Vanligt att bli stoppad?

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

FelixyouknoW
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 9 november 2011, 14:13

Vanligt att bli stoppad?

Inlägg av FelixyouknoW »

Tja, är det vanligt att bli stoppad av polisen? och kollar polisen ofta trimm vid vanlig kontroll? :)


Btw: tror att detr är felpost. men endå :wink:
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Vanliga poliser stannar dig om du t.ex får för dig att köra på bakhjul i trafik, håller för hög hastighet, sicksackar eller dummar dig på något vis, och givetvis ibland för rutinkontroller så som att kolla om det är din moppe och om den är försäkrad och så, börjar du kallsvettas och bli allmänt nervös om dom frågar om den är trimmad så är väl inte det så lyckat

Trafikpoliser stannar dig för samma sak, men även om moppen ser lite trimmad ut och låter högt

Så hur ofta du blir stannad beror på hur du kör
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Grov felpost tror jag, denna ska nog ligga i övriga diskutioner.

Det beror på hur mycket din moppe låter tror jag, hur du uppför dig i trafiken, om du håller rätt hastighet på rätt ställe, och hur den ser ut. Ifall den ser ut som min mt5a, sunkig,söndriga svingdämpare osv så tror jag de stannar dig, och ser den ut som ett helt sjukt snyggt projekt så stannar de väl dig för det. ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

nej, inte "men ändå"..

ska man posta så ska man posta rätt! :)
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17641

där ställs alla frågor angående polis eller lag.

visst, du är ny och då är det inte så farligt med en liten felpost, men ändra din inställning pojk :)



Men det är ju så klart olika från stad till stad. jag har aldrig blivit stoppad även fast jag kört med en högljud och trimmad moped inne i centrum utan problem.

men klart att man kan bli stannad. poliser hatar mopedister. det vet alla.
FelixyouknoW
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 9 november 2011, 14:13

Inlägg av FelixyouknoW »

Okej , tack alla :)
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 437
Blev medlem: 10 april 2009, 21:11

Inlägg av YamahaPojken »

beror ju på hur bra du e på att köra ifrån dom???;)
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Aldrig varit nära ens att bli stoppad, kört sedan i augusti 2011. :P
Well do ya, punk?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Gröngöling skrev:Aldrig varit nära ens att bli stoppad, kört sedan i augusti 2011. :P
Det var ju jätte länge!
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

Jag har aldrig blivit stoppad när jag kört min moppe (2000 mil). Min polare som har kört min moppe totalt en mil har blivit stoppad 4 ggr, allt beror på körstilen i dessa fall.
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

difaren skrev:
Gröngöling skrev:Aldrig varit nära ens att bli stoppad, kört sedan i augusti 2011. :P
Det var ju jätte länge!
kan räkna upp ett tiotal olika personer som inte en i närheten blivit stoppade. 94:or och äldre.
Kom igen, det är ingen konst att köra ifrån en polisbil. såvida du inte är på motorvägen eller en landsväg osv
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

jag har mött snuten 2 gånger med vivacitin utan att dom brydda sig, då va de utan lysen me tolva o hela skiten! tror inte dom orkar bry sig ute på landet då dom inte har någon chans att ta oss ändå!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Kör du lugnt, om det inte låter nämnvärt högre än vad en moped borde göra, och att du har lysen reflexer och allt där det ska vara blir du inte stoppad. Däremot är rutinstopp vanligare, har åkt in i 2 st på ca 750 mil. Du får blåsa, visa upp körkort, dom kollar försäkringen och sen frågar dom lite snällt hur fort den går. Håller du pokerface och säger ca 50km/h släpper dom iväg dig. Det enda egentligen farliga i det fallet är om du har mopeden till skolan och polisen gör razzia för då har du inte en chans om dom kommer på att det är din. Därför ställer man mopeden en bit bort på en vanlig parkering ;)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har man bara en lugn och fin körstil och inte har en moppe som låter som ett as eller ser ut och kunna fallla i bitar vilken sekund som helst så är det nog rätt lungt :) jag brukar möta på poliser dagligen när jag är ute och åker men jag har aldrig blivit stoppad, vissa kanske hatar polisen men har man bara ett trevligt bemötande mot dom och inte drar upp långfingret så fort man ser dom så är dom oftast lika vänliga tillbaks! :)

jag vet om att polisen vet att min moppe är trimmad men eftersom dom har sett att jag kan bete mig i trafiken så verkar dom inte bry sig utan dom hälsar bara när jag möter dom ist 8)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

difaren skrev:
Gröngöling skrev:Aldrig varit nära ens att bli stoppad, kört sedan i augusti 2011. :P
Det var ju jätte länge!
Nja inte särskilt länge, dock bor jag runt 1km från en polisstation i en jätteliten by.
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

jag bor i malmö och har blivit tagen en gång av mc snut(enduro)
annars blivit stoppad 2-3gånger då dem bara frågat om leg (eu moppe)
visat mitt körkort och fått åka vidare.
trevlig och inte rädd så tar dem nog inte dig
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Re: Vanligt att bli stoppad?

