När jag köpte mopeden sa dom som sålde den att den gick lite dåligt just nu för att det var ny cylinder på den., ( Mycket olja i bensinen) för att smörja.
Den var väldigt svag men kunde iaf köra på munstycke 76.
Tomgången var man tvungen att gasa lite då och då för att den inte skulle stängas av, Då försökte jag ställa in förgasaren men inget händer när jag skruvar på tomgångsskurkven,Luftskruven? PS. Den går bättre på tomgången med shocken i / När man sätter på refill bensinen på kranen
Gick nu lite efter tändstiftfärgerna , och började på munstycke 98 och ner till 82 och då har den typ oboy brun, Men är fortfarande lika svag?. Dom innan svetsade själv igen röret med plugg osv.., Det läcker ingen tjuvluft i insuget iaf.
Mopeden är en CH RACING WSM 50. Årsmodell 2005, gått ca 1200
Någon som vet vad felet kan vara?!, Väldigt tacksam för hjälp!,
Om du bor nära mig PM Gärna.
EDIT: Jag har en budget på ca 3k att fixa för.
Senast redigerad av Geggkulan2 den 19 januari 2013, 18:03, redigerad totalt 2 gång.
min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?
Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?
kan vara pluggen i röret,
gör rent förgasarn
kolla cylindern/kolven
ta bort plugg fan ur röret sätt i en färdig plugg om du ska sätta dit någon
ryker den något när du gasar?
Senast redigerad av david96 den 19 januari 2013, 18:04, redigerad totalt 1 gånger.
Piitus96 skrev:min var likadan med att den dog på tomgång vid stoppskyltar o dyligt, samt att inget ändrades när man lekte med luftskruven/tomgångsskruven...
dock så blev moppen starkare efter att jag RENGJORT förgasaren och fiick även tillbaka tomgången. Moppen hade gått 100 mil utan att ha rengjorts tidigare
Finns det något i förgasaren som finns att göra rent som man inte vet som nybörjare?
kan vara pluggen i röret,
gör rent förgasarn
kolla cylindern/kolven
ta bort plugg fan ur röret sätt i en färdig plugg om du ska sätta dit någon
Om jag kollar cylinder / kolv är det inte skit komplicerat att sätta tillbacks?:P, Sen har jag ingen svets hemma funkar det att ta bort med något annnat?
david96 skrev:nej de är bus enkelt du behöver bara ta av topp locket så ser du fall den är skadad etc, så töm ut all kylar vätska först sen skruva bara av toppen