Försvar av TSR

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Försvar av TSR

Inlägg av chifen »

Var en kille på gorg, också en tsr kille antar jag som gav en liten peak mot tsr, jag tog det mest som ett skämt men tänkte "ähh, vafan jag drar ihop lite för att visa att tsr kan lite" och försvarade tsr. Det hela började med en tråd här på tsr då en person frågade om hjälp med felsökning av hans bil (850 glt) vilket han fick men aldrig återkom med svar och av en ren slump när jag spånade igenom garagets trådar så stötte jag på honom igen (ingen aning att det var han för jag kom inte ihåg användarnamnet härifrån tills jag såg kommentaren, eller "peaken" från denne användare) och tänkte hjälpa till, men bestämde mig för att ta TSR bakom ryggen istället lite, inte ska han få förlöjliga framtiden inom bil/mc tuning på Sveriges största motor community! Här är tråden i fråga: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 3#p3279593

Med tanke på att killen bara fått ett vettigt svar där och ett svar från någon som inte riktigt hade koll på vad en lambdasond gör (gör säkert inte många av er heller, inget fel med det alls! Man kan inte kunna allt, det är bara mänskligt) :) Så passade på att hålla låda och hoppas på att jag inte skämt ut mig ;) Samtidigt trycka dit den som trycker ner TSR med ett litet "told you so". TSR goes undercover to the car community :twisted:
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

ja, där fick han så han teg och lite till =)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Den dag chiefen förlorar en argumentering ( stavning? ) den dag är jorden på väg att gå under :)
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

hahaha, chifen goes Wild :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Vet inte om jag e farsinerad över kunskapen eller att du orkar skriva så mycket :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

kunde inte låta bli att inflika lite ontopic i tråden :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 februari 2011, 13:46

Inlägg av D4NI3L »

Men förlåt då Brittmarie!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

D4NI3L skrev:Men förlåt då Brittmarie!
Haha det var alltså du! ;) Britt-Marie förlåter och tar inte illa upp alls :) Var bara en rolig grej att göra det på ett större forum mer inriktat för vuxna att sticka upp lite för TSR som är mer för ungdomar :lol:
bensinskalle skrev:kunde inte låta bli att inflika lite ontopic i tråden :lol:
Haha det är bra, säkrast så :) då kanske mitt inlägg inte syns bland modsen där :roll:


Klart man orkar skriva så mycket, det är ju kul att dela med sig av kunskap och speciellt när det är lite facerubbing i det hela ;) Kunde inte somna och då kändes det lika bra att gå loss lite och samtidigt stå upp för tsr ;) Var ju btw inte direkt så mycket argumentation i tråden, jag bara släppte lös innan någon hann argumentera för något annat ens :P Tyvärr råkade det vara lite OT men just lambdaproblem stämde ju överense med TS frågeställning så de kanske inte ser så hårt på hela off topic grejen
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Kände när jag brukade vara inne på garaget att det var lite som bilvärldens MNF, dom kanske har svar på det mesta men ganska tråkig stämning så valde gatbilar.org! mycket roligare forum att sitta på då jag tycker att 80% av ett forum ska vara att lära sig saker på ett roligt sett och inte bara få hjälp med sina problem :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

k-skåpet skrev:Kände när jag brukade vara inne på garaget att det var lite som bilvärldens MNF, dom kanske har svar på det mesta men ganska tråkig stämning så valde gatbilar.org! mycket roligare forum att sitta på då jag tycker att 80% av ett forum ska vara att lära sig saker på ett roligt sett och inte bara få hjälp med sina problem :)
Gillar garaget i sin helhet även om det finns en hel del nötter där som är grymt tjuriga och inte går att argumentera med utan bara blir förbannade och skriker (Läs skriver) fula ord, gör obefogade påhopp etc men det finns det överallt. :) Kan även vara riktigt skoj om man bara vet vilka man kan kommunicera med, många där har skön humor. Vill du se något forum där arrogans och översittarattityd är på agendan så bli medlem på autopower. Måste säga att bmw är ett av mina absoluta favoritmärken men snacka om ett helt forum som förstör dess image. De idiotförklarar folk för frågor, de är sjukt arroganta och beter sig i regel som att alla är miljonärer och är man inte det hör man inte hemma där får man känslan av. Det finns ingen uppfinningsrikedom där och att be om små tips och hjälp om någon lite äldre modell är bara att glömma för det mesta. Har även påpekat det där då jag är medlem och skällt ut folk där också. Dock inte fått något vettigt svar tillbaka någon gång. De dömer gärna ut folk som inte vet så mycket om bmw, men när det kommer till kritan så är det extremt många av dem som inte har en aning om bilar när man ska gå lite djupare än ett emblem och kan de något så är det något som de läst på något annat bmw forum, oftast inte ens bekräftade saker. Samtidigt kommer de inte tro på något du säger och försöker man hjälpa någon så blir man hackad på i nästa inlägg. Har inte känt någon kamratkänsla där någon gång, kanske finns i någon tråd där "oldtimers" hänger och alla av dem kör nyaste årsmodellens M bil, då kan man komma överense men inte annars. T ex att fråga hur man får upp effekten lite billigt och utan större ingrepp i sin gamla 325 eller liknande brukar bara generera svar som "byt bil" "byt motor" "turbokonvertera". Det är vad man får vänta sig där, de frågar inte ens TS vad ett "mindre ingrepp" innebär för denne eller hur motorkunnig personen i fråga är i min erfarenhet.