Inlägg av Ztraand »

FelixyouknoW skrev:Tja, är det vanligt att bli stoppad av polisen? och kollar polisen ofta trimm vid vanlig kontroll? :)


Btw: tror att detr är felpost. men endå :wink:
Kör med ett lågt varvtal i laglig hastighet, och fokusera på vägen, så kmr dom inte stanna dej. Glor du som fan mot snutbilen däremot, då kanske dom blir lite misstänksamma, detta har räddat mej från att bli stoppad sen den 3e juli. =)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 19 juli 2008, 10:06

Inlägg av bönan »

bor i Göteborg har åkt på böter en gång på 6-7 år...
natural born writers Göteborg
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Bor i partille.... aldrig åkt på en böter bara blivit stoppad en gång under mina 3 år som moppe pojk å då va det för att jag skulle blåsa :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

Vad jag har hört så fokuserar polisen på olika saker olika veckor t.ex den ena veckan så är det fortkörare som gäller, veckan efter så är det t.ex mopeder som gäller och veckan efter det så är det något annat som gäller :p
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag brukar alltid vinka till dom, hehe :P
Då ler dom i bilen och vinkar tillbaka, så roligt att se deras miner alltså haha :lol:
Stort tips i alla fall om ni möter en polis :)
Sen så följer jag alla hastigheter och lagar så bara man tar det lugnt och visar fint beteende så blir man bra bemött själv :D
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
kannebanne
Avstängd
Inlägg: 193
Blev medlem: 12 mars 2012, 13:19

Inlägg av kannebanne »

Har blivit stoppad av en polisbil, mötte han på en liten landsväg, och så nämnde han att jag inte hade en fungerande lampa ( visste ärligt inte de ) så han sa att jag skulle köra hem och fixxa lampan när de väl är ljust, om de blir mörkt så får jag rulla hem den. Tycker han va trevlig, vinkade till han när jag skulle vända hem. Tycker de va jävligt schyst av han! Körde även med löst rör vilket han märkte men nämnde inte
Moped: Yamaha DT50MX
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

om din moppe har något utmärkande så som trimavlop,högt ljud möjligtvis stark färg så att de får upp uppmärksamhet för dig lätt så är det ju stor sannorlighet att de stannar dig.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Riejuman skrev:om din moppe har något utmärkande så som trimavlop,högt ljud möjligtvis stark färg så att de får upp uppmärksamhet för dig lätt så är det ju stor sannorlighet att de stannar dig.
Japp polisen har berättat till oss att de tar stylade moppar före orginal utsende!

Oftast om den är stylad är den trimmad! :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Victorh skrev:
Riejuman skrev:om din moppe har något utmärkande så som trimavlop,högt ljud möjligtvis stark färg så att de får upp uppmärksamhet för dig lätt så är det ju stor sannorlighet att de stannar dig.
Japp polisen har berättat till oss att de tar stylade moppar före orginal utsende!

Oftast om den är stylad är den trimmad! :)


jo så kan de ju ofta vara men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det helt, här hos mig så går dom nästan alltid efter körstil och hur mycket dom låter, för ser dom en väldigt fin och välvårdad moped som är stylad och inte låter märkbart mer än orginal så är dom oftast bara trevliga och hälsar på en och man får bara blåsa och visa körkort om dom stannar en :)

men ser dom en skabbig moppe som låter märkbart mer än org med orginalutseende som kör som en idiot då jävlar blir det fart på dom vill jag lova :wink:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

demmuus95 skrev:
Victorh skrev:
Riejuman skrev:om din moppe har något utmärkande så som trimavlop,högt ljud möjligtvis stark färg så att de får upp uppmärksamhet för dig lätt så är det ju stor sannorlighet att de stannar dig.
Japp polisen har berättat till oss att de tar stylade moppar före orginal utsende!

