Sida 1 av 1
Vad Är Felet?
Postat: 3 september 2008, 09:17
av Haapis
Hej har en Beta Ark -03 (LC)
Setup
Polini Sport 70cc
Polini Reeds
17,5mm Dellorto
Munstycke 85
Leovince Zx
________________
Den funkar bra annars men när jag gasar på mycke och sedan släpper jag gasen och låter den rulla kanske 5sekunder sen trycker jag på gas igen så gröblar den cirka 1-2sek.
Postat: 3 september 2008, 09:46
av Holma_
Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
Postat: 3 september 2008, 12:07
av skogen_swe
Holma_ skrev:Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
vi får prova de va holman nu siger

för jag har typ samma fel på min stunt rox fast åt andra hållet när jag ska ge full gas så blödrar den uta f*n men sen när varven är uppe då går de hålla gas hela tiden o sånt men typ efter 5-10 sek så börja den hacka smått också

om holman plz kan siga att jag har nu 98 munstyck, och provade med 90 de blev sämre borde jag gå större som 105 eller så

tacksam för svar för jag har provat skryva på luftskryven, nålen flyttat men de blir bara värre

ok
Postat: 3 september 2008, 14:32
av Haapis
okej tack för hjälpet

Postat: 3 september 2008, 14:56
av Holma_
skogen_swe skrev:Holma_ skrev:Den får för mkt bensin, testa sänka nålen ett snäpp eller två. ett snäpp borde räcka! Annars äre mindre munstycke du ska ha!
//Holma
vi får prova de va holman nu siger

för jag har typ samma fel på min stunt rox fast åt andra hållet när jag ska ge full gas så blödrar den uta f*n men sen när varven är uppe då går de hålla gas hela tiden o sånt men typ efter 5-10 sek så börja den hacka smått också

om holman plz kan siga att jag har nu 98 munstyck, och provade med 90 de blev sämre borde jag gå större som 105 eller så

tacksam för svar för jag har provat skryva på luftskryven, nålen flyttat men de blir bara värre

Då är det inte munstycket det är fel på

Då är det nålen och luftskruven! Ha det munstycket du hade innan då den gick bra på de höga varven. Sen tar du och sänker nålen och skruvar ut luftskruven lite!
//Holma
Postat: 3 september 2008, 17:15
av Sendarajder
alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Postat: 4 september 2008, 09:41
av Holma_
hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
Postat: 4 september 2008, 09:57
av KoNG
hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet

Postat: 4 september 2008, 10:54
av bensinskalle
om den blöddrar till när du släpper gasen så är de för stort munstycke, för hög nål eller för stort lågfartsmunstycke

Går den bra på högvarven så är de nog bäst att inte byta huvudmunstycket

Postat: 4 september 2008, 12:32
av Sendarajder
Holma_ skrev:hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Postat: 4 september 2008, 13:07
av KoNG
hyosungsf50 skrev:Holma_ skrev:hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Öhm nu var du allt lustig, ge dig nu och innan du blir avstängd eller varnad

h
Postat: 4 september 2008, 13:29
av Haapis
hehe

får väll testa med 90munstycke vad den säger.
Postat: 4 september 2008, 13:35
av Sendarajder
testa med 90 -98
Postat: 4 september 2008, 13:36
av Sendarajder
testa med 90 -98
Postat: 4 september 2008, 13:36
av Dz2
hyosungsf50 skrev:Holma_ skrev:hyosungsf50 skrev:alltså jag skulle nog sakt mer bensin för heliske dom flesta som kör polini sport 70cc brukar ha runt munstycke 95-98 lyssna inte på holma_ han kan knappt något om liggande minarelli fråga isåfall mig blad93 eller Dz2 här på forumet
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.
Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?
On-topic; Gör som Holma_ säger
Postat: 4 september 2008, 18:17
av Sendarajder
Dz2 skrev:hyosungsf50 skrev:Holma_ skrev:
Hahah, du verkar var jävlig avensjuk lr något på mig! Om den inte blöddrar på de höga varven så är det ju inte munstycket som det är fel på!
Han har inte sagt något om att det är på full gas den blöddrar!
Jag har inte heller sagt att det är munstycket jag sa att det var nålen!
Dz2 oc h blabla kan inte nå mer än dig!
Gå och lägg dig som jag har sagt tidigare.
//Holma
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.
Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?
On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor

Postat: 4 september 2008, 18:42
av Holma_
hyosungsf50 skrev:Dz2 skrev:hyosungsf50 skrev:
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.
Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?
On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor

Spelar ingen roll endå. Så tyst nu och sluta säga saker som du inte har någon aning om och har fel så du inte skämmer ut dig nå mer än vad du redan har gjort.
//Holma
Postat: 4 september 2008, 19:47
av Dz2
hyosungsf50 skrev:Dz2 skrev:hyosungsf50 skrev:
alltså anus huve lyssna nu här om den 4-taktar på fullgas betyder att det är för lite munstycke plus att gabbe h här på forumet har exakt samma problem vi sa till han att byta upp munstycke vet du vad som hände??? jooo den gick bättre kan du tänka dig och 85munstycke är fett litet för 70cc spec till polini sport då både Dz2 och blad har polini sport 70cc så tror jag nog dom vet en del bättre än dig som kör runt på din jävla stalker så knip igen och låt andra svara hmmm vad ska vi säga riktigt FAKTA kanske men nä du måste ändå komma med din tröga jävla svar
Hm HyosungSf50 nu vet jag inte var du fick "luft ifrån".
Men blanda inte in mig i diskussioner som jag inte är med i!
Och just i denna diskussionen så har holma rätt och du har FEL
Det är luftskruven/nålen som måste justeras då den inte blöddrar på "högvarv" utan på "mellanvarv" och där har munstycket inte speciellt mycket att säga till om.
Sen att min sport 70cc går bra med 98 är en helt annan sak, annan motor och set-up!
sen så är förgasare samma från motor till motor..de är precis inte annorlunda mellan minarelli och piaggio?
On-topic; Gör som Holma_ säger
BTW danne ni har samma motor

jaha..då missade jag det, men det spelar ändå ingen roll.