Tjejer, Killar, Förhållanden och Kärleks - Tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Som ni har sett tidigare i tråden träffade jag en tjej, vi sov hos varandra o bla bla..
Vi skulle ses en dag, men helt plötsligt gick inte det. Och hon erbjöd istället en annan dag och natt, där hon skulle hålla om mig hela natten. men den natten kom aldrig. Hon svarade inte på en hel helg på sms, sen på onsdagen skickade hon och sa att det hade hänt en ganska stor grej, så hon spenderade en massa tid med familjen (förståerligt).
Sen svarade hon inte på ett par dagar.
Men så en kväll skickade jag till henne (skulle ändå vara fyllechaffis) så undrade om hon ville följa med hem till mig o sova, men det gick inte för hon skulle kolla på sin nya skola dagen efter.. Men bad henne att svara på om vi kunde vara dagen efter... Skickade även ett långt sött sms till henne. Men inga svar.... Ringde till henne en natt med då jag var lite smålullig (telefonskräck), jag tror att hon klickade mig... Visserligen kanske inte så konstigt i och med att det var mitt i natten.

Men vad gör jag? Liksom det känns nästan underförstått att hon inte vill skriva/träffas mer, men det tycker jag kanske att hon borde säga? För veckan innan var hon väldigt i med att träffas....? Vad ska jag göra? Tänker på henne en massa!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Jadu Dea, det enda du kan göra är nog att prata med henne.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Nu är det såhär att jag håller på med en tjej lite osv, men precis innan skolan så gillade hon en kille riktigt mycket men han ville inte inse att han gillade henne så då tröttnade hon lite, sen så började jag hålla på med henne osv, men nu tänkte jag, tror ni hon kommer börja gilla honom igen när skolan börjar ?! För han visste inte vad han skulle göra och vägrade inse det, Och hans ordning han prioriterar saker är , Skolan, Läxa, Fotboll, Och familj, sen tjej, det jag prioriterar är, Tjej, Kompisar, sen kanske skolan ;) men jag fattar inte om hon kommer börja gilla honom igen nu när hon ser henne :0 Behöver några som kan tänka lite :?

För vi ska tälta om 1 vecka ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

TrueBorn skrev:Nu är det såhär att jag håller på med en tjej lite osv, men precis innan skolan så gillade hon en kille riktigt mycket men han ville inte inse att han gillade henne så då tröttnade hon lite, sen så började jag hålla på med henne osv, men nu tänkte jag, tror ni hon kommer börja gilla honom igen när skolan börjar ?! För han visste inte vad han skulle göra och vägrade inse det, Och hans ordning han prioriterar saker är , Skolan, Läxa, Fotboll, Och familj, sen tjej, det jag prioriterar är, Tjej, Kompisar, sen kanske skolan ;) men jag fattar inte om hon kommer börja gilla honom igen nu när hon ser henne :0 Behöver några som kan tänka lite :?

För vi ska tälta om 1 vecka ;)
du måste få henne att inse att du verkligen finns där för henne och verkligen gillar henne, tror inte hon kommer ta chansen att förlora dig mot någon som prioterar så jävla dåligt då...
annars är det bara försöka gå in kallt och inte få för många känslor för henne sen vänta o se.. :/
fast du måste såklart hålla på med henne osv men försök att inte få för starka känslor som du inte kan backa ut ifrån
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

p4ck skrev:Jadu Dea, det enda du kan göra är nog att prata med henne.
det kanske är enda utvägen, inte kul.. men det kanske måste göras.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Tjenare!, Jag och min tjej har nu varit tillsammans i lite mer än en 1månad, Vi smsar ganska mycket, träffas lite då och då, går på samma skola, men vi hinner helt enkelt inte träffas så ofta där,

Nu till de jobbiga, som jag sa, vi smsar väldigt mycket!,
för nån vecka sedan så började de gå ner, Vi skrev väldigt mycket innan och hade mycket att prata om osv, Men helt plötsligt så har vi inget att prata om längre, Vi skriver de vanliga, vad gör du?,Hej, Godmorgon älskling osv, vad har du för lektion? Sen blir de korta svar, Typ ja, hej, matte, engelska, m.m
De är inte lika långa eller "roliga sms",

