125cc cross istället för moped?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

125cc cross istället för moped?

Inlägg av mxrider7 »

Hej alla twostrokers! Jag fyllde 15 för för några månader sedan och tog då som dom flesta AM körkort. Och skaffade mig en moppe, en Yamaha DT50X -06. Jag har även en cross, en kawasaki kx 85 - 01 som jag skaffade för 3 år sedan och den har jag verkligen vårdat som den vore mitt eget barn.
Men nu till det där med moppen.. den var rolig i typ 2 veckor efter att jag hade tagit körkortet. så nu kör jag mest till skolan då och då. crossen kör jag med nästan varje dag i skogen och på en hemma gjord bana. mina polare är helt galna i sina mopeder men jag tycker inte det är så kul :?
så då har jag fundrat.. Om jag kanske ska sälja moppen och skaffa mig en 125cc cross istället eftersom moppen är så tråkig. jag kommer att sommarjobba till sommarn också så då tjänar jag extra cash.

Så min fråga till er: TYCKER NI ATT JAG SKA SÄLJA MOPPEN OCH KÖPA EN 125cc CROSS ISTÄLLET?? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

skall du ha crossen som moppe?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Moppe är ju det segaste som finns :P

Gör som jag, kör moppe tills du fyller 16 och sen skaffar du lättviktare, jag ska köra DT 125, starkt rekommenderad om du ska köra cross-lättviktare, annars finns det ju Yamaha WR, KTM EXC och annat skojj
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Inlägg av mxrider7 »

saile96 skrev:skall du ha crossen som moppe?
nej kommer isåfall bara köra cross på bana och i skogen som med den crossen jag har nu :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

trimma årdentligt din moppe så lär det nog bli kul igen skall du få se :D
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Inlägg av mxrider7 »

Riejuman skrev:trimma årdentligt din moppe så lär det nog bli kul igen skall du få se :D
synd bara att det blir lite svårare att sälja den sen isåfall
Stunt-Virre
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 4 mars 2012, 19:43

Inlägg av Stunt-Virre »

Dra pluggen eller köp mk thrower och kör med cruise setup så skall du se att det är gött med moppe och ta sig till fester, skolan kompisar m.m :)
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
kannebanne
Avstängd
Inlägg: 193
Blev medlem: 12 mars 2012, 13:19

Inlägg av kannebanne »

mxrider7 skrev:
Riejuman skrev:trimma årdentligt din moppe så lär det nog bli kul igen skall du få se :D
synd bara att det blir lite svårare att sälja den sen isåfall
både ja och nä... Låt oss säga att du köper ett gött rör och kanske 70cc och bytar förgasare, så har du ju kvar allt annat, så exempelvis om 70ccn skär, och du blir trött på den.. Så kan du montera på orginal sakerna och sälja.. Och tro mig, har en yamaha yz 85 som går över snabbt ( som du säkert vet ) och en yamaha dt50mx, men jag gillar dtn mer, du kan köra och träffa kompisar i stan, vilket du inte kan med en cross.. Och så är AM6 moton jäävla bra trimmotor så kör på de :)
Moped: Yamaha DT50MX
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Du kommer tröttna på cross efter ett tag tror jag, visst det är jävligt kul att köra men det blir roligare om man kör med någon man känner, sen så är det ''dyrt'' att äga en cross om man ska sköta den väl :) dessutom så kommer du ändå behöva byta upp dig om något år _:)
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

en 85cc duger så klart för en 20+ årig kille!
[spoiler][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48Xk_WrE ... re=related[/youtube][/spoiler]
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Inlägg av mxrider7 »

Peddobear skrev:en 85cc duger så klart för en 20+ årig kille!
[spoiler][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48Xk_WrE ... re=related[/youtube][/spoiler]
är det verkligen en 85? :shock:
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Inlägg av mxrider7 »

Men jag är ändå inte så sugen på att trimma :/ fan jobbigt att bestämma sig..
Men har även funderat lite på fiddy. för dom kan man ju lixom inte växa ur

någon som vet några bra kvalitets tillverkare inom fiddy? :)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

mxrider7 skrev:Men jag är ändå inte så sugen på att trimma :/ fan jobbigt att bestämma sig..
Men har även funderat lite på fiddy. för dom kan man ju lixom inte växa ur

någon som vet några bra kvalitets tillverkare inom fiddy? :)
KÖP INGEN FIDDY. Kommer du tröttna på efter några repor, sedan går dom bara sönder.

Detta är en vanlig fråga bland de flesta i din ålder, finns så mkt för och nackdelar om det. Ska du iaf ha cross så är det en 125cc och ingen 85cc! ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ValoPallo skrev:Moppe är ju det segaste som finns :P

Gör som jag, kör moppe tills du fyller 16 och sen skaffar du lättviktare, jag ska köra DT 125, starkt rekommenderad om du ska köra cross-lättviktare, annars finns det ju Yamaha WR, KTM EXC och annat skojj
Så du menar på fullaste allvar att DT 125 skulle vara en bättre crosscykel än EXC... ?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Inlägg av mxrider7 »

KoNG skrev:
mxrider7 skrev:Men jag är ändå inte så sugen på att trimma :/ fan jobbigt att bestämma sig..
Men har även funderat lite på fiddy. för dom kan man ju lixom inte växa ur

någon som vet några bra kvalitets tillverkare inom fiddy? :)
KÖP INGEN FIDDY. Kommer du tröttna på efter några repor, sedan går dom bara sönder.

Detta är en vanlig fråga bland de flesta i din ålder, finns så mkt för och nackdelar om det. Ska du iaf ha cross så är det en 125cc och ingen 85cc! ;)
okej fiddy kanske blir nån gång om ja har pengar över :) men är det värt att köpa 125cc cross? nu har jag ju 85..
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

ktm_danielsson skrev:
ValoPallo skrev:Moppe är ju det segaste som finns :P

Gör som jag, kör moppe tills du fyller 16 och sen skaffar du lättviktare, jag ska köra DT 125, starkt rekommenderad om du ska köra cross-lättviktare, annars finns det ju Yamaha WR, KTM EXC och annat skojj
Så du menar på fullaste allvar att DT 125 skulle vara en bättre crosscykel än EXC... ?
dem gammla DT och ÄVEN dem nya är dem segaste 125erna som helst x)
dem är bara EXTREMT pålitliga ;)

men sega är dem som faaan :P


min trimmade moppe drar skolans snyggaste och avstrypa dt .... ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

mxrider7 skrev:
KoNG skrev:
mxrider7 skrev:Men jag är ändå inte så sugen på att trimma :/ fan jobbigt att bestämma sig..
Men har även funderat lite på fiddy. för dom kan man ju lixom inte växa ur

någon som vet några bra kvalitets tillverkare inom fiddy? :)
KÖP INGEN FIDDY. Kommer du tröttna på efter några repor, sedan går dom bara sönder.

Detta är en vanlig fråga bland de flesta i din ålder, finns så mkt för och nackdelar om det. Ska du iaf ha cross så är det en 125cc och ingen 85cc! ;)
okej fiddy kanske blir nån gång om ja har pengar över :) men är det värt att köpa 125cc cross? nu har jag ju 85..
Lätt värt, 125or går sjukt mycket bättre än 85or :)
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

mxrider7 skrev:
Peddobear skrev:en 85cc duger så klart för en 20+ årig kille!
[spoiler]trollface :twisted: [/spoiler]
är det verkligen en 85? :shock:
aj. fel länk.. http://www.youtube.com/watch?v=Z-OZAZ_O ... re=related
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

ktm_danielsson skrev:
ValoPallo skrev:Moppe är ju det segaste som finns :P

Gör som jag, kör moppe tills du fyller 16 och sen skaffar du lättviktare, jag ska köra DT 125, starkt rekommenderad om du ska köra cross-lättviktare, annars finns det ju Yamaha WR, KTM EXC och annat skojj
Så du menar på fullaste allvar att DT 125 skulle vara en bättre crosscykel än EXC... ?
...va? När sa jag det? Jag sa att jag köra DT när jag fyller 16, och sen skrev jag att WR och EXC också finns, säger jag att DT är bättre än EXC då?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: 125cc cross istället för moped?

Inlägg av DtSnubben »

mxrider7 skrev:Hej alla twostrokers! Jag fyllde 15 för för några månader sedan och tog då som dom flesta AM körkort. Och skaffade mig en moppe, en Yamaha DT50X -06. Jag har även en cross, en kawasaki kx 85 - 01 som jag skaffade för 3 år sedan och den har jag verkligen vårdat som den vore mitt eget barn.
Men nu till det där med moppen.. den var rolig i typ 2 veckor efter att jag hade tagit körkortet. så nu kör jag mest till skolan då och då. crossen kör jag med nästan varje dag i skogen och på en hemma gjord bana. mina polare är helt galna i sina mopeder men jag tycker inte det är så kul :?
så då har jag fundrat.. Om jag kanske ska sälja moppen och skaffa mig en 125cc cross istället eftersom moppen är så tråkig. jag kommer att sommarjobba till sommarn också så då tjänar jag extra cash.

Så min fråga till er: TYCKER NI ATT JAG SKA SÄLJA MOPPEN OCH KÖPA EN 125cc CROSS ISTÄLLET?? :)
du kan inte ha en särskilt pigg moppe tror jag :/
Användarens profilbild
mxrider7
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2011, 16:52

Re: 125cc cross istället för moped?

Inlägg av mxrider7 »

DtSnubben skrev:
mxrider7 skrev:Hej alla twostrokers! Jag fyllde 15 för för några månader sedan och tog då som dom flesta AM körkort. Och skaffade mig en moppe, en Yamaha DT50X -06. Jag har även en cross, en kawasaki kx 85 - 01 som jag skaffade för 3 år sedan och den har jag verkligen vårdat som den vore mitt eget barn.
Men nu till det där med moppen.. den var rolig i typ 2 veckor efter att jag hade tagit körkortet. så nu kör jag mest till skolan då och då. crossen kör jag med nästan varje dag i skogen och på en hemma gjord bana. mina polare är helt galna i sina mopeder men jag tycker inte det är så kul :?
så då har jag fundrat.. Om jag kanske ska sälja moppen och skaffa mig en 125cc cross istället eftersom moppen är så tråkig. jag kommer att sommarjobba till sommarn också så då tjänar jag extra cash.

Så min fråga till er: TYCKER NI ATT JAG SKA SÄLJA MOPPEN OCH KÖPA EN 125cc CROSS ISTÄLLET?? :)
du kan inte ha en särskilt pigg moppe tror jag :/
den gör väl ca 55km/h men jag tycker det är jävligt segt eftersom crossen gör över 100
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Sälj av crossen och moppen du har och köp en annan moppe. Typ en sån här http://www.blocket.se/blekinge/Yamaha_D ... w=3&last=1

Då är du nog inte trött på moppe längre :) Sen kan du ju alltid köra med crossen på gatan om du bor på landet :) Bara backa om ljuddämparen först ;)
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: 125cc cross istället för moped?

Inlägg av DtSnubben »

mxrider7 skrev:
DtSnubben skrev:
mxrider7 skrev:Hej alla twostrokers! Jag fyllde 15 för för några månader sedan och tog då som dom flesta AM körkort. Och skaffade mig en moppe, en Yamaha DT50X -06. Jag har även en cross, en kawasaki kx 85 - 01 som jag skaffade för 3 år sedan och den har jag verkligen vårdat som den vore mitt eget barn.
Men nu till det där med moppen.. den var rolig i typ 2 veckor efter att jag hade tagit körkortet. så nu kör jag mest till skolan då och då. crossen kör jag med nästan varje dag i skogen och på en hemma gjord bana. mina polare är helt galna i sina mopeder men jag tycker inte det är så kul :?
så då har jag fundrat.. Om jag kanske ska sälja moppen och skaffa mig en 125cc cross istället eftersom moppen är så tråkig. jag kommer att sommarjobba till sommarn också så då tjänar jag extra cash.

Så min fråga till er: TYCKER NI ATT JAG SKA SÄLJA MOPPEN OCH KÖPA EN 125cc CROSS ISTÄLLET?? :)
du kan inte ha en särskilt pigg moppe tror jag :/
den gör väl ca 55km/h men jag tycker det är jävligt segt eftersom crossen gör över 100
då tycker jag att du köper en jävla massa trim och får upp den i 120!! 8)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

ValoPallo skrev:
ktm_danielsson skrev:
ValoPallo skrev:Moppe är ju det segaste som finns :P

Gör som jag, kör moppe tills du fyller 16 och sen skaffar du lättviktare, jag ska köra DT 125, starkt rekommenderad om du ska köra cross-lättviktare, annars finns det ju Yamaha WR, KTM EXC och annat skojj
Så du menar på fullaste allvar att DT 125 skulle vara en bättre crosscykel än EXC... ?
...va? När sa jag det? Jag sa att jag köra DT när jag fyller 16, och sen skrev jag att WR och EXC också finns, säger jag att DT är bättre än EXC då?
Nej men eftersom du tog upp det först trodde jag du ville få fram att det är liksom "den bästa" crosscykeln. Ursäktar misstolkningen! ;)
Bild

Jag är odödlig
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

ktm_danielsson skrev:
ValoPallo skrev:
ktm_danielsson skrev: Så du menar på fullaste allvar att DT 125 skulle vara en bättre crosscykel än EXC... ?
...va? När sa jag det? Jag sa att jag köra DT när jag fyller 16, och sen skrev jag att WR och EXC också finns, säger jag att DT är bättre än EXC då?
Nej men eftersom du tog upp det först trodde jag du ville få fram att det är liksom "den bästa" crosscykeln. Ursäktar misstolkningen! ;)
Det valopallo syftade på var nog att DT är en riktigt slitstark maskin som passar alla körstilar.
Skriv svar