Aerox kick

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Aerox kick

Inlägg av RacingTobbe »

Tjenare!

Nu är det så att när min polare var ute och åkte så dog hans aerox. Sen efter skulle han kicka igång den men det gick inte igång. Men sen efter ett par kickar så fastnade kicken, och det gick inte att kicka alls, sen så fick han gå hem med den. Sen så fick jag komma och kolla på den och jag lossade kicken och variatorkåpan. Allt satt fast vid variatorn (gick inte att snurra). Men jag plockade bort allt och allt såg bra ut. Sen skulle jag sätta tillbaka allt, och tog en mutterdragare och skulle sätta fast yttersta muttern, och då verkade allt släppa så att allt var som vanligt igen :P Men sen när jag satte tillbaka allt och allt såg helt normalt ut, så skulle jag testa kicka och då lät asskonstigt. Den var hård att kicka och sen när kicken var typ längst ner så lät den så... Men jag plockade av allt igen och kollade om allt var okej, och då såg allt bra ut...

Vad kan det vara?

Mvh
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Alex94
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 9 april 2011, 01:16

Inlägg av Alex94 »

kolven kan ha fastnat i cylindern
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

tror kanske det jag med :(
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Inlägg av Koffras »

Som jag har sagt i en tråd innan, pröva med diesel i cylindern 1-2 dagar så löser den upp. Då är det bara att starta o köra. Har gjort det ett antal gånger:)
kymcorider
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 maj 2010, 14:38

Inlägg av kymcorider »

Det kan ju inte vara kolven som sitter fast i cylindern om den gick runt när du körde med muttersurran.
Skriv svar