snökaoset i stockholm

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Jag bor i jordbro i varenda rondell stod de lastbilar som satt fast... bussarna kom ingen vart och ställdes in efter ett tag (när alla hade kommit TILL skolan) så ingen kunde iprincip komma hem :P
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

gandih500 skrev:Jag bor i jordbro i varenda rondell stod de lastbilar som satt fast... bussarna kom ingen vart och ställdes in efter ett tag (när alla hade kommit TILL skolan) så ingen kunde iprincip komma hem :P
Jag bor i Vega.. Farsan svängde av motorvägen vid Länna och såg 4 stilla ståendes långtradare på vägen upp till Vega :)
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vill inte vara nedlåtande, men ni är ju knappast dom enda som har problem med vädret i dagsläget. Lite kul att se en norrlännings min när ni tjuter av 30cm snö..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

DEA!! skrev:Vill inte vara nedlåtande, men ni är ju knappast dom enda som har problem med vädret i dagsläget. Lite kul att se en norrlännings min när ni tjuter av 30cm snö..
Nej men det verkar som om vi har mest problem med plogningen. Vad jag har sett så har dom bara plogat bussvägar nu.
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det finns ju en ganska stor bidragande del till det, Stockholm är ju faktiskt Sveriges största stad, så givetvis tar det längst tid/mest arbete med det. Men å andra sidan har ni bättre gångavstånd (inom ett visst område iaf).
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

DEA!! skrev:Det finns ju en ganska stor bidragande del till det, Stockholm är ju faktiskt Sveriges största stad, så givetvis tar det längst tid/mest arbete med det. Men å andra sidan har ni bättre gångavstånd (inom ett visst område iaf).
Fast jag bor ju inte i city så jätte nära är det inte. Och jag har inget gång avstånd till tunnelbanan eller pendeln.
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nej men ni har ju kollektivtrafik att ta in. Jag bor 35km från mitt jobb, kör på en oplogad väg..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

DEA!! skrev:Nej men ni har ju kollektivtrafik att ta in. Jag bor 35km från mitt jobb, kör på en oplogad väg..
All busstrafik är inställd där jag bor :( har varit det hela dagen.

Kör du a-traktor eller?
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Att ställa in all kollektivtrafik en dag är riktigt svagt! Sen sitter politikerna att vi inte ska släppa ut mycket avgaser, men ni måste ju ta bilen då..?

Bil givetvis :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

DEA!! skrev:Att ställa in all kollektivtrafik en dag är riktigt svagt! Sen sitter politikerna att vi inte ska släppa ut mycket avgaser, men ni måste ju ta bilen då..?

Bil givetvis :wink:
Ja och jag som går i skolan och inte har någon bil kan ju inte åka. Men det är inget att klaga över :P Och dom som tar bilen har ju inte så lätt att ta sig fram ändå om dom inte har fyrhjulsdrift då.
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Stockholm har jag ingen aning om.. :p Men här i valdemarsvik är de 45-50 cm ny snö och jag bor på landet och bonden var dum nog och låna ut plogen igår och all snö kom inatt så man fick va hemma! :D
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Demuz skrev:ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..

använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
Typ alla kör med idiotiska friktionsdäck.



Jag bor i Eskilstuna och igår var det ca 5cm snö när jag gick och la mig imorse när jag vaknade var det ca 40cm och när jag kom hem en ca 60cm.


På vägarna vid mig så hade dom inte plogat något och det hade blåst igen så på en del ställen var det mellan 80-110cm ungefär.

Bild

Bild

Det är ju ändå en "jeep" men den fastnade lite grann men vi kom loss iaf fast det var värre för flera andra som satt fast och hade åkt av vägen.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Snälla, snökaos hit snökaos dit! De har snöat mer än normalt, Sverige har inte vart beredda, alla får panik. Alla lastbilar kör fast som vanligt. Folk i bilar tror dom är odödliga, o slutar med dikeskörningar osv.

De är vanligt, värre var de -95 kan ja lova! Då gick de inte köra, militären fick komma med bandvagnar om någon ville ha ambulans, de va snökaos!

