"Lucid dream"

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Riejumike skrev:Jag och andarna brukade leka ! :evil: och det är sant :?

Förklara mer..... Nyfiken som fan!
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

jag försökte inatt men somnande :P ska försöka igen i kväll
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

altså e det bara jag som e trög som inte fattar hur man skall göra det?
e dock inte särskilt bra på engelska... :(
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Testade inte så seriöst tänkte mest bara på det innan jag somnade. Sen började jag drömma en helt vanlig dröm. Men det roliga var att drömmen handlade om just detta^^ Jag gick ur min egna kropp och jag kunde flyga! :D as nice. Ni kan kanske förstå vart jag ville flyga? ;) Men lyckades aldrig :(
dadde w1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 13 december 2010, 15:26
Ort: Hemma

Inlägg av dadde w1 »

potog skrev:Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.
AMEN
[spoiler] :wink: [/spoiler]
Speedfight 3 Projektet!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36890
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

DiNozzan skrev:Testade inte så seriöst tänkte mest bara på det innan jag somnade. Sen började jag drömma en helt vanlig dröm. Men det roliga var att drömmen handlade om just detta^^ Jag gick ur min egna kropp och jag kunde flyga! :D as nice. Ni kan kanske förstå vart jag ville flyga? ;) Men lyckades aldrig :(
Flyga in i en slida? Eller månen?:P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

testade igår men vet inte om jag gjorde rätt.. någon som kan försklara (PÅ SVENSKA) hur man ska göra? :D
Stuntriding is not a crime!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Nutbreaker skrev:testade igår men vet inte om jag gjorde rätt.. någon som kan försklara (PÅ SVENSKA) hur man ska göra? :D
Du ska bara ligga helt stilla och slappna av. Kroppen kommer då tro att du sover fast du inte gör det så den "förlamar" din kropp. Sen om du öppnar ögonen kan du börja hallucinera och se en massa sjukt, och sen som nån sa här kan man tydligen "stiga ut" ur sin kropp.. ;)
Riejumike
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 mars 2012, 19:49

Inlägg av Riejumike »

potog skrev:
Riejumike skrev:Jag och andarna brukade leka ! :evil: och det är sant :?

Förklara mer..... Nyfiken som fan!

ja att man brukade springa med dom på en äng men sen så vaknar man upp i rummet och är as svettig och ett spöke/anda sitter framför en typ lime färgat... :?
Användarens profilbild
fredcog
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 2 januari 2012, 12:16
Ort: Torslanda

Inlägg av fredcog »

Lång text men här står det mycket! :D
har bara översatt direkt med Google så klaga inte ;)


