snökaoset i stockholm

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

snökaoset i stockholm

Inlägg av gandih500 »

Ja va har ni att säga om detta... Alla tåg och bussar har ställts in.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

vi har ett jävla kaos här i Lidköping. till skillnad från andra så bryr jag mig inte för mycket om det. jag går till skolan utan att gnälla ;)

skolan borde nog ställa in snart för det är så jävla mycket snö på taken.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

ja här i sundsvall är allt som vanligt :P
förstår inte varför alla andra städer har problem bussarna går och tågen går som vanligt.
helt klart så fastnar det några bussar men det går :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

FreZz skrev:ja här i sundsvall är allt som vanligt :P
förstår inte varför alla andra städer har problem bussarna går och tågen går som vanligt.
helt klart så fastnar det några bussar men det går :P
äh vårt kaos i göteborg 2 cm snö och en buss kö ifrån backaplan till nordstan (ca 4km)

här är de riktigt kaos ^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
salaa
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13
Ort: Skogen

Inlägg av salaa »

I Sundsvall är det ju typ en halv meter men inte blir det kaos här!?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

david96 skrev:
FreZz skrev:ja här i sundsvall är allt som vanligt :P
förstår inte varför alla andra städer har problem bussarna går och tågen går som vanligt.
helt klart så fastnar det några bussar men det går :P
äh vårt kaos i göteborg 2 cm snö och en buss kö ifrån backaplan till nordstan (ca 4km)

här är de riktigt kaos ^^
haha fy fan vad dåligt! här har vi oskrapade vägar och allt :P
dra hanbromsen och ligger brett igenom svängarna :D
salaa skrev:I Sundsvall är det ju typ en halv meter men inte blir det kaos här!?
halv meter!?!?! vart bor du? vi har ju typ 70 85 cm!
Quattro lyfe
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

Här i Luleå (Norrbotten) har vi typ 1cm snö på vägarna och annars är det väll 5cm :lol:
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Bild
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

kjelle skrev:Bild
ni kan räkna med oss från norrland med!
Quattro lyfe
salaa
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 augusti 2012, 16:13
Ort: Skogen

Inlägg av salaa »

FreZz skrev:
salaa skrev:I Sundsvall är det ju typ en halv meter men inte blir det kaos här!?
halv meter!?!?! vart bor du? vi har ju typ 70 85 cm!
Bor långt ifrån men var där i helgen och då hade det snöat en halvmeter den dagen och var ändå ingen kaos. I stockholm får dom 4 cm sen blir det total kaos....
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

jävla fjollträsk att dom inte lär sig och köra när det kommer någon cm snö... här är det 30-40cm och här rullar allt på som det ska och hela stan är ute och sladdar :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Jävla svennar som inte klarar av lite snö..



Ta det inte seriöst..
Lucass
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 september 2012, 19:39

Inlägg av Lucass »

Jag bor i Nynäshamn (5mil söder om Stockholm) och här har de kommit 30-40cm och alla bussar är ur trafik, tågen går men var tredje timme typ. Skolarna stängde även vid 12 idag när vi vanligtvis går till 3.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

vänta nu lite... är alla tåg inställda? jag som ska med x2000 ifrån Göteborg nu till helgen, kommer jag kunna åka upp tror ni?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Macko96 skrev:vänta nu lite... är alla tåg inställda? jag som ska med x2000 ifrån Göteborg nu till helgen, kommer jag kunna åka upp tror ni?
Det lär du ju kunna, dom kan ju inte ställa in tågtrafiken hela vintern bara för att det ligger ett par centimeter snö på spåren.

Efter ett par dagar så kommer dom förmodligen testa att köra på spåren ändå och inse att det funkar finfint, och allt blir som vanligt igen.
...tills det kommer ett par centimeter till, och då blir det väl samma visa igen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..

använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Jag har inte kunnat dra till skolan inga bussar gick vid mig. Har sett några plogbilar men inte många asså.. Man skulle kunna tjäna fett med cash om man drar runt och plogar.

Var även uppe vid City Gross och hjälpte ca 10 bilar som hade fastnat. Plogbilen och 4 lastbilar hade också fastnat. Fick lite dumle för tack för hjälpen av några tjejer. :)

Bor i Haninge. Bussarna har varit inställda hela dagen. Om man inte har fyrhjulsdrift så är det inte enkelt att ta sig fram. Det märktes!

Det är flera personer som kör runt med allrounddäck och dom är ju totalt värdelösa på isen.
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Demuz skrev:ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..

använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
många som kör på friktions däck, alltså dubbfritt å värdelöst...
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

streamjr skrev:
Demuz skrev:ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..

använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
många som kör på friktions däck, alltså dubbfritt å värdelöst...
Ja det märkte man verkligen när jag var och hjälpte bilarna. Helt värdelöst satsa på ett par riktiga vinterdäck så kanske man slipper onödigt slit !
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

streamjr skrev:
Demuz skrev:ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..

använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
många som kör på friktions däck, alltså dubbfritt å värdelöst...
Fast tidigare idag i Stockholm när kaoset uppstod så hade det inte frysit på, så även om de haft dubbdäck hade det inte hjälpt på en massa jäkla modd.
Var ute och körde, även om jag tog det väldigt lugnt med mina vinterdäck med dubb så gled framhjulen ändå.
Och det beror på modden, du har nada med grepp där.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Bor mitt i stan, men en i mitt hockeylag bor en bit utanför Skellefteå och hos han hade det kommit 70cm en natt.. Tyvärr fick de inte bilen att rulla, den var faktiskt insnöad :/ Men han och hans brorsa tog på sig shortsen och gick ut och hoppade från taket :)

Hörde oxå om snökaoset i Skåne, 20cm är inte att leka med!
LÄR ER KÖRA BIL FÖRFAN!

