Hej har en CPI Aragon 50 den åker bara i 50-55 km/h på raksträcka, fast att den är trimmad setupen är
dragen v ring
dragen skorsten
effektrör
72 munstycke, 70, 68 alla dom blir gyllenbrunt på tändstiftet men den åker inte snabbt på någon av dom varför?? hjälp tack så mycket
jag har stage 6 pro republica, nej har inte bytt vikter till hur många g ska jag byta vikter? aa har haft polare som kört bredvid deras toppar typ 80 å jag brukar va lååååååångt bakom dom hela tiden dom e tvungna att stanna i 4 min för att jag ska komma till dom
kan de vara munstycke?
CPI_Aragon_50 skrev:jag har stage 6 pro republica, nej har inte bytt vikter till hur många g ska jag byta vikter? aa har haft polare som kört bredvid deras toppar typ 80 å jag brukar va lååååååångt bakom dom hela tiden dom e tvungna att stanna i 4 min för att jag ska komma till dom
kan de vara munstycke?
OBS: vikterna som e i är 6.3g har jag för mig
amen då e de ju fan inte konstigt att den går som den går släng i 3,2-3,5g vikter på dirren.
alltså jag vet inte om jag ska bli arg eller om jag ska börja flabba för alltså man bytar vikter direkt när man slänger på ett effektrör
om alla dom munstyckerna (72,70,68) blir gyllenbruna på tändstiftet hur ska jag veta vilken av dom jag ska ha? går de så blir verkligen alla dom gyllenbruna? vilken av dom ska jag ha i ?
tacksam för ett svar
om alla dom munstyckerna (72,70,6 blir gyllenbruna på tändstiftet hur ska jag veta vilken av dom jag ska ha? går de så blir verkligen alla dom gyllenbruna? vilken av dom ska jag ha i ?
tacksam för ett svar
ska bara byta variatorvikter
CPI_Aragon_50 skrev:om alla dom munstyckerna (72,70,6 blir gyllenbruna på tändstiftet hur ska jag veta vilken av dom jag ska ha? går de så blir verkligen alla dom gyllenbruna? vilken av dom ska jag ha i ?
tacksam för ett svar
ska bara byta variatorvikter
men det märker du om den bara blöööööar så är det för mycke luft om du gasar och den går upp i varv fast inte rör på sig är det för mycke bensin
alla dom funkar, lika bra typ kan inte se skillnaden, varför ge mig några andra tips på hur jag ska veta vilken av dom som passar när alla blir gyllenbruna på tändstiftet
CPI_Aragon_50 skrev:jag har stage 6 pro republica, nej har inte bytt vikter till hur många g ska jag byta vikter? aa har haft polare som kört bredvid deras toppar typ 80 å jag brukar va lååååååångt bakom dom hela tiden dom e tvungna att stanna i 4 min för att jag ska komma till dom
kan de vara munstycke?
jo det har jag förstått, men jag vet inte vilken munstycke jag ska ha när alla dom (72,70,68) visar gyllenbrunt på tändstiftet, händer de något om alla dom visar lika o går moppen då sämre eller?
jag har i 68 nu den har bra axx men den verkar för litet när man tänker efter om orginala är 58..
vad har han för setup på sin cpi? nyfiken.. å snälla kan någon svara på denna
jo det har jag förstått, men jag vet inte vilken munstycke jag ska ha när alla dom (72,70,6 visar gyllenbrunt på tändstiftet, händer de något om alla dom visar lika o går moppen då sämre eller?
jag har i 68 nu den har bra axx men den verkar för litet när man tänker efter om orginala är 58..
Han har bara dragen v-ring men det är ju hans mätarvajer som krånglar Men du behöver inte öka mer än 4 storlekar i munstycke vid byte till effektrör så kanske t.o.m är för stort
när jag sist meckade med en moppe som också hade liggande minarelli kopia med effekt rör på så la jag i 78 munstycke och de blev riktigt bra kan jag säga så prova med storlek 78 och 3,2-3,5g vikter
hyosungsf50 skrev:när jag sist meckade med en moppe som också hade liggande minarelli kopia med effekt rör på så la jag i 78 munstycke och de blev riktigt bra kan jag säga så prova med storlek 78 och 3,2-3,5g vikter
Verkligen så lätta? :O På vanlig minarellil ska du ju ha kring 4 med effekt
jag hade 76, och det blev alldeles för stort stiftet blev kolsvart, men jag säger ju att 68,70,72 alla dom blir gyllenbruna men vet inte vilken av dom jag ska välja som skulle kunna passa perfekt,
min setup är inte bara effektrör utan dragen v ring o luftplugg också
hyosungsf50 skrev:när jag sist meckade med en moppe som också hade liggande minarelli kopia med effekt rör på så la jag i 78 munstycke och de blev riktigt bra kan jag säga så prova med storlek 78 och 3,2-3,5g vikter
Verkligen så lätta? :O På vanlig minarellil ska du ju ha kring 4 med effekt
nee vanliga liggande minarelli funkar bäst med 3,2g vikter faktiskt dom får både sånt sjukt axx plus att hastigheten är obeskrivlig
varför ska man ha så lätta vikter, när jag la munstycke storlek 76 hade jag tappat den lilla pinnen i flottörskålen å då åkte moppen jävligt dåligt o stiftet var kolsvart kan de va för att pinne ramlade av att den överflödde?
okej då då testar jag 76 igen men problemet är att de blir gyllenbrun på stiftet när jag har i storlek 68 70 72, och vf ska man ha vikter som 3,2 när det står att man ska ha 4-5g vikter till de röret?