bytte till mig en ciao som inte startade, renoverade motorn med nya packningar ,packbox, brytare . jag måste ha choke för att den ska kunna gå men går väldigt dåligt ändå. Den typ orkar inte varva upp. pga att ja måste ha choke så köpte ja nya munstycken och testade från 39-48 ,( hade 43 i innan) men gick bara sämre. testade även med nytt tändstift och gick lite bättre. jag har testat blåsa in luft i luftburken och varvade då lite mera.
så har ni några tips på vad ja kan göra för att få den gå bra?
Gör rent förgasaren, kolla jordningen och så att den får fin gnista. Konden brukar spöka på dem vet jag men om det har med det här att göra vet jag inte riktigt..
Står det gammal bensin i tanken kanske?
Om du måste ha choke i är det ju munstycket, men då gjorde du rätt att byta upp dig men du kanske skulle ha nåt emellan 43 och 48? Sen är den trimmad nåt?
MisterDT50R skrev:Om du måste ha choke i är det ju munstycket, men då gjorde du rätt att byta upp dig men du kanske skulle ha nåt emellan 43 och 48? Sen är den trimmad nåt?
EDIT: Kolla tändstiftet!!!
de är nytt tändstift, jo de är de jag tycker är så konstigt att den inte går när jag byter upp mig i munstycke. har provat allt mellan 39-48
vad stälde du brytarna på? de ska stå på exakt 0,40 de är väldigt kinkiga med brytaravståndet. är det något trim på den?
kondensatorn tror jag inte på. antingen blir det ingen gnista eller så misständer/försvinner gnistan när motorn blir varm. som sagt. kolla brytarna igen.
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
vicke1112 skrev:vad stälde du brytarna på? de ska stå på exakt 0,40 de är väldigt kinkiga med brytaravståndet. är det något trim på den?
kondensatorn tror jag inte på. antingen blir det ingen gnista eller så misständer/försvinner gnistan när motorn blir varm. som sagt. kolla brytarna igen.
De var ett tag sen jag ställde in de men tror vi ställde de på 0,4, om de är de som de ska vara orginal ? De kan vara ett trimrör på den men inte säker. Kan också tillägga att den orkar mer den korta stunden den är kall
gö det! själv fått igång min nya ciao/bravo nu. 43mm 70cc, 12mm förgasare. gianelli orginalliknande effektrör 23mm krök. dock för stort munstycke just nu
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
vicke1112 skrev:gö det! själv fått igång min nya ciao/bravo nu. 43mm 70cc, 12mm förgasare. gianelli orginalliknande effektrör 23mm krök. dock för stort munstycke just nu
Hur fort går den med de? Är jä*ligt sugen på att smäcka på en 70cc på min
vicke1112 skrev:inte hunnit prova. är blankis och fick precis igång den. och så är den ju felinstäld.
Gött men ska de vara 0,4 orginal ? Du har inte en fungerande förgasare till salu ? Om de eventuellt skulle vara de felet
0,4 ja. Jag har en i delar men kolla om hålen i emulitionsröret (det guldiga röret) är igensatta. ta en ståltråd ifrån en stålborste och rengör hålen. sätt tillbaka originalmunstycket och testa att ställa in brytarna. testa att köra sen.
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered
fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96