Ekonomisk trimmning, Derbi?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Ekonomisk trimmning, Derbi?

Inlägg av Hult65 »

Hej!

Undrar hur jag på ett ekonomiskt sätt kan ge min moppe mer effekt billigt?, Har bytt till ostrypt CDI, bytt från 11 till 16 skuggar fram, har ett 65 bak (original), tagit bort blindtarmen, mässingbrickan i insuget och skorstenen på luftburken. Samt bytt munstycke från 78 till 98.

Han går helt ok men hade gärna välat pimpa axxet på han lite.
Går upp till ca 80 (ca 8000 rpm) sen orkar han inte mer, nerförsbacke orkar han upp till 90 (ca 10000-11000 rpm) men det räknas förståss inte.

Så, några tips hur jag skulle kunna pimpa han lite?

En fråga till, har en spricka på överst på ljuddämparn där det läcker avgaser samt att det läcker ut avgaser vid packningen då jag har varit klumpig så gängorna har pajat inuti ljuddämparn på 2 av 3 ställen, skulle den gå bättre om jag köpte en ny ljuddämpare som var hel?

Tacksam för alla svar ;)
Senast redigerad av Hult65 den 2 augusti 2017, 20:22, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Alternativen är att köpa cylinder, rör eller att dreva ner. Uppenbarligen är den tungt drevad då den inte orkar varva ut.

Ljuddämparen har ingen betydelse sålänge det inte sitter en strypning där, annars kommer effekten från röret. Ljuddämparen är som det låter bara där för att dämpa ljudet :P
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar