Omröstning v.4

Här kommer veckans bästa bidrag läggas ut för en omröstning, därefter koras veckans vinnare.

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, Mura

Vem har bästa bilden?

Omröstningen slutade 29 januari 2012, 23:28

Torsken
40
36%
Livelawe
47
42%
SickRazer
15
14%
saile96
6
5%
m0pp3p0jk
3
3%
 
Antal röster: 111

Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

jag körde på SickRazer :D för han har den grymmaste moppen på tsr 8)
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Gick inte något vidare med den bilden för mig men jag har några bilder kvar i påsen till nästkommande tävlingar ;)

Edit:
saile96 skrev:jag körde på SickRazer :D för han har den grymmaste moppen på tsr 8)
Tackar, men vad tycker du om bilden då? :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

SickRazer skrev:Gick inte något vidare med den bilden för mig men jag har några bilder kvar i påsen till nästkommande tävlingar ;)

Edit:
saile96 skrev:jag körde på SickRazer :D för han har den grymmaste moppen på tsr 8)
Tackar, men vad tycker du om bilden då? :)
jag tycker bilden är bra men var e snön? :o
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

saile96 skrev:
SickRazer skrev:Gick inte något vidare med den bilden för mig men jag har några bilder kvar i påsen till nästkommande tävlingar ;)

Edit:
saile96 skrev:jag körde på SickRazer :D för han har den grymmaste moppen på tsr 8)
Tackar, men vad tycker du om bilden då? :)
jag tycker bilden är bra men var e snön? :o
haha, det började snöa för första gången på riktigt den här vintern precis dagen efter att jag tog bilderna ^^
Användarens profilbild
asnasomfan
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 december 2011, 11:09

Inlägg av asnasomfan »

Peppenamnlos skrev:
asnasomfan skrev:
Peppenamnlos skrev: Lägg upp en print screen på hur det ser ut för dig då, så att du inte sitter här och ljuger.
det har jag ju tid med.. det står bara: Information

Du har skrivit in ett antingen felaktigt eller inaktivt användarnamn eller ett felaktigt lösenord

Klicka här för att försöka igen.

Klicka här för att återgå till index.

Inte tid? VA, klicka på "print screen" knappen på ditt tangentbord, lägg in i paint. Spara som JPG/GIF, gå in på photobucket, speedyshare eller allt det nu kan vara, posta länken här. JOBBIGT VA?
ja jag kanske inte vill slösa tid på att bevisa att jag inte fuskar. men eftersom du tjatar som du fått finger diarré så för att få slut på ditt jävla tjat så får du en bild här. är du nöjd nu din envetne jävel. (ursäkta språket men blir bara så himla trött på er...)

Bild
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

asnasomfan skrev:
Peppenamnlos skrev:
asnasomfan skrev: det har jag ju tid med.. det står bara: Information

Du har skrivit in ett antingen felaktigt eller inaktivt användarnamn eller ett felaktigt lösenord

Klicka här för att försöka igen.

Klicka här för att återgå till index.

Inte tid? VA, klicka på "print screen" knappen på ditt tangentbord, lägg in i paint. Spara som JPG/GIF, gå in på photobucket, speedyshare eller allt det nu kan vara, posta länken här. JOBBIGT VA?
ja jag kanske inte vill slösa tid på att bevisa att jag inte fuskar. men eftersom du tjatar som du fått finger diarré så för att få slut på ditt jävla tjat så får du en bild här. är du nöjd nu din envetne jävel. (ursäkta språket men blir bara så himla trött på er...)

Bild
Tryck på "Klicka här för att försöka igen" så kommer den fram :roll:
Användarens profilbild
Torsken
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 8 november 2011, 10:54
Ort: kullavik

Inlägg av Torsken »

vicke xX SMT skrev:
asnasomfan skrev:
Peppenamnlos skrev:
Inte tid? VA, klicka på "print screen" knappen på ditt tangentbord, lägg in i paint. Spara som JPG/GIF, gå in på photobucket, speedyshare eller allt det nu kan vara, posta länken här. JOBBIGT VA?
ja jag kanske inte vill slösa tid på att bevisa att jag inte fuskar. men eftersom du tjatar som du fått finger diarré så för att få slut på ditt jävla tjat så får du en bild här. är du nöjd nu din envetne jävel. (ursäkta språket men blir bara så himla trött på er...)

Bild
Tryck på "Klicka här för att försöka igen" så kommer den fram :roll:
jippi! nu fick jag det att fungera! back on track. ber om ursäkt till er :oops:
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Så går det när det är diktatur. Det är inte alltid: "Det var den snyggaste bilden, den röstar jag på". Utan det är: "Jaha, den moppen kom inte till omröstningen, jag får väl rösta på någon annan då"
ViktorH, du bör göra det möjligt för oss att rösta på alla bilder. Inte dom du tycker är snyggast :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Lugna dig nu! missade din bild det är mänskilgt att missa någongång!

