MVH
haha ja jag har kört 2taktTuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt?
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
men ge dej...wildhorse skrev:Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Dock ser jag det som omöjligt
Jag är itne så jättebra på 4T men jag läste det någons stans o så va där ett bra resunemang;) typ att 2t va överlägsna under 250 ccKinaPuffsen skrev:haha ja jag har kört 2taktTuta skrev:inte för och va dryg eller nått men...har du ens kört en tvåtakt?
det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
KinaPuffsen skrev:hallå alla 2 taktare där ute vf klagar många på alla 4taktare (sånna som mej) dom går att trimma, fattar inte vf ni klagar på Baotian, ja, jag vet att det är en "kina moppe" men det är ju bland dom "bästa" kina mopparna som är ute på marknaden iaf vad jag har hört... det finns ju Lifan och Yamasaki och sån SKIT det kan jag hålla med om att det är skit, men det går faktiskt trimma en 4takt ganska bra igentligen så vf klaga på att dom går så söligt.. jag ska visa att man kan få en härlig Baotian att toppa härliga hastigheter samt en bra axx...har ni nått att säga så släng i en kommentar
![]()
MVH
ja det är det men måste just cika ut lite eftersom alla har 2takt.. gillar inte ljudet av 2takt det gnisslar i mina öron.. om dom inte trimmade vill säga då är det gött, men ja det är svårare att trimma en 4t jämfört med en 2t men det är roligt att ha en baotian och dra vissa trimmade 2taktareModdad skrev:Omöjligt att få ut samma prestanda ur en fyrtaktsmoppe som en 2taktare.
Finns för och nackdelar, mer drag i en tvåtaktare, men drar mer bensin.
Lättare att trimma en 2takt dessutom.
byt inte till baotian hero motorLinuSuniL skrev:Jag funderar på att ofra ca 2000kr fö att hä på 92cc å typ 19mm förgasare men vet inte. jag ha en lifan moppe mindre än bautian fasst jag ha bytt till en bautian hero motor men ska nog byta till en annan som jag ha liggandes.
Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du seLarrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna.
en 250 4t går i samma klass som en 125:a 2t. sen 250 2t tror jag går i 450 4t klassen. så är det iaf inom crossen. så man kan inte tänka ricktigt såFrullen_91 skrev:Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du seLarrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna.
dete inte svårt...min kompis kina med baotian motor gör 80 med nya vikter, sportluftfilter och munstycke...wildhorse skrev:Lyckas du få ut över 80km/h med en 4t Baotian så är du jävligt bra.KinaPuffsen skrev:det beror på hur mycket pengar man har.. man kan trimma det mesta på en 4t ganska bra faktiskt för att få en jävligt hög prestanda kankse inte just på en baotian men överhuvudtaget på 4taktBeta_rr04 skrev:Dem e dryga o trimma om man jämför med till exempel AM6 o derbis motor va fan den nu heter^^ o sen hörde jag mått ganska bra, att all 4t under 250 är inga bra saker;) (tävlingsmässigt mm)
Dock ser jag det som omöjligt
aja det är väl diskuterbart.. men min 250f kissar sönder 125 2tFrullen_91 skrev:Haha nä du ,. en 2taktare 250 drar en 4takt 250 ganska lätt ska du seLarrzson skrev:jaa vafan känner en som har 85cc på sin baotian jag drar den lätt med bara zx rör. men när man kommer upp i 250f då kissar dom på 2taktarna.
helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dombensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helstMen inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter
Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^
250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv
tack för att det är någon som tror på mejbensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helstMen inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter
Men du kan ju jämföra med min 125:a fyrtaktare som de sitter 150 cc på, och den gjorde ca 110 dock ganska nerdrevad ( i och för sig va toppen usel då men iaf ), så förvänta dig inte så mycket av max halva volymen ^^
250f går enligt mig bättre en än 125 2t iaf vad ja har sett på tider på crossbanor, handling osv
Larrzson skrev:helt rätt med att 250f går bättre än 125 2t. 4t är mkt lättare att hantera och mer vrid i dombensinskalle skrev:Trimma 4T går hur bra som helstMen inte på dom volymerna... Speciellt inte på en sån motor, men de går säkert att pressa upp en baotian i höga hastigheter