(WILD) Det fungerar genom att förbli medveten tills du börja drömma. Den Lucidity Institutet också presenterades för första gången den här tekniken, men det är inte lätt om du inte har en aning vad jag ska göra. Men det är ganska lätt och effektivt om du gör det rätt. Återigen måste du sova 5-6 timmar innan du försöker detta. Detta eftersom du inte drömmer mycket de första 5 timmar är det mest icke-REM-sömn. Du anger REM en mycket snabbare efter 5-6 timmar med sömn, och du behöver inte gå ner till steg 3 och 4 som du gör när du först går till sängs. Problemet som återstår medveten tills drömstart. Många konstiga saker kan hända när du fortfarande medvetet tills REM-perioden startar. Det första du ser kan vara hypnagoga Imagery. Det är ett mönster, som den du ser när du trycker på fingrarna mot dina slutna ögonlock. Kom ihåg att detta är hypnotiska och blir för involverad med dem kommer att framkalla medvetslöshet. Låt det flöda, får inte alltför involverad och inte undertrycka dem heller. Nästa sak du kan uppleva är Nattliga Sounds. Det kan vara så verkliga som de ljud du hör i vakna verkligheten, men de är inget att vara rädd för. Det är en bra indikator på att REM-perioden är precis runt hörnet. Bara låt inte dessa ljud skrämma dig. Om du börjar uppleva abstrakta tankar, är den logiska delen av hjärnan somna och du är inte långt från att förlora medvetandet. Du kanske ligga i sängen tänkande om en vän och det hypnagogiska startar bildspråk och du ser din väns ansikte. Du har också arbetat en stressig dag så du börjar komma ihåg lagra hyllorna i arbetet. Snart kommer du tänker att du lägger burkar mat på hyllorna med bilder på din vän på dem. Allt detta makt verkar helt normalt. Men det är inte logiskt. Vad du behöver göra är att försöka tänka logiskt, göra lite matte eller börja om igen. Taktila Sensations kan känna att du är förlamad och högspänningsledningar smärtfritt el stötar genom kroppen. Du kan uppleva dessa vibrationer och hitta dig själv lämnar kroppen eller med en Lucid Dream. Men kom ihåg att allt detta är ingenting att frukta, det händer varje natt, oavsett om du är medvetet medveten om det eller inte. Nu när du vet vad du kan uppleva när man försöker medvetet gå in i REM-period finns det ett annat problem vi behöver erövra. Och det förlorar medvetandet, ett mycket vanligt problem som är ganska lätt att övervinna. En bra lösning är koffein och teobromin. Koffein finns i kaffe, te, cola, choklad och piller. Teobromin finns i choklad. Problemet är att ta reda på hur mycket koffein fungerar för dig. Många experiment måste genomföras. Ett bra ställe att börja är med 0,5 liter Coke, en kopp kaffe eller te, halv ett piller eller en chokladkaka. Om du tar för mycket kommer du inte börja drömma alls, om du tar för lite du kan förlora medvetandet. Men att dricka 0,5 liter cola är inte särskilt klokt, den har en mycket störande biverkan. Du bör också stanna uppe i ca 30-60 minuter efter uppvaknandet efter 5-6 timmar med sömn. Detta eftersom det tar ungefär 45 minuter innan Koffein når sin fulla effekt. Du kan uppleva en DILD om du går att sova direkt efter lite koffein intag. Ett annat sätt för att hålla sinnet aktivt och föra de hypnagogiska bilder är att tänka att göra något som involverar bilder, ljud och taktila sensationer. Som att köra bil, tänk bilen och vägen, höra engine-/radio och känna ratten. Fortsätter att fokusera på vad du gör och undvika att tänka på något annat än att köra den bilen. Eller du kanske inkludera lukt och smak, genom att föreställa en god måltid. Detta fungerar bäst i kombination med NILD tar det mycket mer tid när du är klar när du somnar för första gången. Men gjort med NILD kan du hitta dig i en dröm i så lite som 5-10 minuter. Eller kan du prova att ligga på en 30 graders lutning madrass (kan göras genom fyllning kuddar under den). Och håll i rummet så mörkt som möjligt. Blunda och koncentrera dig på din andning, desto långsammare bättre. Andetag med magen, vilket gör en "Ahhh" ljud i slutet av utandningen, som hjälper dig att hålla sig vaken när din kropp somnar. Med tiden kanske du märker milda vibrationer och att din kropp blir förlamad. Vid det laget kommer du att märka att du inte längre har några problem att koncentrera sig, blir allt klart. I detta tillstånd stannar koncentrera sig på din andning och bara vara medveten om din omgivning. Om du börjar att förlora medvetandet, börjar uppmärksamma något ljus i din vision eller interna ljud. En tid senare kommer du att börja uppleva andra vibrationer. Det snabbt kommer att rusa i hela kroppen, ibland tillsammans med olika ljud och sedan slut. Detta är din astralkropp släpps. Drömbilder börjar att bildas. Du kan gå med dessa bilder och ange en Lucid Dream, eller så kan du bara sitta upp och gå bort från din fysiska kropp.
(MILD) Det fungerar genom att ställa in för avsikt att komma ihåg att känna igen dig drömmer. Stephen Laberge från Lucidity Institute utvecklade det medan han försökte öka sin Lucid Dreams frekvens. En bra metod är att vakna upp efter 5-6 timmar, kom ihåg en dröm och säger själv: "Nästa gång jag drömmer, jag minns jag drömmer." Du måste verkligen menar det. Koncentrera dig på denna tanke endast om du befinner dig tänka på något annat, bara låta tanken gå och gå tillbaka till din avsikt. Försök också att föreställa sig att du är tillbaka i drömmen, men den här gången du inser att du drömmer. Leta efter ovanliga saker som tyder på att du drömmer och berätta själv: "Jag måste drömma" Gör detta med alla de ovanliga sakerna du ser från drömmen du kommer ihåg. Fortsätt med detta tills du somnar.

Här är ett bra litet test så man vet om det är verklighet eller inte!
Ja. Realitetsprövning är helt enkelt fråga dig själv om du drömmer. Att hitta ut det är inte alltid lätt i en dröm. Men oftast är det ganska uppenbart om du drömmer eller inte. Du kan hitta dig på en okänd plats eller göra / se något som inte kommer troligen att hända i verkligheten. Men ibland kan du hitta dig själv i din säng, och allt ser ut som det är tänkt att vara. Du kan prova att läsa något, titta bort, och se om samma text finns andra gången du läser den. Du kan prova skiftande färger på något eller försöka flyga. Om du har en digital klocka kan du prova att titta på det, tittar bort och titta på det igen. Om något ovanligt händer är du drömmer förmodligen. Men varje verkligheten testet kan misslyckas, om det händer, inte försöker hoppa ut genom fönstret eller något annat som kan skada dig. Reality tester bör göras varje timme under dagen, eller oftare. Och speciellt innan du går att sova och om du vaknar mitt i natten. Vakna upp efter 5-6 timmar, göra några verklighet tester och somna igen kan hjälpa.
Satsa på dig själv!! runka i motvind..

Mitt projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33910
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Riejumike skrev:
potog skrev:
Riejumike skrev:Jag och andarna brukade leka ! :evil: och det är sant :?

Förklara mer..... Nyfiken som fan!

ja att man brukade springa med dom på en äng men sen så vaknar man upp i rummet och är as svettig och ett spöke/anda sitter framför en typ lime färgat... :?
....... läst å det värkar vara många som liksom drömmer å sen vaknar upp å se ett "spöke/ande" vid säng kanten eller liknande å då kan det inträff att dom inte kan röra sig med mera...

martin luther drömde en gång å vaknade upp å såg då djävulen sitta vid säng kanten.... han kastade då sin skål med bläck på han..... djävulen försvan... bläck fläcken som blev på väggen finns kvar en idag..


hitta en film om det


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZIMo84Xk ... re=related[/youtube]

men detta lucid dreams värkar vara olika :S eller???



läste även på ett forum om en som hade blivit räddad av jesus i en OBE

http://answers.yahoo.com/question/index ... 644AAV8C1p


tycker det e konstigt att folk inte hajar till när man läser om folk som träffat varandra å att så många liksom upplever samma saker om andar å liknande ......vetanskap om detta existerar ju inte bara massa bajs teorier som vanligt. står också att ju mer du gör det testo lättare blir det å desto farligare blir det då man gör sej mer uppen för onda andra... allt sånt här med new age e bara den ondes värk för å ge oss lite underhållning för att inte se allt som gud erbjuder! om man nu har lätt för OBE å liknande så e man väldigt uppen mot ande värden där av enklare å möta gud å liknande.
ni som har lätt för detta kan ni inte testa å be till gud å se om ni liksom känner något? :)
vem fan e lennart?
Hemaa
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 20 maj 2012, 16:25

Inlägg av Hemaa »

Allt detta påminner starkt om filmen Insidious eller är det bara jag? ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

http://www.klardrom.se/forum/


Där står det en del om detta.

Själv testa jag detta igår, kunde inte riktigt "somna" eftersom jag fick typ hjärtklappningar som jag inte riktigt visste varför, och efter det så vaknade jag igen :/ Jag märkte att det gick lättare om man fantiserade att man var typ ute och flög, så man inte bara tänker på att "somna"

Alltså det är inte farligt, visst kan man få panik när man vaknar och inte kan röra sig, ett tips är att försöka röra tårna och fingrarna tills du vaknar.
Kroppen stänger av sig när man somnar och kommer in i REM-sömn, så att du inte börjar leva ut dina drömmar IRL :)

Vi drömmer varje natt ( fast nu är man vid medvetande och kommer ihåg det mesta :) )

PK; Om du hör massa sjuka saker, så var du på väg att lyckas :)


Hemaa skrev:Allt detta påminner starkt om filmen Insidious eller är det bara jag? ^^
Eller Inception ^^
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

KarlssoN^ skrev:http://www.klardrom.se/forum/


Där står det en del om detta.