Den var menad som en sjätte bild men ha väl inte fått med den bara och ja det stämmer den är bra bilden och pga att jag skulle ha valt med den men missade får du delta med samma bild igen, Beklagar men sådär sur behöver man inte blir eller okej om du är 12!
riejumikäl skrev:
RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Så går det när det är diktatur. Det är inte alltid: "Det var den snyggaste bilden, den röstar jag på". Utan det är: "Jaha, den moppen kom inte till omröstningen, jag får väl rösta på någon annan då"
ViktorH, du bör göra det möjligt för oss att rösta på alla bilder. Inte dom du tycker är snyggast :)
SÅ du menar jag skall göra en omröstning för omröstningen då?

Tycker det räcker jag plockar ut 5-8 bilder per gång!

Nu hände det ett missförstånd som sagt!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Chilla... För det första så är det oftast stora vida miljöer med mycket ljus som är bäst att använda när man tar foton, en snygg bakgrund ska det vara, inte bara några täta träd. Ljuset är fotografens viktigaste redskap. Så du kan inte säga att du hittade den "bästa" platsen att fota den på, man hittar aldrig den bästa platsen, man hittar bara en duglig plats till det man är ute efter, det finns alltid bättre platser som man inte alltid är medveten om. För det andra behöver det inte bli bättre foton om man använder systemkamera, man kan fånga bättre foton med en mobilkamera om man vet vad man är ute efter och hittar bra vinklar. Vinklar är nämligen också ett av det viktigaste man ska tänka på efter ljuset. För det tredje så är ett redigerat foto inte nödvändigtvis ett bättre foto, detta är ingen redigeringstävling. Får du en snygg bild med fint ljus, skuggor och färger så har du större chans att vinna i den här tävlingen än om du redigerar bilden.
Så om du inte förstår dig på fotokonst så ska du inte komma här och släppa loss över saker du inte förstår.
Victor däremot förstår sig på sådant och de val han gör är inte slumpmässiga, de är alltid välgenomtänkta.
Om du vill vara med i omröstningen så se till att du tänker noga innan du tar ett foto och tänker efter ännu noggrannare innan du kommenterar en sådan ohyfsad kommentar här igen.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

SickRazer skrev:
RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Chilla... För det första så är det oftast stora vida miljöer med mycket ljus som är bäst att använda när man tar foton, en snygg bakgrund ska det vara, inte bara några täta träd. Ljuset är fotografens viktigaste redskap. Så du kan inte säga att du hittade den "bästa" platsen att fota den på, man hittar aldrig den bästa platsen, man hittar bara en duglig plats till det man är ute efter, det finns alltid bättre platser som man inte alltid är medveten om. För det andra behöver det inte bli bättre foton om man använder systemkamera, man kan fånga bättre foton med en mobilkamera om man vet vad man är ute efter och hittar bra vinklar. Vinklar är nämligen också ett av det viktigaste man ska tänka på efter ljuset. För det tredje så är ett redigerat foto inte nödvändigtvis ett bättre foto, detta är ingen redigeringstävling. Får du en snygg bild med fint ljus, skuggor och färger så har du större chans att vinna i den här tävlingen än om du redigerar bilden.
Så om du inte förstår dig på fotokonst så ska du inte komma här och släppa loss över saker du inte förstår.
Victor däremot förstår sig på sådant och de val han gör är inte slumpmässiga, de är alltid välgenomtänkta.
Om du vill vara med i omröstningen så se till att du tänker noga innan du tar ett foto och tänker efter ännu noggrannare innan du kommenterar en sådan ohyfsad kommentar här igen.
aa och skrev redan jag missade men närmare eftertanke tror jag han borde få 1månads deltagning förbud p.g.a sitt jätte dåliga uppförande! Eller vad tycker ni andra?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Victorh skrev:
SickRazer skrev:
RacingTobbe skrev:Jävla bullshit det här.. vadå bara moppen man kollar på ? Jag tog upp moppen i en dunge och hittade den bästa platsen för att fota den på. Fotade till och med med systemkamera och lite redigering med ljuset och kapning av bilden OCH JAG FICK INTE ENS VARA MED I RÖSTNINGEN?!