Kan ta ett litet citat för att visa en poäng, från en tråd som jag inte varit aktiv i dock, där en kille letar efter en beg m3 e46 för ett humant pris:
Första inlägget av ts:
[spoiler]"Efter två månaders intensivt sökande funderar jag på att köpa mig en 118 d.
Vart finner jag en M3 e46 coupé med det mesta i utrustningslistan?
Ja är en seriös spekulant som har färdats från väst till öst, norr till söder nu finner ni mig centrala Sverige.
Jag har inget emot att åka vare sig till vänster höger upp eller ner.
Vad är egentligen rimligt att begära för en M3 i dagsläget?
Jag ser priser från 130 000 kr ( högt sett ) till 250 000 kr.
Ni ser själva skillnaden. Jag trodde att de dyra bilarna var säkra kort.
Jag har nu insett efter att ha sett 3 st att så inte är fallet.
Kalla det tur men en nära vän köpte en SV - såld, med i princip allt man kan önska sig bortsett från avgassytem, under 10000 mil på mätaren för exakt 147 000 kr.
Bilen var t o m nyskattad. För mig är det ett lågt pris men vad vet jag kanske måste även jag inse att marknaden har förändrats.
Jag har ingen tid, lust eller ork att "vända på alla stenar" så jag välkommnar Dig som har en seriös M3 e46 att kontakta mig.
Jag är villig att betala allt ifrån 147 000 kr - 190 000 kr.
Som ni troligtvis förutsätter har jag en ordnad ekonomi och har tröttnat på att vänta.
En snabb affär är inget mer än ett plus för mig.
Jag kommer att kolla powerpost dagligen. När jag har funnit min bil kommer jag att skriva detta i tråden.
Var inte blyga tack!"[/spoiler]
Inget fel där alls tycker jag, han har sagt att han letar efter en m3 i fint skick och bra utrustad. Han får några svar som bara är lite snack och faktiskt lite tips vilket inte händer varje dag på AP som att kanske leta i tyskland och att leta efter den "perfekta" m3an inte kan stressas fram utan man får ha ögonen öppna länge, ett par användare säger att de spanat i ett halvår - ett och ett halv år för sina objekt. Inget konstigt än så länge, bara lite bra att veta då jag håller med, är man på jakt efter sin drömbil så kan man inte stressa jakten. Men även i första inlägget klagas det på personens tak på 190k, vilket ändå är en del pengar men m3or är ju inte heller gratis, trots att de börjar bli rätt gamla bilar men fortfarande är tonen rätt lugn och det sägs bara att det kommer bli svårt att hitta något med den begränsade budgeten.

Han får senare några länkar, varav den billigaste av länkarna är 30 000 över budget och blir snabbt utdömd av andra på forumet, den enda som godkänns av de andra på forumet ligger 70 000 över budget! Hittills ingen som har någon feedback alls om en bil inom budget och vad man kan finna där förutom "bara skräp" och liknande arrogans trots att TS klart och tydligt sagt att han har en vän som haft med lycka hittat en m3 för ~150 000kr i bra skick, relativt låga mil (10 000) och bra dokumentation (vilket är tur och riktigt bra enligt mig med). Han får sedan några länkar från tyskland som fortfarande är långt över budget men schysst av dem att titta iaf.

Vid det här laget frågar TS "Varför käns det som om att ni som svarat har köpt dyra m3:or, ingen som köpt en billig som vill komma med input?" och säger att han vill ha mycket av vad som fanns på tillvalslistan och att låga mil är att föredra framför sen årsmodell. Inte på något elakt sätt alltså, han efterfrågar bara input från någon som köpt en m3 för lite billigare peng och hur deras upplevelse av bilen varit (jag summerar). Då får han det typiska AP svaret, som oundvikligen kommer när man frågar något, av en gammal användare med över 2000 posts på det relativt småskaliga forumet dessutom (eller självklart, beroende på hur väl man känner till AP (oberoende bmw forum för svenskar får ses som småskaligt)
"Var glad att nån/några svarar på dina frågor överhuvud istället" och sedan rättar han sitt inlägg efteråt med "överhuvudtaget ska de vara:)"

Vilket bara är ett uppkäftigt och kaxigt svar på en simpel fråga om någon med en lite billigare M bil kunde komma med input. Det här svaret kom också från en användare som inte riktigt går efter vad TS vill ha utan mer talar om för TS hur han ska ha det och sedan tar illa upp när prisfrågan kommer upp. Varpå TS såklart reagerar och säger: "Det verkade som att just det med priset var en öm punkt när det gäller dig.
Roligt att folk svarar på tråden. Kul att det väckte reaktioner.
Du börjar bete dig som ett par stycken gjort på forumet tidigare.
Det slutade med att dom blev bannade. Sluta moppsa upp dig!

Så "lägg ner pennan" och sluta skriva om du inte har en konstruktiv kritik att komma med."

Vilket jag förstår, skulle jag också ha sagt då han inte beter sig på ett trevligt sätt alls. Men som svar får han då "Moppsa mig?!du är rolig du !!kanske du som blir bannad istället...

Visst jag lägger ner pennan,som du så fint uttrycker de..
lycka till med vad du än köper och hoppas du hittar va du söker.."

Där är en anledning till att jag tycker autopower inte har någon trevlig gemenskap, det går inte att bara komma där och ställa en fråga och lite följdfrågor utan att bli nertrampad. Ska dock tillägga tråden blev lite trevligare efter det. Andra användare rekommenderade TS att inte stirra sig blind på prislappen utan titta efter den bil just han vill ha då m3 är relativt svårsålda nu så är prutläget ganska bra och han borde därför kika lite över sin satta budget, vilket är riktigt bra råd. Så det finns bra saker där också men i huvudsak blir man inte något vidare bra behandlad där tycker jag. Har kommit i argument ett par gånger där men aldrig någon som har kunnat svara mig vettigt i slutändan. Då är gorg mycket trevligare. Där har jag haft diskussioner med folk som har helt olika åsikter än mig, vi har debatterat och argumenterat för vår sak och sedan har det varit det, skiljs åt som vänner och kommenterar varandras bilar efteråt och bara släpper det och går vidare. Gör inte ett krig av det hela :) Säger inte att det inte händer på gorg, för det gör det. Finns några användare där som är rätt kända för att tappa humör och skapa bråk men det finns det på nästan alla forum. Har ju varit så även här på TSR.