Själv testa jag detta igår, kunde inte riktigt "somna" eftersom jag fick typ hjärtklappningar som jag inte riktigt visste varför, och efter det så vaknade jag igen :/ Jag märkte att det gick lättare om man fantiserade att man var typ ute och flög, så man inte bara tänker på att "somna"

Alltså det är inte farligt, visst kan man få panik när man vaknar och inte kan röra sig, ett tips är att försöka röra tårna och fingrarna tills du vaknar.
Kroppen stänger av sig när man somnar och kommer in i REM-sömn, så att du inte börjar leva ut dina drömmar IRL :)

Vi drömmer varje natt ( fast nu är man vid medvetande och kommer ihåg det mesta :) )

PK; Om du hör massa sjuka saker, så var du på väg att lyckas :)


Hemaa skrev:Allt detta påminner starkt om filmen Insidious eller är det bara jag? ^^
Eller Inception ^^

eller på väg att gå åt helvete...



kan inte nån förklara varför alla hör dessa rösterna å ser liknande grejer??
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

potog skrev:
KarlssoN^ skrev:http://www.klardrom.se/forum/


Där står det en del om detta.

Själv testa jag detta igår, kunde inte riktigt "somna" eftersom jag fick typ hjärtklappningar som jag inte riktigt visste varför, och efter det så vaknade jag igen :/ Jag märkte att det gick lättare om man fantiserade att man var typ ute och flög, så man inte bara tänker på att "somna"

Alltså det är inte farligt, visst kan man få panik när man vaknar och inte kan röra sig, ett tips är att försöka röra tårna och fingrarna tills du vaknar.
Kroppen stänger av sig när man somnar och kommer in i REM-sömn, så att du inte börjar leva ut dina drömmar IRL :)

Vi drömmer varje natt ( fast nu är man vid medvetande och kommer ihåg det mesta :) )

PK; Om du hör massa sjuka saker, så var du på väg att lyckas :)


Hemaa skrev:Allt detta påminner starkt om filmen Insidious eller är det bara jag? ^^
Eller Inception ^^

eller på väg att gå åt helvete...



kan inte nån förklara varför alla hör dessa rösterna å ser liknande grejer??

Det jag har läst är att om man är på in i sömnen så hör man massa sjuka grejjor.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 18 augusti 2009, 08:09

Inlägg av Zkiller »

Fy fan låter så jävla läskigt :O men ska lätt testa i kväll kan komma med feedback i morrn :lol:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

KarlssoN^ skrev:
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:http://www.klardrom.se/forum/


Där står det en del om detta.

Själv testa jag detta igår, kunde inte riktigt "somna" eftersom jag fick typ hjärtklappningar som jag inte riktigt visste varför, och efter det så vaknade jag igen :/ Jag märkte att det gick lättare om man fantiserade att man var typ ute och flög, så man inte bara tänker på att "somna"

Alltså det är inte farligt, visst kan man få panik när man vaknar och inte kan röra sig, ett tips är att försöka röra tårna och fingrarna tills du vaknar.
Kroppen stänger av sig när man somnar och kommer in i REM-sömn, så att du inte börjar leva ut dina drömmar IRL :)

Vi drömmer varje natt ( fast nu är man vid medvetande och kommer ihåg det mesta :) )

PK; Om du hör massa sjuka saker, så var du på väg att lyckas :)


Eller Inception ^^

eller på väg att gå åt helvete...



kan inte nån förklara varför alla hör dessa rösterna å ser liknande grejer??

Det jag har läst är att om man är på in i sömnen så hör man massa sjuka grejjor.
A håg med läst massa om att folk känner att någon trycker ner än å liknande.


....tycker det e konstigt att alla känner detta
Samt måste man lämna kroppen för liksom klar drömma eller liknande?:)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
potog skrev:
eller på väg att gå åt helvete...



kan inte nån förklara varför alla hör dessa rösterna å ser liknande grejer??

Det jag har läst är att om man är på in i sömnen så hör man massa sjuka grejjor.
A håg med läst massa om att folk känner att någon trycker ner än å liknande.


