fel på datorn

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
jonte1919
Varnad
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 februari 2009, 20:13

fel på datorn

Inlägg av jonte1919 »

Tjena, nu är det såhär att min dator beter sig konstigt. När jag ladda hem en film idag så satte jag på den och bilden vart helt konstig. Trodde först att de var fel på filen så jag satte in en dvd men då var bilden lika dålig som den nerladdade. Har ingen susning om vad problemet kan vara... bilden ser iaf ut såhär
den är likadan dvd samt nerladdat... kanske någon datorkunnig kan veta vad problemet kan vara? Klicka in på bilden för att se tydligare!

Bild
Användarens profilbild
St.Anger
Avstängd
Inlägg: 120
Blev medlem: 28 augusti 2009, 19:04
Ort: Lidköping

Inlägg av St.Anger »

gå in i programmets inställningar och kolla ljusstyrkan
Användarens profilbild
jonte1919
Varnad
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 februari 2009, 20:13

Inlägg av jonte1919 »

kollade det. men funkade inte
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

För dålig kvalité På filmen? Fel inställningar?
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Re: fel på datorn

Inlägg av toxicstone »

jonte1919 skrev:Tjena, nu är det såhär att min dator beter sig konstigt. När jag ladda hem en film idag så satte jag på den och bilden vart helt konstig. Trodde först att de var fel på filen så jag satte in en dvd men då var bilden lika dålig som den nerladdade. Har ingen susning om vad problemet kan vara... bilden ser iaf ut såhär
den är likadan dvd samt nerladdat... kanske någon datorkunnig kan veta vad problemet kan vara? Klicka in på bilden för att se tydligare!

Bild
Ska försöka vara mer seriös :)

Prövat med annan media spelare?

har du prövat starta om datorn? rensat cachen i VLC?

grafikkortet blir inte för varmt?

fel drivrutiner kanske, har du en köpt dator ska du absolut ha deras drivrutin inte uppdaterad.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
lindbl0m
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 17 juli 2009, 21:20
Ort: Sweden

Re: fel på datorn

Inlägg av lindbl0m »

toxicstone skrev:
jonte1919 skrev:Tjena, nu är det såhär att min dator beter sig konstigt. När jag ladda hem en film idag så satte jag på den och bilden vart helt konstig. Trodde först att de var fel på filen så jag satte in en dvd men då var bilden lika dålig som den nerladdade. Har ingen susning om vad problemet kan vara... bilden ser iaf ut såhär
den är likadan dvd samt nerladdat... kanske någon datorkunnig kan veta vad problemet kan vara? Klicka in på bilden för att se tydligare!

Bild
Ska försöka vara mer seriös :)

Prövat med annan media spelare?

har du prövat starta om datorn? rensat cachen i VLC?

grafikkortet blir inte för varmt?

fel drivrutiner kanske, har du en köpt dator ska du absolut ha deras drivrutin inte uppdaterad.
klart man ska uppdatera drivrutinerna på grafikkortet
Mitt Derbi drd racing limited projekt :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19355
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Re: fel på datorn

Inlägg av toxicstone »

lindbl0m skrev:
toxicstone skrev:
jonte1919 skrev:Tjena, nu är det såhär att min dator beter sig konstigt. När jag ladda hem en film idag så satte jag på den och bilden vart helt konstig. Trodde först att de var fel på filen så jag satte in en dvd men då var bilden lika dålig som den nerladdade. Har ingen susning om vad problemet kan vara... bilden ser iaf ut såhär
den är likadan dvd samt nerladdat... kanske någon datorkunnig kan veta vad problemet kan vara? Klicka in på bilden för att se tydligare!

Bild
Ska försöka vara mer seriös :)

Prövat med annan media spelare?

har du prövat starta om datorn? rensat cachen i VLC?

grafikkortet blir inte för varmt?

fel drivrutiner kanske, har du en köpt dator ska du absolut ha deras drivrutin inte uppdaterad.
klart man ska uppdatera drivrutinerna på grafikkortet
Ne inte om det är en köpt dator, alltså färdigbyggd, har själv lärt mig det när jag uppdaterade mitt nvidia, då fuckade allt sig.
Och det är som dem själv sa på nvidia att färdigköpta datorer har speciella drivrutiner
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Skriv svar