Akta er för "aeroxDUDE" i Köp & Sälj

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Då är han en scriptkiddie och kan inte hacka. Såvida han inte använder sig av egenkodade lönnvägar och trojaner för att sno data.

Pluginet till Firefox som du antagligen menar är Firesheep (för att sno facebook adresser, vilket förövrigt är lättare än ettercap, då de flesta inte använder internet explorer, som är det enda ettercap funkar positivt på..) Det är galet lätt. Vill du komma in på låsta hemsidor finns det ett gammalt hederligt knep som heter "google bot" mer om det tänker jag inte gå in på då jag inte tänker lära ut hur man hackar, allt jag har skrivit har varit i undervisande syfte och skall absolut inte testas av någon, då det kan få oanade konsekvenser i form av böter och fängelse. (All form av hacking är personligt intrång, räcker med att du är på polarens data med hennes/hans lösenord så är det personligt intrång)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Seriöst, va fan spelar det för roll? Palla tjafsa...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Definitionen på en hacker, och "småungar" som tycker det är ballt att vara en 'hacker' är sorglig(t), jag är ledsen men så är fallet.

Det är absolut inget tufft i att välja en brottsväg som garanterar i att man åker fast, förr eller senare.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Sockan skrev:Definitionen på en hacker, och "småungar" som tycker det är ballt att vara en 'hacker' är sorglig(t), jag är ledsen men så är fallet.

Det är absolut inget tufft i att välja en brottsväg som garanterar i att man åker fast, förr eller senare.
Vad som är ännu mer sorgligt är att du va tvungen att påpeka det med meterlånga inlägg i en tråd som handlar om en snubbe som scammar folk. Vafan ontopic, ni kan väl ta det där i pm om det är så jävla viktigt?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Sockan skrev:Då är han en scriptkiddie och kan inte hacka. Såvida han inte använder sig av egenkodade lönnvägar och trojaner för att sno data.

Pluginet till Firefox som du antagligen menar är Firesheep (för att sno facebook adresser, vilket förövrigt är lättare än ettercap, då de flesta inte använder internet explorer, som är det enda ettercap funkar positivt på..) Det är galet lätt. Vill du komma in på låsta hemsidor finns det ett ,gammalt hederligt knep som heter "google bot" mer om det tänker jag inte gå in på då jag inte tänker lära ut hur man hackar, allt jag har skrivit har varit i undervisande syfte och skall absolut inte testas av någon, då det kan få oanade konsekvenser i form av böter och fängelse. (All form av hacking är personligt intrång, räcker med att du är på polarens data med hennes/hans lösenord så är det personligt intrång)
Fler använder IE vad jag vet än något annat, dem har förlorat markant i % förr 79-80% nu under 50% men fortfarande mer än någon av dem andra.

Men lär förmodligen få tillbacks lite när IE9 kommer, betan är grym vill jag säga.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

2stroke skrev:
Weckis skrev:Men finns det verkligen folk som går på detta fortfarande :?:

Inernetbanken som Blocket har är ett alldeles lysande betalsystem, den säljaren som inte går med på det ÄR en bedragare. Köp gärna billiga prylar, men betala INTE i förskott, hur jävla brådis det än är för säljaren.. Pruta i det läget :roll:

Har köpt varor både i Sverige och utomlands, även icke EU länder massor av gånger, men aldrig blivit lurad eller bedragen..

PayPal är en annan bra betalservice om man handlar via nätet utomlands, garanterat riskfritt.

Men skulle gärna vilja komma i kontakt med personen bakom aeroxDude om han e så oseriös. Blue Oyster Club nästa för han.
Precis, men finns ju tyvärr folk som inte tänker så långt, så tänkte att det var värt och göra en tråd och varna :wink:
Hade betalat in för iPhonen idag :/ trodde inte han lurades, hoppas man kan få tillbacks pengarna.
Edit: var inte jag, utan en kompis som gjorde genom min bank.

Annars får man ta och banka ut dem ur han om man hittar han.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Sockan skrev:Definitionen på en hacker, och "småungar" som tycker det är ballt att vara en 'hacker' är sorglig(t), jag är ledsen men så är fallet.

