Gilera stalker fler i ramen

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
lolenbollen
Elmoped

Gilera stalker fler i ramen

Inlägg av lolenbollen »

Hej, när jag drog lite fram och tillbaka i ramen så märkte jag att den böjdes lite fram och tillbaka om man jämförde med motorblocket. Jag har höjningstats om det kan vara en orsak. Men jag känner inget glapp någonstans så tror att allt sitter åt. Är detta normalt?
Användarens profilbild
Derbi Kungen
Elmoped
Kontakt:

Re: Gilera stalker fler i ramen

Inlägg av Derbi Kungen »

Det låter helt normalt på en Stalker. Motorn hänger ju i gummibussningar i motorvaggan, så hela motordelen kan röra sig lite i förhållande till ramen när du gungar i den – det är precis så den är byggd.

Höjningssatsen ändrar vinkeln på bakdämparen och hur kraften går in i vaggan, så det kan göra att rörelsen syns mer, men den orsakar inte själva flexet.

Så länge du inte har metall mot metall, glapp eller klonk-ljud så är det lugnt. Se bara till att bussningarna i motorvaggan inte är torra eller spruckna, och att bultarna sitter hårt.

Känn också efter när du kör – om den inte skakar ovanligt mycket eller känns svajig i bakänden är allt som det ska.
KTM 690 SMC-R -20 LC4
Derbi DRD -14 D50B0
Derbi DRD -06 EBS050
Vivacity -99
BMW 525i e39 M54b25
och 8 till...

Sysslar inte jättemycket med moppar längre då jag gått vidare till mc och bil :D
Skriv svar