RASIST-tråden !FILM!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vilka är rasister

Nasister?
29
16%
Patrioter?
4
2%
SD?
13
7%
Vita?
10
6%
Mörka?
28
16%
Gula?
4
2%
Muslimer?
74
42%
Piloter?
15
8%
 
Antal röster: 177

Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

-ReM- skrev:
slider_Alex skrev:Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord..... Ojj nu var jag tydligen rasist..
gandih500 skrev:
slider_Alex skrev:Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord..... Ojj nu var jag tydligen rasist..
Haha samma om man typ har en sverigeflagga någonstanns :roll:
Vi har flagga vid båda dörrarna på villan :roll: Dock så har vi ju haft inbrott i garaget 3 gånger i somras också, med 2 svarta killar som körde runt på morsans moppe, den som jag lagt ner DYGN på att få att funka. Respektlöst? -"vi bryter oss in i samma garage en 3e gång! Killen kanske har försökt börja om på nytt och köpt nya grejer en gång till!". Jävla idioter, dom har fan inte rätten att få hjälp av "snälla sverige" när man bara får skit tillbaka.

Ett annat exempel är när brorsan och 2 av hans polare satt på pendeln från stan en kväll. De hade vart på konsert och haft skittrevligt och satt och skrattade tillsammans när en invandrare går fram och skriker "vafan glor ni på?! va fan skrattar ni åt mig för?!" Brorsan hade svarat att dom inte skrattade åt honom utan nåt hans kompis sagt. Vad händer då? Killen slår till en av brorsans kompisar i skallen flera gånger och fortsätter skrika på honom. Brorsan (som har kort stubin och står upp för sina vänner) skriker tillbaka och slår killen över vänstra ögat. Aggressiv som de är, slår killen tillbaka på brorsan innan nån åskådare hinner gå emellan.
Varför? Vilken idiot ger sig på 3 killar i sin egen ålder och börjar oprovocerat slå dem?

Citerat av brorsan själv: Ut me packet!
Du kan dock inte ha det som argumänt.... då säger dom bar att det lika väl kunde ha varit en vit snubbe ......... men som vi ser så ökar brott i samma takt som invandring å staten försöker murka det som bara den!
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

potog skrev:
-ReM- skrev:
slider_Alex skrev:Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord..... Ojj nu var jag tydligen rasist..
gandih500 skrev: Haha samma om man typ har en sverigeflagga någonstanns :roll:
Vi har flagga vid båda dörrarna på villan :roll: Dock så har vi ju haft inbrott i garaget 3 gånger i somras också, med 2 svarta killar som körde runt på morsans moppe, den som jag lagt ner DYGN på att få att funka. Respektlöst? -"vi bryter oss in i samma garage en 3e gång! Killen kanske har försökt börja om på nytt och köpt nya grejer en gång till!". Jävla idioter, dom har fan inte rätten att få hjälp av "snälla sverige" när man bara får skit tillbaka.

Ett annat exempel är när brorsan och 2 av hans polare satt på pendeln från stan en kväll. De hade vart på konsert och haft skittrevligt och satt och skrattade tillsammans när en invandrare går fram och skriker "vafan glor ni på?! va fan skrattar ni åt mig för?!" Brorsan hade svarat att dom inte skrattade åt honom utan nåt hans kompis sagt. Vad händer då? Killen slår till en av brorsans kompisar i skallen flera gånger och fortsätter skrika på honom. Brorsan (som har kort stubin och står upp för sina vänner) skriker tillbaka och slår killen över vänstra ögat. Aggressiv som de är, slår killen tillbaka på brorsan innan nån åskådare hinner gå emellan.
Varför? Vilken idiot ger sig på 3 killar i sin egen ålder och börjar oprovocerat slå dem?

Citerat av brorsan själv: Ut me packet!
Du kan dock inte ha det som argumänt.... då säger dom bar att det lika väl kunde ha varit en vit snubbe ......... men som vi ser så ökar brott i samma takt som invandring å staten försöker murka det som bara den!
oh ja man får ju inte säga t.ex denna våldtäkt skedde av en *fult ord* när det var det...

"Rapport: 45 av 48 våldtäkter i Norges huvudstad utförda nyligen av muslimer"

det säger inte lite va om hur VISSA av dom är helt jävla störda fyfan säger jag bara säger då skulle det hända min syster skulle den personen inte leva ett normalt liv efter det!
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

aerox-sami skrev:
potog skrev:
-ReM- skrev: Vi har flagga vid båda dörrarna på villan :roll: Dock så har vi ju haft inbrott i garaget 3 gånger i somras också, med 2 svarta killar som körde runt på morsans moppe, den som jag lagt ner DYGN på att få att funka. Respektlöst? -"vi bryter oss in i samma garage en 3e gång! Killen kanske har försökt börja om på nytt och köpt nya grejer en gång till!". Jävla idioter, dom har fan inte rätten att få hjälp av "snälla sverige" när man bara får skit tillbaka.

Ett annat exempel är när brorsan och 2 av hans polare satt på pendeln från stan en kväll. De hade vart på konsert och haft skittrevligt och satt och skrattade tillsammans när en invandrare går fram och skriker "vafan glor ni på?! va fan skrattar ni åt mig för?!" Brorsan hade svarat att dom inte skrattade åt honom utan nåt hans kompis sagt. Vad händer då? Killen slår till en av brorsans kompisar i skallen flera gånger och fortsätter skrika på honom. Brorsan (som har kort stubin och står upp för sina vänner) skriker tillbaka och slår killen över vänstra ögat. Aggressiv som de är, slår killen tillbaka på brorsan innan nån åskådare hinner gå emellan.
Varför? Vilken idiot ger sig på 3 killar i sin egen ålder och börjar oprovocerat slå dem?

Citerat av brorsan själv: Ut me packet!
Du kan dock inte ha det som argumänt.... då säger dom bar att det lika väl kunde ha varit en vit snubbe ......... men som vi ser så ökar brott i samma takt som invandring å staten försöker murka det som bara den!
oh ja man får ju inte säga t.ex denna våldtäkt skedde av en *fult ord* när det var det...