....tycker det e konstigt att alla känner detta
Samt måste man lämna kroppen för liksom klar drömma eller liknande?:)

Nej, men oftast börjar det i den säng du lagt dig sist, och sedan går/flyger/svävar W/E bort från där du är.


kruxet är ju det att du måste öppna ögonen i drömmen, om du öppnar ögonen IRL så vaknar du upp i en sömparalys ( inte kan röra dig och ibland olika påhittade monster kommer osv. Kanske pågår i 10 sec. )

Om du lyckas att öppna ögonen i drömmen kan du gå runt och styra ställa hur du vill :)
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
potog skrev:
eller på väg att gå åt helvete...



kan inte nån förklara varför alla hör dessa rösterna å ser liknande grejer??

Det jag har läst är att om man är på in i sömnen så hör man massa sjuka grejjor.
A håg med läst massa om att folk känner att någon trycker ner än å liknande.


....tycker det e konstigt att alla känner detta
Samt måste man lämna kroppen för liksom klar drömma eller liknande?:)
Varför man känner att något trycker ner en eller att man hör röster är för att sinnena slutar fungera normalt, för att hjärnan tror att man sover.
Detta är en försvarsmekanism som aktiveras när vi sover för att vi inte ska leva ut våra drömmar irl (till exempel att man inte börjar springa för att man drömmer om det).

Och nej, du måste inte ''lämna'' kroppen för att klardrömma....
När du har en ''lucid dream'' eller en klardröm är när du är medveten om att du drömmer och kan på så sett kontrollera drömmen
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

KarlssoN^ skrev:
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
Det jag har läst är att om man är på in i sömnen så hör man massa sjuka grejjor.
A håg med läst massa om att folk känner att någon trycker ner än å liknande.


....tycker det e konstigt att alla känner detta
Samt måste man lämna kroppen för liksom klar drömma eller liknande?:)

Nej, men oftast börjar det i den säng du lagt dig sist, och sedan går/flyger/svävar W/E bort från där du är.


kruxet är ju det att du måste öppna ögonen i drömmen, om du öppnar ögonen IRL så vaknar du upp i en sömparalys ( inte kan röra dig och ibland olika påhittade monster kommer osv. Kanske pågår i 10 sec. )

Om du lyckas att öppna ögonen i drömmen kan du gå runt och styra ställa hur du vill :)

Men måste man uppnå ögonen..... Skulle det ingå att klar dröma endå för jag har drömt å då har jag kunnat kontrollera upp till 80-90% men stängda ögon eller va man ska säga :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

[spoiler]
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
potog skrev: A håg med läst massa om att folk känner att någon trycker ner än å liknande.


....tycker det e konstigt att alla känner detta
Samt måste man lämna kroppen för liksom klar drömma eller liknande?:)

Nej, men oftast börjar det i den säng du lagt dig sist, och sedan går/flyger/svävar W/E bort från där du är.


kruxet är ju det att du måste öppna ögonen i drömmen, om du öppnar ögonen IRL så vaknar du upp i en sömparalys ( inte kan röra dig och ibland olika påhittade monster kommer osv. Kanske pågår i 10 sec. )

Om du lyckas att öppna ögonen i drömmen kan du gå runt och styra ställa hur du vill :)

Men måste man uppnå ögonen..... Skulle det ingå att klar dröma endå för jag har drömt å då har jag kunnat kontrollera upp till 80-90% men stängda ögon eller va man ska säga :P
[/spoiler]

Du måste ''öppna'' ögonen för att kunna se i drömvärlden, men om man öppnar dem på riktigt eller bara i drömvärlden är jag inte helt säker på.
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Idbergan skrev:[spoiler]
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
Nej, men oftast börjar det i den säng du lagt dig sist, och sedan går/flyger/svävar W/E bort från där du är.


kruxet är ju det att du måste öppna ögonen i drömmen, om du öppnar ögonen IRL så vaknar du upp i en sömparalys ( inte kan röra dig och ibland olika påhittade monster kommer osv. Kanske pågår i 10 sec. )

Om du lyckas att öppna ögonen i drömmen kan du gå runt och styra ställa hur du vill :)

Men måste man uppnå ögonen..... Skulle det ingå att klar dröma endå för jag har drömt å då har jag kunnat kontrollera upp till 80-90% men stängda ögon eller va man ska säga :P
[/spoiler]

