Byta Galaxy SIII mot Iphone 4s?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Byta Galaxy SIII mot Iphone 4s?

Inlägg av moppenissen96 »

Har en macbook och jag har nyss fått en SIII:a , pappa har en 4s som är ungefär lika gammal , möjligen lite repigare , värt att byta?
Posse96
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 20 maj 2012, 20:56

Inlägg av Posse96 »

NEJ! inte värt å byta då s3an är både nyare och bättre! :D
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

skulle inte göra det
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag tycker det är gött som fan. Har en 4s och fick nyss en macbook air. Och det som är det goa är att dom sykrnoiserar sjuk bra. Jag hade bytt eller skaffat iPhone 5. Och du märker ingen skillnad på hur snabb 4s´en är till skillnad på s3.
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

varför byta mot en "mycket" sämre mobil? Samsung s3 är ju bättre än Iphone 5. Apple är så jävla överskattat för deras första iphone, samsung galaxy 2 var ju bättre än iphone 4 men ändå köpte alla sina jävla iphones för alla andra har det o säger att dom är bäst osv. Säger inte att Apple gör dåliga produkter, utan att dom tar sånt jävla överpris på skiten..
Användarens profilbild
Zaw
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 14 april 2012, 16:37

Nop

Inlägg av Zaw »

Nej, gör det inte! Dock kan det ju ha fördelar att ha Iphone om du har en mac dator redan. Med icloud och så tänker jag :) Smidigt att ha allt på samma ställe utan att behöva ladda över grejerna via sladd!
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd
Inlägg: 497
Blev medlem: 22 maj 2012, 13:12
Ort: Jönköping

Inlägg av Rieju_Jacob »

Nej! heelt ovärt, s3 är way bättre iphone är inget annat än överskattade statusmobiler, men sen som sagt tidigare så lirar dom ju grymt med sina fellow märkesmackapärer haha ;)
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Nop

Inlägg av DiNozzan »

Zaw skrev:Nej, gör det inte! Dock kan det ju ha fördelar att ha Iphone om du har en mac dator redan. Med icloud och så tänker jag :) Smidigt att ha allt på samma ställe utan att behöva ladda över grejerna via sladd!
Precis det jag menar.
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

s3 är ju oxså fett överskattad.. vem vill ha android som suger balle?
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

slider_Alex skrev:s3 är ju oxså fett överskattad.. vem vill ha android som suger balle?
Då det tekniskt sett kan göra allt som ios kan så är det person till person om de gillar Android eller Ios. Även om det egentligen är så Ios suger balle.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Jag skulle bytt, mest för att jag gillar iOS mer än Android. (har android på mobilen fast iOS på iPaden & itouchen)
Sen tycker jag också Galaxyn känns plastig, som de flesta Androids..
[spoiler]Bild[/spoiler]
ghettobird
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 16 september 2012, 21:06

Inlägg av ghettobird »

Behåll s3an, mycket bättre telefon.
Användarens profilbild
FetaOsteN
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 mars 2012, 23:50
Ort: Staffanstorp

Inlägg av FetaOsteN »

tS skrev:Jag skulle bytt, mest för att jag gillar iOS mer än Android. (har android på mobilen fast iOS på iPaden & itouchen)
Sen tycker jag också Galaxyn känns plastig, som de flesta Androids..
Bättre med plast än glas eller? En iphone går ju sönder direkt, en samsung klarar sina smällar skitbra. Har en galaxy Ace, tappat den nerför trappan ett antal gånger, och fått den bortskjuten av en boll när jag höll den i handen så den flög rätt upp i ribban på målet o sen ut på asfalten. Och den fick inte en skråma. Så Iphone suger rätt så mycke balle då de inte håller för ett skit.
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 220
Blev medlem: 11 oktober 2011, 20:19

Inlägg av tjeniss »

det är värt det, iphone synkar bättre. Plus att alla tror att iphone är långsammare än s3'an men den är den inte enligt mig, visste den har kraftigare processor osv osv men den har android vilket innebär att den blir ändå inte snabbare än iphone medtanke på att ios kör alla processer på ett annat sätt som gör allt snabbare.
Användarens profilbild
FetaOsteN
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 mars 2012, 23:50
Ort: Staffanstorp

Inlägg av FetaOsteN »

tjeniss skrev:det är värt det, iphone synkar bättre. Plus att alla tror att iphone är långsammare än s3'an men den är den inte enligt mig, visste den har kraftigare processor osv osv men den har android vilket innebär att den blir ändå inte snabbare än iphone medtanke på att ios kör alla processer på ett annat sätt som gör allt snabbare.
''sIII har bättre processor än Iphone, men bara för sIII:an har Android så e den långsammare än Iphone.''

TSR Logic....
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

jag tycker personligen mer om iphone 4s än s3an(har testat båda) då jag tycker att iOS är mycket skönare Och hantera än androids uppbyggnad. Tycker även att utbudet på appar är bättre till iOS enheter.