Någon som har någon aning vad vi kan göra?,
Vi har pratat om de, men kom inte riktigt fram vad felet ligger..
Vi har verkligen inte lessnat på varandra, vi har pratat om hur vi känner för varandra osv, Känslorna är på en högre nivå nu än förr,
Men jag vet inte vad jag ska skriva längre??
Mvh Edvin, Tacksam för svar!!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

grejen är den att ni inte kommer att orka smsa, i synnerhet inte oä ni vill vara tillsammans länge. För mycket smsanse kan leda till missförstånd och smågräl. Ni tröttnar bara på varann, håll textandet på en rimlig nivå!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

DEA!! skrev:grejen är den att ni inte kommer att orka smsa, i synnerhet inte oä ni vill vara tillsammans länge. För mycket smsanse kan leda till missförstånd och smågräl. Ni tröttnar bara på varann, håll textandet på en rimlig nivå!
Jag vill hålla detta förhållande så länge som de går,

Så vi ska alltså försöka hålla textandet till en viss gräns per dag?
De kan väl vara även så att vi smsar för mycket, som du säger, till slut tröttar vi på varandra,
för när vi väl umgås osv, så pratar vi och umgås hur mycket som helst! Vi vill verkligen inte slitas ifrån varandra?
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

ET.sm skicka sms till mig så kan jag svara men nog off tp nu men jag och bruttan sms en heldel coh det går riktigt bra och så. Bra ni pratat om vad ni känner osv! Men detta kanske låter lite löjligt men jag och min tjej sa att varje kväll skulle vi skriva vad vi kände alltså ett gulligt meddelande. Och det funkar, får mer att prata om! Allt är värt ett försök! Lycka till gubben nu! <3
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Derbi_MackaN skrev:ET.sm skicka sms till mig så kan jag svara men nog off tp nu men jag och bruttan sms en heldel coh det går riktigt bra och så. Bra ni pratat om vad ni känner osv! Men detta kanske låter lite löjligt men jag och min tjej sa att varje kväll skulle vi skriva vad vi kände alltså ett gulligt meddelande. Och det funkar, får mer att prata om! Allt är värt ett försök! Lycka till gubben nu! <3
Okejokej:), Aa hoppas vi löser de, För är fast för denna tjej, släpper henne inte! ;) höhö
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

ET.sm skrev:Tjenare!, Jag och min tjej har nu varit tillsammans i lite mer än en 1månad, Vi smsar ganska mycket, träffas lite då och då, går på samma skola, men vi hinner helt enkelt inte träffas så ofta där,

Nu till de jobbiga, som jag sa, vi smsar väldigt mycket!,
för nån vecka sedan så började de gå ner, Vi skrev väldigt mycket innan och hade mycket att prata om osv, Men helt plötsligt så har vi inget att prata om längre, Vi skriver de vanliga, vad gör du?,Hej, Godmorgon älskling osv, vad har du för lektion? Sen blir de korta svar, Typ ja, hej, matte, engelska, m.m
De är inte lika långa eller "roliga sms",

Någon som har någon aning vad vi kan göra?,
Vi har pratat om de, men kom inte riktigt fram vad felet ligger..
Vi har verkligen inte lessnat på varandra, vi har pratat om hur vi känner för varandra osv, Känslorna är på en högre nivå nu än förr,
Men jag vet inte vad jag ska skriva längre??
Mvh Edvin, Tacksam för svar!!
I början kan det lätt bli väldigt mycket smsande för då finns det mycket och prata om, man frågar en massa saker osv men till slut så har man ju fått veta väldigt mycket om varann och då blir det mest det här vardagliga snacket om hur dagen har varit och om man har gjort något speciellt osv.

I början när jag träffade min tjej så var det iaf så för mig men nu drygt två år senare så blir det kanske ett godmorgon i början av dagen och sedan bara lite smsande på kvällen om hur dagen har varit, om jag nu inte har något annat intessant att berätta. för om ni ska hålla på och smsa stup i ett så kommer ni tröttna på varann förr eller senare. Men ett tips är att ta upp saker själv som du känner att du vill berätta För henne istället för att bara fråga varann om saker.

Sen kan ni ju självklart smsa oftare än vad jag och min tjej gör men om ni inte har något speciellt och komma med så är det ingen ide att ni försöker tvinga er själva och säga något utan smsa endast när ni faktiskt har något och säga + det vardagliga snacket såklart :)

Men några snabba tips då:

*berätta mer än du frågar

*har ni inget och säga så behöver ni inte smsa heller.

