Hur många röker/snusar här?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Röker/Snusar?

Röker
19
15%
Inget
80
62%
Både och
15
12%
Både och
15
12%
 
Antal röster: 129

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ValoPallo skrev:Mhh, det går ju åt rätt håll i alla fall!

Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.

Annars ser jag inte riktigt nån mening med det, Och om man frågar en rökare så brukar man ju sällan få nått ordentligt svar heller...

"Aa, jag blir lugn av det"

Du är 14 år, kan du berätta vad som gör dig så oerhört stressad?
Det är dessutom rökningen som framkallar stressen ;)
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

ValoPallo skrev:Mhh, det går ju åt rätt håll i alla fall!

Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.

Annars ser jag inte riktigt nån mening med det, Och om man frågar en rökare så brukar man ju sällan få nått ordentligt svar heller...

"Aa, jag blir lugn av det"

Du är 14 år, kan du berätta vad som gör dig så oerhört stressad?

Edit: "När jag röker så blir jag inte sugen på godis och chips"

Åh, förståss, om man röker ett paket per dag á 4,5 € så har man gjort av med 31,5 € på en vecka. Jag vet inte med er, men när jag köper min 2-liters Sprite och min chipspåse som jag lever på under helgen så går det fanimig inte upp till 31 €, inte ens om jag späder ut med småshopping efter skolan...
De bästa är ju att mecka samtidigt som man har en cigg i mungipan :D
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

slider_Alex skrev:De bästa är ju att mecka samtidigt som man har en cigg i mungipan :D
Nej satan, livsfarligt det, råkar man slå loss en bränsleledning så har man fan inget hår kvar :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

ValoPallo skrev:
slider_Alex skrev:De bästa är ju att mecka samtidigt som man har en cigg i mungipan :D
Nej satan, livsfarligt det, råkar man slå loss en bränsleledning så har man fan inget hår kvar :D
man kan ju inte tänka på risker hela tiden :P
Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
sant så sant! när jag inte har cigg eller snus köper ja godis cola mm o de blir ju fan dyrare !
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

förstår inte hur ni lägger ut 30€ i veckan på godis och limsa, visst lägger jag ut pengar, säkerligen över 30€ i veckan, men då räknar jag med bensin, mat när det är skitmat i skolan, och så läsk nu som då, denna vecka har jag laggt ut 4€ på läsk...
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

godis blir ju minst 30 spänn om dan, ett pack ~50 räcker i typ 3-4 dagar när man går i skolan. blir billigare. Dock hade billigast vara o inte göra något!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
W-bark
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 11 april 2012, 18:00
Ort: kristinehamn

Inlägg av W-bark »

röker bara snus gillar jag inte
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

ValoPallo skrev:
slider_Alex skrev:De bästa är ju att mecka samtidigt som man har en cigg i mungipan :D
Nej satan, livsfarligt det, råkar man slå loss en bränsleledning så har man fan inget hår kvar :D
Ot: glöd tänder inte bensinen :D

Snusar och har gjort det i typ 2år å 2mån nu :)

Snus <3
Användarens profilbild
whak
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 16 juni 2007, 10:15

Inlägg av whak »

Snusar. :P
Användarens profilbild
Anteee
Varnad
Inlägg: 215
Blev medlem: 31 januari 2012, 13:24

Inlägg av Anteee »

Båda :3
Sverige: mopeder får bara gå 45km/h för att en 15åring inte klarar av högre farter.
men sen POFF så fyller man 16, och DÅ JÄVLAR ska man kunna köra motorcykel i 170km/h på motorvägen utan några problem alls.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Röker inte, men har testat och inte bara en gång så. :p Men är inte och har aldrig varit beroende.

Nu när jag började Fordon är det fyra tjejer där som röker. Två som är 18/18+, en som är ett år äldre än oss andra och en som är i samma ålder. De fyra hänger ihop och röker. Men sammanlagt på våra 10-15 personer i klassen så är det väl 8 stycken som röker/snusar. Stör mig dock inte på det då jag har en bror som röker och en mor som rökte när jag var mindre.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

slider_Alex skrev:Som topicen lyder, Hur många av er här på forumet röker eller snusar?