Fittigt gjort och det där ska jag fan komma ihåg! Jävla idiot..
Chilla... För det första så är det oftast stora vida miljöer med mycket ljus som är bäst att använda när man tar foton, en snygg bakgrund ska det vara, inte bara några täta träd. Ljuset är fotografens viktigaste redskap. Så du kan inte säga att du hittade den "bästa" platsen att fota den på, man hittar aldrig den bästa platsen, man hittar bara en duglig plats till det man är ute efter, det finns alltid bättre platser som man inte alltid är medveten om. För det andra behöver det inte bli bättre foton om man använder systemkamera, man kan fånga bättre foton med en mobilkamera om man vet vad man är ute efter och hittar bra vinklar. Vinklar är nämligen också ett av det viktigaste man ska tänka på efter ljuset. För det tredje så är ett redigerat foto inte nödvändigtvis ett bättre foto, detta är ingen redigeringstävling. Får du en snygg bild med fint ljus, skuggor och färger så har du större chans att vinna i den här tävlingen än om du redigerar bilden.
Så om du inte förstår dig på fotokonst så ska du inte komma här och släppa loss över saker du inte förstår.
Victor däremot förstår sig på sådant och de val han gör är inte slumpmässiga, de är alltid välgenomtänkta.
Om du vill vara med i omröstningen så se till att du tänker noga innan du tar ett foto och tänker efter ännu noggrannare innan du kommenterar en sådan ohyfsad kommentar här igen.
aa och skrev redan jag missade men närmare eftertanke tror jag han borde få 1månads deltagning förbud p.g.a sitt jätte dåliga uppförande! Eller vad tycker ni andra?
ja, det skulle inte vara mer än rätt!
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Torsken skrev:
vicke xX SMT skrev:
asnasomfan skrev: ja jag kanske inte vill slösa tid på att bevisa att jag inte fuskar. men eftersom du tjatar som du fått finger diarré så för att få slut på ditt jävla tjat så får du en bild här. är du nöjd nu din envetne jävel. (ursäkta språket men blir bara så himla trött på er...)

Bild
Tryck på "Klicka här för att försöka igen" så kommer den fram :roll:
jippi! nu fick jag det att fungera! back on track. ber om ursäkt till er :oops:
Rolig du är att du måste skriva massa skit, nu fick en annan det att funka åt dig. Men tack vare hjälp av "Prnt Screen", så var glad.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
Torsken
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 8 november 2011, 10:54
Ort: kullavik

Inlägg av Torsken »

SickRazer skrev:
Victorh skrev:
SickRazer skrev: Chilla... För det första så är det oftast stora vida miljöer med mycket ljus som är bäst att använda när man tar foton, en snygg bakgrund ska det vara, inte bara några täta träd. Ljuset är fotografens viktigaste redskap. Så du kan inte säga att du hittade den "bästa" platsen att fota den på, man hittar aldrig den bästa platsen, man hittar bara en duglig plats till det man är ute efter, det finns alltid bättre platser som man inte alltid är medveten om. För det andra behöver det inte bli bättre foton om man använder systemkamera, man kan fånga bättre foton med en mobilkamera om man vet vad man är ute efter och hittar bra vinklar. Vinklar är nämligen också ett av det viktigaste man ska tänka på efter ljuset. För det tredje så är ett redigerat foto inte nödvändigtvis ett bättre foto, detta är ingen redigeringstävling. Får du en snygg bild med fint ljus, skuggor och färger så har du större chans att vinna i den här tävlingen än om du redigerar bilden.
Så om du inte förstår dig på fotokonst så ska du inte komma här och släppa loss över saker du inte förstår.
Victor däremot förstår sig på sådant och de val han gör är inte slumpmässiga, de är alltid välgenomtänkta.
Om du vill vara med i omröstningen så se till att du tänker noga innan du tar ett foto och tänker efter ännu noggrannare innan du kommenterar en sådan ohyfsad kommentar här igen.
aa och skrev redan jag missade men närmare eftertanke tror jag han borde få 1månads deltagning förbud p.g.a sitt jätte dåliga uppförande! Eller vad tycker ni andra?
ja, det skulle inte vara mer än rätt!
jag tycker inte det, även om man beter sig dåligt tycker inte jag man ska bli avstängd. tycker det räcker med en varning. fortsätter det kanske man blir avstängd men jag vet inte om han brukar uppföra sig dåligt. brukar han det är det ju en annan sak. han kanske bara hade en dålig dag och när han inte kom med så blev han bara mer arg. låt han vara med, alla bör få en andra chans..
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Torsken skrev:
SickRazer skrev:
Victorh skrev: aa och skrev redan jag missade men närmare eftertanke tror jag han borde få 1månads deltagning förbud p.g.a sitt jätte dåliga uppförande! Eller vad tycker ni andra?
ja, det skulle inte vara mer än rätt!
jag tycker inte det, även om man beter sig dåligt tycker inte jag man ska bli avstängd. tycker det räcker med en varning. fortsätter det kanske man blir avstängd men jag vet inte om han brukar uppföra sig dåligt. brukar han det är det ju en annan sak. han kanske bara hade en dålig dag och när han inte kom med så blev han bara mer arg. låt han vara med, alla bör få en andra chans..
En varning ska han i alla fall få för han gav sig vulgärt på Victor utan en förståelig anledning och använde sig av ett oacceptabelt språk i forumet. Så om vi ska följa reglerna så kanske han inte ska bli tillfälligt bannad men ändå få en varning så att han passar sig nästa gång.
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Victorh skrev:
SÅ du menar jag skall göra en omröstning för omröstningen då?