"Rapport: 45 av 48 våldtäkter i Norges huvudstad utförda nyligen av muslimer"

det säger inte lite va om hur VISSA av dom är helt jävla störda fyfan säger jag bara säger då skulle det hända min syster skulle den personen inte leva ett normalt liv efter det!
'
sån statistik ser du ju inte Sverige då det kallas rasism :(


Jävla anti-vita asså!
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Mura skrev:
DT50rMacko skrev:
– Vi på twostrokerider, har aldrig tänkt varna eller banna er för att ni råkar få in någon svordom i era svar. Vi vill dock inte se någon mobbning eller diskriminering i forumet, eller annat som kan verka stötande mot andra medlemmar. Notera att vi ser självklart skillnad på skoj och allvar, så dra er inte för att skämta.
hur var det med reglerna? bjule har tillochmed börjat känna sig utstött här på tsr utav era kommentarer...
[spoiler]skärp er för f*n[/spoiler]

haha ;) sånna som dig som förstör svergie som inte kan ta hand om invandrar "politiken"




[spoiler]skärp dig själv ;)[/spoiler]
jag säger inte att sveriges politik är rätt med allt som invandrarna "får" när dom kommer hit men man borde inte trycka ned andra bara för att dom är från ett annat land eller deras föräldrar
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
nAn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 27 mars 2011, 17:53
Ort: Åkers styckebruk

Inlägg av nAn »

Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

vem fan e lennart?
Helikopter
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 14 november 2011, 12:22

Inlägg av Helikopter »

kan tycka att invadrare ska kunna komma och bo i sverige men bra om dom sköter sig och lär sig prata svenska så man förstår dom istället för att dom kommer fram och pratar på sitt hemmlands språk när dom frågar om hjälp men om dom nu stör sig på oss vita (eller hur jag nu ska utrycka mig) kan väll lika gärna flytta ditt där det inte finns vita
men kan tycka att när invandrarna fick grattis körkort för att dom lättare skulle få jobb tyckte jag att det var drygt efter som vi svenksar behöver ju också jobb så där tycker jag att regeringen tänkte fel
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

En befolkning är inte rasister, individer är rasister. Det är inte ett argument att "alla" invandrare kallar svenskar för svennejävel eller så, för jag tror att alla vet att det inte är så. Och ni hobby-rasister som kan sitta och uttrycka era starka åsikter på internet men inte gentemot den folkgrupp det rör har jag inga kommentarer om..

Större delen av min kompiskrets består utav invandrare, då menar jag inte från Finland, Danmark, Tyskland m.m utan länder som Iran, Kurdistan, Irak, Pakistan, Egypten osv. Det finns duktiga invandrare och sedan finns det mindre duktiga invandrare, precis som det finns duktiga svenskar och mindre duktiga svenskar. Alla mina kompisars föräldrar har fast anställning och dom flesta har kommit hit i ung ålder, men dom har lärt sig språket och skaffat sig jobb, och sanningen är att de flesta VÄGRAR att ta emot bidrag. I många länder så anses det "smutsigt" att ta emot sådant, att man inte klarar av att försörja sig eller ta hand om sin familj. Dom som får körkortet betalt är inte för att dom ska kunna glassa runt i en Opel utan för att dom ska få fler möjligheter till jobb.
Tänk efter - vilka är det som får skitjobben som taxichaufför och busschaufför? Till större del invandrare. Hade inte dom tagit jobben så hade inte Sverige funkat så bra som det nu idag gör. Den Svenska regeringen har inte tänkt fel här, tänk dig själv att du kommer till ett land. Du är 35 år, du har ingen relativ utbildning för ett sådant välutvecklat land som Sverige. Vart ska du få jobb? Hur ska du få pengar? Det är inte många som kommer hit med fulla KTH-betyg direkt, dom är också människor, det svenska folket är något helt otroligt smygrasistiska.


Dock är jag för utvisning för kriminella invandrare (även bidragsfuskare och liknande), samt att det bör finnas ett krav på att man ska lära sig lite Svenska inom 5 år, men dom som sköter sig väl får en klapp på axeln.
kannebanne
Avstängd
Inlägg: 193
Blev medlem: 12 mars 2012, 13:19

Inlägg av kannebanne »

De e fan tur att man ska flytta till vellinge där de finns 0% invandrare, sånt e oacceptabelt där, och de e fan rätt. Vad ska dom göra i vårt fina och underbara sverige? Snart kommer väll alla jävla traktorbönder va svarta och prata afrikanska, och de e fan inte sverige isf
Moped: Yamaha DT50MX
MoppeKillen97
Avstängd
Inlägg: 103
Blev medlem: 14 mars 2012, 20:02

Inlägg av MoppeKillen97 »

Gröngöling skrev:Säger jag blatte blir jag ju slagen på käften, sen går de runt och kallar en för svennehora, snutjävel och allt annat möjligt. (mina päron är poliser)
Det är bara att stå upp för dig själv gå och säg blatte till dom och om dom slår dig så går du till rektorn och om det inte hjälper så ger du han rak höger på näsan nästa gång du ser han sen så stannar du eller springer själv skulle jag stannat för då vågar dom fan inte röra dig igen.
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i



derbeyy:100-110? ^^
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

facktermen heter Xenofobi, rädslan för det främmande, som rasismen grundar sig på.
att man har svårt att ta in nya intryck, att det var bättre förr, mm, den har många namn, rasism, nazism, neonazism, främlingsfientlighet, extremhögern, islamofobi, homofobi, judehat, hets mot folkgrupp, mm.
allt det där faller inom xenofobin, och väldigt, väldigt ofta grundad på fördomar.
det är bara olika grova grader av det.

krafter som funnits i århundraden.
det räcker se tillbaka på vårt eget land, det var lag på att slå ihjäl vartenda resande och rom man sprang på på 1600-1700 talet, att judarna har varit förföljda i århundraden, och så vidare.
inget är nytt under solen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

2stroke skrev:Dom som får körkortet betalt är inte för att dom ska kunna glassa runt i en Opel utan för att dom ska få fler möjligheter till jobb.
Tänk efter - vilka är det som får skitjobben som taxichaufför och busschaufför? Till större del invandrare. Hade inte dom tagit jobben så hade inte Sverige funkat så bra som det nu idag gör. Den Svenska regeringen har inte tänkt fel här, tänk dig själv att du kommer till ett land. Du är 35 år, du har ingen relativ utbildning för ett sådant välutvecklat land som Sverige. Vart ska du få jobb? Hur ska du få pengar? Det är inte många som kommer hit med fulla KTH-betyg direkt, dom är också människor, det svenska folket är något helt otroligt smygrasistiska.
som du säger finns det trevliga och hårt arbetande invandrare också!
dom jag umgås med är inte invandrare från den delen av världen utan jag hänger en tysk och american och svenskar men såklart dom som sköter sig ska få vara här och dom som missköter sig ska skickas hem . slut.
"dom som får körkortet betalt är inte för attt dom ska kunna glassa runt i en opel blabla" ja men det finns även andra i det här landet inte bara invandrare och hur tänker dom till dom? finns ju många vita som inte har råd med körkort men dom får ingen hjälp? det är ganska sjukt att man tar hit så många men man hjälper inte dom som redan finns här..