No Offence<3
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Till er som klagar på stockholmare, visst är det många som inte har en jävla aning om hur man framför en bil vid snöigt väglag.
Men tänk även på att Stockholm är en bra mycket större stad är t.ex Sundsvall så det är bra mycket mer vägar att försöka hålla öppna.
Det kom ungefär 30-35 cm under dagens gång och de allra flesta vägarna var oplogade, vem fan lyckas köra där hade ni tänkt? Och bussarna? Som väger 20 ton och åker runt på allrounddäck? Hur ska dom ta sig fram?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Jolly skrev:Till er som klagar på stockholmare, visst är det många som inte har en jävla aning om hur man framför en bil vid snöigt väglag.
Men tänk även på att Stockholm är en bra mycket större stad är t.ex Sundsvall så det är bra mycket mer vägar att försöka hålla öppna.
Det kom ungefär 30-35 cm under dagens gång och de allra flesta vägarna var oplogade, vem fan lyckas köra där hade ni tänkt? Och bussarna? Som väger 20 ton och åker runt på allrounddäck? Hur ska dom ta sig fram?
jag bor på landet och jag åker på oplagade vägar med min kapad 740 å de är inga problem ;)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jo när det inte hinns med att hålla vägarna rena så det blir en massa med modd så är det ju självklart svårt att ta sig fram.
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

streamjr skrev:
Jolly skrev:Till er som klagar på stockholmare, visst är det många som inte har en jävla aning om hur man framför en bil vid snöigt väglag.
Men tänk även på att Stockholm är en bra mycket större stad är t.ex Sundsvall så det är bra mycket mer vägar att försöka hålla öppna.
Det kom ungefär 30-35 cm under dagens gång och de allra flesta vägarna var oplogade, vem fan lyckas köra där hade ni tänkt? Och bussarna? Som väger 20 ton och åker runt på allrounddäck? Hur ska dom ta sig fram?
jag bor på landet och jag åker på oplagade vägar med min kapad 740 å de är inga problem ;)
Vad menar du med oplogade vägar. Här i stockholm är det ju ca 30-40 cm snö och is under det så det gäller att hålla en lagom fart och lugna svängar
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

littlebennyboi skrev:
streamjr skrev:
Jolly skrev:Till er som klagar på stockholmare, visst är det många som inte har en jävla aning om hur man framför en bil vid snöigt väglag.
Men tänk även på att Stockholm är en bra mycket större stad är t.ex Sundsvall så det är bra mycket mer vägar att försöka hålla öppna.
Det kom ungefär 30-35 cm under dagens gång och de allra flesta vägarna var oplogade, vem fan lyckas köra där hade ni tänkt? Och bussarna? Som väger 20 ton och åker runt på allrounddäck? Hur ska dom ta sig fram?
jag bor på landet och jag åker på oplagade vägar med min kapad 740 å de är inga problem ;)
Vad menar du med oplogade vägar. Här i stockholm är det ju ca 30-40 cm snö och is under det så det gäller att hålla en lagom fart och lugna svängar
mjo typ samma, smala skogsvägar med mycket snö och is under :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

streamjr skrev:
littlebennyboi skrev:
streamjr skrev: jag bor på landet och jag åker på oplagade vägar med min kapad 740 å de är inga problem ;)
Vad menar du med oplogade vägar. Här i stockholm är det ju ca 30-40 cm snö och is under det så det gäller att hålla en lagom fart och lugna svängar
mjo typ samma, smala skogsvägar med mycket snö och is under :)
Tvekar på att du ens kommer framåt i 40cm snö oplogat...
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Nicke_95 skrev:
streamjr skrev:
littlebennyboi skrev: Vad menar du med oplogade vägar. Här i stockholm är det ju ca 30-40 cm snö och is under det så det gäller att hålla en lagom fart och lugna svängar
mjo typ samma, smala skogsvägar med mycket snö och is under :)
Tvekar på att du ens kommer framåt i 40cm snö oplogat...
Det tror jag inte heller.. Här kommer man inte runt med en 740 om det inte skulle vara plogat. Det är mjuk snö. Man står bara och slirar. Hade en polares farsa som inte kunde köra med sin fyrhjulsdrivna bil. Den började bara ploga
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Ni kan ju kolla aftonbladet live så ser ni hur det ser ut....
http://www.aftonbladet.se/nyheter/aftonbladetlive/
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

FreZz skrev:
kjelle skrev:Bild
ni kan räkna med oss från norrland med!
Det är nog ett skämt, jag garvade iaf med tanke på att det är olagligt med snöskoter i stockholms området haha :P
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/aftonbladetlive/

Aftonbladet följer med en bärgningsbil och sänder live från stockholm..
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

[spoiler]Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/spoiler]
Lite bilder från Skellefteå med omnejd!
Stackars Stockholmarna <3
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Skulle oxå behöva lite ''snökaos'' här ;)
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

waaaoooow kaaaoooosss
fitta mods
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Oh fina bilder men ser ut som Stockholm på bilderna... Haha det e fan mycke snö i Stockholm ska ni veta va ute Ida... Bil trafiken stog still ingen va i skolan och det var cirka 1 meter snö på vanliga vägar så... Fast det var plogare som körde för fullt lite hör och där..
Skriv svar