Du måste ''öppna'' ögonen för att kunna se i drömvärlden, men om man öppnar dem på riktigt eller bara i drömvärlden är jag inte helt säker på.

i drömmen, när du sover. Annars vaknar du upp och inte kan röra dig.
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

[spoiler]
KarlssoN^ skrev:
Idbergan skrev:[spoiler]
potog skrev:
Men måste man uppnå ögonen..... Skulle det ingå att klar dröma endå för jag har drömt å då har jag kunnat kontrollera upp till 80-90% men stängda ögon eller va man ska säga :P
[/spoiler]

Du måste ''öppna'' ögonen för att kunna se i drömvärlden, men om man öppnar dem på riktigt eller bara i drömvärlden är jag inte helt säker på.

i drömmen, när du sover. Annars vaknar du upp och inte kan röra dig.
[/spoiler]

Är inte det bara ''sleep paralysis?''
För om jag har förstått det rätt så hamnar man bara i ''sleep paralysis'' om man öppnar ögonen för tidigt?
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

potog skrev:Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.
dage jag lyckas med lucid dream och en ond ande kommer och ger mig bestående skador så kan jag tänka mig att prata vidare om vad jesus tycker om detta.

för tillfället finns varken jesus eller andras "onda demoner" i skallen på mig så jag testar nog ändå ;)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Idbergan skrev:[spoiler]
KarlssoN^ skrev:
Idbergan skrev:[spoiler] [/spoiler]

Du måste ''öppna'' ögonen för att kunna se i drömvärlden, men om man öppnar dem på riktigt eller bara i drömvärlden är jag inte helt säker på.

i drömmen, när du sover. Annars vaknar du upp och inte kan röra dig.
[/spoiler]

Är inte det bara ''sleep paralysis?''
För om jag har förstått det rätt så hamnar man bara i ''sleep paralysis'' om man öppnar ögonen för tidigt?

Precis, som jag skrev i ett inlägg lite högre upp :)


En bra guide annars; https://www.flashback.org/t1766592
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

[spoiler]
KarlssoN^ skrev:
Idbergan skrev:[spoiler]
KarlssoN^ skrev:
i drömmen, när du sover. Annars vaknar du upp och inte kan röra dig.
[/spoiler]

Är inte det bara ''sleep paralysis?''
För om jag har förstått det rätt så hamnar man bara i ''sleep paralysis'' om man öppnar ögonen för tidigt?


Precis, som jag skrev i ett inlägg lite högre upp :)

En bra guide annars; https://www.flashback.org/t1766592
[/spoiler]



Ok tack!

Får se om jag kommer att testa det, det enda som får mig att tveka är att jag inte har lust att hamna i en ''sleep paralysis.'' :D
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Sömnparalys/U.K.U. (inte Lucid dreams som denna tråd är till för, men ändå) är ju för fan som i filmen Incidious, trodde aldrig att det skulle gå att göra liknande saker på riktigt, men tydligen så går det.

Vettefan om jag vågar prova, kollade Incidious för flera månader sen men ännu så brukar jag få fram den där jävla häxan som kommer in i mannens kropp (Brukar få fram då mannen står framför en spegel, hans spegelbild är då den där häxan), vill ju inte råka börja tänka på det när man är i "lucid" så att säga.
Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:
potog skrev:Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.
dage jag lyckas med lucid dream och en ond ande kommer och ger mig bestående skador så kan jag tänka mig att prata vidare om vad jesus tycker om detta.

för tillfället finns varken jesus eller andras "onda demoner" i skallen på mig så jag testar nog ändå ;)

A nä nä men med sån får OBEs och med son där jävla grej då man inte kan röra sig å det kommer massa månster å skit ;)
vem fan e lennart?
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Idbergan skrev:[spoiler]
KarlssoN^ skrev:
Idbergan skrev:[spoiler] [/spoiler]

Är inte det bara ''sleep paralysis?''
För om jag har förstått det rätt så hamnar man bara i ''sleep paralysis'' om man öppnar ögonen för tidigt?


Precis, som jag skrev i ett inlägg lite högre upp :)

En bra guide annars; https://www.flashback.org/t1766592
[/spoiler]



Ok tack!

