AM6 ! :) hjälphjälphjälp

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

AM6 ! :) hjälphjälphjälp

Inlägg av Loffe1337 »

Tja, fick precis ihop min drac, och när jag skulle kicka igång den så var det inget motstånd till kicken alls, och jag har inte vart innanför nåt motorblock så kickfjädern kan det inte vara, men det gick att kicka för 1 vecka sen :S men jag har bytt kopplingswire, och växlarna går inte i riktigt för den är inte inställd korrekt. Kan det vara så att om kopplingen ligger i går det inte att kicka då? En polare nämnde detta.. Googlade runt men hittade inga svar :)

Så snälla hjälp en n00b här :D

mvh
mt5a_stunt
Kinaraket
Inlägg: 965
Blev medlem: 6 oktober 2007, 10:16

Inlägg av mt5a_stunt »

va de inget motstånd då kan kolvringarna eller så ä den skärd :/
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

mt5a_stunt skrev:va de inget motstånd då kan kolvringarna eller så ä den skärd :/
isåfall kolvringarna :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Inlägg av Ch-racer »

packningarna i cylindern kass= läcker komp?? kolla!
Kick drevet kasst
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

Ch-racer skrev:packningarna i cylindern kass= läcker komp?? kolla!
Kick drevet kasst
Men jag har inte kört med den :) köpte den för ett tag sen, hel renoverat allt utom motor..bland annat fanns det ingen kopplingswire innan så jag har satt på en ny men helt plötsligt funkar inte kicken ? men motorn startade innan jag tog isär allt (utom motorn) så har ingen aning om vad :S
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

meanzick skrev:
mt5a_stunt skrev:va de inget motstånd då kan kolvringarna eller så ä den skärd :/
isåfall kolvringarna :wink:
Funkade innan :)
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Inlägg av Ch-racer »

kolla så att koplings armen är fult nertryckt den åker upp på min ibland
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

Ch-racer skrev:kolla så att koplings armen är fult nertryckt den åker upp på min ibland
Så du menar att om kopplingen är i så gåre inte att kicka ? :)
För i så fall är det ju inget allvarligt.. ^^ ska gå ut och testa om jag kan ta loss kopplings wiren och kolla armen och kolla om det går att kicka..
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

Fixat, gick ut och slet av kopplings wiren ( som tydligen var för spänd eller så ) och kickade = MOSTSTÅND ! :)

Tack för snabba svar ;)
Användarens profilbild
Ch-racer
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 471
Blev medlem: 11 juni 2008, 07:25
Ort: JKPG

Inlägg av Ch-racer »

så bra
tur för alla att ni bara har sådana lätta fel min moppe e sönder hela tiden och de e antingen att koplingsvajern går av eller att de läcker kylar vätska in i kolvkanalen eller att den skär :(
Tjena de e jag TSRs egna Ch-racer
The One And The Only
Bild

Ch racing WSM80 -05
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Re: AM6 ! :) hjälphjälphjälp

Inlägg av Pavek »

Loffe1337 skrev:Tja, fick precis ihop min drac, och när jag skulle kicka igång den så var det inget motstånd till kicken alls, och jag har inte vart innanför nåt motorblock så kickfjädern kan det inte vara, men det gick att kicka för 1 vecka sen :S men jag har bytt kopplingswire, och växlarna går inte i riktigt för den är inte inställd korrekt. Kan det vara så att om kopplingen ligger i går det inte att kicka då? En polare nämnde detta.. Googlade runt men hittade inga svar :)

Så snälla hjälp en n00b här :D

mvh
Skruva i tändstiftet :idea:
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Loffe1337 skrev:Fixat, gick ut och slet av kopplings wiren ( som tydligen var för spänd eller så ) och kickade = MOSTSTÅND ! :)

Tack för snabba svar ;)
Va fan akn ni mkt lr? SKÄRT,KOLVRINGARNA har gått skulle itne tro det ! Fan det är klart som fan att det inte går att kicka när koppöingen ligger i !

Men det var tur du han fixa det innan jag skrev.. Annars fråga mig nästa gång ifall du har problem med AM6:an kan rätt mkt med dom nu
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Re: AM6 ! :) hjälphjälphjälp

Inlägg av Loffe1337 »

Pavek skrev:
Loffe1337 skrev:Tja, fick precis ihop min drac, och när jag skulle kicka igång den så var det inget motstånd till kicken alls, och jag har inte vart innanför nåt motorblock så kickfjädern kan det inte vara, men det gick att kicka för 1 vecka sen :S men jag har bytt kopplingswire, och växlarna går inte i riktigt för den är inte inställd korrekt. Kan det vara så att om kopplingen ligger i går det inte att kicka då? En polare nämnde detta.. Googlade runt men hittade inga svar :)

Så snälla hjälp en n00b här :D

mvh
Skruva i tändstiftet :idea:
Så dum är jag inte ;)
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

luddemuregard skrev:
Loffe1337 skrev:Fixat, gick ut och slet av kopplings wiren ( som tydligen var för spänd eller så ) och kickade = MOSTSTÅND ! :)

Tack för snabba svar ;)
Va fan akn ni mkt lr? SKÄRT,KOLVRINGARNA har gått skulle itne tro det ! Fan det är klart som fan att det inte går att kicka när koppöingen ligger i !

Men det var tur du han fixa det innan jag skrev.. Annars fråga mig nästa gång ifall du har problem med AM6:an kan rätt mkt med dom nu
okej tack så mycket :) Är ny med am6or så det kan vara bra tack tack :)
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Re: AM6 ! :) hjälphjälphjälp

Inlägg av Pavek »

Loffe1337 skrev:
Pavek skrev:
Loffe1337 skrev:Tja, fick precis ihop min drac, och när jag skulle kicka igång den så var det inget motstånd till kicken alls, och jag har inte vart innanför nåt motorblock så kickfjädern kan det inte vara, men det gick att kicka för 1 vecka sen :S men jag har bytt kopplingswire, och växlarna går inte i riktigt för den är inte inställd korrekt. Kan det vara så att om kopplingen ligger i går det inte att kicka då? En polare nämnde detta.. Googlade runt men hittade inga svar :)

Så snälla hjälp en n00b här :D

mvh
Skruva i tändstiftet :idea:
Så dum är jag inte ;)
hihi :lol:
Låst