*försök komma på andra frågor än dom här "standardfrågorna"

*ställ följdfrågor(ett väldigt bra sätt att få fart på en konversation) om hon tex säger att hon har varit med sina kompisar så fråga då exempelvis med vilka kompisar hon var med,vad dom har gjort osv. :)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

demmuus95 skrev:
ET.sm skrev:Tjenare!, Jag och min tjej har nu varit tillsammans i lite mer än en 1månad, Vi smsar ganska mycket, träffas lite då och då, går på samma skola, men vi hinner helt enkelt inte träffas så ofta där,

Nu till de jobbiga, som jag sa, vi smsar väldigt mycket!,
för nån vecka sedan så började de gå ner, Vi skrev väldigt mycket innan och hade mycket att prata om osv, Men helt plötsligt så har vi inget att prata om längre, Vi skriver de vanliga, vad gör du?,Hej, Godmorgon älskling osv, vad har du för lektion? Sen blir de korta svar, Typ ja, hej, matte, engelska, m.m
De är inte lika långa eller "roliga sms",

Någon som har någon aning vad vi kan göra?,
Vi har pratat om de, men kom inte riktigt fram vad felet ligger..
Vi har verkligen inte lessnat på varandra, vi har pratat om hur vi känner för varandra osv, Känslorna är på en högre nivå nu än förr,
Men jag vet inte vad jag ska skriva längre??
Mvh Edvin, Tacksam för svar!!
I början kan det lätt bli väldigt mycket smsande för då finns det mycket och prata om, man frågar en massa saker osv men till slut så har man ju fått veta väldigt mycket om varann och då blir det mest det här vardagliga snacket om hur dagen har varit och om man har gjort något speciellt osv.

I början när jag träffade min tjej så var det iaf så för mig men nu drygt två år senare så blir det kanske ett godmorgon i början av dagen och sedan bara lite smsande på kvällen om hur dagen har varit, om jag nu inte har något annat intessant att berätta. för om ni ska hålla på och smsa stup i ett så kommer ni tröttna på varann förr eller senare. Men ett tips är att ta upp saker själv som du känner att du vill berätta För henne istället för att bara fråga varann om saker.

Sen kan ni ju självklart smsa oftare än vad jag och min tjej gör men om ni inte har något speciellt och komma med så är det ingen ide att ni försöker tvinga er själva och säga något utan smsa endast när ni faktiskt har något och säga + det vardagliga snacket såklart :)

Men några snabba tips då:

*berätta mer än du frågar

*har ni inget och säga så behöver ni inte smsa heller.

*försök komma på andra frågor än dom här "standardfrågorna"

*ställ följdfrågor(ett väldigt bra sätt att få fart på en konversation) om hon tex säger att hon har varit med sina kompisar så fråga då exempelvis med vilka kompisar hon var med,vad dom har gjort osv. :)
Tackar mannen!, De hjälper!, Jag har fått lite mer bakom hjärnan!,
De känns mycket bättre, Kanske inte är ensamma om denna sists eller vad man nu ska kalla detta,
Försöker iaf prata om de nu
Tack så hemskt mycket!,
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

ET.sm skrev:Tjenare!, Jag och min tjej har nu varit tillsammans i lite mer än en 1månad, Vi smsar ganska mycket, träffas lite då och då, går på samma skola, men vi hinner helt enkelt inte träffas så ofta där,

Nu till de jobbiga, som jag sa, vi smsar väldigt mycket!,
för nån vecka sedan så började de gå ner, Vi skrev väldigt mycket innan och hade mycket att prata om osv, Men helt plötsligt så har vi inget att prata om längre, Vi skriver de vanliga, vad gör du?,Hej, Godmorgon älskling osv, vad har du för lektion? Sen blir de korta svar, Typ ja, hej, matte, engelska, m.m
De är inte lika långa eller "roliga sms",

Någon som har någon aning vad vi kan göra?,
Vi har pratat om de, men kom inte riktigt fram vad felet ligger..
Vi har verkligen inte lessnat på varandra, vi har pratat om hur vi känner för varandra osv, Känslorna är på en högre nivå nu än förr,
Men jag vet inte vad jag ska skriva längre??
Mvh Edvin, Tacksam för svar!!
du har som sagt lärt känna henne men de är inget fel med det :) när man väl känner varann finns det inte så mycket att prata om men försök att hålla lite konversation som sagt men det finns inte mycket mer att göra då bara massa vad gör du älskling? :* gör att man tröttnar till slut... gjorde de misstaget en gång o man ångrar sig sen när man kommit på det o fattar allt när man väl kommer från en annan synvinkel :( men iaf fortsätt de bästa med din tjej o håll henne alltid nära ditt hjärta!