jag har inget mot negrer och blattar OM dom sköter sig och är vanlig mot mig men om dom inte är det så är det ju något fel anser jag då dom ska vara tacksamma och visa respekt att dom fick komma till det här landet.
och sen tycker jag att man ska "ta seden dit man kommer" och kommer dom till sverige ska dom anpassa sig och inte springa runt i slöja osv...
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

aerox-sami skrev:
2stroke skrev:Dom som får körkortet betalt är inte för att dom ska kunna glassa runt i en Opel utan för att dom ska få fler möjligheter till jobb.
Tänk efter - vilka är det som får skitjobben som taxichaufför och busschaufför? Till större del invandrare. Hade inte dom tagit jobben så hade inte Sverige funkat så bra som det nu idag gör. Den Svenska regeringen har inte tänkt fel här, tänk dig själv att du kommer till ett land. Du är 35 år, du har ingen relativ utbildning för ett sådant välutvecklat land som Sverige. Vart ska du få jobb? Hur ska du få pengar? Det är inte många som kommer hit med fulla KTH-betyg direkt, dom är också människor, det svenska folket är något helt otroligt smygrasistiska.
som du säger finns det trevliga och hårt arbetande invandrare också!
dom jag umgås med är inte invandrare från den delen av världen utan jag hänger en tysk och american och svenskar men såklart dom som sköter sig ska få vara här och dom som missköter sig ska skickas hem . slut.
"dom som får körkortet betalt är inte för attt dom ska kunna glassa runt i en opel blabla" ja men det finns även andra i det här landet inte bara invandrare och hur tänker dom till dom? finns ju många vita som inte har råd med körkort men dom får ingen hjälp? det är ganska sjukt att man tar hit så många men man hjälper inte dom som redan finns här..

jag har inget mot negrer och blattar OM dom sköter sig och är vanlig mot mig men om dom inte är det så är det ju något fel anser jag då dom ska vara tacksamma och visa respekt att dom fick komma till det här landet.
och sen tycker jag att man ska "ta seden dit man kommer" och kommer dom till sverige ska dom anpassa sig och inte springa runt i slöja osv...
Fast det är ju deras religion, de kommer oftast hit utan några som helst pengar,jobbmöjiligheter eller dylikt. Deras religion är det enda de har, därför tkr ja iaf att de borde få ha kvar den.

Själv är jag inte särskillt förtjust i invandrare, men respekterar de mig, så respekterar jag dem. Men tar ingen skit från dom, säger de klåpord, så får de tbx klåpord. Dom kallar mig svennejävel, jag kallar dem kebabsvarare n*gerh*ra och likn. Vi skrattar mest om det, de vet att jag kan slåss om jag vill, och att ja känner de flesta, även invandrare(genom fotboll och andra sporter)

Men som sagt, Respekt möts med Respekt!
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

aerox-sami skrev:
2stroke skrev:Dom som får körkortet betalt är inte för att dom ska kunna glassa runt i en Opel utan för att dom ska få fler möjligheter till jobb.
Tänk efter - vilka är det som får skitjobben som taxichaufför och busschaufför? Till större del invandrare. Hade inte dom tagit jobben så hade inte Sverige funkat så bra som det nu idag gör. Den Svenska regeringen har inte tänkt fel här, tänk dig själv att du kommer till ett land. Du är 35 år, du har ingen relativ utbildning för ett sådant välutvecklat land som Sverige. Vart ska du få jobb? Hur ska du få pengar? Det är inte många som kommer hit med fulla KTH-betyg direkt, dom är också människor, det svenska folket är något helt otroligt smygrasistiska.
som du säger finns det trevliga och hårt arbetande invandrare också!
dom jag umgås med är inte invandrare från den delen av världen utan jag hänger en tysk och american och svenskar men såklart dom som sköter sig ska få vara här och dom som missköter sig ska skickas hem . slut.
"dom som får körkortet betalt är inte för attt dom ska kunna glassa runt i en opel blabla" ja men det finns även andra i det här landet inte bara invandrare och hur tänker dom till dom? finns ju många vita som inte har råd med körkort men dom får ingen hjälp? det är ganska sjukt att man tar hit så många men man hjälper inte dom som redan finns här..

jag har inget mot negrer och blattar OM dom sköter sig och är vanlig mot mig men om dom inte är det så är det ju något fel anser jag då dom ska vara tacksamma och visa respekt att dom fick komma till det här landet.
och sen tycker jag att man ska "ta seden dit man kommer" och kommer dom till sverige ska dom anpassa sig och inte springa runt i slöja osv...
Fast det är ju deras religion, de kommer oftast hit utan några som helst pengar,jobbmöjiligheter eller dylikt. Deras religion är det enda de har, därför tkr ja iaf att de borde få ha kvar den.

Själv är jag inte särskillt förtjust i invandrare, men respekterar de mig, så respekterar jag dem. Men tar ingen skit från dom, säger de klåpord, så får de tbx klåpord. Dom kallar mig svennejävel, jag kallar dem kebabsvarare n*gerh*ra och likn. Vi skrattar mest om det, de vet att jag kan slåss om jag vill, och att ja känner de flesta, även invandrare(genom fotboll och andra sporter)

Men som sagt, Respekt möts med Respekt!
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

aerox-sami skrev: oh ja man får ju inte säga t.ex denna våldtäkt skedde av en *fult ord* när det var det...

