Notering: På min så är det en spricka i ena fram kåpan och i bakkåpan och projektet på denna är det första som dyker upp när man söker på Aerox Project på youtube och filmen har över 100000 visningar
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
känner pojken som har denna roxxen och jag kan lova dig att den är verkligen en av sveriges finaste roxxar, sjukt fin och allt är ordentligt gjort och allt är i ordning.
jag hade lätt bytt ifall han hade velat. även att en annan kör vross nu så äre värt 100ggr om att byta mot denna!
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Han verkar ju lite flummig, särskrivningar inte riktigt koll på vad för saker som byttes och när. Men annars tycker jag det är värt för att din är nyare, och din är ju en Limited Edition, och dom är ju värda mera!
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
Stunt-Virre skrev:Han verkar ju lite flummig, särskrivningar inte riktigt koll på vad för saker som byttes och när. Men annars tycker jag det är värt för att din är nyare, och din är ju en Limited Edition, och dom är ju värda mera!
Nu fattar jag inte riktigt vad du menar? Hur menar du med att det är värt det för att min är nyare?
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Ja din är ju en 08, vilket gör den mer värdare för att det står just 08 på pappret. På hans Aerox står det 03 på hans papper, sedan att han bytt ut grejor säger ju inte så mycket. Muppen vet ju inte ens själv vad det sitter för delar på den och vad som är utbytt. Så för din del är det ju värt om han lägger 2.5 tusen emellan. Eller skall du lägga 2.5 tusen emellan, kan ha missuppfattat det hela nämligen!
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
Ja din är ju en 08, vilket gör den mer värdare för att det står just 08 på pappret. På hans Aerox står det 03 på hans papper, sedan att han bytt ut grejor säger ju inte så mycket. Muppen vet ju inte ens själv vad det sitter för delar på den och vad som är utbytt. Så för din del är det ju värt om han lägger 2.5 tusen emellan. Eller skall du lägga 2.5 tusen emellan, kan ha missuppfattat det hela nämligen!
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
Stunt-Virre skrev:Ja din är ju en 08, vilket gör den mer värdare för att det står just 08 på pappret. På hans Aerox står det 03 på hans papper, sedan att han bytt ut grejor säger ju inte så mycket. Muppen vet ju inte ens själv vad det sitter för delar på den och vad som är utbytt. Så för din del är det ju värt om han lägger 2.5 tusen emellan. Eller skall du lägga 2.5 tusen emellan, kan ha missuppfattat det hela nämligen!
Det är han som ska lägga 2.5 tusen i mellan
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Även om jag hade varit lite scooterintresserad så hade jag aldrig gjort det. Den där aeroxen är värd bra mycket mindre pengar än din limited. En begagnad "stylad" scooter står inte alls högt i kurs. Det finns liksom inget värde i den där "stylingen" om den inte vunnit pris eller något, det gör den bara mer svårsålt. Vill man satsa på ett säkert kort ska man ha något som är original eller är enkelt att återställa till original.
Iom att den är så pass nerkletad så är den ju inte direkt oskruvad heller, och tyvärr är sanningen den att minst 50% av alla pojkar i den åldern
inte vet vad de håller på med, så det är återigen en stor osäkerhet.
En limited 08, fräsch och original eller nästan original, borde du få närmare 20 för åtminstone
Sen tycker jag personligen att den var riktigt ful. riktigt jävla ful.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Aldrig i helvete att jag hade bytt.
Även om jag hade varit lite scooterintresserad så hade jag aldrig gjort det. Den där aeroxen är värd bra mycket mindre pengar än din limited. En begagnad "stylad" scooter står inte alls högt i kurs. Det finns liksom inget värde i den där "stylingen" om den inte vunnit pris eller något, det gör den bara mer svårsålt. Vill man satsa på ett säkert kort ska man ha något som är original eller är enkelt att återställa till original.
Iom att den är så pass nerkletad så är den ju inte direkt oskruvad heller, och tyvärr är sanningen den att minst 50% av alla pojkar i den åldern
inte vet vad de håller på med, så det är återigen en stor osäkerhet.
En limited 08, fräsch och original eller nästan original, borde du få närmare 20 för åtminstone
Sen tycker jag personligen att den var riktigt ful. riktigt jävla ful.
OT: Bensinis Goes Mad!!
ne, behåll din drd eller så kör du en orginal så som bensinis säger!
bensinskalle skrev:Aldrig i helvete att jag hade bytt.
Även om jag hade varit lite scooterintresserad så hade jag aldrig gjort det. Den där aeroxen är värd bra mycket mindre pengar än din limited. En begagnad "stylad" scooter står inte alls högt i kurs. Det finns liksom inget värde i den där "stylingen" om den inte vunnit pris eller något, det gör den bara mer svårsålt. Vill man satsa på ett säkert kort ska man ha något som är original eller är enkelt att återställa till original.
Iom att den är så pass nerkletad så är den ju inte direkt oskruvad heller, och tyvärr är sanningen den att minst 50% av alla pojkar i den åldern
inte vet vad de håller på med, så det är återigen en stor osäkerhet.
En limited 08, fräsch och original eller nästan original, borde du få närmare 20 för åtminstone
Sen tycker jag personligen att den var riktigt ful. riktigt jävla ful.
+1 på detta, byt inte.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
jag hadde inte gjort det då jag får en känsla att det är rätt så tattigt gjort...vet inte va det e för trim,mm... den så är det inte så svårt att lacka lite grejer och begära 16k för den
sen så e crossmoppe så underbart mycket roligare att köra!
om jag hade haft din Derbi så hade jag aldrig i h**vete bytt den mot en plastig aerox betydligt roligare och köra växlat, en aerox tröttnar man på rätt fort.. så då börjar man trimma För och behålla samma körglädje och det blir bara mer och mer tills den börjar bli ohanterlig och för dyr och ha som bruksmoppe..
Så om jag hade varit du så hade jag helt klart behållt derbin!
Tobbe seriöst byt inte. Hur mycket är en överstylad aerox värd egentligen? Inte i närheten av att vara en utav Sveriges finaste moppar. Det där den killen / tidigare ägaren gjort är något vem som helst i stort sett kunnat göra, köpa färdig styling och slänga på, visst fälgarna och vissa utav kåporna är ju gjort riktigt med riktig färg etc. Men resten, det är bara sådana grejer man kan köpa. Och en köpestyling moppe är då värd enormt mycket mindre än vad din är. 5-10k mindre kan jag direkt säga, i det skicket den är. Det är inte att den är skabbig eller ful eller så, utan det är just pågrund av att det bara är ren köpe styling så att säga, därav priset. Inte i närheten av att den är värd de 16.500 kronor som han lagt ut för, den kanske är värd 8-10 tusen inte mer. Om den varit original i utseendet hade det direkt höjt värdet om den varit fräsch i övrigt, men det där.. Nej för h*lvete. Byt inte snälla!
Om du nu verkligen vill så får han ge bra mycket mer än ynka 2500 kr.
Men aldrig i helvete att jag bytt bort min limited mot en sådan aerox, en original aerox i utseende och en hel del mer pengar, ja då hade vi snackat affärer.
Inte killen som säljer den som byggt den dock, den där kommer jag ihåg mycket väl.. Byggd runt 2007-2008, så allt på den har hunnit bli gammalt, säkert haft några ägare emellan också, så kommer knappast vara i nyskick om vi säger så.. Byt inte!