(kändes som en riktig poet i slutet där! ;) )
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
Trollmor
Elmoped
Inlägg: 109
Blev medlem: 2 augusti 2011, 13:00
Ort: Stockholm

Inlägg av Trollmor »

Som de andra grabbarna säger, man tröttnar på sms! Och svaret på ert problem med kommunikationen är mycket enkel min vän!
Ring henne!

Prata till exempel en stund varje kväll innan ni går och lägger er och vill du något, ring henne istället för ett tråkigt sms i du vet att hon inte är på lektion eller liknande!

Lycka till grabben!

Mvh Trollmor
"Alla idéer om bakterier och mikroorganismer är kommunistiskt propagandatrams." - E. Cartwrigt, amerikansk läkare, 1952
Bild
Sendan: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34583
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Tack alla för både bra och underbara svar:)

vi har pratat nu mycket ikväll både via telefon och sms,
vi har löst de nu:), De var inget med sms eller något liknade att göra,
De var vi båda, Men orkar inte ta de nu:) ( kommer bli långt)
Tackar och bockar alla för hjälpen!, de värmde stort,

Ni är inte bara duktig med mopeder, utan även när de kommer till kärleks problem!,
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Under min tid här har jag ställt många tjejfrågor här (med en del olika tjejer med :roll: ).
Men nu är det ungefär ett år sedan jag på riktigt började prata med den mest underbara tjejen jag träffat. Vi är födda samma år, men hon tidigare på året. Iallafall så för ett år sedan började vi "dejta" lite, vi träffades och sov hos varandra 2 gånger. Men så helt plötsligt platt fall, då hon inte ville träffas mer? Men liksom vara kompis.. Vi har sedan dess haft kontakt till och ifrån, träffats på fest och lite så. Men så denna sommar har det blivit lite mer så. Vi har träffats bara vi 2 gånger nu, vi visste inte vad vi skulle hitta på igår så hon kom med förslaget att gå på bio och så blev det. Jag körde ju (självklart) vi pratar en massa. Sen i bilen så "bråkade" vi med varandra på ett roligt sätt om ni förstår? "Busade" typ.. När hon skulle gå ur bilen tog det en bra stund, men liksom inga pussar eller så.

För en vecka sedan fick jag reda på varför hon inte ville träffas mer förut, det pga att hon inte kommit över sitt ex. Men hon tyckte om mig väldigt mycket sa hon och jag skulle vara bra för henne.

I sommar har hon jobbat på ICA och där brukar jag inhandla mig lite keso osv. Då väljer jag ju givetvis den kassa hon sitter i :) Det som är lite kul är att hon säger varje gång att hon blir så nervös när jag kommer och ska handla av henne. Men hon vet inte varför.

Jag gillar henne en massa fortfarande, men kan liksom inte få ut det, då jag inte vet hur hon skulle reagera idag. Har hon kommit över sitt ex eller inte liksom? Jag tänker på henne hur mycket som helst!! Ska jag fråga henne om en andra chans? Eller ska jag börja skriva mer sms och se till att träffas lite mer?

MVH
:)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

DEA!! skrev:[spoiler]Under min tid här har jag ställt många tjejfrågor här (med en del olika tjejer med :roll: ).
Men nu är det ungefär ett år sedan jag på riktigt började prata med den mest underbara tjejen jag träffat. Vi är födda samma år, men hon tidigare på året. Iallafall så för ett år sedan började vi "dejta" lite, vi träffades och sov hos varandra 2 gånger. Men så helt plötsligt platt fall, då hon inte ville träffas mer? Men liksom vara kompis.. Vi har sedan dess haft kontakt till och ifrån, träffats på fest och lite så. Men så denna sommar har det blivit lite mer så. Vi har träffats bara vi 2 gånger nu, vi visste inte vad vi skulle hitta på igår så hon kom med förslaget att gå på bio och så blev det. Jag körde ju (självklart) vi pratar en massa. Sen i bilen så "bråkade" vi med varandra på ett roligt sätt om ni förstår? "Busade" typ.. När hon skulle gå ur bilen tog det en bra stund, men liksom inga pussar eller så.