Själv röker jag och snusar ;)
Röker du? wtf, du verkade ju vara pappas pojke när du var och tittade på polarns moppe? :O
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

Jag varken röker eller snusar. Jag har dock lite mer förståelse för de som snusar än de som röker.

Orsakerna till att jag inte röker:

1. Jag har varken tid eller ork att kasta bort varje rast (och lediga tillfällen) för att stå ute i kylan och röka. Snusa går bra att göra hela tiden inne i skolan.

2. Pengar - Jag kommer inte att sätta 50kr på ett paket cigaretter om dagen. Då spelar jag hellre bort det på pokerautomater eller så köper jag godis.

3. Jag har tränar fotboll och annat ca 5-7 gånger i veckan, jag behöver verkligen min kondition. Många kompisar som röker försöker desperat att sluta p.g.a att de vill ha tillbaka konditionen. Snus påverkar inte konditionen. (tror jag).

4. Jag ser inte att det av någon anledning skulle vara coolt att röka eller snusa. Och det är väldigt svårt att dölja att man inte röker, beroende av var man bor förstås, men i mitt fall är det riktigt svårt. Snusa skulle jag bra kunna göra hemma och i skolan utan att någon skulle märka det.

Det finns så klart fler anledningar, men de här var det främsta. :D
Användarens profilbild
PboTen
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 augusti 2012, 20:50

Inlägg av PboTen »

Någon som vet om man får dålig kondition av snus? Kollat lite på olika forum men alla säger olika :S
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

PboTen skrev:Någon som vet om man får dålig kondition av snus? Kollat lite på olika forum men alla säger olika :S
Höjd puls, men tar du ur den någon timme innan du rör dig är det inga problem! ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

slider_Alex skrev:
ValoPallo skrev:Mhh, det går ju åt rätt håll i alla fall!

Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.

Annars ser jag inte riktigt nån mening med det, Och om man frågar en rökare så brukar man ju sällan få nått ordentligt svar heller...

"Aa, jag blir lugn av det"

Du är 14 år, kan du berätta vad som gör dig så oerhört stressad?

Edit: "När jag röker så blir jag inte sugen på godis och chips"

Åh, förståss, om man röker ett paket per dag á 4,5 € så har man gjort av med 31,5 € på en vecka. Jag vet inte med er, men när jag köper min 2-liters Sprite och min chipspåse som jag lever på under helgen så går det fanimig inte upp till 31 €, inte ens om jag späder ut med småshopping efter skolan...
De bästa är ju att mecka samtidigt som man har en cigg i mungipan :D
Det är sant,blir så jävla mycket chillare att skruva när man har en cigg i munnen!,Brukar också gå mycket bättre när man inte blir sur lika lätt när nåt far åt hlvte :p
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Har aldrig rökt en hel cigg, bara smakat något bloss men aldrig mer än det, tänker aldrig börja med det själv då det kostar förjävla mycket samt att man förstör rätt mycket för sig själv. Snus är förjävla äckligt!
Senast redigerad av will3 den 23 augusti 2012, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
dennis9719
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 2 maj 2012, 15:52

Inlägg av dennis9719 »

Snus , mus och brännvin . Njae men jag kör på både snus och rökning ;)
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd
Inlägg: 487
Blev medlem: 15 oktober 2011, 15:19
Ort: Stockholm

Inlägg av slider_Alex »

Holmqvist skrev:
slider_Alex skrev:Som topicen lyder, Hur många av er här på forumet röker eller snusar?

Själv röker jag och snusar ;)
Röker du? wtf, du verkade ju vara pappas pojke när du var och tittade på polarns moppe? :O
haha nädu :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Roxxen96 skrev:Har aldrig testat snusa eller röka, håller inte på med sådan idioti. Jag tycker det är rent utav idiotiskt, jag har mycket mer vett i skallen än att hålla på med sådan skit. Aldrig testat, och kommer aldrig göra. Förstår inte meningen överhuvudtaget, alla säger " åh de ger en en kick, så jävla skönt ", ah jo men visst skyll dig själv bara i framtiden när du får cancer, eller ett stort hål i käften, eller att hela dina lungor kollapsar. Som ni märker så är jag väldigt emot detta..
håller med Roxxen, catoxxo och vallopallo... Bara onödigt
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

MrAndersson skrev:Rätt smart tråd ändå, också undrat detta!