Det är absolut inget tufft i att välja en brottsväg som garanterar i att man åker fast, förr eller senare.
Tro vad du vill, det spelar lixsom ingen roll. Om jag vill lära mig något så frågar jag han.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Fråga hur du hackar dig förbi en server dator som står på Scania, som är i ett servercluster av 5 oberoende hårdvaru brandväggar. Gör det, se vad du får för svar. Om han inte kan svara säger du "men du är ju en hacker..? trodde du kunde sånt?"
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

toxicstone skrev:
2stroke skrev:
Weckis skrev:Men finns det verkligen folk som går på detta fortfarande :?:

Inernetbanken som Blocket har är ett alldeles lysande betalsystem, den säljaren som inte går med på det ÄR en bedragare. Köp gärna billiga prylar, men betala INTE i förskott, hur jävla brådis det än är för säljaren.. Pruta i det läget :roll:

Har köpt varor både i Sverige och utomlands, även icke EU länder massor av gånger, men aldrig blivit lurad eller bedragen..

PayPal är en annan bra betalservice om man handlar via nätet utomlands, garanterat riskfritt.

Men skulle gärna vilja komma i kontakt med personen bakom aeroxDude om han e så oseriös. Blue Oyster Club nästa för han.
Precis, men finns ju tyvärr folk som inte tänker så långt, så tänkte att det var värt och göra en tråd och varna :wink:
Hade betalat in för iPhonen idag :/ trodde inte han lurades, hoppas man kan få tillbacks pengarna.
Edit: var inte jag, utan en kompis som gjorde genom min bank.

Annars får man ta och banka ut dem ur han om man hittar han.
Aj fan va surt :( Spara alla konversationer du kan hitta. Sen va det ju nån som hade address osv, borde väll gå att anmäla?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Sen kan han även ha kört undangömnd ip (som alla borde göra efter Ipred) och sen att ni fått banknummer till någon brud kan betyda att det.

1. han är faktiskt seriös och de tär hans mammas konto.
2. Det är hans tjejkompis som senare betalar ut pengarna.
3. det är ett "brevlåde" konto som ägaren står på en advokat, då får hon inte säga vem som äger skiten ;)

Men om ni inte får kan ni ju börja spamringa om kvällarna på hemnumret.. bra mycket jobbigare än att få lite däng..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

toxicstone skrev:
2stroke skrev:
Weckis skrev:Men finns det verkligen folk som går på detta fortfarande :?:

Inernetbanken som Blocket har är ett alldeles lysande betalsystem, den säljaren som inte går med på det ÄR en bedragare. Köp gärna billiga prylar, men betala INTE i förskott, hur jävla brådis det än är för säljaren.. Pruta i det läget :roll:

Har köpt varor både i Sverige och utomlands, även icke EU länder massor av gånger, men aldrig blivit lurad eller bedragen..

PayPal är en annan bra betalservice om man handlar via nätet utomlands, garanterat riskfritt.

Men skulle gärna vilja komma i kontakt med personen bakom aeroxDude om han e så oseriös. Blue Oyster Club nästa för han.
Precis, men finns ju tyvärr folk som inte tänker så långt, så tänkte att det var värt och göra en tråd och varna :wink:
Hade betalat in för iPhonen idag :/ trodde inte han lurades, hoppas man kan få tillbacks pengarna.
Edit: var inte jag, utan en kompis som gjorde genom min bank.

Annars får man ta och banka ut dem ur han om man hittar han.
Blåögd??? Betalade du i förskott???
Du lär inte få ett nickel tebax... Du ska ta med kvittot och göra en polisanmälan. Berätta vad som hänt och att du läst om det i forumet. Spara alla mejl mm ni haft.
Polisen upprättar en anmälan, kollar om fler anmälningar är gjorda, om fler insättningar är gjorda till bankkontot "bara hoppas att det är en bank i Sverige". Svaret du kommer att få är: Ja du, hmmm. Du har allt varit blåögd gosse lille..

Om killen enbart har en anmälan på sig så kommer han att ev betala tebax. Har han fler så kommer han bara att skratta åt allt. Straffet blir bedrägeri.. Straffskalan ligger på villkorligt eller inget. Grovet bedrägeri fängelse om han e myndig. Men pengar kommer du ine att få.

