Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Om du vill ha en cross som du kan lita på och kan gasa med tills du själv inte vill mer, så kan du ta och köpa dig en KTM eller YamahaGreckE skrev:tjenare
ska köpa cross nu till sommaren, bestämmt mig för 125cc och har fått ett bra erbjudande på en KTM.
men min kompis (som har kawasaki) säger att KTM är dålig kvalité och går sönder lätt. och att det är jättemånga som säger de osv och att alla som har haft de har gått sönder.
men jag tycker att eftersom KTM är ett av de mest välkända märkena, kan dom ju inte ha sämst kvalité? eller äre så?
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
jag har kollat på alla märken och känner inte för ett speciellt märke, men just nu finns det en KTM för ett bra pris med dom delarna.mrderbiguy skrev:Stör mig på detta med cross osv , varför vill alla ha KTM ?? suzuki,kawa,honda osv är exakt lika bra om f*n inte bättre alltså , KTM är så mainstream , skaffa dig en riktig hoj dvs kawa,suzuki!
EDIT: Min m8 har en 125cc honda från 89 och kan säga att dom går som dagens crossar utan tvekan!
Detta har jag aldrig sett faktiskt? Inte på nån sån hoj nånsin... Har en 98 själv så blev lite intresserad av det du skrev.bluerider94 skrev: EDIT: sen finns det ju årmodeller man kanske ska hålla sig ifrån eller se över noga om man köper en sån, tex honda 125 mellan 98 och 00, den första aluramen, vanligt att den spricker i svetsarna.
kawas gamla crossar va bränslepumpen dålig på så kawa har också vari skit förutaerox-sami skrev:funkar väll
men kawa är klart bäst!
nej men klart alla funkar men det handlar ju mera om vad man tycker om, + var det inte dom gamla ktm modellerna som var ganska dåliga? men dom nya är bra fast suzuki hade också lite problem med dom gamla hojjarna.
fast jag har nästan bara sett bilder på ktm som gått sönder grovt som gaffel av cylinder sving osv men typ inga från kawa o dom andra
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
vattenpump. Annars är det bra Hojjar. Kör själv cross och kan inte klanka ner på någont märke alls faktiskt. ktm har dem assaste 125an utan tvekan.GreckE skrev:jag tror att alla märken har haft problem, men på sistone, kanske från 00 har dom börjat rycka upp sig och fixat dom problem som dom hade
äre nån som vet om KTM sx 03 har nått känt problem?
jaså vilket sätt?2stroke4ever skrev:vattenpump. Annars är det bra Hojjar. Kör själv cross och kan inte klanka ner på någont märke alls faktiskt. ktm har dem assaste 125an utan tvekan.GreckE skrev:jag tror att alla märken har haft problem, men på sistone, kanske från 00 har dom börjat rycka upp sig och fixat dom problem som dom hade
äre nån som vet om KTM sx 03 har nått känt problem?
okej2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del
KTM började inte med länkage förrens 2010 (eller -11?), innan har dom kört vanligt enkelsystem (dvs dämpen rakt mot ovansidan av svingen)GreckE skrev:okej2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del
"Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del"
förstår jag inte riktigt vad du menar?
I princip alla japaner har länkagesving. Ktm har vanlig konventionell sving utan länkage.GreckE skrev:okej2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del
"Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del"
förstår jag inte riktigt vad du menar?
haha du kan ju inte kört mycke cross eller vart på träningar/tävlingar.mrderbiguy skrev:Stör mig på detta med cross osv , varför vill alla ha KTM ?? suzuki,kawa,honda osv är exakt lika bra om f*n inte bättre alltså , KTM är så mainstream , skaffa dig en riktig hoj dvs kawa,suzuki!
EDIT: Min m8 har en 125cc honda från 89 och kan säga att dom går som dagens crossar utan tvekan!