För en vecka sedan fick jag reda på varför hon inte ville träffas mer förut, det pga att hon inte kommit över sitt ex. Men hon tyckte om mig väldigt mycket sa hon och jag skulle vara bra för henne.

I sommar har hon jobbat på ICA och där brukar jag inhandla mig lite keso osv. Då väljer jag ju givetvis den kassa hon sitter i :) Det som är lite kul är att hon säger varje gång att hon blir så nervös när jag kommer och ska handla av henne. Men hon vet inte varför.
[/spoiler]
Jag gillar henne en massa fortfarande, men kan liksom inte få ut det, då jag inte vet hur hon skulle reagera idag. Har hon kommit över sitt ex eller inte liksom? Jag tänker på henne hur mycket som helst!! Ska jag fråga henne om en andra chans? Eller ska jag börja skriva mer sms och se till att träffas lite mer?

MVH
:)
Jag tycker att du borde sms:a med henne så ni börjar träffas mer igen. Om det skiter sig där så be om en andra chans!

Mvh
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Macko96 skrev:
DEA!! skrev:[spoiler]Under min tid här har jag ställt många tjejfrågor här (med en del olika tjejer med :roll: ).
Men nu är det ungefär ett år sedan jag på riktigt började prata med den mest underbara tjejen jag träffat. Vi är födda samma år, men hon tidigare på året. Iallafall så för ett år sedan började vi "dejta" lite, vi träffades och sov hos varandra 2 gånger. Men så helt plötsligt platt fall, då hon inte ville träffas mer? Men liksom vara kompis.. Vi har sedan dess haft kontakt till och ifrån, träffats på fest och lite så. Men så denna sommar har det blivit lite mer så. Vi har träffats bara vi 2 gånger nu, vi visste inte vad vi skulle hitta på igår så hon kom med förslaget att gå på bio och så blev det. Jag körde ju (självklart) vi pratar en massa. Sen i bilen så "bråkade" vi med varandra på ett roligt sätt om ni förstår? "Busade" typ.. När hon skulle gå ur bilen tog det en bra stund, men liksom inga pussar eller så.

För en vecka sedan fick jag reda på varför hon inte ville träffas mer förut, det pga att hon inte kommit över sitt ex. Men hon tyckte om mig väldigt mycket sa hon och jag skulle vara bra för henne.

I sommar har hon jobbat på ICA och där brukar jag inhandla mig lite keso osv. Då väljer jag ju givetvis den kassa hon sitter i :) Det som är lite kul är att hon säger varje gång att hon blir så nervös när jag kommer och ska handla av henne. Men hon vet inte varför.
[/spoiler]
Jag gillar henne en massa fortfarande, men kan liksom inte få ut det, då jag inte vet hur hon skulle reagera idag. Har hon kommit över sitt ex eller inte liksom? Jag tänker på henne hur mycket som helst!! Ska jag fråga henne om en andra chans? Eller ska jag börja skriva mer sms och se till att träffas lite mer?

MVH
:)
Jag tycker att du borde sms:a med henne så ni börjar träffas mer igen. Om det skiter sig där så be om en andra chans!

Mvh
Är inne på det med, då det kanske låter lite framfusigt och desperataktigt att fråga om en andra chans bara så. Men det måste ju vara något med att hon blir nervös?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

mm... det låter som en bra idé men vad gör man om det skiter sig där? Alltså om hon tycker att du går "för långt" eller nåt sånt?

