Tja tror ni min helt orginala mrx klarar av ett 82 utan att blöddra, och om jag ev. ska sätta på mitt trimrör kommer den få tillräckligt med mat utan att riskera att den skär?
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Rieju_Jacob skrev:Tjatja
ponera att man har ett för stort huvudmunstycke, har jag fel eller kan man då bara vrida på luftskruven så den inte ska blöddra ?
Rieju_Jacob skrev:Jag ska prova med det i helgen noname, återkommer
okej, det sitter på just nu, kör urpluggat och kan bara ge 1/4 gas i sista växeln då jag närmar mig 75, annars hackar den ner till 65 så kan jag börja gasa igen
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Har borttagen plugg, skorsten och blindrör.
Har en polare som kör en xtreme utan pluggen o skorstenen med 88st.
Hur mycket gör blindröret, och vad bör jag använda?
Har bara ett sunkigt 78st just nu...
JAG HAR INGEN SIGNATUR OCH JAG ÄR TAMEFAN STOLT ÖVER DET!!!€€£@@{@$€$£@${£@£$@€€£$
Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.
Krallzen skrev:Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.
Går den bättre när du har choken (eller om du inte kan ta full gas) så ska du ha större munstycke.
Krallzen skrev:Thegrimreaper. har inte hittat det rätta munstycken ännu. 110 så går den lite hackigt på lågavarv en pytteliten stund sen när man börjar komma upp i varv så går den fruktansvärt bra. 114 då går den perfekt tills man börjar dra på fullgas så böar den bara ihop. Den går grymt bra med choken i. Jag kan köra med 110. men jag är bara rädd för att den ska nypa för att den inte får tillräckligt med bensin, för åf sa att den får för lite bensin när man ljust grått,brunt. tändstift.
Går den bättre när du har choken (eller om du inte kan ta full gas) så ska du ha större munstycke.
Alltså, hur kan det vara att jag måste byta till ännu större munstycke? den går ju bra på högavarven med 110, men den böar bara ihop på höga varven med 114. betyder det inte att 114 är för stort munstycke?
Alltså hur kan den gå renare på alla växlar med 110 än 114? om den vill ha mer bensin? berätta det gärna för mig. /Krallzen
Rieju_Jacob skrev:Tjatja
ponera att man har ett för stort huvudmunstycke, har jag fel eller kan man då bara vrida på luftskruven så den inte ska blöddra ?
kan gå om det inte är förstår munstycke
Typ strl 102
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Har nyss köpt mig en Drac(-01) som har Hebo krök+ org ljuddämpare 13/52 drevning och förra ägaren har också bytt munstycke.
Nu till frågan, när jag startar mopeden låter allt bra och när man varvar upp den låter det bra med. Men när jag ska köra iväg så axxar den jätte långsamt och ''blöddrar'' och varvar inte ut ordentligt innan den får ett jäkla ryck och börjar gå som fan. Detta händer på växlarna upp till 2-3 men sen går den grymt.
Antar att det är munstycket så va tycker ni ja ska ha för munstycke?
tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?
Lajjnus skrev:tjena, har sedan någon vecka tillbaka bytt munstcyke från 63 till 85 på min Derbi och jag kollade tändstiftet efter jag provkört den, det var oboybrunt. men idag fick jag för mig att kolla på tändstiftet igen och då vart det svart och lite sotit. tycker det är knepigt att den var oboybrun och gick som en klocka till att inte svara så rapt på gasen och att det blev svart och lite sotit? måste byta ner mig munstycke antar jag, men undrar hur blev detta sig?