Klén´s Yamaha Dtx sm - 06

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

snygg !
Nyxorzz
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

kallepalle skrev:menar bara att en moped alldrig går över 100 med bara effektrör, så där får du ta å tänka om.
Asså aldrig? min polares drd pro gjorde 102 med 14-53 drev och gannelie rör och tjafsa inte imot för han mätte med gps,
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du glömmde skriva nerförsbacke + pissnödig + hemlängtan.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Klén
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 21 april 2009, 19:32
Ort: Trädet

Inlägg av Klén »

Nu blir ja fan snart förbannad och tar bort hela projekt tråden om ni som inte fattar att vissa mopeder går bättre änn andra och slutar kommentera om det! Herregud, en kille (skoogh) säger att hans polares moppe blev uppmätt av snuten till 108 km/h, tror ni dom ljuger? En annan kille (RRX-Teddy) säger att hans polares är uppmätt till 102 med gps, men tror ni på de? Nejdå, det är helt jävla omöjligt att fatta! snälla, sluta kommentera om ni inte tror på de, snälla!

Taaack alla som kommenterat att ni tycker om den! :D
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Användarens profilbild
skoogh
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 23 augusti 2008, 12:50
Ort: Falkenberg

Inlägg av skoogh »

skoogh skrev:
kallepalle skrev:tänkt på att det finns något som heter glädjemätare? visst med tung drevning och nerförsbacke går det att pressa upp en effektrörsmoped i 100km/h men alldrig men en ganska lätt drevning och plan mark. den går som max 90 ärliga km/h kan jag upplysa dig om. byt till 1 kugg större framdrev så kanske du kan pressa upp den i 95 om du har riktig tur.
det va snuten som mätte upp den


en kompis Senda med thrower och lätt drevning fick snuten upp i 108 kmh, så det är inte omöjligt att den går i hundra =)
// skoogh


Bild
Klén
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 21 april 2009, 19:32
Ort: Trädet

Inlägg av Klén »

uppdatering!
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Användarens profilbild
basti_v95
Varnad
Inlägg: 32
Blev medlem: 30 juni 2010, 19:43

Inlägg av basti_v95 »

Vart får man domdär neon dioderna?

och hur kopplar man dem?
Aprilia Rx 07 <3

Bild
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 411
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:36

Inlägg av MartenRRX »

Klén skrev:Nu blir ja fan snart förbannad och tar bort hela projekt tråden om ni som inte fattar att vissa mopeder går bättre änn andra och slutar kommentera om det! Herregud, en kille (skoogh) säger att hans polares moppe blev uppmätt av snuten till 108 km/h, tror ni dom ljuger? En annan kille (RRX-Teddy) säger att hans polares är uppmätt till 102 med gps, men tror ni på de? Nejdå, det är helt jävla omöjligt att fatta! snälla, sluta kommentera om ni inte tror på de, snälla!

Taaack alla som kommenterat att ni tycker om den! :D
när snuten måter upp dem på deras "rollerbanks" så är det absolut inget luftmotstånd eller någonting liknande så man blir inte förvånad om den når upp i 108 men med en förare på och körandes på vägen så är det en helt annan sak för då blir det helt plöttsligt tyngre och mer motstånd.

Titta själv på youtube där hypers kommer upp i 180 på rollerbanks, de kommer knappast upp i den hastigheten med förare I.R.L
Klén
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 21 april 2009, 19:32
Ort: Trädet

Inlägg av Klén »

uppdatering!
Saab rostar
Bmw rasar
Volvo är det enda som håller när man gasar!
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

tjalae skrev:
MarcusAndersson skrev:Ta inte illa upp, men detta var den fulaste yamahan jag sett :/

Men gillar din vilja att mecka :)


Mvh
agree , tycker den ser lite b ut , lacken va inte fin och allt känns lite lidl över det hela , för att vara lite mer taskig som jag inte vill va mot dig men dina polare värkar inte veta vad dom snackar om det med hastigheten och att marcus va den första som sa det :)
men bra att du har höjt den .. det tycker vi om :D
Haha "känns lite lidl över det hela" xD
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

sjuukt fet med eddie dekalerna .. Kan du skicka dom till mig ?
freddie0
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 12 mars 2009, 17:14

Inlägg av freddie0 »

haha, Victor finns du här också :P
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

MartenRRX skrev:
Klén skrev:Nu blir ja fan snart förbannad och tar bort hela projekt tråden om ni som inte fattar att vissa mopeder går bättre änn andra och slutar kommentera om det! Herregud, en kille (skoogh) säger att hans polares moppe blev uppmätt av snuten till 108 km/h, tror ni dom ljuger? En annan kille (RRX-Teddy) säger att hans polares är uppmätt till 102 med gps, men tror ni på de? Nejdå, det är helt jävla omöjligt att fatta! snälla, sluta kommentera om ni inte tror på de, snälla!

