har en vivacity 08 och efter att jag drog v brickan så tjuter den från variatorn när man kommer upp över 55 km/h ungefär. Nån som vet varför den gör det och kan man fixa det? känns ju lite konstigt när alla glor på en när man drar förbi, haha har bara dragen v ring..
Hej, jag har nyligen köpt ett Polini hi speed Minarelli variatorkit till min Aerox 07:a.
Jag satte på allt som följde med i kitet.
men remmen som jag fick med så gick den slö upp till 10km/h sen drog den iväg men med original så drar den dirket. nån som vet varför?
nu till det tråkiga... när jag skulle hem från en kompis så låg ja maxat nästan hela vägen (mätaren pekar rakt ner) och då började remmen eller något i variatorn att slira.
så nu när jag kommer upp i ungefär 85 så börjar den slira igen??
Någon som vet varför?
Setup som jag använder nu:
Leovince tt
malossi fly - röda kopplingsfjädrar
polini blå tryckfjäder 45mm 28kg har jag för mig
17.5 dellorto förgasare 70 munstycke
polini variator 4.5 grams vikter
orginal rem
AndenIflaskan skrev:tja, har en pgo t.rex 04a, problemet är att den tokvarvar 16k varv på mätarn.. den låter shit efter att mätarn kommit över 10kvarv och den snetänder hör man.. om jag gasar fullt så gör den nästan 16k varv.. shit läskigt.
min setup: stage6 pro replica, 50cc orginal, malossi multivar, motorforce koppling, 6,5g vikter, ostrypt cdi, öppet luftfilter,
snälla hjälp!
Hårdare tryckfjäder då kopplingen verka slira, samt jag antar att du byt munstycke.
Senast redigerad av macbang den 13 december 2015, 16:52, redigerad totalt 3 gång.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Denlov skrev:Har zx rör, gula fjädrar och 4.3 g vikter, har knappt någon ork i start och tappat toppfart. Ska jag gå ner eller upp i vikter eller är det något annat, har höjt munstycket.
Hur mycket är munstycket höjt?
pillat på luft/ bränsleskruven för bättre blandning?
prova hårdare tryckfjäder?
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
har en cpi hussar -00, troligen originalcylinder och nyligen monterat stage6 pro replica samt 4,5 g vilket. den går som fan upp till ca 30 km/h och sen orkar den inte mer, nänns som någonting år fel med min koppling. vad kan problemet vara?
mackansvensson2 skrev:har bytt tryckfjäder nu och jag har samma problem. går bra upp till 30 km/h och sen tappar den all ork och allt varv. vad är fel?
cpi hussar, org-cylinder, stage 6 pro replica. 4,5 grams vikter samt nu stage6 medium tryckfjäder.
what to do?
Kolla om du missat nån strypning i effektröret bytt inte tryckfjäder om inte remmen slirar det är många som gör det felet bestycka förgasaren rätt prova lättare vikter tex 4g 3,5g.
Har en Aerox 07 med arsial 70 sport, Orginal förgasare, trimrör, lättare vikter, hårdare kopplingsfjädrar och hårdare tryckfjäder.
den gick bra för ett tag sen men efter en kväll när jag hade kört den så gick den dåligt. den hade tappat acelaration och toppfart. förr varvade 9750 varv och gick bra men nu så om man gasar fullt på en gång på låga varv så går den till 10 250 varv på en gång sen varvar den ner till 8000 och efter det sakta till 10250-10500. Men om kör ungeför på 7000 varv och trycker på full gas så går denn till 8000 och sen till 10250-10500 varv. plus är den svårstartad får ibland kicka 25-35 gånger
Tänkte köpa en Derbi Atlantis och fick information om att den accelererade jättesnabbt när man startade men sen gick det utför.
Han nämnde att han kanske trodde det var problem med variator vikterna och han skickade med ett par nya vid köpet.
Tror ni det han säger stämmer eller kan det vara något annat som är fel.
Tacksam för svar.
Jag har funderat på att skaffa mig en malossi flyclutch och några vikter men vet ej vad jag borde ha/eller ens köpa för tryckfjäder (detta är till en vivacity 06)