
Tar och slänger upp en bild på mig i målet, fler får gärna lägga in bilder när ni idrottar :D
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

HOCKEY!

Spelade med ett 96/97 lag förut (är född 98) vi vann serien och de mesta vi ställde upp i. Vår tränare var sjukt duktig han gick kurser tillsammans med tränarna från elitserien mm. Så vi tränade skit mycket, men det gav resultat. Sen vart laget nerlagt för vi var för några och tränaren fick ett erbjudande att träna Solna.
Så nu spelar jag med A-laget, får inte spela så mycket men man lär sig mycket på det! :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

adamwestman skrev:HOCKEY!

Spelade med ett 96/97 lag förut (är född 98) vi vann serien och de mesta vi ställde upp i. Vår tränare var sjukt duktig han gick kurser tillsammans med tränarna från elitserien mm. Så vi tränade skit mycket, men det gav resultat. Sen vart laget nerlagt för vi var för några och tränaren fick ett erbjudande att träna Solna.
Så nu spelar jag med A-laget, får inte spela så mycket men man lär sig mycket på det! :D
Riktigt nice, vad spelar du för position? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

Persson97 skrev:
adamwestman skrev:HOCKEY!

Spelade med ett 96/97 lag förut (är född 98) vi vann serien och de mesta vi ställde upp i. Vår tränare var sjukt duktig han gick kurser tillsammans med tränarna från elitserien mm. Så vi tränade skit mycket, men det gav resultat. Sen vart laget nerlagt för vi var för några och tränaren fick ett erbjudande att träna Solna.
Så nu spelar jag med A-laget, får inte spela så mycket men man lär sig mycket på det! :D
Riktigt nice, vad spelar du för position? :)
Back! 8)
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

The one and only, HOCKEY!
Målvakt, född 97, lirade med 96or förra året, lirat lite med J18 nu på slutet..
Bland det skönaste var i söndags när vi piskade Björklöven! Förra gången vi mötte de hade vi lite folk och alla i vårat lag hade redan lirat en match just innan, man han knappt äta mellan och sen spelade vi uruselt och förlorade med 14-4. Vi fick då höra att vi var ett hockeylag.. När vi mötte de i söndags pissade vi på de och vann med 6-1, då var de inte lika kaxxiga ;)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

spelar fotboll i ett b-juniors lag.
spelar försvarare
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 29 oktober 2012, 21:08

Inlägg av tobbe_159 »

springer,styrketräning,mtb:)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

tobbe_159 skrev:springer,styrketräning,mtb:)
Önskar att jag körde mtb, är ju svinkul med både dirt och downhill ju :D
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Tar och kör trådens första rekommendation för dom som letar sport!
Sqosch! (tror jag det stavas :roll: )
Snabb sport som är lätt att lära sig och fruktansvärt kul!
Även rätt jobbig :D
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Har alltid undrat, men att köra BMX eller kross är väll också en sport, eller hur? :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

rasmusborg skrev:Har alltid undrat, men att köra BMX eller kross är väll också en sport, eller hur? :)
Ja.


Sak vi göra en lista på "sporter" som egentligen inte är sporter? Typ bordspingis, shack, fotboll, dans, ridning osv.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

spelade hockey innan och var målvakt:) var riktigt kul tyckte jag dem åren jag spelade vi vann serien typ fyra gånger och vann dm guld typ fyra gånger med :) bästa minnet från hockey livet var nog när jag stod dm final mot Hv71 och vi vann med 2-1, och jag fick 30 skott på mig var nog en av dem bästa dagarna i mitt liv:)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

drd håkan skrev:spelade hockey innan och var målvakt:) var riktigt kul tyckte jag dem åren jag spelade vi vann serien typ fyra gånger och vann dm guld typ fyra gånger med :) bästa minnet från hockey livet var nog när jag stod dm final mot Hv71 och vi vann med 2-1, och jag fick 30 skott på mig var nog en av dem bästa dagarna i mitt liv:)
Fan va skönt med många målvakter här :D
Jo hv var nog det skönaste laget att slå :D
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Persson97 skrev:
drd håkan skrev:spelade hockey innan och var målvakt:) var riktigt kul tyckte jag dem åren jag spelade vi vann serien typ fyra gånger och vann dm guld typ fyra gånger med :) bästa minnet från hockey livet var nog när jag stod dm final mot Hv71 och vi vann med 2-1, och jag fick 30 skott på mig var nog en av dem bästa dagarna i mitt liv:)
Fan va skönt med många målvakter här :D
Jo hv var nog det skönaste laget att slå :D
vilket lag spelar du i?:)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

drd håkan skrev:
Persson97 skrev:
drd håkan skrev:spelade hockey innan och var målvakt:) var riktigt kul tyckte jag dem åren jag spelade vi vann serien typ fyra gånger och vann dm guld typ fyra gånger med :) bästa minnet från hockey livet var nog när jag stod dm final mot Hv71 och vi vann med 2-1, och jag fick 30 skott på mig var nog en av dem bästa dagarna i mitt liv:)
Fan va skönt med många målvakter här :D
Jo hv var nog det skönaste laget att slå :D
vilket lag spelar du i?:)
Växjö, själv? :D
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

har lagt av med hockey men spelade i hcdalen:)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

körde tennis i 4år, la av i 1 år men har börjat nu igen. känns gött! :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Demuz skrev:körde tennis i 4år, la av i 1 år men har börjat nu igen. känns gött! :D
Låter bra demuz!
Något trevligt minne att dela med dig av? :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
TimSandstedt
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 15 november 2012, 19:34

Inlägg av TimSandstedt »

Spelar hockey i Lenhovda if, har spelat hockey i växjö lakers innan.
Bästa minne : första matchen i Lenhovda ( började där iår).
.
Yamaha DT50X SM
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

TimSandstedt skrev:Spelar hockey i Lenhovda if, har spelat hockey i växjö lakers innan.
Bästa minne : första matchen i Lenhovda ( började där iår).
.
Synd att du aldrig gjorde mål på mig i växjö :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

själv håller jag på me segling och lite ammatörmessig cross :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Skriv svar