Gatbilar.org är jag inte medlem på men kanske borde ta och kika in det också :) Kul att vidga sina vyer lite. Nu blev det ett långt inlägg igen men det är lite min åsikt om olika forum.

Men det här är ju OT det också men vill ge er en liten bild av andra forum än TSR. Har dock inte attackerat autopower med TSR (än :twisted: ) hehe. Tycker själv att TSR är ett ganska trevligt forum där folk försöker hjälpa varandra, ibland tar det kanske lite tid att få sina svar men så är det överallt. Det är lite fler felposts/användare här än på t ex gorg, sporthoj eller liknande men det är inte så konstigt, det är ett ungdomsforum, vissa är ju inte ens 15 än och struntar i det som är skrivit trots att det är regler som är obligatoriska att läsa men man får ge lite mer slack här och påminna mer, så är det bara. Själva forumet tycker jag är bra och ni som medlemmar verkar ju gilla det också, ni är ju ändå med en hel del och bestämmer samt får ta del av schyssta auktioner, roliga tävlingar och vi har ju trådar om allmänt skitsnack, förhållanden, media och övrigt som inte är ett dugg motorrelaterat men passar en yngre generation iaf. Något annat ni vill ha för att förbättra skriver ni här btw ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 0bbbe876e3

Så var det ännu ett långt inlägg av mig haha. Får se hur många som orkar läsa :lol:
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

[spoiler]
chifen skrev:
k-skåpet skrev:Kände när jag brukade vara inne på garaget att det var lite som bilvärldens MNF, dom kanske har svar på det mesta men ganska tråkig stämning så valde gatbilar.org! mycket roligare forum att sitta på då jag tycker att 80% av ett forum ska vara att lära sig saker på ett roligt sett och inte bara få hjälp med sina problem :)
Gillar garaget i sin helhet även om det finns en hel del nötter där som är grymt tjuriga och inte går att argumentera med utan bara blir förbannade och skriker (Läs skriver) fula ord, gör obefogade påhopp etc men det finns det överallt. :) Kan även vara riktigt skoj om man bara vet vilka man kan kommunicera med, många där har skön humor. Vill du se något forum där arrogans och översittarattityd är på agendan så bli medlem på autopower. Måste säga att bmw är ett av mina absoluta favoritmärken men snacka om ett helt forum som förstör dess image. De idiotförklarar folk för frågor, de är sjukt arroganta och beter sig i regel som att alla är miljonärer och är man inte det hör man inte hemma där får man känslan av. Det finns ingen uppfinningsrikedom där och att be om små tips och hjälp om någon lite äldre modell är bara att glömma för det mesta. Har även påpekat det där då jag är medlem och skällt ut folk där också. Dock inte fått något vettigt svar tillbaka någon gång. De dömer gärna ut folk som inte vet så mycket om bmw, men när det kommer till kritan så är det extremt många av dem som inte har en aning om bilar när man ska gå lite djupare än ett emblem och kan de något så är det något som de läst på något annat bmw forum, oftast inte ens bekräftade saker. Samtidigt kommer de inte tro på något du säger och försöker man hjälpa någon så blir man hackad på i nästa inlägg. Har inte känt någon kamratkänsla där någon gång, kanske finns i någon tråd där "oldtimers" hänger och alla av dem kör nyaste årsmodellens M bil, då kan man komma överense men inte annars. T ex att fråga hur man får upp effekten lite billigt och utan större ingrepp i sin gamla 325 eller liknande brukar bara generera svar som "byt bil" "byt motor" "turbokonvertera". Det är vad man får vänta sig där, de frågar inte ens TS vad ett "mindre ingrepp" innebär för denne eller hur motorkunnig personen i fråga är i min erfarenhet.

Kan ta ett litet citat för att visa en poäng, från en tråd som jag inte varit aktiv i dock, där en kille letar efter en beg m3 e46 för ett humant pris:
Första inlägget av ts:
[spoiler]"Efter två månaders intensivt sökande funderar jag på att köpa mig en 118 d.
Vart finner jag en M3 e46 coupé med det mesta i utrustningslistan?
Ja är en seriös spekulant som har färdats från väst till öst, norr till söder nu finner ni mig centrala Sverige.
Jag har inget emot att åka vare sig till vänster höger upp eller ner.
Vad är egentligen rimligt att begära för en M3 i dagsläget?
Jag ser priser från 130 000 kr ( högt sett ) till 250 000 kr.
Ni ser själva skillnaden. Jag trodde att de dyra bilarna var säkra kort.
Jag har nu insett efter att ha sett 3 st att så inte är fallet.
Kalla det tur men en nära vän köpte en SV - såld, med i princip allt man kan önska sig bortsett från avgassytem, under 10000 mil på mätaren för exakt 147 000 kr.
Bilen var t o m nyskattad. För mig är det ett lågt pris men vad vet jag kanske måste även jag inse att marknaden har förändrats.
Jag har ingen tid, lust eller ork att "vända på alla stenar" så jag välkommnar Dig som har en seriös M3 e46 att kontakta mig.
Jag är villig att betala allt ifrån 147 000 kr - 190 000 kr.
Som ni troligtvis förutsätter har jag en ordnad ekonomi och har tröttnat på att vänta.
En snabb affär är inget mer än ett plus för mig.
Jag kommer att kolla powerpost dagligen. När jag har funnit min bil kommer jag att skriva detta i tråden.
Var inte blyga tack!"[/spoiler]
Inget fel där alls tycker jag, han har sagt att han letar efter en m3 i fint skick och bra utrustad. Han får några svar som bara är lite snack och faktiskt lite tips vilket inte händer varje dag på AP som att kanske leta i tyskland och att leta efter den "perfekta" m3an inte kan stressas fram utan man får ha ögonen öppna länge, ett par användare säger att de spanat i ett halvår - ett och ett halv år för sina objekt. Inget konstigt än så länge, bara lite bra att veta då jag håller med, är man på jakt efter sin drömbil så kan man inte stressa jakten. Men även i första inlägget klagas det på personens tak på 190k, vilket ändå är en del pengar men m3or är ju inte heller gratis, trots att de börjar bli rätt gamla bilar men fortfarande är tonen rätt lugn och det sägs bara att det kommer bli svårt att hitta något med den begränsade budgeten.