Tycker det räcker jag plockar ut 5-8 bilder per gång!

Nu hände det ett missförstånd som sagt!
Det har inte skett något missförstånd över huvud taget, jag bryr mig inte om den bilden ovan inte kom med.
Det är du som bestämmer vilka bilder som du vill ha med och det har du ju klargjort när du fixade denna tävling. Jag kan förstå att du inte valde bilden som ovan klagade på, det ska ju inte vara utrustningen som avgör hur bra en bild är :)
Jag tycker bara att man skulle ha möjligheten att rösta på alla bilder, det skulle bli mer rättvist. Som det är nu så är det ju ändå du som bestämmer vilka bilder som ska vara med :)

Men precis som Sickrazer skrev tidigare så är det inte motivet som bestämmer om en bild är av rätta virket :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

SickRazer skrev:
Torsken skrev:
SickRazer skrev: ja, det skulle inte vara mer än rätt!
jag tycker inte det, även om man beter sig dåligt tycker inte jag man ska bli avstängd. tycker det räcker med en varning. fortsätter det kanske man blir avstängd men jag vet inte om han brukar uppföra sig dåligt. brukar han det är det ju en annan sak. han kanske bara hade en dålig dag och när han inte kom med så blev han bara mer arg. låt han vara med, alla bör få en andra chans..
En varning ska han i alla fall få för han gav sig vulgärt på Victor utan en förståelig anledning och använde sig av ett oacceptabelt språk i forumet. Så om vi ska följa reglerna så kanske han inte ska bli tillfälligt bannad men ändå få en varning så att han passar sig nästa gång.
vänta vänta? är du 12? hahaha idiot skulle jag inte säga att det är fel att säga alla har rätt till sin åsikt, om nu "Victorh" tar illa upp för att någon kallar honom idiot så får han väll ge Tobbe en varvning om han ska vara så larvig...
och fittigt är samma sak som taskigt så ja om du anser det är dåligt att säga så... fast du kanske bor ute på landet och inte är van med såna ord?
Victorh skrev:im a *****ard
ta bara med alla ska det vara så svårt? hur mågna skickar in? det är ju inte fan 100st liksom...
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

aerox-sami skrev:
SickRazer skrev:
Torsken skrev: jag tycker inte det, även om man beter sig dåligt tycker inte jag man ska bli avstängd. tycker det räcker med en varning. fortsätter det kanske man blir avstängd men jag vet inte om han brukar uppföra sig dåligt. brukar han det är det ju en annan sak. han kanske bara hade en dålig dag och när han inte kom med så blev han bara mer arg. låt han vara med, alla bör få en andra chans..
En varning ska han i alla fall få för han gav sig vulgärt på Victor utan en förståelig anledning och använde sig av ett oacceptabelt språk i forumet. Så om vi ska följa reglerna så kanske han inte ska bli tillfälligt bannad men ändå få en varning så att han passar sig nästa gång.
vänta vänta? är du 12? hahaha idiot skulle jag inte säga att det är fel att säga alla har rätt till sin åsikt, om nu "Victorh" tar illa upp för att någon kallar honom idiot så får han väll ge Tobbe en varvning om han ska vara så larvig...
och fittigt är samma sak som taskigt så ja om du anser det är dåligt att säga så... fast du kanske bor ute på landet och inte är van med såna ord?
Victorh skrev:im a *****ard
ta bara med alla ska det vara så svårt? hur mågna skickar in? det är ju inte fan 100st liksom...
Fyller 17 på lördag och bor i en stad med närhet till landet. Bullshit, fittigt och jävla idiot är en del av mitt vardagliga språk, men jag använder det inte mot någon som inte har gjort något fel och speciellt inte här på forumet där vi har en tydlig policy om hur det är med att att ge sig på andra. På skoj är en sak men att verkligen mena det utan en riktig anledning som i det här fallet är inte okej enligt mig och många andra.
Så om du nu är så mogen borde du väl kunna fatta åtminstone det?

Hur som helst tänker jag inte börja bråka med dig om det här då det bara kommer utvecklas till en meningslös nedskräpning av tråden. Har varit med om det tillräckligt många gånger för att förstå när det räcker.

Det går inte att ha med alla då rösterna skulle i så fall bli väldigt delade när det finns flera bidrag, hade bara blivit stökigt. Men man skulle kunna töja omröstningsplatserna till typ 8-10 bästa istället för 6. Då skulle man ha flera att välja emellan men ändå inte överdrivet många.
Låst