NeosTobbe skrev:Ja, dom håller. Men går nått sönder är det dyrare än AM6 att laga.
av okej men tänkte mest bara sätta ihop moppen o typ sälja men kan vara bra o veta lite om motorn + eftersom det är en 01 och på ts står det 1999-2001 (AM6 motor) på avgasrör.ska men ta dom äldre modellerna då?
Har för mig att den motorn är lite vassare, aningen mer vrid kanske. Men tror de är rätt dyra att laga, då det KTM's motor, så kanske verkstäder inte är lika kunniga på "crossmotorer" som moppe. OCh även reservdelar kan vara en nackdel. En polare hade en sån, han var riktigt nöjd över den:)
Ztraand skrev:Har för mig att den motorn är lite vassare, aningen mer vrid kanske. Men tror de är rätt dyra att laga, då det KTM's motor, så kanske verkstäder inte är lika kunniga på "crossmotorer" som moppe. OCh även reservdelar kan vara en nackdel. En polare hade en sån, han var riktigt nöjd över den:)
dom fick ju inte längre användas dom då dom blev förstarka för att godkännas enligt reglerna så ja dem går bra sen håller dom bra bara dyrt att laga dem.
Min brors kompis hade en beta rr 00 med 65cc från ktm och ett eget homemade svetsat rör den gick så ini helvede bra kan jag ta och säga dig och ja den motorn är bra , som alla andra säger är den dyrare att laga om saker å ting går i sönder
mrderbiguy skrev:Min brors kompis hade en beta rr 00 med 65cc från ktm och ett eget homemade svetsat rör den gick så ini helvede bra kan jag ta och säga dig och ja den motorn är bra , som alla andra säger är den dyrare att laga om saker å ting går i sönder
okej tack vet du vart han köpte den cylindern?
david.det borde finnas delar till en sån?
Senast redigerad av TuZx den 4 juli 2012, 14:52, redigerad totalt 1 gånger.
mrderbiguy skrev:Min brors kompis hade en beta rr 00 med 65cc från ktm och ett eget homemade svetsat rör den gick så ini helvede bra kan jag ta och säga dig och ja den motorn är bra , som alla andra säger är den dyrare att laga om saker å ting går i sönder
okej tack vet du vart han köpte den cylindern?
cylindern tar man bara från en gammal ktm sx 50 och ja dom motorena går bra men om något går sönder så e det dyrt, tändplattorna brukar gå, har det ifall gjort på 2 kompisars
mrderbiguy skrev:Min brors kompis hade en beta rr 00 med 65cc från ktm och ett eget homemade svetsat rör den gick så ini helvede bra kan jag ta och säga dig och ja den motorn är bra , som alla andra säger är den dyrare att laga om saker å ting går i sönder
okej tack vet du vart han köpte den cylindern?
cylindern tar man bara från en gammal ktm sx 50 och ja dom motorena går bra men om något går sönder så e det dyrt, tändplattorna brukar gå, har det ifall gjort på 2 kompisars
okej jag får med 3st orginal cylindrar så man har lite reserv iaf okej tack ska kolla lite på ktm sx
Det sitter Beta's egna motor på dem som KTM köpte och satte dit en 65cc cylinder. Dom håller nog, och om du vill trimma så får du kolla efter KTM 65cc cylinder så kommer den säkert gå som ett as.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
Köpte själv en sån beta häromdagen, det jobbiga med den motorn är reservdelar, märkte det redan med växelpeten att man måste ha special. Sen var växellådan kass i den med, gav ioförsig bara 500 för den. Polaren har en likadan som efter en total motorrenovering efter köp funkat klockrent...
p4ck skrev:Det sitter Beta's egna motor på dem som KTM köpte och satte dit en 65cc cylinder. Dom håller nog, och om du vill trimma så får du kolla efter KTM 65cc cylinder så kommer den säkert gå som ett as.
okej ska kolla lite på blocket osv eller vet ni vart som säljer 65cc?
p4ck skrev:Det sitter Beta's egna motor på dem som KTM köpte och satte dit en 65cc cylinder. Dom håller nog, och om du vill trimma så får du kolla efter KTM 65cc cylinder så kommer den säkert gå som ett as.
okej ska kolla lite på blocket osv eller vet ni vart som säljer 65cc?
Dom tog den från en ktm dom hade hittat och den piskade som ett as
k-skåpet skrev:Köpte själv en sån beta häromdagen, det jobbiga med den motorn är reservdelar, märkte det redan med växelpeten att man måste ha special. Sen var växellådan kass i den med, gav ioförsig bara 500 för den. Polaren har en likadan som efter en total motorrenovering efter köp funkat klockrent...
okej det var ju lite synd.men ägaren har renoverat hela motor det ända han inte har är kolv o nålager
mrderbiguy. gött byta han vev eller nåt eller klarar orginal veven 65?
mrderbiguy skrev:Dom gjorde iordning hela motorn , dom körde oftast inte ens mopeder utan mestadels crossar såsom kawasaki, suzuki ,husqvarna å aa du vet
okej.tänkte mest bara sätta ihop moppen (den är i delar) sen sälja men kanske köra lite tills sommarn e slut
kan någon säga fördelar och nackdelar med ktm motor?
Jag har en beta rr 00 och kan säga att ktm motorn inte är dålig min toppar runt 90 med dragen plugg.
Sen kan du ju ha otur och köpa en riktigt sliten motor som inte blivit servad på 5-10 år och då sitter man ju i klistret med reservdelarna som blir att inhandla ifrån ktm återförsäljare.
ghponken skrev:Gammal tråd kanske men svarar ändå.
Jag har en beta rr 00 och kan säga att ktm motorn inte är dålig min toppar runt 90 med dragen plugg.
Sen kan du ju ha otur och köpa en riktigt sliten motor som inte blivit servad på 5-10 år och då sitter man ju i klistret med reservdelarna som blir att inhandla ifrån ktm återförsäljare.
tack för infon men de blir ingen för måste få bort en annan moppe ^^