Han får senare några länkar, varav den billigaste av länkarna är 30 000 över budget och blir snabbt utdömd av andra på forumet, den enda som godkänns av de andra på forumet ligger 70 000 över budget! Hittills ingen som har någon feedback alls om en bil inom budget och vad man kan finna där förutom "bara skräp" och liknande arrogans trots att TS klart och tydligt sagt att han har en vän som haft med lycka hittat en m3 för ~150 000kr i bra skick, relativt låga mil (10 000) och bra dokumentation (vilket är tur och riktigt bra enligt mig med). Han får sedan några länkar från tyskland som fortfarande är långt över budget men schysst av dem att titta iaf.

Vid det här laget frågar TS "Varför käns det som om att ni som svarat har köpt dyra m3:or, ingen som köpt en billig som vill komma med input?" och säger att han vill ha mycket av vad som fanns på tillvalslistan och att låga mil är att föredra framför sen årsmodell. Inte på något elakt sätt alltså, han efterfrågar bara input från någon som köpt en m3 för lite billigare peng och hur deras upplevelse av bilen varit (jag summerar). Då får han det typiska AP svaret, som oundvikligen kommer när man frågar något, av en gammal användare med över 2000 posts på det relativt småskaliga forumet dessutom (eller självklart, beroende på hur väl man känner till AP (oberoende bmw forum för svenskar får ses som småskaligt)
"Var glad att nån/några svarar på dina frågor överhuvud istället" och sedan rättar han sitt inlägg efteråt med "överhuvudtaget ska de vara:)"

Vilket bara är ett uppkäftigt och kaxigt svar på en simpel fråga om någon med en lite billigare M bil kunde komma med input. Det här svaret kom också från en användare som inte riktigt går efter vad TS vill ha utan mer talar om för TS hur han ska ha det och sedan tar illa upp när prisfrågan kommer upp. Varpå TS såklart reagerar och säger: "Det verkade som att just det med priset var en öm punkt när det gäller dig.
Roligt att folk svarar på tråden. Kul att det väckte reaktioner.
Du börjar bete dig som ett par stycken gjort på forumet tidigare.
Det slutade med att dom blev bannade. Sluta moppsa upp dig!

Så "lägg ner pennan" och sluta skriva om du inte har en konstruktiv kritik att komma med."

Vilket jag förstår, skulle jag också ha sagt då han inte beter sig på ett trevligt sätt alls. Men som svar får han då "Moppsa mig?!du är rolig du !!kanske du som blir bannad istället...

Visst jag lägger ner pennan,som du så fint uttrycker de..
lycka till med vad du än köper och hoppas du hittar va du söker.."

Där är en anledning till att jag tycker autopower inte har någon trevlig gemenskap, det går inte att bara komma där och ställa en fråga och lite följdfrågor utan att bli nertrampad. Ska dock tillägga tråden blev lite trevligare efter det. Andra användare rekommenderade TS att inte stirra sig blind på prislappen utan titta efter den bil just han vill ha då m3 är relativt svårsålda nu så är prutläget ganska bra och han borde därför kika lite över sin satta budget, vilket är riktigt bra råd. Så det finns bra saker där också men i huvudsak blir man inte något vidare bra behandlad där tycker jag. Har kommit i argument ett par gånger där men aldrig någon som har kunnat svara mig vettigt i slutändan. Då är gorg mycket trevligare. Där har jag haft diskussioner med folk som har helt olika åsikter än mig, vi har debatterat och argumenterat för vår sak och sedan har det varit det, skiljs åt som vänner och kommenterar varandras bilar efteråt och bara släpper det och går vidare. Gör inte ett krig av det hela :) Säger inte att det inte händer på gorg, för det gör det. Finns några användare där som är rätt kända för att tappa humör och skapa bråk men det finns det på nästan alla forum. Har ju varit så även här på TSR.

Gatbilar.org är jag inte medlem på men kanske borde ta och kika in det också :) Kul att vidga sina vyer lite. Nu blev det ett långt inlägg igen men det är lite min åsikt om olika forum.

Men det här är ju OT det också men vill ge er en liten bild av andra forum än TSR. Har dock inte attackerat autopower med TSR (än :twisted: ) hehe. Tycker själv att TSR är ett ganska trevligt forum där folk försöker hjälpa varandra, ibland tar det kanske lite tid att få sina svar men så är det överallt. Det är lite fler felposts/användare här än på t ex gorg, sporthoj eller liknande men det är inte så konstigt, det är ett ungdomsforum, vissa är ju inte ens 15 än och struntar i det som är skrivit trots att det är regler som är obligatoriska att läsa men man får ge lite mer slack här och påminna mer, så är det bara. Själva forumet tycker jag är bra och ni som medlemmar verkar ju gilla det också, ni är ju ändå med en hel del och bestämmer samt får ta del av schyssta auktioner, roliga tävlingar och vi har ju trådar om allmänt skitsnack, förhållanden, media och övrigt som inte är ett dugg motorrelaterat men passar en yngre generation iaf. Något annat ni vill ha för att förbättra skriver ni här btw ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 0bbbe876e3