Fö. så behövde jag pulsa sa 5km i 80cm snö från bussen idag! Får väll se om jag går imorn! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

Jahap kommer inte till skolan idag heller :/ bussarna slutar gå o de står till o med en buss jävel utanför mitt fönster som sitter fast :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

MrAndersson skrev:Snälla, snökaos hit snökaos dit! De har snöat mer än normalt, Sverige har inte vart beredda, alla får panik. Alla lastbilar kör fast som vanligt. Folk i bilar tror dom är odödliga, o slutar med dikeskörningar osv.

De är vanligt, värre var de -95 kan ja lova! Då gick de inte köra, militären fick komma med bandvagnar om någon ville ha ambulans, de va snökaos!

Fö. så behövde jag pulsa sa 5km i 80cm snö från bussen idag! Får väll se om jag går imorn! :)
95-96 var det grymma snökaoset.

Föddes dä i ystad då det var som värst, mamma skulle till sjukhuset men de hade inte sett bilen då den låg under snötäcket så de ringde ambulans. Ambulansen slapp inte framm så hon blev hämtad med en bandvagn till sjukhuset, senare fick pappa grävt bilen framm och då plogade militären en väg till han till sjukhuset så han slapp med bilen :)
Användarens profilbild
tååbe_97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 161
Blev medlem: 25 juni 2012, 20:21
Ort: korsholm, Finland

Inlägg av tååbe_97 »

Man blir så förbannad när ni har en meter snö och här sitter man med 5 cm och väntar på att få köra snöskoter! :(
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Fick va hemma idag igen pga all snö! :D
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Inlägg: 311
Blev medlem: 8 december 2010, 19:39
Ort: kommunistkyrkan
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

vafan, vi fick 1m snö förra fredagen, då var vi ute och åkte 740? nemas problemas.. det är att man ska kunna köra bil
hitler is tha king
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

rätt kul när man tänker på snökaoset i stockholm :P I Norrland har det ju snöat minst en månad mer än här nere och där hör man alldrig snö kaoset i luleå tex :P både kallare och mer snö där oftast.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
daniel.sjöman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 juli 2012, 20:46

Inlägg av daniel.sjöman »

Här i norrtälje kunde man knappt ta sig hem igår, ca 40cm snö.
all busstrafik är inställd och en traktor som plogar här jag bor Körde punka efter att han körde in i en vägbom
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

bor i insjön, här har det snöat fett länge nu, det är drivor upp till nästan 1 m på vissa atälen och det snöar hela tiden :) bussarna o tågen klarar sig bra.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

daniel.sjöman skrev:Här i norrtälje kunde man knappt ta sig hem igår, ca 40cm snö.
all busstrafik är inställd och en traktor som plogar här jag bor Körde punka efter att han körde in i en vägbom
Haha helt sjukt vilket kaos de blir i Stockholm med 40 cm snö..

lite överdriven bild men

Bild
bibapeolola
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

i norrtälje är det tydligen fortfarande oplogat på många ställen så knappt några bussar går. vafan dom har ju haft nästan ett dygn på sig och ploga men inte fan är dom klara än :?

om det kommer 40cm snö här i dalarna så är det mesta borta dagen efter jue :)
zamme
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 9 september 2012, 13:42

Inlägg av zamme »

Nu jävlar händer det saker i kristinehamn! typ 1,5 dm snö nu! Förjävla roligt att glida omkring!!
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
Anteee
Varnad
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 januari 2012, 13:24

Inlägg av Anteee »

Fatzy skrev:[spoiler]Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/spoiler]
Lite bilder från Skellefteå med omnejd!
Stackars Stockholmarna <3

Lika mycket som oss i Hudiksvall typ (1h söder om Sunsvall)
Åååååh vad jag tycker synd om alla Stockholmare
[spoiler] :roll: [/spoiler]
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

http://www.dt.se/webbtv#LqcIosWiWZwFESXG3rl6vw

Jag vill också köra skoter i Stockholm :roll:
Skriv svar