Till er som skryter om att ni röker annat än cigg, fett tuffa är ni!
En gång gick ja mot rött! De ni!
Är du 12 år eller? det finns folk som röker/snusar för att få lite njutning tillskillnad från dig som tydligen tycker att röka/snusa är skit coolt eller att vi försöker verka tuffa.
Han frågade ju oss om vi röker/snusar? om du anser att vi skyltar om det så kan du ju börja gnälla på dom som snusar/röker ciggaretter för dom skyltar ju också om det isåfall?
Senast redigerad av Danne den 23 augusti 2012, 17:36, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

DTdosan skrev:
Nutbreaker skrev:har typ varit snusfri en månad nu, hade dock bara snusat i ett år men man märker hur mkt pengar man har helt plötsligt, fast ibland blir man ju förjävla sugen på en prilla ^^ och det var någon som sa att det går åt 2 dosor i veckan, jag kan lova dig att efter ett tag blir det mer än så, jag drog cirka 2 stockar i månaden som blir runt 6-700 kr :P(alla är ju olika men det blir dyrare)
Det var väl jag då! Jag har hållit på med det bruna guldet runt ett år nu och vet hur dyrt det kan bli, men köper jag något som smakar bra och inte rinner alldeles för mycket lyckas jag hålla det till 1-3 dosor. Portion dock, lös i skolan blir inte så bra då det är tobaksförbud!

Lös - väldigt mycket mer... :roll:
Okej :) ville inte låta otrevlig men ville bara berätta att det kan bli väldigt dyrt, jag körde lös dem sista månaderna innan jag slutade och lyckades gå ner till ca 3 dosor i veckan för lös håller väldigt mycket längre, men det blev väldgit dyrt ändå, men alla gör som dem vill :D
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
PboTen
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 22 augusti 2012, 20:50

Inlägg av PboTen »

Danne skrev:
MrAndersson skrev:Rätt smart tråd ändå, också undrat detta!


Till er som skryter om att ni röker annat än cigg, fett tuffa är ni!
En gång gick ja mot rött! De ni!
Är du 12 år eller? det finns folk som röker/snusar för att få lite njutning tillskillnad från dig som tydligen tycker att röka/snusa är skit coolt eller att vi försöker verka tuffa.
Han frågade ju oss om vi röker/snusar? om du anser att vi skyltar om det så kan du ju börja gnälla på dom som snusar/röker ciggaretter för dom skyltar ju också om det isåfall?

Håller med fulständigt! Jag tycker nästan det var pinsamt när jag gick ut på rasten en gång för jag skulle ta en cigg. Nu så skiter jag i vilket för jag bara snusar och det kan jag ha utan att bry mig vad någon annan tycker men jag gör det inte för att vara cool tvärtom!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Danne skrev:
MrAndersson skrev:Rätt smart tråd ändå, också undrat detta!


Till er som skryter om att ni röker annat än cigg, fett tuffa är ni!
En gång gick ja mot rött! De ni!
Är du 12 år eller? det finns folk som röker/snusar för att få lite njutning tillskillnad från dig som tydligen tycker att röka/snusa är skit coolt eller att vi försöker verka tuffa.
Han frågade ju oss om vi röker/snusar? om du anser att vi skyltar om det så kan du ju börja gnälla på dom som snusar/röker ciggaretter för dom skyltar ju också om det isåfall?
Han snackade om dom som skröt om att dom rökte ANNAT än cigg och att han själv rökte ibland tillochmed.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

ValoPallo skrev: Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.
Hahaha!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

röker och snusar bara lite då och då...
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Danne skrev:
MrAndersson skrev:Rätt smart tråd ändå, också undrat detta!


