Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
mhm en challenger har ingen specifik motor för en charger,cuda och allt möjligt kan ju ha samma motortlllm skrev:om det finns något porrit ljud en bil kan göra är det solklart från en V8 Dodge Challenger !
http://www.youtube.com/watch?v=dpZktZoYCc8
nej, chargen är den eda som också kan ha Hemi motor av dom, iumed att det med är dodge, men är inte säker om den har det.Mura skrev:mhm en challenger har ingen specifik motor för en charger,cuda och allt möjligt kan ju ha samma motortlllm skrev:om det finns något porrit ljud en bil kan göra är det solklart från en V8 Dodge Challenger !
http://www.youtube.com/watch?v=dpZktZoYCc8
Plymoth Cudá - 426 Hemi.tlllm skrev:nej, chargen är den eda som också kan ha Hemi motor av dom, iumed att det med är dodge, men är inte säker om den har det.Mura skrev:mhm en challenger har ingen specifik motor för en charger,cuda och allt möjligt kan ju ha samma motortlllm skrev:om det finns något porrit ljud en bil kan göra är det solklart från en V8 Dodge Challenger !
http://www.youtube.com/watch?v=dpZktZoYCc8
+12stroke4ever skrev:underbart weckis, totalt underbar, älskar båda bilarna seriöst!
Du kommer aldrig ifrån att saab är dömda till framhjulsdrift ^^Weckis skrev:De ska vara en bil i min plånboksklass... Lätt at hitta bilar som man kan köpa med tjock plånbok.
Snacka om ljud!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=qvkV08so ... re=related
Eller färdig byggd. JAREK du e guld värd.. Låter som en mc.
http://www.youtube.com/watch?v=DaPWXh09YX0&feature=fvw
OCH NI SOM TYCKER VOLVO E BÄTTRE ÄN SAAB.. KOLLA SPEEDPARTS 9-3. ÄGARE MIKAEL EDSTARND.
http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr ... re=related
Du kan knåpa ihop en 240 med T5 för 30-40.000 relativt seriöst, inga drömsiffror med andra ord. En 500hk går att knåpa ihop för runt 100.000 så de är inte omöjligtVolvos med 500 hästar är alltså i rätt prisklass och en rimlig förstabil för dig?
Hm kanske, ändå 30-40 000 kr för mycket att spendera på en 240bensinskalle skrev:Du kommer aldrig ifrån att saab är dömda till framhjulsdrift ^^Weckis skrev:De ska vara en bil i min plånboksklass... Lätt at hitta bilar som man kan köpa med tjock plånbok.
Snacka om ljud!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=qvkV08so ... re=related
Eller färdig byggd. JAREK du e guld värd.. Låter som en mc.
http://www.youtube.com/watch?v=DaPWXh09YX0&feature=fvw
OCH NI SOM TYCKER VOLVO E BÄTTRE ÄN SAAB.. KOLLA SPEEDPARTS 9-3. ÄGARE MIKAEL EDSTARND.
http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr ... re=related
De är helt enkelt volvo som gäller, så är de bara. Till och med kolfibersabben har volvomotor och ombyggd till RWD ^^
Du kan knåpa ihop en 240 med T5 för 30-40.000 relativt seriöst, inga drömsiffror med andra ord. En 500hk går att knåpa ihop för runt 100.000 så de är inte omöjligtVolvos med 500 hästar är alltså i rätt prisklass och en rimlig förstabil för dig?
En carrera GT för 2-3 miljoner eller va dom kostar är ju lite annat ^^
30-40k inklusive bil? Njee, låter väl inte nå vidare seriöst faktiskt. Att sedan ha som förstabil blir ännu dyrare då halva bilen ska byggas om för att kunna regbesikta etc så det är nog bara att glömma. Ska man dessutom upp i effekt så motorn låter gött så ligger man ju på domdär 100k+ och för dom pengarna kan man få goare ljud Och dessutom en bil som inte skäms när det svänger.bensinskalle skrev:Du kommer aldrig ifrån att saab är dömda till framhjulsdrift ^^Weckis skrev:De ska vara en bil i min plånboksklass... Lätt at hitta bilar som man kan köpa med tjock plånbok.