In i chatten! :)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

hej har ett litet problem här nu....

jag har vari tillsammans me en tjej nu i ca 6 månader men dom 3 senaste månaderna har vi sågott som bråket varje dag, det kan vara allt från att jag hr glömt ett hjärta då jag varit skittrött i gonatt... så för några dagar sedan så ville hon typ bo hos mig på skoldagar, helger ja hela tiden, vi testa på det ( var alldrig så pigg på iden för jag har EXTREMT svårt att somna vid minsta lilla ljud eller rörelse) hur som så tröttna jag på att bli nerskälld 24/7 och försökte göra slut. jag sa *namn* the game is over </3 då blev jag brutalt utskäld att det var inte det jag ville, jag var bara förblindad av alla bråk och en massa sånt. då sa jag nej jag är inte förblindad av allt bråk, allt bråk har dödat alla känslor för dig. då låg vi i min säng och "prata" så jag hadde lakt mig ner, då sa hon mitt namn och sa att jag skulle sätta mig upp. jag sa nej det är slut nu far hem. hon fortsatte tjata så jag satte mig upp pang så gav hon mig en höger över kinden... då tappa jag tålamoder och sa att hon skulle dra åt hellvete. och så for jag me fyrhjulingen iväg för jag orka inte se skiten mera. hur som hällst så lyckades hon hoppa upp på fyrhjulingen och snodde nyckeln.... då börja hon nojsa att jag skulle ge förhållandet en andra chans först sa jag nej men efter 2 timmars tjat så sa jag jaja men då skall du fara nu och så ser vi imorgon va som händer. hon for och jag satte mig framför datan och gick in på fb av någon anledning börja jag chatta me en tjej som var 1 år yngre än mig och hur snäll som hällst :D vi prata länge om vad jag skulle göra och så. hur som så föll jag för hon det är knäppt hur kroppen reagerar under sånna omständigeter... men nu tll frågan:


va i hellvete skall jag göra?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Om du vill att det ska ta slut (vilket jag tolkade det till i den svårlästa texten) så får du markera det lite bättre... Så satsa på den yngre tjejen! ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

Macko96 skrev:Om du vill att det ska ta slut (vilket jag tolkade det till i den svårlästa texten) så får du markera det lite bättre... Så satsa på den yngre tjejen! ;)
okaj jo jag vill att det skall ta slut. srry för otydlig text
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

saile96 skrev:
Macko96 skrev:Om du vill att det ska ta slut (vilket jag tolkade det till i den svårlästa texten) så får du markera det lite bättre... Så satsa på den yngre tjejen! ;)
okaj jo jag vill att det skall ta slut. srry för otydlig text
Om den ska vara mer lättläslig så ska det vara mer styckeindelat
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vill du att det ska ta slut, så är det bara att ta sig i grenen och åka till henne o säga som det är. Visserligen låter hon smått aggresiv, men du är ju kille!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

DEA!! skrev:Vill du att det ska ta slut, så är det bara att ta sig i grenen och åka till henne o säga som det är. Visserligen låter hon smått aggresiv, men du är ju kille!
ja jag har ju sakt det till henne men hon trodde inte på att jag hadde tappat känslorna till hon
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hon vill inte inse att du har gjort det. Hon förstår ju innerst inne att ni bråkat en massa och så vidare. Du kan inte göra mer än att säga som det är. Hon kommer ju att vara ledsen/arg i början, men det är ju bara att gå vidare.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

DEA!! skrev:Hon vill inte inse att du har gjort det. Hon förstår ju innerst inne att ni bråkat en massa och så vidare. Du kan inte göra mer än att säga som det är. Hon kommer ju att vara ledsen/arg i början, men det är ju bara att gå vidare.
det är det som är problemet, hon vägrar inse det!

BTW FINNS DET NÅN HÄR ELLER NÅGON SOM KÄNNER NÅGON SOM DET HAR FUNKAT ATT GE FÖRHÅLLANDET EN ANDRA CHANS?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

saile96 skrev:
DEA!! skrev:Hon vill inte inse att du har gjort det. Hon förstår ju innerst inne att ni bråkat en massa och så vidare. Du kan inte göra mer än att säga som det är. Hon kommer ju att vara ledsen/arg i början, men det är ju bara att gå vidare.
det är det som är problemet, hon vägrar inse det!

