problemet med 4t?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

problemet med 4t?

Inlägg av KinaPuffsen »

hallå alla 2 taktare där ute vf klagar många på alla 4taktare (sånna som mej) dom går att trimma, fattar inte vf ni klagar på Baotian, ja, jag vet att det är en "kina moppe" men det är ju bland dom "bästa" kina mopparna som är ute på marknaden iaf vad jag har hört... det finns ju Lifan och Yamasaki och sån SKIT det kan jag hålla med om att det är skit, men det går faktiskt trimma en 4takt ganska bra igentligen så vf klaga på att dom går så söligt.. jag ska visa att man kan få en härlig Baotian att toppa härliga hastigheter samt en bra axx... :evil: har ni nått att säga så släng i en kommentar :wink:

MVH
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Alla billiga 4t ar pressis likadan i motorn.
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Tuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt? :P
HAHHAhaha :lol:
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

haha ja jag har kört 2takt :lol:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Senast redigerad av KinaPuffsen den 6 november 2008, 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

KinaPuffsen skrev:
Beta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4takt :oops:
Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
Dock ser jag det som omöjligt :lol:
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

wildhorse skrev:
KinaPuffsen skrev:
men ge dej... :P det går tro mej jag skulle försöka få ut mer om min plånbok ville det.. men det är extra jobb snart troligen och då kommer den toppa minst 90+ :D :wink:
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

KinaPuffsen skrev:
haha ja jag har kört 2takt :lol:
Jag är itne så jättebra på 4T men jag läste det någons stans o så va där ett bra resunemang;) typ att 2t va överlägsna under 250 cc :P

men alla vet att "the new 8-strokers" är bästa;) haha
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

wildhorse skrev: Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.
hmm, omöjligt? hahah yeah right ! :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.

Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.

Lättare att trimma en 2takt dessutom.
Användarens profilbild
track_666
Svårstartad skrothög

Re: problemet med 4t?

Inlägg av track_666 »

KinaPuffsen skrev:hallå alla 2 taktare där ute vf klagar många på alla 4taktare (sånna som mej) dom går att trimma, fattar inte vf ni klagar på Baotian, ja, jag vet att det är en "kina moppe" men det är ju bland dom "bästa" kina mopparna som är ute på marknaden iaf vad jag har hört... det finns ju Lifan och Yamasaki och sån SKIT det kan jag hålla med om att det är skit, men det går faktiskt trimma en 4takt ganska bra igentligen så vf klaga på att dom går så söligt.. jag ska visa att man kan få en härlig Baotian att toppa härliga hastigheter samt en bra axx... :evil: har ni nått att säga så släng i en kommentar :wink:

MVH

bara visa dom ... tror att du kommer gå långt om du bara kämpar :P
men du får nog göra mycket saker själv :P inte lätt å få tag i trim väll ??
stage6 70cc sport pro, dellorto 21mm black edition (stage 6 racing),Hebo next generation variator,malossi (fly) koppling, avstämt rör (10,000 rpm),italkit racetändning,malossi rem, stage6 (dubbel layer) filter, Hebo reeds,
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

de finns faktiskt 110cc till baotian...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

Moddad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.

Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.

Lättare att trimma en 2takt dessutom.
ja det är det men måste just cika ut lite eftersom alla har 2takt.. gillar inte ljudet av 2takt det gnisslar i mina öron.. om dom inte trimmade vill säga då är det gött, men ja det är svårare att trimma en 4t jämfört med en 2t men det är roligt att ha en baotian och dra vissa trimmade 2taktare :twisted:
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

Bredmar skrev:de finns faktiskt 110cc till baotian...
ge mej sida/länk :D :twisted:
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Jag funderar på att ofra ca 2000kr fö att hä på 92cc å typ 19mm förgasare men vet inte. jag ha en lifan moppe mindre än bautian fasst jag ha bytt till en bautian hero motor men ska nog byta till en annan som jag ha liggandes.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

kallepalle skrev:man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...
du menar jämnlikt med en tvåtakt :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ReijuMrx skrev:
kallepalle skrev:man måste ha ungefär dubbla cylindervolymen på en 4takt för att den ska gå jämnlikt med en fyrtakt...
du menar jämnlikt med en tvåtakt :wink:
precis ;)
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

LinuSuniL skrev:Jag funderar på att ofra ca 2000kr fö att hä på 92cc å typ 19mm förgasare men vet inte. jag ha en lifan moppe mindre än bautian fasst jag ha bytt till en bautian hero motor men ska nog byta till en annan som jag ha liggandes.
byt inte till baotian hero motor :shock: den suger... min kmpis har den hans är "trimmad" den går i 55km/h speed motor ska det va dom går sam fan
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Yamaha Slider -08

Kolla in mina stuntbilder :D
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=7424
Mvh//Sebbe
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Ja, baotian är sjukt sämst :evil:
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

cylinderkit till 4takt boatian ökar inte toppfarten något märkbart
ända som ökas är vridmomentet
Powerered by BRL
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

Larrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna. :D
Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du se ;)
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
peil_ts
Elmoped

Inlägg av peil_ts »

Frullen_91 skrev:
en 250 4t går i samma klass som en 125:a 2t. sen 250 2t tror jag går i 450 4t klassen. så är det iaf inom crossen. så man kan inte tänka ricktigt så
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

wildhorse skrev:
KinaPuffsen skrev:
dete inte svårt...min kompis kina med baotian motor gör 80 med nya vikter, sportluftfilter och munstycke...
.
sportluft filter ger svin mykt på 4taktare...and thats a fact!
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

jag hadde hero motor i sommras å den gorde ca 80km/h
asså urpluggad :D
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

Frullen_91 skrev:
aja det är väl diskuterbart.. men min 250f kissar sönder 125 2t ;) men 4t börjar komma ikapp på cross delen när det gäller samma cc :P
Yamaha Slider -08

Mvh//Sebbe
Användarens profilbild
Larrzson
Elmoped

Inlägg av Larrzson »

bensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^

250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv ;)
helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dom ;)
Yamaha Slider -08

Mvh//Sebbe
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

bensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helst ;) Men inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter ;)

tack för att det är någon som tror på mej :twisted:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Larrzson skrev:

helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dom ;)

precis som jag säger, att 4:taktarna behöver ungefär den dubbla cylindervolymen för at dom ska va i klass med 2 taktarna
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

KinaPuffsen skrev:tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:
haha jaa
Nyxorzz
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

ReijuMrx skrev:
KinaPuffsen skrev:tror ni jag behöver byta vev om jag byter till 89cc på min baotian? 8) :lol:
haha jaa
finns ju inte ens nån vev till baotian va just derför jag undrade.. :wink:
Låst