Så var det ännu ett långt inlägg av mig haha. Får se hur många som orkar läsa :lol:
[/spoiler]
Tog mig tiden o läste igeonom allt, självklart har du rätt i att det finns vettigt folk på garaget men då det är så stort blev det alderless för mycket idioter enligt mig! när det är ett idiotinlägg i varje tråd så gav jag upp o tycker absolut du ska kolla in gatbilar! var ett tag sen jag var där men när jag var där mycket för ett halvår sedan var det ett klockrent forum :) måste verkligen hålla med om att tsr är ett riktigt gött forum med många riktigt duktiga killar som alltid svarar och såklart mindre kunniga men dom svarar ju när dom kan och iallafall försöker lära sig (vill verkligen inte värka duktig nu då de finns killar här som om man gämför mig med så skulle jag åka in på invalidhem) så kommer nog fortsätta hänga här ett bra tag efter moppeåldern precis som vissa av de allra bästa vi har här o kan ju hoppas på att bli en av de gammla legenderna i moderatorgänget efter ett tag :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

chifen skrev: Så var det ännu ett långt inlägg av mig haha. Får se hur många som orkar läsa :lol:
Allt läst! 8) Älskar att läsa dina inlägg :lol:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

chifen du har inte sett ett tangentbord på länge när du varit på semester va? :D


helvete :D
Bild
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

chifen, allt du skriver är verkligen Word ! haha fingrarna går så de blör eller ? :lol:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Mura skrev:chifen du har inte sett ett tangentbord på länge när du varit på semester va? :D


helvete :D
Semester? ;) Vet jag väl inte om jag skulle kalla det men arbetslös och utomlands iaf haha Jobbade en del när jag var där, dock bara gratis :) Jo, såg faktiskt lite tangentbord när jag var i Kongo också. Fick äran att arbeta lite där nere med att ta fram fakta om palmoljeindustrin, olika typer av palmer och palmnötter, vilka som producerar mest och hur man ska gå till väga för certifikat för grön palmolja. Samt att jag var inne på TSR när internet orkade med och lite facebook :P Men nu har jag ju mycket ständigare tillgång till tangentbordet och då ska det få gå varmt också ;) Bättre att göra en lång formulering för att undvika missförstånd än att skriva något kort och bli missförstådd och göra missar :) Problemet med långa inlägg är väl bara att de är så jobbiga att spåna igenom efter stavfel och slarvmissar pga längden av dem haha :D Nä, du fick inget kort och sammanfattat Ja/Nej svar på den där frågan heller men det tror jag inte du väntade dig heller ;)
k-skåpet skrev:[spoiler]
chifen skrev:
k-skåpet skrev:Kände när jag brukade vara inne på garaget att det var lite som bilvärldens MNF, dom kanske har svar på det mesta men ganska tråkig stämning så valde gatbilar.org! mycket roligare forum att sitta på då jag tycker att 80% av ett forum ska vara att lära sig saker på ett roligt sett och inte bara få hjälp med sina problem :)
Gillar garaget i sin helhet även om det finns en hel del nötter där som är grymt tjuriga och inte går att argumentera med utan bara blir förbannade och skriker (Läs skriver) fula ord, gör obefogade påhopp etc men det finns det överallt. :) Kan även vara riktigt skoj om man bara vet vilka man kan kommunicera med, många där har skön humor. Vill du se något forum där arrogans och översittarattityd är på agendan så bli medlem på autopower. Måste säga att bmw är ett av mina absoluta favoritmärken men snacka om ett helt forum som förstör dess image. De idiotförklarar folk för frågor, de är sjukt arroganta och beter sig i regel som att alla är miljonärer och är man inte det hör man inte hemma där får man känslan av. Det finns ingen uppfinningsrikedom där och att be om små tips och hjälp om någon lite äldre modell är bara att glömma för det mesta. Har även påpekat det där då jag är medlem och skällt ut folk där också. Dock inte fått något vettigt svar tillbaka någon gång. De dömer gärna ut folk som inte vet så mycket om bmw, men när det kommer till kritan så är det extremt många av dem som inte har en aning om bilar när man ska gå lite djupare än ett emblem och kan de något så är det något som de läst på något annat bmw forum, oftast inte ens bekräftade saker. Samtidigt kommer de inte tro på något du säger och försöker man hjälpa någon så blir man hackad på i nästa inlägg. Har inte känt någon kamratkänsla där någon gång, kanske finns i någon tråd där "oldtimers" hänger och alla av dem kör nyaste årsmodellens M bil, då kan man komma överense men inte annars. T ex att fråga hur man får upp effekten lite billigt och utan större ingrepp i sin gamla 325 eller liknande brukar bara generera svar som "byt bil" "byt motor" "turbokonvertera". Det är vad man får vänta sig där, de frågar inte ens TS vad ett "mindre ingrepp" innebär för denne eller hur motorkunnig personen i fråga är i min erfarenhet.

