har den inte varit igång på länge? då kanske den bara är tjurig så prova med startgas, sen kanske bensinnen är gammal? om gnistan är fin är det de enda jag kommer på.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Fixa topic och skriv lite mer beskrivande. Motor och setup skulle vara lämpligt.
Är det komp? vad är det för förtändning? Vad för tändstift och hur ser det ut (avstånd mellan elektroderna?), vad kör du på för bränsle? munstycke i förgasaren?
vänt trottlen på rätt håll? den fasade sidan ska vara mot luftfiltret, om den inte är det och man startar rusar den upp i maxvarv direkt.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
emilg95 skrev:munstycket sitter i kröken av röret om jag inte minns helt fel
ey har åxå problem med min? å jag fattar inte, den e nydligen renoverad skulle på för provstart idag, har kollat felsökningschema, inget av dom felen finns, förtändning på 2,25 mm bensin kommer in i cylindern.. fin gnista mm, vad kan problemet vara?
garanterat tjuvluft som gör den både svårstartad och att den går upp i varv när den går igång..
min cross började dra tjuvluft ur cylinderfoten idag, svårstartad som fan första starten (va tvungen att rulla ingång i lång nerförsbacke) sen blev det värre (packningen gick sönder) så den gick upp i maxvarv (gissar 14000 kanske) och gick inte att döda, fick göra kärringstop väldigt försiktigt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"