Får se om jag kommer att testa det, det enda som får mig att tveka är att jag inte har lust att hamna i en ''sleep paralysis.'' :D
Jag fick en sömnparalys för några månader sen. Vaknade upp och kände att jag inte kunde röra mig. Fick först lite panik men kom sen på att jag hade läst om detta förr. Försökte "vakna upp" genom att vicka på fingrarna och tårna men det hjälpte inte, så jag slappnade bara av och somnade om igen.

Om du öppnar ögonen under en sömnparalys kan du börja hallucinera. Själv öppnade jag inte ögonen men jag hörde en röst som sa: "Ser du nått?".. ;)

Så om du kommer in i en sömnparalys är det bara att försöka vicka på tårna eller fingrarna för att "väcka" kroppen, eller så blundar du bara och slappnar av så kommer du fortsätta drömma..
Senast redigerad av Ekman den 28 maj 2012, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

potog skrev:
PK skrev:
potog skrev:Vad jag kan läsa å liknande så e detta new age liknande. Å jag hade rekommenderat er å inte göra detta då det kan va farligt... Läste lite å då årig det att man kan träffa andra andar. Å då undrar ni va då andar?
Jo man har ju sin kropp å själ men vi har också en ande i oss å att träffa andra andar å liknande kan ju inte vara så jävla bra då det fins onda andar demoner å liknande vissa av er så ju att ni hade sett sånt å hört röster. Jag avråder er från å syssla med sånt här. Men om ni hamnar i någon jävla trans eller liknande å inte kommer in i er kropp igen eller att ni ser/hör konstiga grejer ..... Ni kommer tycka att det verkar konstigt men tänk på Jesus då eller ännu bättre säg Jesus högt eller liknande så borde det sluta då Jesus inte bara dog på korset för våra synder utan att det va också där han besegrade den onde. Står även i bibeln att den onde ger vika för Jesus.. där av säg Jesus eller roppa på hjälp till Jesus om ni hamnar illa till.

Detta e min åsikt men har inte testat det å lär nog inte testa det ikväll heller.
dage jag lyckas med lucid dream och en ond ande kommer och ger mig bestående skador så kan jag tänka mig att prata vidare om vad jesus tycker om detta.

för tillfället finns varken jesus eller andras "onda demoner" i skallen på mig så jag testar nog ändå ;)

A nä nä men med sån får OBEs och med son där jävla grej då man inte kan röra sig å det kommer massa månster å skit ;)
De där monsterna du beskriver, om jag har förstått det rätt, är något ditt undermedvetna skapar. Alltså är det bara din fantasi som spelar ett spratt och monsterna/demonerna eller vad man nu vill kalla dem existerar inte utan är bara som sagt en del av din fantasi. :wink:
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Känns lite rörligt när alla skriver olika. Men som jag har förstått det ska man bara ligga helt stilla och inte röra sig och blunda. Efter ungefär 20min så ska du somna och öppna ögonen så kan du börja styra din egna dröm? Sen för att vakna ska du bara vicka på tårna eller ''skada dig själv''? Men det jag tycker verkar läskigt är om du blundar och inte sover så känns det som nån ande är brevid dig och pratar och försöker lyfta upp dig? och hur ska du ligga när du ska sova? Spikt rakt eller?
Live like today was you're last day.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

new age o.sv. är så himla intressant! .
Min morbror har mycket kunskap om sånt och han kan känna av o läsa av massor av bra o dåliga saker. han förstår en skit bra! Lite ot men ändå :wink:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Idbergan skrev:
potog skrev:
PK skrev: dage jag lyckas med lucid dream och en ond ande kommer och ger mig bestående skador så kan jag tänka mig att prata vidare om vad jesus tycker om detta.

för tillfället finns varken jesus eller andras "onda demoner" i skallen på mig så jag testar nog ändå ;)

A nä nä men med sån får OBEs och med son där jävla grej då man inte kan röra sig å det kommer massa månster å skit ;)
De där monsterna du beskriver, om jag har förstått det rätt, är något ditt undermedvetna skapar. Alltså är det bara din fantasi som spelar ett spratt och monsterna/demonerna eller vad man nu vill kalla dem existerar inte utan är bara som sagt en del av din fantasi. :wink:

men hur kommer det sig att alla som hammnar i det beskriver andar å djävulen å liknande samt varför skapar mitt undermedvetna sånt å inte andra grejer? ..... samt rösten som vicke hörde "ser du nått?" värkar ju inte hellt hundra å höra sånt. det jag tror på är att det e demoner eller liknande som man kan se/höra att man liksom kan se in i ande värden eller liknande.


