köpa en NAS(nätverksansluten hårddisk)

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

ska jag köpa den?

ja!
6
60%
nej..
2
20%
nej..
2
20%
 
Antal röster: 10

Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

köpa en NAS(nätverksansluten hårddisk)

Inlägg av Demuz »

hej! funderar starkt på att köpa en NAS. alltså en extern hårddisk som är ansluten direkt i routern. tanken med detta är att jag då ska kunna komma åt mina filer vart jag än är och på vilken enhet jag än använder. tex så vill jag kunna streama film direkt till en mediaspelare som tex ett xbox och slippa allt vad gäller dropbox,usb-minnen- maila över filerna etc..

jag har tittat lite på denna och tycker den har väldigt bra omdömen iaf så den verkar ju inte vara dålig direkt :)

vill ju slippa släpa runt på en hel hårddisk med filmer när jag ska till tjejen så då vore det perfekt att ha en sån här så man kan hämta hem den man vill se till datorn :) även praktiskt i skolan om man behöver något dokument och inte har datorn med sig


just nu så kostar den ju bara 999kr så tänker nog slå till men ville bara höra ifall någon av er har en NAS som kan komma med lite tips.

så det jag vill ha svar på är väll följande:

*har någon av er en NAS och fungerar det bra isf?

*tycker ni denna NAS verkar bra eller borde jag satsa på någon annan?

eller om ni några andra liknande lösningar så är det bara att berätta :)

vet att detta är ett moppeforum men det skadar ju inte att fråga för det kan ju finnas någon som har en hemma hos sig eller är kunnig.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Det finns ju andra lösningar (som man inte får nämna här) :roll:

Edit: Men jag tycker att du ska köpa den :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Pumpa_TedZa
Elmoped
Inlägg: 143
Blev medlem: 24 november 2012, 21:16
Ort: Skanör

Inlägg av Pumpa_TedZa »

Apple Time Capsule 2tb:) Om du har Macbook eller Iphone/Ipad :p
TTT = Ted Tha Tuner!

Tveka inte med att ställa frågor angående allt möjligt kan förhoppningsvis svara!
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Fatzy skrev:Det finns ju andra lösningar (som man inte får nämna här) :roll:

Edit: Men jag tycker att du ska köpa den :)
Vad fan babblar du om? Det finns inga olagliga sätt att lagra saker i nätverket? Vafan?

Om du ska köpa den där kan du lika gärna köpa en extern hårddisk på 2tb enligt mig. Du lär få snabbare accesstider med att koppla in en extern i datorn direkt och slippa strulet som kan uppstå med att den inte vill fungera i nätverket osv. Annars bör du satsa på en "riktig" typ en D-Link DNS320, har den själv med 2x2TB och den rullar på ypperligt.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

juckeyy skrev:
Fatzy skrev:Det finns ju andra lösningar (som man inte får nämna här) :roll:

Edit: Men jag tycker att du ska köpa den :)
Vad fan babblar du om? Det finns inga olagliga sätt att lagra saker i nätverket? Vafan?

Om du ska köpa den där kan du lika gärna köpa en extern hårddisk på 2tb enligt mig. Du lär få snabbare accesstider med att koppla in en extern i datorn direkt och slippa strulet som kan uppstå med att den inte vill fungera i nätverket osv. Annars bör du satsa på en "riktig" typ en D-Link DNS320, har den själv med 2x2TB och den rullar på ypperligt.
Kanske, kanske inte..
Dock så är det nog smidigare att använda en NAS..
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

köp usb om du vill kolla på film med bruden
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

draken skrev:köp usb om du vill kolla på film med bruden
Då kan man lika gärna köpa en liten extern hårddisk men det smidigaste är ju att ha en NAS.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

tror några har missförstått det hela lite. jag vill slippa flytta runt lagringsenheter överhuvudtaget så därför funderade jag på en Nas.

men nu så har jag iaf köpt den och det var verkligen värt det! så otroligt smidigt är det. hade lite problem med att telias gateway inte ville öppna dom portar som krävdes för fjärråtkomst men det löste sig till slut! :)

tycker den är väldigt prisvärd för 999 men när man får en stabilare inkomst så blir det att köpa en Nas med Raid 1 eller 5.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Den går inte att köpa längre. Varför delar du bara inte allt över nätverket på din stationära, då kan du ju komma åt det på alla datorer i hemmet lika bra som med en NAS.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

k-skåpet skrev:Den går inte att köpa längre. Varför delar du bara inte allt över nätverket på din stationära, då kan du ju komma åt det på alla datorer i hemmet lika bra som med en NAS.
För att jag inte har någon stationär och jag vill slippa ha datorn på dygnet runt.
Skriv svar