Sen om man jailbreakar sin iOS enhet och ändrar på rätt grejer så får man en smartphone som överträffar det mesta på marknaden enligt mig. för att valmöjligheterna blir mycket större då och man kan göra den anpassad till hur man själv vill ha den.

Sen så är det ju även ett stort plus då jag också har macbook att den kan synka alla bilder direkt in i macbooken utan minsta krångel med sladdar mm vilket jag tycker är sjukt skönt när man tex ska ladda upp någon bild från mobilen och då finns den redan på datorn :)

Men det är väll mest en smaksak vad man gillar men personligen så föredrar jag iOS framför android.

Tycker dock att allt från apple är överprisat och väldigt låst, men det går ju och lösa med jailbreak.. Android å andra sidan känns rätt plastigt och vet en hel del vänner som har råkat ut för oväntade omstarter,buggar och att mobilen känns allmänt seg.

Så om jag hade varit du så hade jag bytt men det är som sagt upp till dig själv :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

https://www.flashback.org/t1859394 säger jag, in där och läs!

Argument som att Android är segt eller att Iphone är det håller inte, det beror på användaren..
Min gamla HTC Desire HD vart seg efter fyra-fem månader kanske, och det kunde bero på att jag hade lätt över 15.000 sms i inkorgen, när jag rensade inkorgen så vart den som ny igen och tror att det gäller generellt alla mobiler.

Samt att man ska undvika att ladda ner 254353256 appar och man använder fyra varje dag, och tio andra i månaden, bort med skit som inte behövs, fyll inte mobilen med värdelösa sms så blir den nog inte seg.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Byt inte. Samsungen är så mycket stryktåligare, har fler funktioner och är en allmänt bättre mobil. Valde ganska noga innan det blev en s3 för mig och den funkar kanon! Aldrig haft en bättre mobil. Vad det gäller gränssnittet och vissa gillar Ios bättre än android så är det en smakfråga men s3an är både snabbare och bättre på alla sätt jag kan tänka mig än iphone. Dessutom billigare att laga om något skulle gå fel och du kan själv öka på minnets kapacitet. Iphone är så jävla låst och du får inte ändra något själv om man inte jailbreakar då vilket orsakar att garantier etc inte är giltiga längre :) Som en telefon från sovjet, fast i snyggare utförande alltså. Amerikanskt överskattat skit!

Nämen för att vara seriös är telefonerna ganska lika faktiskt även om samsungen är bättre på samtliga punkter enligt mig och har aldrig haft problem med att den är seg och upplever absolut inte en iphone 4s som snabbare, trots att jag frekvent använder bägge. Dessutom lite smarta och roliga funktioner på s3 som inte iphone har. Ända fördelen med iphone är ju just om man har andra apple produkter men du får den fördelen men en samsung också med nyare samsung produkter, t ex kan du bara vinkla luren med en bild mot tvn och ta da! Du får bilden på skärmen trådlöst :) Så apples ända fördel är om man har andra överprissatta "status" produkter som för om du lagt samma peng på en PC eller vad du nu har som är en appleprodukt för hade fått minst motsvarande prestanda men oftast betydligt bättre. Hur jobbigt är det att använda blåtand till att överföra? De flesta har WIFI dessutom vilket gör det ännu enklare och bara så ni vet det går kanon att synka till min PC med s3an. Enda problemet man får med blåtand och wifi är ju just med apple som inte gillar andra enheter än just apple om du inte ändrar programvaran och gör den "ogiltig".
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Tror inte någon nämnt detta innan: SIMPLICITET

En iPhone fungerar som en iPhone gör, och den är så enkel att navigera i. En android lur däremot har ju 10000 olika inställningar man kan pilla med, vad tycker du är skönast? Vill du sitta och ändra om hela telefonen eller vill du att den ska vara som en rak väg där man aldrig kan gå vilse och man vet hur den går. (Lite dålig jämförelse kanske, lack of fantasy)

Så det är helt egen personlig åsikt, även om SIII har bättre prestanda. :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

DTdosan skrev:Tror inte någon nämnt detta innan: SIMPLICITET

En iPhone fungerar som en iPhone gör, och den är så enkel att navigera i. En android lur däremot har ju 10000 olika inställningar man kan pilla med, vad tycker du är skönast? Vill du sitta och ändra om hela telefonen eller vill du att den ska vara som en rak väg där man aldrig kan gå vilse och man vet hur den går. (Lite dålig jämförelse kanske, lack of fantasy)

Så det är helt egen personlig åsikt, även om SIII har bättre prestanda. :)
Om något är simpelt så är det fan Android..
Dessa '10000' olika iställningar man har så behöver man ändra på kanske 10 utav dessa under telefonens livstid..
Skriv svar