Kan ta ett litet citat för att visa en poäng, från en tråd som jag inte varit aktiv i dock, där en kille letar efter en beg m3 e46 för ett humant pris:
Första inlägget av ts:
[spoiler]"Efter två månaders intensivt sökande funderar jag på att köpa mig en 118 d.
Vart finner jag en M3 e46 coupé med det mesta i utrustningslistan?
Ja är en seriös spekulant som har färdats från väst till öst, norr till söder nu finner ni mig centrala Sverige.
Jag har inget emot att åka vare sig till vänster höger upp eller ner.
Vad är egentligen rimligt att begära för en M3 i dagsläget?
Jag ser priser från 130 000 kr ( högt sett ) till 250 000 kr.
Ni ser själva skillnaden. Jag trodde att de dyra bilarna var säkra kort.
Jag har nu insett efter att ha sett 3 st att så inte är fallet.
Kalla det tur men en nära vän köpte en SV - såld, med i princip allt man kan önska sig bortsett från avgassytem, under 10000 mil på mätaren för exakt 147 000 kr.
Bilen var t o m nyskattad. För mig är det ett lågt pris men vad vet jag kanske måste även jag inse att marknaden har förändrats.
Jag har ingen tid, lust eller ork att "vända på alla stenar" så jag välkommnar Dig som har en seriös M3 e46 att kontakta mig.
Jag är villig att betala allt ifrån 147 000 kr - 190 000 kr.
Som ni troligtvis förutsätter har jag en ordnad ekonomi och har tröttnat på att vänta.
En snabb affär är inget mer än ett plus för mig.
Jag kommer att kolla powerpost dagligen. När jag har funnit min bil kommer jag att skriva detta i tråden.
Var inte blyga tack!"[/spoiler]
Inget fel där alls tycker jag, han har sagt att han letar efter en m3 i fint skick och bra utrustad. Han får några svar som bara är lite snack och faktiskt lite tips vilket inte händer varje dag på AP som att kanske leta i tyskland och att leta efter den "perfekta" m3an inte kan stressas fram utan man får ha ögonen öppna länge, ett par användare säger att de spanat i ett halvår - ett och ett halv år för sina objekt. Inget konstigt än så länge, bara lite bra att veta då jag håller med, är man på jakt efter sin drömbil så kan man inte stressa jakten. Men även i första inlägget klagas det på personens tak på 190k, vilket ändå är en del pengar men m3or är ju inte heller gratis, trots att de börjar bli rätt gamla bilar men fortfarande är tonen rätt lugn och det sägs bara att det kommer bli svårt att hitta något med den begränsade budgeten.

Han får senare några länkar, varav den billigaste av länkarna är 30 000 över budget och blir snabbt utdömd av andra på forumet, den enda som godkänns av de andra på forumet ligger 70 000 över budget! Hittills ingen som har någon feedback alls om en bil inom budget och vad man kan finna där förutom "bara skräp" och liknande arrogans trots att TS klart och tydligt sagt att han har en vän som haft med lycka hittat en m3 för ~150 000kr i bra skick, relativt låga mil (10 000) och bra dokumentation (vilket är tur och riktigt bra enligt mig med). Han får sedan några länkar från tyskland som fortfarande är långt över budget men schysst av dem att titta iaf.

Vid det här laget frågar TS "Varför käns det som om att ni som svarat har köpt dyra m3:or, ingen som köpt en billig som vill komma med input?" och säger att han vill ha mycket av vad som fanns på tillvalslistan och att låga mil är att föredra framför sen årsmodell. Inte på något elakt sätt alltså, han efterfrågar bara input från någon som köpt en m3 för lite billigare peng och hur deras upplevelse av bilen varit (jag summerar). Då får han det typiska AP svaret, som oundvikligen kommer när man frågar något, av en gammal användare med över 2000 posts på det relativt småskaliga forumet dessutom (eller självklart, beroende på hur väl man känner till AP (oberoende bmw forum för svenskar får ses som småskaligt)
"Var glad att nån/några svarar på dina frågor överhuvud istället" och sedan rättar han sitt inlägg efteråt med "överhuvudtaget ska de vara:)"

Vilket bara är ett uppkäftigt och kaxigt svar på en simpel fråga om någon med en lite billigare M bil kunde komma med input. Det här svaret kom också från en användare som inte riktigt går efter vad TS vill ha utan mer talar om för TS hur han ska ha det och sedan tar illa upp när prisfrågan kommer upp. Varpå TS såklart reagerar och säger: "Det verkade som att just det med priset var en öm punkt när det gäller dig.
Roligt att folk svarar på tråden. Kul att det väckte reaktioner.
Du börjar bete dig som ett par stycken gjort på forumet tidigare.
Det slutade med att dom blev bannade. Sluta moppsa upp dig!

Så "lägg ner pennan" och sluta skriva om du inte har en konstruktiv kritik att komma med."

Vilket jag förstår, skulle jag också ha sagt då han inte beter sig på ett trevligt sätt alls. Men som svar får han då "Moppsa mig?!du är rolig du !!kanske du som blir bannad istället...

Visst jag lägger ner pennan,som du så fint uttrycker de..
lycka till med vad du än köper och hoppas du hittar va du söker.."

Där är en anledning till att jag tycker autopower inte har någon trevlig gemenskap, det går inte att bara komma där och ställa en fråga och lite följdfrågor utan att bli nertrampad. Ska dock tillägga tråden blev lite trevligare efter det. Andra användare rekommenderade TS att inte stirra sig blind på prislappen utan titta efter den bil just han vill ha då m3 är relativt svårsålda nu så är prutläget ganska bra och han borde därför kika lite över sin satta budget, vilket är riktigt bra råd. Så det finns bra saker där också men i huvudsak blir man inte något vidare bra behandlad där tycker jag. Har kommit i argument ett par gånger där men aldrig någon som har kunnat svara mig vettigt i slutändan. Då är gorg mycket trevligare. Där har jag haft diskussioner med folk som har helt olika åsikter än mig, vi har debatterat och argumenterat för vår sak och sedan har det varit det, skiljs åt som vänner och kommenterar varandras bilar efteråt och bara släpper det och går vidare. Gör inte ett krig av det hela :) Säger inte att det inte händer på gorg, för det gör det. Finns några användare där som är rätt kända för att tappa humör och skapa bråk men det finns det på nästan alla forum. Har ju varit så även här på TSR.

Gatbilar.org är jag inte medlem på men kanske borde ta och kika in det också :) Kul att vidga sina vyer lite. Nu blev det ett långt inlägg igen men det är lite min åsikt om olika forum.

