Jamacrol trimpipa, puch maxi

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
TheShining
Elmoped

Jamacrol trimpipa, puch maxi

Inlägg av TheShining »

Hej, jag har en Puch Maxi med uppborrat insug så den går i ca 50 km/h.
Problemet är att jag köpte ett Jamacrol trimmavgasrör för 407 kr och när jag satt på det så går den skit. Vad kan problemet vara ?
Den gick bättre med det gamla orginalröret, och jag testkörde precis innan jag bytte. Hjälp mig.
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

de kan vara fel bestyckning till de röre
Full speed spara tid!!:D
TheShining
Elmoped

Inlägg av TheShining »

LinuSuniL skrev:de kan vara fel bestyckning till de röre

Menar du att jag ska byta munstycke ? Kan tilllägga att min moppe går bara på tomgång när tomgångsskruven är inskruvad till max.
TheShining
Elmoped

Inlägg av TheShining »

Hallå, det är väl någon som vet eller. :)
Siikarn
Elmoped

Inlägg av Siikarn »

Yes du ska byta upp i munstycke, sen är dem röret jävligt högvarvade, dina portningar i cylindern kanske aldrig uppnår rätt varvtal för att det ska bli någon effekt, men som sagt testa o peta upp dig några munstycken
TheShining
Elmoped

Inlägg av TheShining »

Siikarn skrev:Yes du ska byta upp i munstycke, sen är dem röret jävligt högvarvade, dina portningar i cylindern kanske aldrig uppnår rätt varvtal för att det ska bli någon effekt, men som sagt testa o peta upp dig några munstycken
Min cylinder är inte portad men man borde ju märka någon skillnad i alla fall. Men jag testar och byter upp mig 10 storlekar. :) Och hör av mig sen.
Skriv svar