BTW FINNS DET NÅN HÄR ELLER NÅGON SOM KÄNNER NÅGON SOM DET HAR FUNKAT ATT GE FÖRHÅLLANDET EN ANDRA CHANS?


för mig har det funkat..

jag och min tjej bråkade också jävligt mycket över småsaker men till slut så orkade jag inte mer så jag sa jag till henne att jag ville att vi skulle göra slut för att jag inte orkade med allt jävla tjafs längre..

sagt och gjort, vi pratade inte på ett par dagar men sedan så började hon höra av sig och försökte på alla sätt och vis få tillbaka mig men jag svarade först efter en vecka eftersom jag ville få lite tid och fundera över situationen .

men jag gav henne en andra chans och det blev verkligen mycket bättre för nu bråkar vi i stort sett aldrig längre. vi har snart varit tsm i 2,5år och jag ångrar inte en sekund att jag gav henne en andra chans!

men jag tycker att du inte ska ta några hastiga beslut för det kan du komma och ångra. ta dig en ordentlig funderare på någon vecka då du verkligen känner dig för vad det är du vill. och om du nu verkligen vill ha henne så ge henne EN andra chans. men om hon inte bättrar sig så är det bara och släppa taget om henne och gå vidare för om hon inte kan bättra sig när du menar allvar så betyder du nog inte så jävla mycket för henne tyvärr..

men ta och berätta för henne hur du tänker och känner så hon vet om det så hon inte går och tror något annat.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Macko96 skrev:mm... det låter som en bra idé men vad gör man om det skiter sig där? Alltså om hon tycker att du går "för långt" eller nåt sånt?

In i chatten! :)
Jaa, det är det som är frågan! Måste få´na :D
demmuus95 skrev:för mig har det funkat..

jag och min tjej bråkade också jävligt mycket över småsaker men till slut så orkade jag inte mer så jag sa jag till henne att jag ville att vi skulle göra slut för att jag inte orkade med allt jävla tjafs längre..

sagt och gjort, vi pratade inte på ett par dagar men sedan så började hon höra av sig och försökte på alla sätt och vis få tillbaka mig men jag svarade först efter en vecka eftersom jag ville få lite tid och fundera över situationen .

men jag gav henne en andra chans och det blev verkligen mycket bättre för nu bråkar vi i stort sett aldrig längre. vi har snart varit tsm i 2,5år och jag ångrar inte en sekund att jag gav henne en andra chans!

men jag tycker att du inte ska ta några hastiga beslut för det kan du komma och ångra. ta dig en ordentlig funderare på någon vecka då du verkligen känner dig för vad det är du vill. och om du nu verkligen vill ha henne så ge henne EN andra chans. men om hon inte bättrar sig så är det bara och släppa taget om henne och gå vidare för om hon inte kan bättra sig när du menar allvar så betyder du nog inte så jävla mycket för henne tyvärr..

men ta och berätta för henne hur du tänker och känner så hon vet om det så hon inte går och tror något annat.
Jag och min tjej tog en paus (vilket är det sämsta man kan göra). Ta dig en ordentlig funderar, träffa henne inte på ett par dagar. Skulle du nu göra slut och sen ångra dig, så är det ju inte omöjligt att ni blir tillsammans igen, eftersom hon vill vara med dig.

Det där med en andra chans är ju en sak som går från par till par. För oss funkade det inte, det kom in i dom gamla vanorna och det tog slut. Men samtidigt kan det givetvis bli mycket bättre med! Det är ju något som du känner själv till din partner.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Varför skriver alla om sina brudproblem, istället för lite raggknep. Visst det är klart att ni som har lite trubbel ska ha hjälp. Men vi singlar vill väl också ha lite hjälp;)


Så mer raggknep och berätta även hur ni hittade er flickvän och så. Lite roligare läsning än bara: Tror min brud är otrogen, hon svarar inte på sms och sånt ;)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Kan väl berätta hur jag fick min brud då. Det började med att en kompis prata om henne så samma kväll hittade jag henne på fejjan så efter ett par dagar så skrev jag hej till henne och hon svara t.om. Sen frågade jag samma kväll om hon ville ha mitt nummer (hon va trevlig och söt osv) så hon ville ha de sen ja smsade vi sen sov vi över hos en kompis samtidigt så vi myste lite då sen blev de ju kram puss osv när vi börja skolan sen blev det så att vi blev tillsammans. Snart ett helt år sen så. Så svar på Ztraands fråga så mitt raggarknep va att skriva hej. MvH Mackan :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Saile:
Jag hade inte gett det en andra chans. Visst det KAN funka att göra det men då måste du känna att du verkligen vill ha kvar det förhållandet. Nu kan jag ju givetvis ha fel men jag tror inte att du verkar vilja det? Sen verkar hon ju ha lite aggressionsproblem som ni får reda ut om ni nu vill gå vidare med förhållandet, önskar dig all lycka i detta! :)