Men det här är ju OT det också men vill ge er en liten bild av andra forum än TSR. Har dock inte attackerat autopower med TSR (än :twisted: ) hehe. Tycker själv att TSR är ett ganska trevligt forum där folk försöker hjälpa varandra, ibland tar det kanske lite tid att få sina svar men så är det överallt. Det är lite fler felposts/användare här än på t ex gorg, sporthoj eller liknande men det är inte så konstigt, det är ett ungdomsforum, vissa är ju inte ens 15 än och struntar i det som är skrivit trots att det är regler som är obligatoriska att läsa men man får ge lite mer slack här och påminna mer, så är det bara. Själva forumet tycker jag är bra och ni som medlemmar verkar ju gilla det också, ni är ju ändå med en hel del och bestämmer samt får ta del av schyssta auktioner, roliga tävlingar och vi har ju trådar om allmänt skitsnack, förhållanden, media och övrigt som inte är ett dugg motorrelaterat men passar en yngre generation iaf. Något annat ni vill ha för att förbättra skriver ni här btw ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 0bbbe876e3

Så var det ännu ett långt inlägg av mig haha. Får se hur många som orkar läsa :lol:
[/spoiler]
Tog mig tiden o läste igeonom allt, självklart har du rätt i att det finns vettigt folk på garaget men då det är så stort blev det alderless för mycket idioter enligt mig! när det är ett idiotinlägg i varje tråd så gav jag upp o tycker absolut du ska kolla in gatbilar! var ett tag sen jag var där men när jag var där mycket för ett halvår sedan var det ett klockrent forum :) måste verkligen hålla med om att tsr är ett riktigt gött forum med många riktigt duktiga killar som alltid svarar och såklart mindre kunniga men dom svarar ju när dom kan och iallafall försöker lära sig (vill verkligen inte värka duktig nu då de finns killar här som om man gämför mig med så skulle jag åka in på invalidhem) så kommer nog fortsätta hänga här ett bra tag efter moppeåldern precis som vissa av de allra bästa vi har här o kan ju hoppas på att bli en av de gammla legenderna i moderatorgänget efter ett tag :)
Kul att du gjorde det! Håller med om att det finns väldigt mycket puckon men det jämnar ut sig med allt skönt folk man hittar där efter ett tag som medlem, gäller bara att hålla ut ;) Gatbilar ska jag ta och kolla in någon gång snart. Det är ju just meningen med det här forumet, att lära sig! Man ska fråga om man inte vet och visst är du duktigare och kunnigare än flera här men alla har vi olika erfarenheter och uppväxter, vissa är uppväxt med motorer och har ammat från kröken på en honda cr500 medans andra precis bara skaffat sin första moped utan några kunskaper alls, det är därför vi finns :) Att folk är okunniga på detta forum får man acceptera, så länge de försöker lära sig och är här och är en del av gruppen och familjen som TSR utgör! Har sett flera här utveckas från att inte kunna något alls till att lära upp andra nykomlingar i ganska avancerade grejer ändå, så det är en grej om erfarenhet. Är jättekul att du vill stanna här och hjälpa forumet att utveckas. Det är ju inte så många av oss som var här från början som fortfarande är kvar, jag är en av dem dock och planerar på att vara här ett tag (Glöm för guds skull inte bort bensinskalle nu gott folk, en annan som varit med från början och fortfarande öser runt här!) till trots att moppeåldern passerat för ett bra tag sedan nu men det är kul att inspirera nya talanger, samtidigt får man ju se hur utvecklingen går med motortrim på dessa små motorer om man hänger kvar här ;) Så tycker du gör rätt i att ha som mål med det, men saker kan se annorlunda ut om ett par år men vore kul om du stannar! Det gör liksom tsr till tsr med att ha kvar medlemmar som varit här länge och bär på lite arv eller vad man nu ska kalla det, känns löjligt att säga för en så ung sida men så är det ju ändå :) GO TSR!
CaToXXo skrev:
chifen skrev: Så var det ännu ett långt inlägg av mig haha. Får se hur många som orkar läsa :lol:
Allt läst! 8) Älskar att läsa dina inlägg :lol:
Haha kul att höra du! Kanske ska börja som lärare, inspirerar ungdomar till att läsa :shock: Nämän jag har ju mina stunder när jag drar iväg mina långa inlägg :) Kul att folk tar sig tid och läser dessa också, inte bara ignorerar för jag har faktiskt tanke bakom dem och väldigt ofta en hel del fakta som kan vara nyttig. Ibland är det ju bara rena åsikter dock, som det här om forum men ändå ;) Kul att det uppskattas, verkligen! Det gör det roligt att fortsätta.
TSR`BakarN skrev:chifen, allt du skriver är verkligen Word ! haha fingrarna går så de blör eller ? :lol:
De är härdade och tjockhudade vid det här laget ;) Inge blod numer!
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

