Nya Skribenter

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Nya Skribenter

Inlägg av Jonas »

Tjenare gubbar hoppas allt är kanon. Jag vill gärna hitta lite nytt folk som kan hjälpa till med artiklar igen. Vet ni någon ny kille som skulle kunna vara bra eller någon old timer som vi kan få igång igen.

Det här är saker som jag vill att någon ska skriva om:

Intervjuer
Jag vill att vi ska börja intervjua folk igen om deras projekt. Behöver inte bara vara styling eller så utan personen i fråga kanske tog sin moppe och kraschade den helt och sedan byggte ihop den igen. Eller om någon tog en lite road trip någon stans med moppen och typ tälta. Kanske intervju någon som har ramlat och slagit sig så han kan berätta vad som hände och visa bilder på mopeden sig själv etc.

Produktnyheter (över hela nätet)
Jag vet med all säkerhet att det kommer ut nya produkter hela tiden, kan vara ryggskydd, hjälmar, cylindrar, styling, däck, lysen, blackboxar, stötdämpare, kylsystem, bromsar, backspeglar. Ja allt coolt nytt som kommer ut i affärerna ni förstår vad jag menar.


Jämföra Modeller (handling, low high speed)
Det vore coolt att få tillbaka reportagen vi hade där vi jämnförde modeller. Ta dom nya modellerna lika så dom gamla. Se vilken som är bättre på vad. Vilkens bromsar är bäst. Vilken har bäst axx, vilken går fortast, vilken är kanske långsammare men starkare.


Styling and tuning
Måste finnas tusen olika varianter på hur man kan styla en moped. Även små saker som gör att mopeden ser coolare ut. Kanske intervjua någon som är rätt duktig på just styling och fråga vad dom flesta gör fel när dom stylar sina mopder.

Nya modeller som kommer nu.
Nu till våren kommer det att komma hur många nya modeller som helst. Och målet är att vi ska ha alla på sidan. Då räcker det med att skriva om själva specifikationen och lite egen text så det inte allt är kopierat.

Priset är fortfarande 100:- för varje reportage/nyhet/intervju/

Så är någon av er eller vet ni någon som är intresserad av att göra något av det här.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag ahr gjort en del och fortsätter gärna med det, bara texta i "önska guide" tråden och så får vi se vad det leder tilL! :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Jag har gjort en intervju med karlssonlysekil, jag blev ombedd av Rab att skicka in den till Bensinskalle, dock utan någon effekt.
Om det är på så vis, så skulle jag gärna fortsätta med detta..
MC Journalist är ju ett av drömjobben :roll: så det hade kanske varit något man kan ta med sig på vägen. :) Hade vart väldigt kul att hålla på med det då och då, alltid kul att "lära känna" nya personer också :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

Jag är inte någon vidare skribent men jag vill gärna bli intervjuad om det är så att jag är intressant, jag fixa ju min sommras, krasha och håller på att bygga ihop den nu igen :roll: :wink:
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Jag har skrivit ett PM till Rabxorzz ang. detta, då jag går Samhäll/Media som utbildning. (p.s, hej förresten..)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

rkan skrev:Jag är inte någon vidare skribent men jag vill gärna bli intervjuad om det är så att jag är intressant, jag fixa ju min sommras, krasha och håller på att bygga ihop den nu igen :roll: :wink:
Jag intervjuar dig gärna rkan :D Men hur vida "reportagen" kommer upp på förstasidan det vet jag inte... Över 1 vecka sen jag skickade in det första.
Men iaf som sagt, jag kan gärna göra det :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

Sockan skrev:Jag har skrivit ett PM till Rabxorzz ang. detta, då jag går Samhäll/Media som utbildning. (p.s, hej förresten..)
tjena sockan, så du har kommit tbax?:D
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
rkan
Hundfan
Inlägg: 470
Blev medlem: 30 maj 2010, 14:59

Inlägg av rkan »

[quote="ktm_danielsson"][quote="rkan"]Jag är inte någon vidare skribent men jag vill gärna bli intervjuad om det är så att jag är intressant, jag fixa ju min sommras, krasha och håller på att bygga ihop den nu igen :roll: :wink:[/quote]
Jag intervjuar dig gärna rkan :D Men hur vida "reportagen" kommer upp på förstasidan det vet jag inte... Över 1 vecka sen jag skickade in det första.
Men iaf som sagt, jag kan gärna göra det :D[/quote]

Nemen vad trevligt, vi får väl dra det på msn senare, där vi också kan snacka mer :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

skulle kunna tänka mig att vara med på ett hörn iallafall ;)

ktm_danielsson: jag skickade intervju till bensinskalle för ca 1 månad sen. ingen effekt ifrån honnom. skrev i en tråd.

han svarade i tråden: Oj, förlåt :D hade glömt bort det totalt. ska fixa det.