Till er som skryter om att ni röker annat än cigg, fett tuffa är ni!
En gång gick ja mot rött! De ni!
Är du 12 år eller? det finns folk som röker/snusar för att få lite njutning tillskillnad från dig som tydligen tycker att röka/snusa är skit coolt eller att vi försöker verka tuffa.
Han frågade ju oss om vi röker/snusar? om du anser att vi skyltar om det så kan du ju börja gnälla på dom som snusar/röker ciggaretter för dom skyltar ju också om det isåfall?
OM du hade haft något innanför pannbenet så hade du fan kunnat läsa allt o ta reda på fakta innan du börjar tracka någon!
Röker ibland själv, tycker det är allas eget val, om någon polare snusar så skiter ja i de trots att ja inte gillar de själv så länge dom inte slänger snusen i nacken på mig.

De ja klaga på är folk som skyltar som jävla p12or med att dom röker annat än cigg te.x cannabis. Typ david96.
De är jävligt töntigt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Dundermannen
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 21 maj 2012, 17:59

Inlägg av Dundermannen »

ValoPallo skrev:Mhh, det går ju åt rätt håll i alla fall!

Ända gången jag anser att det är tillåtet att röka är om man en riktig rediger arbetare som smyger runt i arbetskläder. Det ser förbannat fränt ut om man tänder ciggen med gassvetsen.

Annars ser jag inte riktigt nån mening med det, Och om man frågar en rökare så brukar man ju sällan få nått ordentligt svar heller...

"Aa, jag blir lugn av det"

Du är 14 år, kan du berätta vad som gör dig så oerhört stressad?

Edit: "När jag röker så blir jag inte sugen på godis och chips"

Åh, förståss, om man röker ett paket per dag á 4,5 € så har man gjort av med 31,5 € på en vecka. Jag vet inte med er, men när jag köper min 2-liters Sprite och min chipspåse som jag lever på under helgen så går det fanimig inte upp till 31 €, inte ens om jag späder ut med småshopping efter skolan...
+1
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Godis innehåller bara några tusendelar så mycket cancerframkallande ämnen som tobak, om ens det. Hellre häva cola till frukost än en morgonprilla i käften. Men man måste inte gå och snaska hela tiden, finns något som heter låta bli eller ta en frukt istället.


Ni är liksom 15 år? Det är ju pisslöjligt att ni håller på med sånt här, ni som gör det.

När jag gick på högstadiet var det emo-ungarna och de andra outlaws/ missanpassade som rökte, samt några bondungar som snusade.

Bild

Rökning -> man fyller upp de tertiära bronkiolerna samt lungblåsorna med sot. Att ni börjar så tidigt innebär att ni säkert kommer ha stora svårigheter med andningen typ framåt 40-50 årsåldern. Jag lovar att det är ingen kul känsla att stå och andas utan att få något syre.

Minns jag inte helt fel är det stor sannolikhet att man får astma, sen vet väl alla att cancerrisken är extremt mycket större. Sen finns det ju förstås fler skitroliga åkommor som man kan drabbas av. Väldigt vanligt är också KOL...

Sen har vi ju snuset. Det är egentligen giftigare och farligare för kroppen är rökning.

Bild

muncancer inte helt ovanligt och ganska obehagligt. Sen blir ju munnen förstörd av lutet, tandköttet framför allt, och tänderna ramlar ut så småningom.

Sen ni skitungar som röker. Det är mina skattepengar som går åt till att vårda er när ni får problem, och dessutom sabbar ni min kropp genom att utsätta mig för passiv rökning. Bara i Sverige får årligen 400 personer hjärtinfarkt p.g.a. passiv rökning.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Pontus.g
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 april 2012, 19:07

Inlägg av Pontus.g »

bensinskalle skrev:
Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Godis innehåller bara några tusendelar så mycket cancerframkallande ämnen som tobak, om ens det. Hellre häva cola till frukost än en morgonprilla i käften. Men man måste inte gå och snaska hela tiden, finns något som heter låta bli eller ta en frukt istället.


Ni är liksom 15 år? Det är ju pisslöjligt att ni håller på med sånt här, ni som gör det.

När jag gick på högstadiet var det emo-ungarna och de andra outlaws/ missanpassade som rökte, samt några bondungar som snusade.

Bild

Rökning -> man fyller upp de tertiära bronkiolerna samt lungblåsorna med sot. Att ni börjar så tidigt innebär att ni säkert kommer ha stora svårigheter med andningen typ framåt 40-50 årsåldern. Jag lovar att det är ingen kul känsla att stå och andas utan att få något syre.