chifen skrev:
[spoiler]
k-skåpet skrev:Tog mig tiden o läste igeonom allt, självklart har du rätt i att det finns vettigt folk på garaget men då det är så stort blev det alderless för mycket idioter enligt mig! när det är ett idiotinlägg i varje tråd så gav jag upp o tycker absolut du ska kolla in gatbilar! var ett tag sen jag var där men när jag var där mycket för ett halvår sedan var det ett klockrent forum :) måste verkligen hålla med om att tsr är ett riktigt gött forum med många riktigt duktiga killar som alltid svarar och såklart mindre kunniga men dom svarar ju när dom kan och iallafall försöker lära sig (vill verkligen inte värka duktig nu då de finns killar här som om man gämför mig med så skulle jag åka in på invalidhem) så kommer nog fortsätta hänga här ett bra tag efter moppeåldern precis som vissa av de allra bästa vi har här o kan ju hoppas på att bli en av de gammla legenderna i moderatorgänget efter ett tag :)
Kul att du gjorde det! Håller med om att det finns väldigt mycket puckon men det jämnar ut sig med allt skönt folk man hittar där efter ett tag som medlem, gäller bara att hålla ut ;) Gatbilar ska jag ta och kolla in någon gång snart. Det är ju just meningen med det här forumet, att lära sig! Man ska fråga om man inte vet och visst är du duktigare och kunnigare än flera här men alla har vi olika erfarenheter och uppväxter, vissa är uppväxt med motorer och har ammat från kröken på en honda cr500 medans andra precis bara skaffat sin första moped utan några kunskaper alls, det är därför vi finns :) Att folk är okunniga på detta forum får man acceptera, så länge de försöker lära sig och är här och är en del av gruppen och familjen som TSR utgör! Har sett flera här utveckas från att inte kunna något alls till att lära upp andra nykomlingar i ganska avancerade grejer ändå, så det är en grej om erfarenhet. Är jättekul att du vill stanna här och hjälpa forumet att utveckas. Det är ju inte så många av oss som var här från början som fortfarande är kvar, jag är en av dem dock och planerar på att vara här ett tag (Glöm för guds skull inte bort bensinskalle nu gott folk, en annan som varit med från början och fortfarande öser runt här!) till trots att moppeåldern passerat för ett bra tag sedan nu men det är kul att inspirera nya talanger, samtidigt får man ju se hur utvecklingen går med motortrim på dessa små motorer om man hänger kvar här ;) Så tycker du gör rätt i att ha som mål med det, men saker kan se annorlunda ut om ett par år men vore kul om du stannar! Det gör liksom tsr till tsr med att ha kvar medlemmar som varit här länge och bär på lite arv eller vad man nu ska kalla det, känns löjligt att säga för en så ung sida men så är det ju ändå :) GO TSR![/spoiler]
Känner igen mig precis då att kunna rensa förgasare var viktigare än att lära sig prata när jag var liten :) men helt klart så är det så att ha ett genuint intresse för hur saker funkar är 100x viktigare än att få lära sig vid tidig ålder, att det inte går att lära gammla hundar sitta är skitsnack och det ser man tydligt här på forumet, från att knappt kunna starta moppen till att bygga hyper har man ju sett många gå (självklart en överdrift) jag vet själv att jag lärt mig extremt mycket på min lilla tid här och kan tänka mig att du kan säga exakt samma sak och självklart ska man inte glömma bensinis som säkerligen var precis som alla andra moppepojkar när han kom hit o är nu en av de riktigt duktiga bland de andra gammla moderatornerna och självklart tsr mekanikerna! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag tror att det är PoNK här på tsr som frågar på garaget ;)

Oft verkar som Chifen har skrivdiarré ;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Mattyyy skrev:Jag tror att det är PoNK här på tsr som frågar på garaget ;)

Oft verkar som Chifen har skrivdiarré ;)
Det vet jag väl :) Har ju redan kommit fram till det i det första inlägget som jag skrev på gorg så du är lite sen med upptäckten ;) Han har ju samma användarnamn där till och med :P Det är ju den andra personen som gav en peak om att TSR inte dög som jag inte visste vem det var, men tar det på D4NI3Ls inlägg att det var han som skrev det.

Inte första gången som jag håller på och skriver långa inlägg så är inget som är speciellt ovanligt :) Finns flera såna inlägg genom TSRs historia.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

chifen skrev:
Mattyyy skrev:Jag tror att det är PoNK här på tsr som frågar på garaget ;)

Oft verkar som Chifen har skrivdiarré ;)
Det vet jag väl :) Har ju redan kommit fram till det i det första inlägget som jag skrev på gorg så du är lite sen med upptäckten ;) Han har ju samma användarnamn där till och med :P Det är ju den andra personen som gav en peak om att TSR inte dög som jag inte visste vem det var, men tar det på D4NI3Ls inlägg att det var han som skrev det.

Inte första gången som jag håller på och skriver långa inlägg så är inget som är speciellt ovanligt :) Finns flera såna inlägg genom TSRs historia.
Jaha trodde du trodde att D4NI3L var PoNK.

Vet att du ofta skriver låååååånga inlägg men har aldrig sett så många långa på kort tid ;)

Stor respekt för såna inlägg där du förklarar så grundligt inte många som gör det
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

mycket trevlig läsning. Tror till och med att jag lärde mig något nytt :)
ska ta mig en titt på gatbilar när jag orkar. :wink:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Sådan informativ läsning får en verkligen att vilja sitta framför TSR hela natten, cred till dig Chifen. Tror det även är dags för mig att ta tag och sätta in mig lite i bilvärlden. Kommer testa både garaget och gatubilar, men tsr kommer fortsätta vara min bas även nu när moppeåldern är förbi :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Haha palmolja och lambdasonder, fan jag gillar dig, Chifen :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Haha man måste ju ha öppet sinne och kunna syssla med många saker ;) Och jag gillar dig med, alla andra här på forumet också som gör TSR till vad det är :) Härligt gäng!

Kul att det uppskattas det här. Jag vill passa på att be om ursäkt till er medlemmar för att jag varit så pass inaktiv den senaste tiden, har haft en hel del att stå i plus lite skadeproblem men jag börjar komma tillbaka på banan igen :)

Bjuder på lite kvällsläsning också när jag argumenterar i kommentarsfältet på ett videoklipp.. Attack på gorg igen! Mina kommentarer kommer en liten bit ner men läs alltihop, skadar er inte att läsa ;) Ibland så blir man ju less på folk som inte kan ge sig bara och sträcker ut sina argument tills det inte har att göra med ämnet längre och då blir jag less så då kan man få en snorkig kommentar tillbaka :P
http://www.garaget.org/video/124297
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Skriv svar