nu har det gått 2-3 veckor efter det utan effekt.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

ktm_danielsson skrev:Jag har gjort en intervju med karlssonlysekil, jag blev ombedd av Rab att skicka in den till Bensinskalle, dock utan någon effekt.
Om det är på så vis, så skulle jag gärna fortsätta med detta..
MC Journalist är ju ett av drömjobben :roll: så det hade kanske varit något man kan ta med sig på vägen. :) Hade vart väldigt kul att hålla på med det då och då, alltid kul att "lära känna" nya personer också :)
Intervjun ligger färdig att publiceras, bara det att det blir lite mycket publiceringar på en kort period så grejerna pytsas ut efterhand.
skulle kunna tänka mig att vara med på ett hörn iallafall

ktm_danielsson: jag skickade intervju till bensinskalle för ca 1 månad sen. ingen effekt ifrån honnom. skrev i en tråd.

han svarade i tråden: Oj, förlåt hade glömt bort det totalt. ska fixa det.

nu har det gått 2-3 veckor efter det utan effekt.
Yes de va en liten miss, men nu är det uppe ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

bensinskalle skrev:
ktm_danielsson skrev:Jag har gjort en intervju med karlssonlysekil, jag blev ombedd av Rab att skicka in den till Bensinskalle, dock utan någon effekt.
Om det är på så vis, så skulle jag gärna fortsätta med detta..
MC Journalist är ju ett av drömjobben :roll: så det hade kanske varit något man kan ta med sig på vägen. :) Hade vart väldigt kul att hålla på med det då och då, alltid kul att "lära känna" nya personer också :)
Intervjun ligger färdig att publiceras, bara det att det blir lite mycket publiceringar på en kort period så grejerna pytsas ut efterhand.


Yes de va en liten miss, men nu är det uppe ;)
Ah förstår det tänkte jag inte på :) Skönt att höra iaf så man kan återgå till rullandet ;) haha jaja :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

bensinskalle skrev:
ktm_danielsson skrev:Jag har gjort en intervju med karlssonlysekil, jag blev ombedd av Rab att skicka in den till Bensinskalle, dock utan någon effekt.
Om det är på så vis, så skulle jag gärna fortsätta med detta..
MC Journalist är ju ett av drömjobben :roll: så det hade kanske varit något man kan ta med sig på vägen. :) Hade vart väldigt kul att hålla på med det då och då, alltid kul att "lära känna" nya personer också :)
Intervjun ligger färdig att publiceras, bara det att det blir lite mycket publiceringar på en kort period så grejerna pytsas ut efterhand.
skulle kunna tänka mig att vara med på ett hörn iallafall

ktm_danielsson: jag skickade intervju till bensinskalle för ca 1 månad sen. ingen effekt ifrån honnom. skrev i en tråd.

han svarade i tråden: Oj, förlåt hade glömt bort det totalt. ska fixa det.

nu har det gått 2-3 veckor efter det utan effekt.
Yes de va en liten miss, men nu är det uppe ;)
gött mos på det! ja, det får ju inte bli för mkt på en gång;)

PS: tycker ni har dragit ner på söndagsauktionerna? är nästan inget som är värt att köpa :S

förut var det liksom fiddys som auktionerades ut, nu är det ju liksom crossglasögon för typ 200kr ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Likadant där, blivit lite mycke under vissa perioder så man får tagga ner lite ett tag ;) Vi körde ju setup-auktioner för en ca 6-7000 förut och det kommer säkert igen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Nu börjar forumet komma igång igen :D
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

skulle gärna tänkta mig att skriva ngt för er, typ reportage, intervjuer artiklar osv :)
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Det skulle vi absolut vara tacksamma för!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

Jonas skrev:Det skulle vi absolut vara tacksamma för!
jag skriver om det kmr ngt viktig i både MC o moppe världen ^^

som jag tycker alla ska veta :P


kanske ska göra en guide snart också :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

kan ev. skriva om veteraner och äldre mopeder.
Men kan inte lova något.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

wille händer saker varje dag :)
Användarens profilbild
agertoft
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 14 mars 2011, 20:52

Inlägg av agertoft »

Jag kan kanske eventuellt göra några intervjuer eller andra repotage, i mån om tid. Är det några särskilda krav?
varför inte?

http://www.twostrokerider.se/koposalj/3274

språkpolis samt allmänt störande

http://Decentot.no-ip.org/ -bra OT server
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

agertoft skrev:Jag kan kanske eventuellt göra några intervjuer eller andra repotage, i mån om tid. Är det några särskilda krav?
Folk som intervjuas måste ha en moped som på något sätt är modifierad lite extra. Det är inte speciellt kul att läsa en intervju med en person som endast monterat bort backspeglar och köpt ett trimrör.
Skriv svar