Taaack alla som kommenterat att ni tycker om den! :D
när snuten måter upp dem på deras "rollerbanks" så är det absolut inget luftmotstånd eller någonting liknande så man blir inte förvånad om den når upp i 108 men med en förare på och körandes på vägen så är det en helt annan sak för då blir det helt plöttsligt tyngre och mer motstånd.

Titta själv på youtube där hypers kommer upp i 180 på rollerbanks, de kommer knappast upp i den hastigheten med förare I.R.L
Det finns väll inga "rollerbanks" i Sverige?
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

Tycker dne va riktigt snygg för att vara en dt50x :)
eliasl93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 12 januari 2009, 20:08
Ort: nyköping

Inlägg av eliasl93 »

JagHarEnDerbi skrev:
MartenRRX skrev:
Klén skrev:Nu blir ja fan snart förbannad och tar bort hela projekt tråden om ni som inte fattar att vissa mopeder går bättre änn andra och slutar kommentera om det! Herregud, en kille (skoogh) säger att hans polares moppe blev uppmätt av snuten till 108 km/h, tror ni dom ljuger? En annan kille (RRX-Teddy) säger att hans polares är uppmätt till 102 med gps, men tror ni på de? Nejdå, det är helt jävla omöjligt att fatta! snälla, sluta kommentera om ni inte tror på de, snälla!

Taaack alla som kommenterat att ni tycker om den! :D
när snuten måter upp dem på deras "rollerbanks" så är det absolut inget luftmotstånd eller någonting liknande så man blir inte förvånad om den når upp i 108 men med en förare på och körandes på vägen så är det en helt annan sak för då blir det helt plöttsligt tyngre och mer motstånd.

Titta själv på youtube där hypers kommer upp i 180 på rollerbanks, de kommer knappast upp i den hastigheten med förare I.R.L
Det finns väll inga "rollerbanks" i Sverige?
http://www.youtube.com/watch?v=6Xprs_sbtaM

de e väll en ? :P
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Klén skrev:Det är ett högvarvigt mk rör!
Ja skiter i vad ni tror, finns många av mina polare som säger samma, men sen när dom sett den så fattar dom. Men tro vad ni vill!
Joo, VISSA bilmätare går fel, därför testade vi med två, en gick i 103 och en i 105 km/h, visst, båda kan gå fel.
Nu tänker inte ja skriva mer om hur fort den går, så tycker ni kan sluta med de åck! tack :D:D:D
jag tror faktiskt på dej, min polare säger samma. hans gilera gjorde 110 med MK underligg.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Ztraand skrev:
Klén skrev:Det är ett högvarvigt mk rör!
Ja skiter i vad ni tror, finns många av mina polare som säger samma, men sen när dom sett den så fattar dom. Men tro vad ni vill!
Joo, VISSA bilmätare går fel, därför testade vi med två, en gick i 103 och en i 105 km/h, visst, båda kan gå fel.
Nu tänker inte ja skriva mer om hur fort den går, så tycker ni kan sluta med de åck! tack :D:D:D
jag tror faktiskt på dej, min polare säger samma. hans gilera gjorde 110 med MK underligg.
sen så kan ju dessutom tidigare ägaren trimmat den med?
Användarens profilbild
rrxmacke
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 januari 2010, 18:09

Inlägg av rrxmacke »

Min rrx (AM6) gjorde 84km/h på gps med gianelli och 11/52, har en polare som hade en gilera smt med mk och 13/52,den mätte vi upp till runt 100 snåret med bil.Vad ska man säga när man sitter i bilen och kollar hastighets mätaren,men endå vet att det i helvete inte går i den hastigheten?...
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 1 maj 2010, 12:18
Ort: Järfälla

Inlägg av Bjule »

Ehm.. fin katt! :)
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Skriv svar