Snacka om ljud!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=qvkV08so ... re=related
Eller färdig byggd. JAREK du e guld värd.. Låter som en mc.
http://www.youtube.com/watch?v=DaPWXh09YX0&feature=fvw
OCH NI SOM TYCKER VOLVO E BÄTTRE ÄN SAAB.. KOLLA SPEEDPARTS 9-3. ÄGARE MIKAEL EDSTARND.
http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr ... re=related
De är helt enkelt volvo som gäller, så är de bara. Till och med kolfibersabben har volvomotor och ombyggd till RWD ^^
Du kan knåpa ihop en 240 med T5 för 30-40.000 relativt seriöst, inga drömsiffror med andra ord. En 500hk går att knåpa ihop för runt 100.000 så de är inte omöjligtVolvos med 500 hästar är alltså i rätt prisklass och en rimlig förstabil för dig?
En carrera GT för 2-3 miljoner eller va dom kostar är ju lite annat ^^
Liiiiiite cool!Derbi_senda93 skrev:Kan inte annat än att hålla med!!DEA!! skrev:SAAB sjukan är den bästa sjukan som finns!
Den mest otroliga bilen!
OMG!! Ljudet är kärleeeeeek <3 TURN YOU SPEAKERS UP!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e1UQxI5ZUSU[/youtube]
En riktigt fräsch 240 får man tag i för 10.000, sen preppar man den med ytterligare 10.000 i chassiet. En komplett fräsch T5 motor med kringutrystning får man för 15.000 och en växellåda för ca 5.000, m90 lr zf etc.chifen skrev:30-40k inklusive bil? Njee, låter väl inte nå vidare seriöst faktiskt. Att sedan ha som förstabil blir ännu dyrare då halva bilen ska byggas om för att kunna regbesikta etc så det är nog bara att glömma. Ska man dessutom upp i effekt så motorn låter gött så ligger man ju på domdär 100k+ och för dom pengarna kan man få goare ljud Och dessutom en bil som inte skäms när det svänger.bensinskalle skrev:Du kommer aldrig ifrån att saab är dömda till framhjulsdrift ^^Weckis skrev:De ska vara en bil i min plånboksklass... Lätt at hitta bilar som man kan köpa med tjock plånbok.
Snacka om ljud!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=qvkV08so ... re=related
Eller färdig byggd. JAREK du e guld värd.. Låter som en mc.
http://www.youtube.com/watch?v=DaPWXh09YX0&feature=fvw
OCH NI SOM TYCKER VOLVO E BÄTTRE ÄN SAAB.. KOLLA SPEEDPARTS 9-3. ÄGARE MIKAEL EDSTARND.
http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr ... re=related
De är helt enkelt volvo som gäller, så är de bara. Till och med kolfibersabben har volvomotor och ombyggd till RWD ^^
Du kan knåpa ihop en 240 med T5 för 30-40.000 relativt seriöst, inga drömsiffror med andra ord. En 500hk går att knåpa ihop för runt 100.000 så de är inte omöjligtVolvos med 500 hästar är alltså i rätt prisklass och en rimlig förstabil för dig?
En carrera GT för 2-3 miljoner eller va dom kostar är ju lite annat ^^
Men det ska inte handla om pris, det ska handla om LJUUUUUD =)
Dom klarar inte så värst mycke, ska man trimma mer än steg två ska man egentligen ha i H-profil DÅ kommer man ju på lite högre siffror när man ska plocka ur effekt.chifen skrev:Växellådan va väl i underkant i priset men aa nu när du säger det så är det nog fan inte mycket värre än så. Lite värre om man vill igenom bes för då är jag tveksam till att 10k till chassit räcker, iaf om man vill hålla sig ifrån begagnade grejer plus bes kostnader.
Hur mycket klarar bottendelen på en original vitmotor?
Sexljud ftw!
Kommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.bensinskalle skrev:Dom klarar inte så värst mycke, ska man trimma mer än steg två ska man egentligen ha i H-profil DÅ kommer man ju på lite högre siffror när man ska plocka ur effekt.chifen skrev:Växellådan va väl i underkant i priset men aa nu när du säger det så är det nog fan inte mycket värre än så. Lite värre om man vill igenom bes för då är jag tveksam till att 10k till chassit räcker, iaf om man vill hålla sig ifrån begagnade grejer plus bes kostnader.
Hur mycket klarar bottendelen på en original vitmotor?
Sexljud ftw!
240:s effektgräns är satt till 220hk, ( och 275Nm har ja för mig ) med ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel, så själva karossen behöver man inte ändra något på bara man har dessa grejer på, och dessa sitter nästan på alla 240 ändå
Krävs inget mer för att komma igenom, man slipper ju regga som ombyggt fordon om man myglar in med effekten. En T5 från 850 har ju egentligen 225 hk ^^
jasså du? gör ett prjoekt på det du!MartenRRX skrev:vad e det med är fjollor?
Själv har jag precis köpt en Nissan s13 som jag håller med att göra i ordning för Seriös drifting
Funtar på att öppne ett projekt här på TsR men det e så satans jobbigt X)
De är de enda som saknas hos volvo, oordentliga växellådor för RWD original. M90 med svetsad 3:a tål ju 400+ i alla fall men en 260 från bmw är inte helt felchifen skrev:Kommer inte kunna fuska sig in då man behöver effektintyg på motorn och där styper man på både effekt och vridmoment så man behöver byta bromsar och hjulupphängning. Och då är ju kostnaden ökad.bensinskalle skrev:Dom klarar inte så värst mycke, ska man trimma mer än steg två ska man egentligen ha i H-profil DÅ kommer man ju på lite högre siffror när man ska plocka ur effekt.chifen skrev:Växellådan va väl i underkant i priset men aa nu när du säger det så är det nog fan inte mycket värre än så. Lite värre om man vill igenom bes för då är jag tveksam till att 10k till chassit räcker, iaf om man vill hålla sig ifrån begagnade grejer plus bes kostnader.
Hur mycket klarar bottendelen på en original vitmotor?
Sexljud ftw!
240:s effektgräns är satt till 220hk, ( och 275Nm har ja för mig ) med ventilerade skivor fram och 1031 bakaxel, så själva karossen behöver man inte ändra något på bara man har dessa grejer på, och dessa sitter nästan på alla 240 ändå
Krävs inget mer för att komma igenom, man slipper ju regga som ombyggt fordon om man myglar in med effekten. En T5 från 850 har ju egentligen 225 hk ^^
Men då kan ju vitmotor sexan dra dit solen aldrig lyser Därför man ska köra bmw och m50 ~450 driftsäkra hästar med original botten och en vettig mapp.
Weckis: Det är ju räknat hypotetiskt om man kan göra allt själv, dessutom utan alla "små" grejer som kommer till för säkert 5k till iaf. Men nä, håller med dig. Så jätteseriöst blir det inte för dom pengarna med en lekbil får man allt ihop iaf Så sjukt projekt är det ju ändå inte. Finns många zf lådor (volvo folket väljer ju bmw som dom alltid annars klagar på för det är grejer som håller ) som är preppade för t5 motor och ner i gammal skåp40
DEA!!: Beror helt på motor, effektmål, val av turbo etc. Sånt kan skifta väldigt mycket
Nyare 900 turbo går ruskigt bra redan original, morsan kör en med turboDEA!! skrev:Jag är så gott som säker på att det blir 900 för mig!
Men jag vet inte om jag ska ha en nyare (94-98 ) eller en äldre, säg vad ni tycker!
lycka tillkjelle skrev:Ska köra upp för bilkortet imorgon, tror jag aldrig har varit såhär nervös!
Fan så kul! Lycka till, kommer nog gå brakjelle skrev:Ska köra upp för bilkortet imorgon, tror jag aldrig har varit såhär nervös!