"Rapport: 45 av 48 våldtäkter i Norges huvudstad utförda nyligen av muslimer"

det säger inte lite va om hur VISSA av dom är helt jävla störda fyfan säger jag bara säger då skulle det hända min syster skulle den personen inte leva ett normalt liv efter det!
potog skrev: sån statistik ser du ju inte Sverige då det kallas rasism :(


Jävla anti-vita asså!
Precis min poäng.. :( Nästan pinsamt
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

potog skrev:Du kan dock inte ha det som argumänt.... då säger dom bar att det lika väl kunde ha varit en vit snubbe ......... men som vi ser så ökar brott i samma takt som invandring å staten försöker murka det som bara den!
Då har jag ett litet förslag:

Vi skickar ut ALLA som inte kan bete sig till en ö i Atlanten så får de bete sig bäst fan de vill där och låta oss skötsamma invånare vara
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

Ztraand skrev:
aerox-sami skrev:
2stroke skrev:Dom som får körkortet betalt är inte för att dom ska kunna glassa runt i en Opel utan för att dom ska få fler möjligheter till jobb.
Tänk efter - vilka är det som får skitjobben som taxichaufför och busschaufför? Till större del invandrare. Hade inte dom tagit jobben så hade inte Sverige funkat så bra som det nu idag gör. Den Svenska regeringen har inte tänkt fel här, tänk dig själv att du kommer till ett land. Du är 35 år, du har ingen relativ utbildning för ett sådant välutvecklat land som Sverige. Vart ska du få jobb? Hur ska du få pengar? Det är inte många som kommer hit med fulla KTH-betyg direkt, dom är också människor, det svenska folket är något helt otroligt smygrasistiska.
som du säger finns det trevliga och hårt arbetande invandrare också!
dom jag umgås med är inte invandrare från den delen av världen utan jag hänger en tysk och american och svenskar men såklart dom som sköter sig ska få vara här och dom som missköter sig ska skickas hem . slut.
"dom som får körkortet betalt är inte för attt dom ska kunna glassa runt i en opel blabla" ja men det finns även andra i det här landet inte bara invandrare och hur tänker dom till dom? finns ju många vita som inte har råd med körkort men dom får ingen hjälp? det är ganska sjukt att man tar hit så många men man hjälper inte dom som redan finns här..

jag har inget mot negrer och blattar OM dom sköter sig och är vanlig mot mig men om dom inte är det så är det ju något fel anser jag då dom ska vara tacksamma och visa respekt att dom fick komma till det här landet.
och sen tycker jag att man ska "ta seden dit man kommer" och kommer dom till sverige ska dom anpassa sig och inte springa runt i slöja osv...
Fast det är ju deras religion, de kommer oftast hit utan några som helst pengar,jobbmöjiligheter eller dylikt. Deras religion är det enda de har, därför tkr ja iaf att de borde få ha kvar den.

Själv är jag inte särskillt förtjust i invandrare, men respekterar de mig, så respekterar jag dem. Men tar ingen skit från dom, säger de klåpord, så får de tbx klåpord. Dom kallar mig svennejävel, jag kallar dem kebabsvarare n*gerh*ra och likn. Vi skrattar mest om det, de vet att jag kan slåss om jag vill, och att ja känner de flesta, även invandrare(genom fotboll och andra sporter)

Men som sagt, Respekt möts med Respekt!
men som jag skrev "ta sedan dit man kommer" alltså ska dom ändra på sig! om vi skulle komma till iran utan slöja hur skulle det vara tro?
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

aerox-sami skrev:
Ztraand skrev:
aerox-sami skrev: som du säger finns det trevliga och hårt arbetande invandrare också!
dom jag umgås med är inte invandrare från den delen av världen utan jag hänger en tysk och american och svenskar men såklart dom som sköter sig ska få vara här och dom som missköter sig ska skickas hem . slut.
"dom som får körkortet betalt är inte för attt dom ska kunna glassa runt i en opel blabla" ja men det finns även andra i det här landet inte bara invandrare och hur tänker dom till dom? finns ju många vita som inte har råd med körkort men dom får ingen hjälp? det är ganska sjukt att man tar hit så många men man hjälper inte dom som redan finns här..

jag har inget mot negrer och blattar OM dom sköter sig och är vanlig mot mig men om dom inte är det så är det ju något fel anser jag då dom ska vara tacksamma och visa respekt att dom fick komma till det här landet.
och sen tycker jag att man ska "ta seden dit man kommer" och kommer dom till sverige ska dom anpassa sig och inte springa runt i slöja osv...
Fast det är ju deras religion, de kommer oftast hit utan några som helst pengar,jobbmöjiligheter eller dylikt. Deras religion är det enda de har, därför tkr ja iaf att de borde få ha kvar den.

Själv är jag inte särskillt förtjust i invandrare, men respekterar de mig, så respekterar jag dem. Men tar ingen skit från dom, säger de klåpord, så får de tbx klåpord. Dom kallar mig svennejävel, jag kallar dem kebabsvarare n*gerh*ra och likn. Vi skrattar mest om det, de vet att jag kan slåss om jag vill, och att ja känner de flesta, även invandrare(genom fotboll och andra sporter)

Men som sagt, Respekt möts med Respekt!
men som jag skrev "ta sedan dit man kommer" alltså ska dom ändra på sig! om vi skulle komma till iran utan slöja hur skulle det vara tro?
halvvägs till galgen, för oss kvinnor i alla fall en annan hade varit nära nog sönderpiskad.......

kan inte låta bli att dra en vits här......

"An Arab enters a taxi..........

Once he is seated he asks the cab driver to turn off the radio because he must not hear music as decreed by his religion and, in the time of the prophet, there was no music, especially Western music which is music of the infidel's and certainly no radio ........

So the cab driver politely switches off the radio, stops the cab and opens the back door.

The Arab asks him: "Watt are you doing man?"

The cabby answers: "In the time of the prophet there were no taxis.
So get the hell out and wait for a camel." "
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Hörde mina föräldrar berätta om något dom hade sett på kalla fakta eller liknande....

Då va det en muslimsk kvinna som blev slagen av sin man samt att han va gift med andra fruar samtidigt. Så då går kvinnan till sin så kallade "präst" han tycker inte att hon ska polisanmäla honom för detta.... så hon går till några andra musker å dom säger samma sak 9/10 tyckte att INTE skulle gå till polisen en av dom tyckte att hons göra slut å anmäla han.



Jag som betalar skatt blir så jävla förbanad när jag hör sånt här för jag vill då inte att mina pengar så gå till något som diskriminerar kvinnor. Ännu mindre till muslimer då jag själv e kristen å påstår att deras religion e falsk. Men visst ska det få finnas muslimer å musker men inte så som det e nu...

Enligt muslimsk lag får man ha om det va 4-5 fruar men enligt svensk lag får man ju bara ha 1 koranen säger ju inte att man måste ha 4 fruar bara att det e okej kan dom inte låta bli att ha det då?

Å komma till ett land å tro att man kan införa sina egna lagar å skita i ur invånarna det kallar jag rasistiskt. Det som händer med "Sverige/vita rasen" e exsakt samma som hände med indianerna i USA fan ingen skillnad där emellan å jag tycker det e förjävligt att om 200år kommer det inte finnas en ända svensk e jag rasist för att jag vill förvara mitt ursprung?
Dom som kommer hit får behålla sitt då kan väl jag få behålla mitt.