Hoppas att han skickar telefonen ifs så slipper du ha sömnlösa nätter. Men egentligen så tycker jag du ska ha sömnlösa nätter å at du skämms över dig själv med tanke på hur pass korkad du varit.. Dyra läropengar!!
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

flyttad till nyheter & viktig information
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Om någon på fullaste allvar blivit blåst av honom så åker aeroxDUDE ut från forumet illa kvickt, men finns det inga bevis så kan vi inte kasta ut honom.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jag har en huvudregel, köper inget obesett utan reser i fysisk person till säljaren och inspekterar godset.
kan betala förskott OM JAG KÄNNER SÄLJAREN SEDAN GAMMALT.
Dit hör tämligen få personer. Betalar gärna den där extra pengen för PF om jag köper på distans.
Men då vill jag ha sett grejerna i detalj och ha ordentliga adresser, mm.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Bra att du skriver dehär! Varnar för andra att inte köpa av honom, iaf inte skicka pengarna först
Bild
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

nej ingen bump, undrar bara vad som har hänt med han? nån som betalat han och fått det eller inte? är han ip bannad nu?
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Tobiiash skrev:nej ingen bump
jo, en REJÄL bump!

men har ingen aning..
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

PoWeRKinG skrev:
Tobiiash skrev:nej ingen bump
jo, en REJÄL bump!

men har ingen aning..
okej då :lol: men undrade bara :roll:
Jag gillar Oskar.
söt_sture
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 6 juni 2011, 06:28
Ort: Umeå

Inlägg av söt_sture »

Kan iaf säga att snubben bor i umeå och min mor känner hans mor...
akta er för han...bara pengar det handlar om :(
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

söt_sture skrev:Kan iaf säga att snubben bor i umeå och min mor känner hans mor...
akta er för han...bara pengar det handlar om :(
DU KÄNNER DEN JÄVELN :lol:
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

willemedDERBIN skrev:
söt_sture skrev:Kan iaf säga att snubben bor i umeå och min mor känner hans mor...
akta er för han...bara pengar det handlar om :(
DU KÄNNER DEN JÄVELN :lol:
nej, hans mor kännner hans mor, det va SÅ det va :) :roll:
söt_sture
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 6 juni 2011, 06:28
Ort: Umeå

Inlägg av söt_sture »

haha ja känner inte han faktiskt :) dock här om dan tittade jag på blocket och hittade ett fynd, då påpekade morsan det så jag inte blir lurad av han ( han är runt 18 sa hon)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Nu när ni ändå har bumpat tråden så kan jag passa på och fråga toxicstone om han fått sin mobil än eller pengarna?
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

Born2Ride skrev:Nu när ni ändå har bumpat tråden så kan jag passa på och fråga toxicstone om han fått sin mobil än eller pengarna?









jo därför jag bumpa, vill ha svar om det 8)
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev:
söt_sture skrev:Kan iaf säga att snubben bor i umeå och min mor känner hans mor...
akta er för han...bara pengar det handlar om :(
DU KÄNNER DEN JÄVELN :lol:
nej, hans mor kännner hans mor, det va SÅ det va :) :roll:
svårt för att få fram en addres då eller ;)

HAha vem är upptagen i kväll ! ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev:
willemedDERBIN skrev: DU KÄNNER DEN JÄVELN :lol:
nej, hans mor kännner hans mor, det va SÅ det va :) :roll:
svårt för att få fram en addres då eller ;)

HAha vem är upptagen i kväll ! ?
Jag är ledig ikväll :shock:
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Är det någon över huvud taget som köpt något av personen och det gått bra? Annars stänger vi helt enkelt av personen
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jonas skrev:Är det någon över huvud taget som köpt något av personen och det gått bra? Annars stänger vi helt enkelt av personen
Han fick semester för länge sen ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Born2Ride skrev:
willemedDERBIN skrev:
PoWeRKinG skrev: nej, hans mor kännner hans mor, det va SÅ det va :) :roll:
svårt för att få fram en addres då eller ;)

HAha vem är upptagen i kväll ! ?
Jag är ledig ikväll :shock:
Kinky ;R
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Born2Ride skrev:
Jonas skrev:Är det någon över huvud taget som köpt något av personen och det gått bra? Annars stänger vi helt enkelt av personen
Han fick semester för länge sen ;)
Såna skall ha permanent semester från alla tänkbara sociala forum.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

söt_sture skrev:Kan iaf säga att snubben bor i umeå och min mor känner hans mor...
akta er för han...bara pengar det handlar om :(
Vad het han då?
Användarens profilbild
Oedman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 maj 2011, 20:48
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Oedman »

Verkar inte som om någon har köpt något av han , alla klagar bara om att han lurar , jaja då gör han de , lägg det på minnet och sluta tjata =D
Skriv svar