Ztraand:
Jag tror att raggknep varierar sjukt mycket från person till person! Att vara matcho funkar ju för många men för mig så funkar det absolut inte. Jag försöker ofta visa att jag är snäll, bryr mig om henne, berömma hennes utseende och vilja prata mycket och så.
Problemet är ju att man kan bli friendzonad men grejen är att man måste göra småsaker som får henne att fatta att man är intresserad. En klassiker är att gå ut och gå och när man ska skiljas åt gå fram och ge en hejdå kram eller liknande, då börjar många fundera lite :)

Om man smsar mycket så ska man göra det typ en vecka och vara först med att skriva, sen låter man bli och ser om hon skriver först. Man ska inte alltid lita på det men om hon gör det kan det betyda att hon är intresserad!

Dessutom kan man börja skriva hjärtan i sms och i chatten efter ett tag, hakar hon inte på då så är hon förmodligen inte intresserad!

Snäll, omtänksam, glad och obekymrad är nyckelord på hur man ska bete sig :D
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

derbiofc skrev:Saile:
Jag hade inte gett det en andra chans. Visst det KAN funka att göra det men då måste du känna att du verkligen vill ha kvar det förhållandet. Nu kan jag ju givetvis ha fel men jag tror inte att du verkar vilja det? Sen verkar hon ju ha lite aggressionsproblem som ni får reda ut om ni nu vill gå vidare med förhållandet, önskar dig all lycka i detta! :)

Ztraand:
Jag tror att raggknep varierar sjukt mycket från person till person! Att vara matcho funkar ju för många men för mig så funkar det absolut inte. Jag försöker ofta visa att jag är snäll, bryr mig om henne, berömma hennes utseende och vilja prata mycket och så.
Problemet är ju att man kan bli friendzonad men grejen är att man måste göra småsaker som får henne att fatta att man är intresserad. En klassiker är att gå ut och gå och när man ska skiljas åt gå fram och ge en hejdå kram eller liknande, då börjar många fundera lite :)

Om man smsar mycket så ska man göra det typ en vecka och vara först med att skriva, sen låter man bli och ser om hon skriver först. Man ska inte alltid lita på det men om hon gör det kan det betyda att hon är intresserad!

Dessutom kan man börja skriva hjärtan i sms och i chatten efter ett tag, hakar hon inte på då så är hon förmodligen inte intresserad!

Snäll, omtänksam, glad och obekymrad är nyckelord på hur man ska bete sig :D
Precis, om det är något man vill ha bort ur denna värld, så är de "THE FRIENDZONE" haha har så många polare som nästan brutit ihop för det ^^,

Är man för snäll så kan tjejen bli lite nojjig och känslig tycker jag:O
Gå ut och gå och skiljas med en kram, det lät rätt smart. Men vem fan pallar gå?:O Mer sånt här vill ja se!:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Haha bästa sättet att få igång en konversation är faktiskt att gå en promenad! Sätter man på en film, sitter vid datorn eller nåt så kan det bli lite stelt. Är man väl ute så är det mycket enklare att få igång en konversation :)
FÖR snäll ska man inte vara!! Då är det friendzone dirr! Man måste dra gränsen någonstans och inte vara överdrivet snäll och göllig. Konsten är att komma på var gränsen ska gå, för det varierar mellan olika personer.
Har dock hamnat i friendzonen och lyckats ta mig ur, men det är fan inte värt det om man kan undvika att hamna där! :lol:
Släng in fina kommentarer om hennes utseende, om hon tycker att nån annan tjej är fin ska man inte svara "MEN DU ÄR MYCKET FINARE PÅ ALLA SÄTT OCH VIS" på en gång utan börja med lite småsaker, som att hon har mycket finare ögon och sådana saker. Undvika att toffla är dock en fördel ;)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

ah tja! nu är det så jag börjar gillar en brud osv vi snackar ungefär varje dag (inte alla) ses i skolan med.men behöver tips hur man kommer förbi ''friendzone''. och märker ibland att hon bara skriver ''aa''okej''haha'' osv^^


kan till läga att hon skrattar oftast av mina dåliga skämt^^
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Skriv svar