Biltema fiddy filter bra?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Biltema fiddy filter bra?

Inlägg av Grinder46 »

Tjena, är biltemas fiddy luftfilter bra? :) Kostar bara 80 spänn haha. Blir det nå bättre av det då? Nån som har det kanske vet :)
Senast redigerad av Grinder46 den 3 juli 2012, 16:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...

täpps igen när de regnar!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

stunt 4 life skrev:biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...

täpps igen när de regnar!
gör de ju dock inte, har de på fiddyn och min förra moppen på med luftfitler olja så funkar de fint, sen fall de regnar mycket så gör alla de
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

david96 skrev:
stunt 4 life skrev:biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...

täpps igen när de regnar!
gör de ju dock inte, har de på fiddyn och min förra moppen på med luftfitler olja så funkar de fint, sen fall de regnar mycket så gör alla de
Hehe tänkte det med david :D Men tror du det passar på min Derbi?
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Grinder46 skrev:
david96 skrev:
stunt 4 life skrev:biltemas fiddy filter= att ge en afrikan en lös snus...

täpps igen när de regnar!
gör de ju dock inte, har de på fiddyn och min förra moppen på med luftfitler olja så funkar de fint, sen fall de regnar mycket så gör alla de
Hehe tänkte det med david :D Men tror du det passar på min Derbi?
mät hur stor insugs hålet är utvändigt å köp ett som ungeför lika stort. (gör inge om de är några mm för stort då de går att dra åt) :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

filter är universala passar alla samt förgasare med :) så ja man får med typ 5 olika anslutningar med de väl? , det passar garanterat iallafall, sen kan jag till lägga märker ingen skillnad på hondas filter och biltemas när de regnar båda pluggar igen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Funkar gör dom, dock så dra inte åt för hårt på slangklämman, de spricker efter ett tag,
groonie
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 4 september 2011, 21:42

Inlägg av groonie »

jag kör med det på min aerox. körde igenom en skit stor vatten pöl och massa skit hände inte ett piss med moppen det gich hur fint som helst:)
widell
Stolt ägare av vicke xX SMT
Inlägg: 187
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:09

Inlägg av widell »

Ser inte nått fel med det.. Haft det på moppen i 4månader nu, har den utomhus över nätterna också, aldrig blivit igentäppt. Och har dragit åt slangklämman hårdast möjliga och det har inte spruckit än, och ja det passar din moppe. Du får med olika insatser du lägger mellan förgasaren och filtret, ta det som passar bäst och sen dit med slangklämman och dra åt.
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta

Bild
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Jag kör med detta http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reserv ... skt-82260/ och det fungerar prima!
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Tack för infon! Hur mycket låter det med det här filtret? Har mk rör om ni undrar =)
Senast redigerad av Grinder46 den 3 juli 2012, 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Är det skumgummifilter så olja filtret bara, det blir tätare plus att vatten inte tränger igenom lika lätt :) sedan är det ju tvättbart också! Glöm inte all olja med filterolja om det är skumgummifilter bara. Ha i åtanke att inte göra samma sak på en bil bara, där ska filter inte oljas pga LMM :) Vill bara flika in det ;)

juckeyy: Det där är ett filter som inte kan tvättas ordentligt eller oljas, oavsett vad som står där och det beror på "nätet" som filtret sitter i. Men visst funkar det :) Det är billiga alternativ men det är ju bara fiddys, kör på!

Varför duger inte original btw?
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

chifen skrev: Varför duger inte original btw?
Vet inte :P Vill pröva , blir väl knappt nån skillnad, låter lite skönare kanske men vafan om jag inte gillar det är det bara 80 kr :D
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

Köpte ett malossi luftfilter ark A4, och ja gjorde ett eget och när ja tvättar moppen så rinner det ej igenom , rekommenderar det starkt!
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

har själv fiddy filtet, har inte haft problem med det, smörj in det med luftfilterolja
Göransson
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 8 april 2012, 19:09
Ort: Gävle

Inlägg av Göransson »

kung är vad de är :D
Nerox kåppa sökes hör av er i pm om ni har nån? :D
Användarens profilbild
Getaway
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 maj 2012, 20:23

Inlägg av Getaway »

Har de där filtret funkar riktigt bra måste jag säga
No Brain No Pain
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Exakt lika mycket förmodligen.
Ska det vara biltema så ska de va deras skumfilter.
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

CaToXXo skrev:
Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Exakt lika mycket förmodligen.
Ska det vara biltema så ska de va deras skumfilter.
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter... :P
Aa skumfiltret :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Grinder46 skrev:
CaToXXo skrev:
Grinder46 skrev:Nån som vet hur mycket mer det kommer låta med detta filter? När min kompis satte på ett malossi på sin lät det förjävligt..
Exakt lika mycket förmodligen.
Ska det vara biltema så ska de va deras skumfilter.
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter... :P
Aa skumfiltret :)
Testa att plocka bort luftburken och ha motorn igång utan filter lite, så kommer den låta. :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

CaToXXo skrev:
Grinder46 skrev:
CaToXXo skrev: Exakt lika mycket förmodligen.
Ska det vara biltema så ska de va deras skumfilter.
Deras "metallfilter" är kasst, det drar verkligen till sig vatten och skyddar enligt mig inget bra för skit.
Men han hade iofs TK rör och alla vet hur dom låter... :P
Aa skumfiltret :)
Testa att plocka bort luftburken och ha motorn igång utan filter lite, så kommer den låta. :)
Igår plockade jag ur bara själva filtret. Är det så den kommer låta exakt? :p
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy
Inlägg: 96
Blev medlem: 23 augusti 2011, 18:51

Inlägg av Henke »

Det är väl bara till att köpa ett filter å prova hur det låter, låter det för mycket så tar du av det. Ganska lätt.
Knallhatt.

"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
Mura skrev:jag får rännskita av päron cider :D <3
Bild
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Grinder46 skrev:
chifen skrev: Varför duger inte original btw?
Vet inte :P Vill pröva , blir väl knappt nån skillnad, låter lite skönare kanske men vafan om jag inte gillar det är det bara 80 kr :D
Ja, inte mycket pengar men det är ju nya munstycken som behöver köpas plus den ökade förbrukningen. Någon skillnad kommer du inte känna om du har ostrypt luftburk :) Förutom att det låter mer
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Grinder46
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 17 maj 2012, 12:18

Inlägg av Grinder46 »

chifen skrev:
Grinder46 skrev:
chifen skrev: Varför duger inte original btw?
Vet inte :P Vill pröva , blir väl knappt nån skillnad, låter lite skönare kanske men vafan om jag inte gillar det är det bara 80 kr :D
Ja, inte mycket pengar men det är ju nya munstycken som behöver köpas plus den ökade förbrukningen. Någon skillnad kommer du inte känna om du har ostrypt luftburk :) Förutom att det låter mer
Har redan munstycken :)
Skriv svar