MVH pontus
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 4 december 2011, 19:29

Inlägg av Wennerbo »

potog skrev:Hörde mina föräldrar berätta om något dom hade sett på kalla fakta eller liknande....

Då va det en muslimsk kvinna som blev slagen av sin man samt att han va gift med andra fruar samtidigt. Så då går kvinnan till sin så kallade "präst" han tycker inte att hon ska polisanmäla honom för detta.... så hon går till några andra musker å dom säger samma sak 9/10 tyckte att INTE skulle gå till polisen en av dom tyckte att hons göra slut å anmäla han.



Jag som betalar skatt blir så jävla förbanad när jag hör sånt här för jag vill då inte att mina pengar så gå till något som diskriminerar kvinnor. Ännu mindre till muslimer då jag själv e kristen å påstår att deras religion e falsk. Men visst ska det få finnas muslimer å musker men inte så som det e nu...

Enligt muslimsk lag får man ha om det va 4-5 fruar men enligt svensk lag får man ju bara ha 1 koranen säger ju inte att man måste ha 4 fruar bara att det e okej kan dom inte låta bli att ha det då?

Å komma till ett land å tro att man kan införa sina egna lagar å skita i ur invånarna det kallar jag rasistiskt. Det som händer med "Sverige/vita rasen" e exsakt samma som hände med indianerna i USA fan ingen skillnad där emellan å jag tycker det e förjävligt att om 200år kommer det inte finnas en ända svensk e jag rasist för att jag vill förvara mitt ursprung?
Dom som kommer hit får behålla sitt då kan väl jag få behålla mitt.


MVH pontus
Jag håller med till 100%!
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

I Sverige är vi alla rasister speciellt om du älskar vårat vackra land.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

vitt land ska vara vitt.. inte svart vitt! eller ah det är typ bara svart nu mera.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

jag har absolut inget problem med att folk flyttar hit men då får det fanne med vara flyktingar eller folk som kommer hit för att dom har jobb erbjudande.

å så får vi ta han om dom ordentligt å lira tvångs intrigering för att allt ska gå runt för annars blir det bara block å ingen klan prata med varndra.
då blir det bättre för alla!
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

potog skrev:Hörde mina föräldrar berätta om något dom hade sett på kalla fakta eller liknande....

Då va det en muslimsk kvinna som blev slagen av sin man samt att han va gift med andra fruar samtidigt. Så då går kvinnan till sin så kallade "präst" han tycker inte att hon ska polisanmäla honom för detta.... så hon går till några andra musker å dom säger samma sak 9/10 tyckte att INTE skulle gå till polisen en av dom tyckte att hons göra slut å anmäla han.



Jag som betalar skatt blir så jävla förbanad när jag hör sånt här för jag vill då inte att mina pengar så gå till något som diskriminerar kvinnor. Ännu mindre till muslimer då jag själv e kristen å påstår att deras religion e falsk. Men visst ska det få finnas muslimer å musker men inte så som det e nu...

Enligt muslimsk lag får man ha om det va 4-5 fruar men enligt svensk lag får man ju bara ha 1 koranen säger ju inte att man måste ha 4 fruar bara att det e okej kan dom inte låta bli att ha det då?

Å komma till ett land å tro att man kan införa sina egna lagar å skita i ur invånarna det kallar jag rasistiskt. Det som händer med "Sverige/vita rasen" e exsakt samma som hände med indianerna i USA fan ingen skillnad där emellan å jag tycker det e förjävligt att om 200år kommer det inte finnas en ända svensk e jag rasist för att jag vill förvara mitt ursprung?
Dom som kommer hit får behålla sitt då kan väl jag få behålla mitt.


MVH pontus
Ja och kvinnorna tvingas bära runt på sina jäkla sjalar. muslimer är så sjukt kvinnoförnedrande :/
håller faktis med dig här potog!
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

potog skrev:Hörde mina föräldrar berätta om något dom hade sett på kalla fakta eller liknande....

Då va det en muslimsk kvinna som blev slagen av sin man samt att han va gift med andra fruar samtidigt. Så då går kvinnan till sin så kallade "präst" han tycker inte att hon ska polisanmäla honom för detta.... så hon går till några andra musker å dom säger samma sak 9/10 tyckte att INTE skulle gå till polisen en av dom tyckte att hons göra slut å anmäla han.



Jag som betalar skatt blir så jävla förbanad när jag hör sånt här för jag vill då inte att mina pengar så gå till något som diskriminerar kvinnor. Ännu mindre till muslimer då jag själv e kristen å påstår att deras religion e falsk. Men visst ska det få finnas muslimer å musker men inte så som det e nu...

Enligt muslimsk lag får man ha om det va 4-5 fruar men enligt svensk lag får man ju bara ha 1 koranen säger ju inte att man måste ha 4 fruar bara att det e okej kan dom inte låta bli att ha det då?

Å komma till ett land å tro att man kan införa sina egna lagar å skita i ur invånarna det kallar jag rasistiskt. Det som händer med "Sverige/vita rasen" e exsakt samma som hände med indianerna i USA fan ingen skillnad där emellan å jag tycker det e förjävligt att om 200år kommer det inte finnas en ända svensk e jag rasist för att jag vill förvara mitt ursprung?
Dom som kommer hit får behålla sitt då kan väl jag få behålla mitt.


MVH pontus
Ja och kvinnorna tvingas bära runt på sina jäkla sjalar. muslimer är så sjukt kvinnoförnedrande :/
håller faktis med dig här potog!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

gandih500 skrev:
potog skrev:Hörde mina föräldrar berätta om något dom hade sett på kalla fakta eller liknande....

Då va det en muslimsk kvinna som blev slagen av sin man samt att han va gift med andra fruar samtidigt. Så då går kvinnan till sin så kallade "präst" han tycker inte att hon ska polisanmäla honom för detta.... så hon går till några andra musker å dom säger samma sak 9/10 tyckte att INTE skulle gå till polisen en av dom tyckte att hons göra slut å anmäla han.



Jag som betalar skatt blir så jävla förbanad när jag hör sånt här för jag vill då inte att mina pengar så gå till något som diskriminerar kvinnor. Ännu mindre till muslimer då jag själv e kristen å påstår att deras religion e falsk. Men visst ska det få finnas muslimer å musker men inte så som det e nu...

Enligt muslimsk lag får man ha om det va 4-5 fruar men enligt svensk lag får man ju bara ha 1 koranen säger ju inte att man måste ha 4 fruar bara att det e okej kan dom inte låta bli att ha det då?

Å komma till ett land å tro att man kan införa sina egna lagar å skita i ur invånarna det kallar jag rasistiskt. Det som händer med "Sverige/vita rasen" e exsakt samma som hände med indianerna i USA fan ingen skillnad där emellan å jag tycker det e förjävligt att om 200år kommer det inte finnas en ända svensk e jag rasist för att jag vill förvara mitt ursprung?
Dom som kommer hit får behålla sitt då kan väl jag få behålla mitt.


MVH pontus
Ja och kvinnorna tvingas bära runt på sina jäkla sjalar. muslimer är så sjukt kvinnoförnedrande :/
håller faktis med dig här potog!
Å anledningen till att dom ska ha det e för att vi män inte kan hejsa oss från å ha sex annars . vilket e lite taskigt å sägga om alla killar.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Fixa lite film för å få igång tråden igen :)


Har hivat upp 2 filmer till er från olika dokumentärer.

Den ena e mer inriktad mot svenska r som inte diggar invandrare helt enkelt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LZWsZyShR_s&feature=fvst[/youtube]

den andra är om kvinno förtryck i muslimska hem som uppdrag granskning har gjort.
http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
ML2011
Avstängd
Inlägg: 87
Blev medlem: 17 augusti 2011, 17:38
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av ML2011 »

När ett land ändrar sin kultur efter att andra människor kommer och kräver det då är det fel, syftar på egna öppettider på simhallar enbart för kvinnor och män ska kunna bada separat då deras religion säger att man inte ska få bli sedd av män.
eller att Fläskött förbjuds att serveras i många kommunala skolor.
eller att svenska nationalsången inte får sjungas på skolavslutningar för det är kränkande.
Bild
Liberta Per Gli Ultras
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

Gröngöling skrev:Säger jag blatte blir jag ju slagen på käften, sen går de runt och kallar en för svennehora, snutjävel och allt annat möjligt. (mina päron är poliser)
Exakt, Ärligt varför är många invandrare så dryga? :roll:
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Den här tråden måste ju jag säga inte är okej. Bara spånat igenom den lite snabbt och sett rad efter rad av okunnighet.. Som att ni säger att Sverige inte för någon statistik på vart de som begår brott härstammar ifrån, det stämmer inte. Statistiken finns visst. Jag har själv gjort arbete med hjälp av den statistiken men faktum är att det inte alls beror så mycket på vart folk kommer ifrån utan den största skillnaden på de som begår brotten är deras sociala förutsättningar (dvs ekonomi och uppväxt), inte om de heter Achmed eller Sven-Erik. Att sedan det är folk som tror det finns ett språk som heter "afrikanska" förstärker ju bara okunnigheten. Tycker ni ska läsa på lite innan ni kommenterar en massa och allt för många här drar alla över en kam. Rasist-tråden tycker jag det är rätt att kalla den här för många här verkar ha ganska starka rasistiska åsikter.

Det här är ju en tråd som startar rasism och är enligt TSR och mig själv inte okej. Som det ser ut nu så tar Sverige emot fler invandrare än vad vi kan ta hand om, det betyder att de som kommer får inte tillräckligt med resurser för att anpassa sig till vår kultur och vårat levnadssett och lära sig våra lagar och normer men invandring ska vi definitivt ha för den behövs också men inte i det hektiska tempo som vi tar in dem i. Först och främst måste vi se till så att vi kan ta hand om de som väl kommer hit så de kan integreras i samhället och även spridas ut bättre så inte alla hamnar på samma ställe, speciellt inte ställa folk som är i krig med varandra i sina ursprungsländer som grannar i samma förort. Det är väl ganska självklart att det kommer bli oroligt där då.

Ni måste även förstå att världen inte ser likadan ut överallt och alla har inte samma kultur, därför kan man inte heller agera med alla personer från olika kulturer exakt likadant utan man får se det från lite andra perspektiv. Ja visst, de ska anpassa sig till Sverige och lära sig våra seder och dylikt men det går inte över en dag direkt.

"Säger jag blatte blir jag ju slagen på käften, sen går de runt och kallar en för svennehora, snutjävel och allt annat möjligt. (mina päron är poliser)"
Jag har sagt blatte flera gånger, inte fått ett slag på käften än, det handlar ju om hur man säger det och meningen bakom. Självklart finns det invandrare som säger rasistiska saker till etniska svenskar också och det är ju lika mycket rasism det. Men att säga att det är invandrare som säger snutjävel är ju bara att gå för långt, det hör man ju flera gånger varje vecka säga en helt vanlig VIT svensk säga så kom inte och påstå att det är något invandrar påhitt..

Det jag kan hålla med om är att Sverige är överdrivet politiskt korrekt. Man ska självklart inte ta bort nationalsången, det är inget rasistiskt med det, alla länder har en och det har inget med rasism att göra men det tycker ju byrokraterna som själva aldrig varit utsatta för något och bara vill se bra ut i tv och vara så "orasistisk" som möjligt så att de själva skapar en rasism. Aftonbladet och expressen är också väldigt bra på att skapa rasism mot något som inte är rasistiskt.

Har själv ungefär lika många etniskt svenska kompisar som jag har invandrarkompisar och har inga problem med det. Det som skapar mest problem är att Svensken har problem att anställa någon med utlänskt namn, vilket i sin tur skapar arbetslöshet bland invandrare och det i sin tur skapar oroligheter och gör så att folk begår brott. Tittar man noga på statistik och är lite duktig på att analysera ser man att de flesta som begår brott handlar inte vart de kommer ifrån utan just deras sociala förutsättningar och där är invandrare överrepresenterade i att ha det dåligt och de är också överrepresenterade bland väldigt mycket brott. Tittar man på de svenska svenskar som begår brott så är de flesta från samma typ av sociala grund, dvs hög arbetslöshet och dåliga uppväxtförhållanden.

Alla kan vara rasister, många invandrare är rasister mot svenskar och många svenskar är rasister mot invandrare, det skapar bara en ond cirkel. Att lägga upp en film på rasistdrägg tycker då inte jag är en bra poäng mot rasism iaf, förjävligt rent ut sagt.

Kan säga att kommer man från ett U-land och är uppvuxen där så går det inte över en dag att anpassa sig. Jävligt lätt för folk att säga det men de som säger det har verkligen inte en aning om hur det ser ut i såna länder. Många är krigsskadade och visst, mellanöstern har en jävligt taskig kvinnosyn också som vi måste försöka göra något åt men att vara rasist hjälper inte på den punkten och dödsstraff är det sista som vi borde ta till med. Det är ju som att rättfärdiga mord. Staten ska inte ha rätt att ta livet av någon! Är det en gisslansituation och det är sista utvägen att skjuta den som håller gisslan eller liknande så visst, görs det på fältet så är det okej men när faran är över och personen är omhändertagen så ska sedan inte staten ha rätt att ta dens liv. Ett fel rättfärdigar inte ett annat fel. Det är ju faktiskt hemskt att se vad vissa skriver här, man blir ju mörkrädd.. Eller kanske ska säga viträdd :S Skärp er och få lite verklighetsuppfattning.

Är det något som det ska sättas stopp för så är det religion, i alla dess slag. Kristendomen är inte så vacker den heller men den har vissa goda inslag men det har även islam. Många kvinnor väljer även själva att använda slöja trots att ingen tvingar dem då det är en del av deras tradition (ingen del jag gillar men man måste också respektera folks valfrihet) Något som jag däremot är emot är niqab som täcker hela ansiktet, det funkar inte att ha då det stör ett socialt sammarbete när man inte kan se en person och det är ju dessutom olagligt att gå in i många affärer maskerad men niqab är ett undantag (vilket det inte borde vara eftersom lagen ska vara lika för alla).

Nä, nu hinner jag tyvärr inte skriva något mer här då jag ska iväg men känner mig rätt säker på att jag kommer låsa den här tråden inom en snar framtid då jag ser alldeles för mycket skit i den, ogrundat skit som tyder på dålig bildning och kass verklighetsuppfattning.

Har själv varit med om rasbrott så kom inte och säg att jag inte vet något om det, råkar bara veta lite mer om bakomliggande orsaker också. Svenska ungdomar är inte guds bästa barn heller direkt (kanske jag inte ska säga då jag själv är ateist men ändå).

Lägger in en film jag med så jag får det gjort :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f3PJF0YE-x4[/youtube]
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

chifen skrev:[spoiler]Den här tråden måste ju jag säga inte är okej. Bara spånat igenom den lite snabbt och sett rad efter rad av okunnighet.. Som att ni säger att Sverige inte för någon statistik på vart de som begår brott härstammar ifrån, det stämmer inte. Statistiken finns visst. Jag har själv gjort arbete med hjälp av den statistiken men faktum är att det inte alls beror så mycket på vart folk kommer ifrån utan den största skillnaden på de som begår brotten är deras sociala förutsättningar (dvs ekonomi och uppväxt), inte om de heter Achmed eller Sven-Erik. Att sedan det är folk som tror det finns ett språk som heter "afrikanska" förstärker ju bara okunnigheten. Tycker ni ska läsa på lite innan ni kommenterar en massa och allt för många här drar alla över en kam. Rasist-tråden tycker jag det är rätt att kalla den här för många här verkar ha ganska starka rasistiska åsikter.

Det här är ju en tråd som startar rasism och är enligt TSR och mig själv inte okej. Som det ser ut nu så tar Sverige emot fler invandrare än vad vi kan ta hand om, det betyder att de som kommer får inte tillräckligt med resurser för att anpassa sig till vår kultur och vårat levnadssett och lära sig våra lagar och normer men invandring ska vi definitivt ha för den behövs också men inte i det hektiska tempo som vi tar in dem i. Först och främst måste vi se till så att vi kan ta hand om de som väl kommer hit så de kan integreras i samhället och även spridas ut bättre så inte alla hamnar på samma ställe, speciellt inte ställa folk som är i krig med varandra i sina ursprungsländer som grannar i samma förort. Det är väl ganska självklart att det kommer bli oroligt där då.

Ni måste även förstå att världen inte ser likadan ut överallt och alla har inte samma kultur, därför kan man inte heller agera med alla personer från olika kulturer exakt likadant utan man får se det från lite andra perspektiv. Ja visst, de ska anpassa sig till Sverige och lära sig våra seder och dylikt men det går inte över en dag direkt.

"Säger jag blatte blir jag ju slagen på käften, sen går de runt och kallar en för svennehora, snutjävel och allt annat möjligt. (mina päron är poliser)"
Jag har sagt blatte flera gånger, inte fått ett slag på käften än, det handlar ju om hur man säger det och meningen bakom. Självklart finns det invandrare som säger rasistiska saker till etniska svenskar också och det är ju lika mycket rasism det. Men att säga att det är invandrare som säger snutjävel är ju bara att gå för långt, det hör man ju flera gånger varje vecka säga en helt vanlig VIT svensk säga så kom inte och påstå att det är något invandrar påhitt..

Det jag kan hålla med om är att Sverige är överdrivet politiskt korrekt. Man ska självklart inte ta bort nationalsången, det är inget rasistiskt med det, alla länder har en och det har inget med rasism att göra men det tycker ju byrokraterna som själva aldrig varit utsatta för något och bara vill se bra ut i tv och vara så "orasistisk" som möjligt så att de själva skapar en rasism. Aftonbladet och expressen är också väldigt bra på att skapa rasism mot något som inte är rasistiskt.

Har själv ungefär lika många etniskt svenska kompisar som jag har invandrarkompisar och har inga problem med det. Det som skapar mest problem är att Svensken har problem att anställa någon med utlänskt namn, vilket i sin tur skapar arbetslöshet bland invandrare och det i sin tur skapar oroligheter och gör så att folk begår brott. Tittar man noga på statistik och är lite duktig på att analysera ser man att de flesta som begår brott handlar inte vart de kommer ifrån utan just deras sociala förutsättningar och där är invandrare överrepresenterade i att ha det dåligt och de är också överrepresenterade bland väldigt mycket brott. Tittar man på de svenska svenskar som begår brott så är de flesta från samma typ av sociala grund, dvs hög arbetslöshet och dåliga uppväxtförhållanden.

Alla kan vara rasister, många invandrare är rasister mot svenskar och många svenskar är rasister mot invandrare, det skapar bara en ond cirkel. Att lägga upp en film på rasistdrägg tycker då inte jag är en bra poäng mot rasism iaf, förjävligt rent ut sagt.

Kan säga att kommer man från ett U-land och är uppvuxen där så går det inte över en dag att anpassa sig. Jävligt lätt för folk att säga det men de som säger det har verkligen inte en aning om hur det ser ut i såna länder. Många är krigsskadade och visst, mellanöstern har en jävligt taskig kvinnosyn också som vi måste försöka göra något åt men att vara rasist hjälper inte på den punkten och dödsstraff är det sista som vi borde ta till med. Det är ju som att rättfärdiga mord. Staten ska inte ha rätt att ta livet av någon! Är det en gisslansituation och det är sista utvägen att skjuta den som håller gisslan eller liknande så visst, görs det på fältet så är det okej men när faran är över och personen är omhändertagen så ska sedan inte staten ha rätt att ta dens liv. Ett fel rättfärdigar inte ett annat fel. Det är ju faktiskt hemskt att se vad vissa skriver här, man blir ju mörkrädd.. Eller kanske ska säga viträdd :S Skärp er och få lite verklighetsuppfattning.

Är det något som det ska sättas stopp för så är det religion, i alla dess slag. Kristendomen är inte så vacker den heller men den har vissa goda inslag men det har även islam. Många kvinnor väljer även själva att använda slöja trots att ingen tvingar dem då det är en del av deras tradition (ingen del jag gillar men man måste också respektera folks valfrihet) Något som jag däremot är emot är niqab som täcker hela ansiktet, det funkar inte att ha då det stör ett socialt sammarbete när man inte kan se en person och det är ju dessutom olagligt att gå in i många affärer maskerad men niqab är ett undantag (vilket det inte borde vara eftersom lagen ska vara lika för alla).

Nä, nu hinner jag tyvärr inte skriva något mer här då jag ska iväg men känner mig rätt säker på att jag kommer låsa den här tråden inom en snar framtid då jag ser alldeles för mycket skit i den, ogrundat skit som tyder på dålig bildning och kass verklighetsuppfattning.

Har själv varit med om rasbrott så kom inte och säg att jag inte vet något om det, råkar bara veta lite mer om bakomliggande orsaker också. Svenska ungdomar är inte guds bästa barn heller direkt (kanske jag inte ska säga då jag själv är ateist men ändå).

Lägger in en film jag med så jag får det gjort :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f3PJF0YE-x4[/youtube][/spoiler]

meningen med tråden var väl inte menad att handla om invandring den gled in på det ämnet....

håller med dej om det mesta du säger men du måste för stå att dom flesta anlitar inte invandra. inte för att dom har en annan kultur eller hud färg utan för att dom ofta inte e så bra på språket å inte har den utbildning som krävs. å att ge dom alla enkla jobb kommer ju bara andra personer arbetslösa.
För just nu tar det 7 år för en invandrare att få jobb i Sverige.... varför?
För att det finns inte jobb helt enkelt dra ner på invandringen tills vi kan ge dom något ordentligt å så får man sattsa på intregrering å inget jävla sosse concept där alla ska bo som dom vill för då blir det getton. Å det fattar väl alla själv hade jag flyttat till annat land som man har lite släktingar i... så klart man vill bo nära dom då! å så blir det att alla flyttar till det stället å urinvårnana blir bort tränga å vi blir inte en del av det landet.


En annan sak e ju att folk vill stötta muslimer så himla mycket va för?? dom tog bort kristendomen ur skolan men tar in muslimsk tro nu känns det som ibland. Ganska jobbigt å få in deras religion i vårt Svergie då deras lagar inte går hand i hand med svenska laggar som i grund å botten baserade på bibeln. Måste va röva jobbigt å växa upp om kunskapen om att man få ha 4 fruar å så etjgwotg så får man bara ha en inte konstigt om dom skiter i det då? därför tror många att man e rasist också om man liksom blundar för invandrare från norden å liknande men det e ju för att det typ inte finns några kultur skillnader. Om man flyttar till ett land så ska man anpassa sig till landet å landet inte efter sej men i med det så måste landet i detta fal Svergie göra detta möjligt på bästa sätt

mvh
vem fan e lennart?
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

bensinskalle skrev:Ja... Man blir ju äcklad över vilken nivå det har sjunkit till.

Diskussionen handlar ju lite om rasism här, men jag vill "definiera" en folkgrupp som inte har med ras att göra så vi ska slippa rasistgnäll. Vi kallar dem nu för ickeanpassningsbara "IAB". IAB är alltså personer ( ofta med invandrarbakgrund ) som helt enkelt vänder sig emot det samhälle/ den folkgrupp de flyttar till.

Dessa jävla IAB borde ju bara skickas iväg till deras ursprungsplatser, oavsett var de kommer ifrån, för de gillar ju uppenbarligen inte situationen här och då ska de väl fan inte stanna kvar här och göra livet surt för oss som TRIVS här?

Tyvärr är ju att rösta för SD enda sättet, även fast de har fått lite rasiststämpel som jimmy försöker sudda bort. Grejen är ju den att om det fortsätter såhär så kommer ju SD garanterat få större makt, och då kommer IAB som känner sig hotade lacka ännu mer, de kommer bara skrika att alla är rasister och i det sossasamhälle vi lever i är ju rasister det värsta som finns, och därför för alla IAB precis som de vill...

Ett nytt parti krävs, ett som inför dödsstraff för IAB som vandaliserar, misshandlar och bara jävlas istället för att helt enkelt anpassa sig. Det har ju absolut inget med "ras" att göra, för det finns gott om personer med invandrarbakgrund som har klarat sig galant här i Sverige, så de blir ju inte direkt konstant motarbetade, även fast jag kan erkänna att de från start säkert stött på visst motstånd, som vissa av dem succesivt byggt upp genom att bli IAB:s.....


Suck... Hur många röstar på mig om jag startar ett eget parti? ;)

Ut med IAB, ut med sossarna, sluta avveckla offentliga sektorn, vettiga miljösatsningar och sluta med "skattedumpningar"

Edit: O juste, jobba för att "ena värden", sparka allt som har med FN att göra ( för de är helt värdelösa ), börja motarbeta fattigdomen på allvar i U-länderna istället för att pumpa pengar till att bara hålla liv i de stackars halvdöda människorna.
Du har min röst ;)
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Coldcore
Finne Power
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 september 2011, 06:54

Inlägg av Coldcore »

AxxxeL skrev:Måste säga att bensinskalle har så jävla rätt här. allvarligt, skapa ett parti och jag är med i de partiet. Du tänker nästan likadant som mig, förutom me dödsstraff som jag tycker är fel. :)

allvarligt, borde vara såhär i ett vettigt sverige, man tar emot NÅGRA invandrare per år, inte alls så många som nu, låter de vara här i 3 år på "prov" och sköter de sig inte då så är de bara sätta dom på finlandsfärjan så får de avskummet. :lol:

Dock alla jävla fuck aina ungar som är helsvenska, de borde fan me tuktas. fram me dressyrspöet o läxa upp dom framför deras skolor. :D
nej skicka inte fanskapen hit :(
Skriv svar