Oftast om den är stylad är den trimmad! :)


jo så kan de ju ofta vara men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det helt, här hos mig så går dom nästan alltid efter körstil och hur mycket dom låter, för ser dom en väldigt fin och välvårdad moped som är stylad och inte låter märkbart mer än orginal så är dom oftast bara trevliga och hälsar på en och man får bara blåsa och visa körkort om dom stannar en :)

men ser dom en skabbig moppe som låter märkbart mer än org med orginalutseende som kör som en idiot då jävlar blir det fart på dom vill jag lova :wink:
Enligt grannen som är snut så bryr dom sig inte om moppen är stylad utan körstilen är viktigast kör man som en idiot så blir du stannad trots att moppen är original men kör du lugnt med en stylad moppe så är det liten chans att du blir stannad (Om den har hela lysen , låter normalt osv )[/list]
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Mattyyy skrev:[spoiler]
demmuus95 skrev:
Victorh skrev: Japp polisen har berättat till oss att de tar stylade moppar före orginal utsende!

Oftast om den är stylad är den trimmad! :)


jo så kan de ju ofta vara men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det helt, här hos mig så går dom nästan alltid efter körstil och hur mycket dom låter, för ser dom en väldigt fin och välvårdad moped som är stylad och inte låter märkbart mer än orginal så är dom oftast bara trevliga och hälsar på en och man får bara blåsa och visa körkort om dom stannar en :)

men ser dom en skabbig moppe som låter märkbart mer än org med orginalutseende som kör som en idiot då jävlar blir det fart på dom vill jag lova :wink:
[/spoiler]
Enligt grannen som är snut så bryr dom sig inte om moppen är stylad utan körstilen är viktigast kör man som en idiot så blir du stannad trots att moppen är original men kör du lugnt med en stylad moppe så är det liten chans att du blir stannad (Om den har hela lysen , låter normalt osv )[/list]


jo de är det jag menar! :)
Douglasson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 20 oktober 2011, 22:51

Inlägg av Douglasson »

derbiofc skrev:Kör du lugnt, om det inte låter nämnvärt högre än vad en moped borde göra, och att du har lysen reflexer och allt där det ska vara blir du inte stoppad. Däremot är rutinstopp vanligare, har åkt in i 2 st på ca 750 mil. Du får blåsa, visa upp körkort, dom kollar försäkringen och sen frågar dom lite snällt hur fort den går. Håller du pokerface och säger ca 50km/h släpper dom iväg dig. Det enda egentligen farliga i det fallet är om du har mopeden till skolan och polisen gör razzia för då har du inte en chans om dom kommer på att det är din. Därför ställer man mopeden en bit bort på en vanlig parkering ;)
Jag har funderat lite på det här med razzia och undrar om dom ens kan göra något om dem inte sett dig köra på den eller hur är det? :p
När älgen är blå, ja då är ölen kall!
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

Douglasson skrev:
derbiofc skrev:Kör du lugnt, om det inte låter nämnvärt högre än vad en moped borde göra, och att du har lysen reflexer och allt där det ska vara blir du inte stoppad. Däremot är rutinstopp vanligare, har åkt in i 2 st på ca 750 mil. Du får blåsa, visa upp körkort, dom kollar försäkringen och sen frågar dom lite snällt hur fort den går. Håller du pokerface och säger ca 50km/h släpper dom iväg dig. Det enda egentligen farliga i det fallet är om du har mopeden till skolan och polisen gör razzia för då har du inte en chans om dom kommer på att det är din. Därför ställer man mopeden en bit bort på en vanlig parkering ;)
Jag har funderat lite på det här med razzia och undrar om dom ens kan göra något om dem inte sett dig köra på den eller hur är det? :p
Om det är någon som kan vittna om att du kört moppen eller att polisen har sett dig, så är du fucked.. men om ingen säger nåt av någon på skolan, folk i närheten eller att polisen såg dig kandem inte göra något.
Såvida du inte erkänner såklart.
och undvik att svara på frågor som "tyckte du inte det var lite kallt att köra moppen till skolan idag?" svara ja och du sitter i skiten..
förresten!..
http://www.youtube.com/watch?v=6wXkI4t7nuc
Amerikanske lagar är alltid steget värre, men följ råden, och polisen har mindre att gå på ;) (kolla på filmen om du kan förstå snabb/engelskpratande människor)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
Madguy
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 2 april 2012, 21:29
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Madguy »

Gröngöling skrev:
difaren skrev: Det var ju jätte länge!
Nja inte särskilt länge, dock bor jag runt 1km från en polisstation i en jätteliten by.
Kan ju int va så liten by om den har en polisstation... :wink:
Skriv svar