Minns jag inte helt fel är det stor sannolikhet att man får astma, sen vet väl alla att cancerrisken är extremt mycket större. Sen finns det ju förstås fler skitroliga åkommor som man kan drabbas av. Väldigt vanligt är också KOL...

Sen har vi ju snuset. Det är egentligen giftigare och farligare för kroppen är rökning.

Bild

muncancer inte helt ovanligt och ganska obehagligt. Sen blir ju munnen förstörd av lutet, tandköttet framför allt, och tänderna ramlar ut så småningom.

Sen ni skitungar som röker. Det är mina skattepengar som går åt till att vårda er när ni får problem, och dessutom sabbar ni min kropp genom att utsätta mig för passiv rökning. Bara i Sverige får årligen 400 personer hjärtinfarkt p.g.a. passiv rökning.
Kan inget annat än att hålla med +1
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

bensinskalle skrev:
Jönköping skrev:Men vill folk röka så ska dem ju röka och vill de snusa så ska dem..

Sen som några skriver, man sparar fan inga pengar, köper man inte cigg/snus köper man godis chips och dricka ist samma gäller alkohol

Jag lägger ner typ 50-100 spänn om dagen på onödigt gott skit, tror att för mig hade det varit nyttigare att röka än att dricka 5L coca cola om dagen och massa godis och pringles även billigare dock hade mina föräldrar inte blivit så glada :)
Godis innehåller bara några tusendelar så mycket cancerframkallande ämnen som tobak, om ens det. Hellre häva cola till frukost än en morgonprilla i käften. Men man måste inte gå och snaska hela tiden, finns något som heter låta bli eller ta en frukt istället.


Ni är liksom 15 år? Det är ju pisslöjligt att ni håller på med sånt här, ni som gör det.

När jag gick på högstadiet var det emo-ungarna och de andra outlaws/ missanpassade som rökte, samt några bondungar som snusade.

Bild

Rökning -> man fyller upp de tertiära bronkiolerna samt lungblåsorna med sot. Att ni börjar så tidigt innebär att ni säkert kommer ha stora svårigheter med andningen typ framåt 40-50 årsåldern. Jag lovar att det är ingen kul känsla att stå och andas utan att få något syre.

Minns jag inte helt fel är det stor sannolikhet att man får astma, sen vet väl alla att cancerrisken är extremt mycket större. Sen finns det ju förstås fler skitroliga åkommor som man kan drabbas av. Väldigt vanligt är också KOL...

Sen har vi ju snuset. Det är egentligen giftigare och farligare för kroppen är rökning.

Bild

muncancer inte helt ovanligt och ganska obehagligt. Sen blir ju munnen förstörd av lutet, tandköttet framför allt, och tänderna ramlar ut så småningom.

Sen ni skitungar som röker. Det är mina skattepengar som går åt till att vårda er när ni får problem, och dessutom sabbar ni min kropp genom att utsätta mig för passiv rökning. Bara i Sverige får årligen 400 personer hjärtinfarkt p.g.a. passiv rökning.
jävligt bra skrivet!:),vattenpipa ibland där får min gräns gå..cigg o snus e inte värt riskerna..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Vattenpipa är väldigt onyttigt det också, det är t.o.m. värre än cigaretter.

Man drar i sig ungefär 6 ggr mer kolmonoxid vid vattenpiperökning.

Edit: Nu är jag lite moralkärring med flit här, sen får ni tycka vad ni vill om det. Men ni är så pass unga och att fortsätta med den här trenden kommer inte göra er gott. Sluta medan ni fortfarande inte framkallat något djupare beroende. Ju längre ni väntar desto värre blir det
Senast redigerad av bensinskalle den 23 augusti 2012, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
smTimpA
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 april 2011, 22:06
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av smTimpA »

Vatten pipa är väll ännu farligare än cigaretter?

EDIT: såg nu att du han före:P
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

ne fyfan för cigaretter och snus! fyfan för tobak över huvudtaget faktiskt.
har aldrig testat skiten och kommer aldrig och göra det heller.. har allt för dåliga minnesbilder av denna skit! finns ju inte en enda positiv sak med och hålla på med det ens..
Skriv svar