låter denna förklara lite om va jag tror att det är ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZIMo84Xk ... re=related[/youtube]
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Idbergan
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 oktober 2011, 09:39

Inlägg av Idbergan »

[spoiler]
potog skrev:
Idbergan skrev:
potog skrev:
A nä nä men med sån får OBEs och med son där jävla grej då man inte kan röra sig å det kommer massa månster å skit ;)
De där monsterna du beskriver, om jag har förstått det rätt, är något ditt undermedvetna skapar. Alltså är det bara din fantasi som spelar ett spratt och monsterna/demonerna eller vad man nu vill kalla dem existerar inte utan är bara som sagt en del av din fantasi. :wink:

men hur kommer det sig att alla som hammnar i det beskriver andar å djävulen å liknande samt varför skapar mitt undermedvetna sånt å inte andra grejer? ..... samt rösten som vicke hörde "ser du nått?" värkar ju inte hellt hundra å höra sånt. det jag tror på är att det e demoner eller liknande som man kan se/höra att man liksom kan se in i ande värden eller liknande.


låter denna förklara lite om va jag tror att det är ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZIMo84Xk ... re=related[/youtube]
[/spoiler]

Har kollat på den videon, men det är mest hokus pokus för mig då jag varken tror på gud eller demoner :wink:

Och jag vet inte riktigt varför alla ser/hallucinerar liknade saker... Kan bero på att det undermedvetna fantiserar om det du fruktar mest? Aja får läsa vidare om det, men av det jag har läst så verkar det som ingen har någon bra förklaring till varför det händer.
Allt går att fixa med våld och silvertejp!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Hej hej Asgarvar, och tack för en bra guide (och hoppas på en ännu bättre ).
När jag läste på om detta för några månader sen så kunde jag inte undgå den omtalade delen av WILD som kallas sömnparalys. Sömnparalys verkar vara det som de flesta är lite oroliga över och kan vara en avgörande faktor om man ska prova WILD eller inte.
Det gäller även för mig då det faktiskt verkar ganska hemskt.

e forum och videos.
Jag har en undran/teori angående detta:
Om man vaknar upp under sömnparalys och försöker röra sig, så skapar omöjligheten att röra sig en ångest och oro, speciellt om man inte vet någonting om sömnparalys. Hjärnan drar då slutsatsen att någonting hindrar dig från att röra dig, och diverse demoner / onda varelser hallucineras fram då man fortfarande är halvt kvar i drömvärlden, samtidigt som man får en stark känsla av fara.
Det är detta som folk varnar för på divers

*Jag har aldrig upplevt detta men jag har läst på mycket om folks erfarenheter av sömnparalys och detta är vad jag tolkar det som*

Men, om man genom WILD medvetet framkallar sömnparalys i vaket tillstånd så försöker man inte röra sig, därav bör man inte få samma känsla av att sitta fast. Om man dessutom är påläst om vad sömnparalys är, hur det fungerar och vad man kan förvänta sig så bör det inte ge samma läskiga effekt. Jag har förstått att man ändå kommer höra t.ex. fotsteg eller röster, men dessa måste väl inte eskalera till att bli något läskigt om man vet vad som pågår?
I detta scenario blir det alltså till vad man förväntar sig att det ska vara.

Är jag något på spåren här?
Dock är jag ändå lite orolig för att jag ska förvänta mig onda saker, och det är vad som kommer att vistas i mitt sovrum.
Jag tror jag har fokuserat lite väl mycket på den här delen av WILD och vill därför sprida lite klarhet över det hela, dela gärna med dig om egna erfarenheter om detta, får du som erfaren WILDare fortfarande läskiga sömnparalyser?
Jag ser även fram emot denna teknik att bypassa paralysen som du talar om!



saxat ur flashback. Vilket han som gjorde guiden bekräftade att det var så, vilken jag också tror.
Senast redigerad av KarlssoN^ den 28 maj 2012, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar