Race projekt.. Tips?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Race projekt.. Tips?

Inlägg av TechnoMen »

Tja jag vill ha lite tips på mopeder som är lätta att pilla med alltså inte trångt alltså svårt att komma åt och det skall finnas massa trim till den att köpa.. Men ingen jävla aerox.. Och den ska vara vattenkyld..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

någon med piagio motor
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Rieju drac :?: :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Piaggio zip är fetast ;)
Bild
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Ska du plocka ner allt i mollikyler så är Derbi ett jävla bra val :) Går på några timmar :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

piagio eller typ Derbi som andra har skrivit :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

drac!
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Gilera Runner eller Piaggio Zip
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Kanske lite OT men om du saknar någon enstaka skruv eller något så är easyparts.nl en sjukt bra sida! Sprängskisser över hela moppen, sen klickar du bara på vilken skruv du vill ha! Sjukt bra för mig som råkade runda några skruvar när jag meckade :P Dock 120kr i frakt men det är lätt värt det, annars har de helt ok priser :)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Rakie
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 17 maj 2011, 21:10

Inlägg av Rakie »

Gilera Runner ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Helt klart Piaggio Zip eller Gilera Runner
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

meckARN96 skrev:Kanske lite OT men om du saknar någon enstaka skruv eller något så är easyparts.nl en sjukt bra sida! Sprängskisser över hela moppen, sen klickar du bara på vilken skruv du vill ha! Sjukt bra för mig som råkade runda några skruvar när jag meckade :P Dock 120kr i frakt men det är lätt värt det, annars har de helt ok priser :)

försöker du ble sponsrad eller?
Bild
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Mura skrev:
meckARN96 skrev:Kanske lite OT men om du saknar någon enstaka skruv eller något så är easyparts.nl en sjukt bra sida! Sprängskisser över hela moppen, sen klickar du bara på vilken skruv du vill ha! Sjukt bra för mig som råkade runda några skruvar när jag meckade :P Dock 120kr i frakt men det är lätt värt det, annars har de helt ok priser :)

försöker du ble sponsrad eller?
Nej då hade jag väll skrivit på nederländska? Eller flamländska eller vafan det är de snackar där nere :P
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Drac eller en Zip!
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Inlägg: 479
Blev medlem: 3 juli 2009, 16:17
Ort: Kilafors
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

Varför skriver alla Rieju drac, varför skulle det vara ett bra Race projekt?
Tunga jävla fanstyg, jag skulle rekommendera en scooter iallafall antingen med Minarelli motorn eller Piaggio motorn då det finns mest utbud av highend trim till dom.
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

piaggio motorn, till den finns det ett cylinderkit som med rätt förgasare och allt producerar typ 25hk :) har hört det från en kompis, ska be honom länka till mig så länkar jag här sen.

EDIT: Här: http://twostroke.se/product.asp?product=19033 där står även annat som behövs göras för att få den att gå bra :)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

meckARN96 skrev:piaggio motorn, till den finns det ett cylinderkit som med rätt förgasare och allt producerar typ 25hk :) har hört det från en kompis, ska be honom länka till mig så länkar jag här sen.

EDIT: Här: http://twostroke.se/product.asp?product=19033 där står även annat som behövs göras för att få den att gå bra :)
Den R/T cylindern finns till minarellimotorn också.. Och det är den cylindern jag har tänkt mig fast med E85 ist för vanlig 95oktan och sen se vad jag får ut ur den utan överladdning.. :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Köp en gammal boutian classic med originalkåpor och allt o kör på en minarellimotor på den! väger inte mycket och hade vart så sjukt sleeper :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

TechnoMen skrev:
meckARN96 skrev:piaggio motorn, till den finns det ett cylinderkit som med rätt förgasare och allt producerar typ 25hk :) har hört det från en kompis, ska be honom länka till mig så länkar jag här sen.

EDIT: Här: http://twostroke.se/product.asp?product=19033 där står även annat som behövs göras för att få den att gå bra :)
Den R/T cylindern finns till minarellimotorn också.. Och det är den cylindern jag har tänkt mig fast med E85 ist för vanlig 95oktan och sen se vad jag får ut ur den utan överladdning.. :)
NAJS! varför E85? bara jävligt coolt eller ger det mer effekt?
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

meckARN96 skrev:
TechnoMen skrev:
meckARN96 skrev:piaggio motorn, till den finns det ett cylinderkit som med rätt förgasare och allt producerar typ 25hk :) har hört det från en kompis, ska be honom länka till mig så länkar jag här sen.

EDIT: Här: http://twostroke.se/product.asp?product=19033 där står även annat som behövs göras för att få den att gå bra :)
Den R/T cylindern finns till minarellimotorn också.. Och det är den cylindern jag har tänkt mig fast med E85 ist för vanlig 95oktan och sen se vad jag får ut ur den utan överladdning.. :)
NAJS! varför E85? bara jävligt coolt eller ger det mer effekt?
Finns mer effekt att hämta i E85..! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Erydian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 april 2011, 21:51

Inlägg av Erydian »

ArvidsZon skrev:Varför skriver alla Rieju drac, varför skulle det vara ett bra Race projekt?
Tunga jävla fanstyg, jag skulle rekommendera en scooter iallafall antingen med Minarelli motorn eller Piaggio motorn då det finns mest utbud av highend trim till dom.
reju drac är AM6, lätt pillade, mycket delar finns att köpa, billiga, ramen är öppen och det är lätt att komma åt motorn. Tunga? inte speciellt för att vara crossmoppe, att den är tung är en fördel när man kör eftersom den blir stadigare? du vill ju inte ligga i 100 blås med en moppe som vägen 70 kg?
dessutom så går crossmopeder att köra mycket fortare med till ett bättre pris, och inte allt för svårt, iom drev osv, ( går att byta på vissa scootrar med menkrångligare)

tycker Rieju Drac är bästa valet om man vill köra trimmat, dock inte om den ska se snygg ut:)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Rieju drac eller nån annan med AM6 eller Derbi Senda, helst ebs blocket <-05
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Skriv svar