Sida 1 av 1

Inkörning

Postat: 27 augusti 2008, 06:19
av MarcusAndersson
Tjena , som några av er kanske redan vet håller jag på att köra in min cylinder..

Har kört ca 25 mil nu och den ska köras 30 mil..


När är mopeden redo för att trimmas ?

Kan jag trimma den direkt vid 30 mil eller jag ska avakta ?

Postat: 27 augusti 2008, 07:17
av jeppa
Har aldrig kört in något men skulle nog vänta för att vara på den säkra sidan :)

Postat: 27 augusti 2008, 07:38
av Rabxorzz
50/100 mil har jag för mig, men kanske har fel :roll:

Postat: 27 augusti 2008, 10:43
av chifen
du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)

Postat: 27 augusti 2008, 12:17
av Sendarajder
att strypa en motor är som det låterden går mycke bättre ostrypt börja trimma direkt :) fast var försiktigt :lol:

Postat: 27 augusti 2008, 13:43
av MarcusAndersson
chifen skrev:du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)

Det stog på manualen 30 mil .. har kört det nu så jag kan plugga ur och ge gärnet ?


En till fråga :


Om man kör med sportfilter & urpluggat org rör behövs det blandas i tanken med ? :( Eller kan köra på tvåtakts tanken ?

Postat: 27 augusti 2008, 13:48
av chifen
MarcusRRX skrev:
chifen skrev:du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)

Det stog på manualen 30 mil .. har kört det nu så jag kan plugga ur och ge gärnet ?


En till fråga :


Om man kör med sportfilter & urpluggat org rör behövs det blandas i tanken med ? :( Eller kan köra på tvåtakts tanken ?
har du redan kört 30 min bör det vara rätt lugnt att plugga ur nu och gasa.

du kan köra på oljetanken, ska inte vara några problem. Det är såklart säkrare att blanda i tanken men du bör inte få problem att köra på oljepumpen där :)

Postat: 27 augusti 2008, 13:50
av Moto_X
spelar nog ingen större roll, men för att vara på säkra sidan skule jag blandat i tanken, fast de orkar ja inte men iaf

Postat: 27 augusti 2008, 13:55
av MarcusAndersson
Tack så mycket för seriöst svar av chifen !


Over and out !

Postat: 27 augusti 2008, 14:15
av Sendarajder
men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också

Postat: 27 augusti 2008, 14:55
av meanzick
hyosungsf50 skrev:men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också
de vet han nog :)

Postat: 27 augusti 2008, 15:06
av MarcusAndersson
meanzick skrev:
hyosungsf50 skrev:men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också
de vet han nog :)
Absolut.

Btw : Finns det risk att moppen skär med org munstycke och dragen plugg (chock inne)

Postat: 27 augusti 2008, 15:33
av Moddad
Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke

Postat: 27 augusti 2008, 15:40
av KoNG
Ska jag låsA? :D

Postat: 27 augusti 2008, 15:44
av meanzick
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke
vänta kong :) min går ju asbra med chok upp till 75 .. å tändstiftet är brunt ? funkar typ inte utan chok :P är de inte bra då ?

Postat: 27 augusti 2008, 16:39
av MarcusAndersson
meanzick skrev:
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke
vänta kong :) min går ju asbra med chok upp till 75 .. å tändstiftet är brunt ? funkar typ inte utan chok :P är de inte bra då ?

Vänta lite kong ..


Så du menar det är bättre köra utan chocke då :O ! ?

då går den bara 65 ju !:P

Postat: 27 augusti 2008, 16:43
av Henry
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke

Jaha, köra utan choken? Choken gör att den går fetare och får mer soppa förhållande tll luft = den skär inte.

Postat: 27 augusti 2008, 16:56
av Moddad
Henry skrev:
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke

Jaha, köra utan choken? Choken gör att den går fetare och får mer soppa förhållande tll luft = den skär inte.
Jaså, alltid bara trott att den gav mindre luft till mängden bensin och då skulle den gå dåligt... Aja : > Ger mig!

Postat: 27 augusti 2008, 16:57
av fax110
på min Rieju drac 03 kör jag urpluggat rör och insug den gör 70 jag har orginal musntycke 60 och efter att jag kört en fullgas repa på 5 km så är tändstiftet halften brunt och hälften svart :P tror inte jag behöver större

Postat: 27 augusti 2008, 16:57
av MarcusAndersson
Moddad skrev:
Henry skrev:
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke

Jaha, köra utan choken? Choken gör att den går fetare och får mer soppa förhållande tll luft = den skär inte.
Jaså, alltid bara trott att den gav mindre luft till mängden bensin och då skulle den gå dåligt... Aja : > Ger mig!
Med andra ord så kan jag köra min rrx urpluggad med org munstycke och chock inne ? :D

Postat: 27 augusti 2008, 16:58
av Moddad
Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.

Postat: 27 augusti 2008, 16:59
av MarcusAndersson
fax110 skrev:på min Rieju drac 03 kör jag urpluggat rör och insug den gör 70 jag har orginal musntycke 60 och efter att jag kört en fullgas repa på 5 km så är tändstiftet halften brunt och hälften svart :P tror inte jag behöver större
Jag har aldrig fattat det med tändstift .. mitt är fan vitt :O !

Moddad @ tack

Postat: 27 augusti 2008, 19:21
av meanzick
Moddad skrev:Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.
knappast original munstycke.. testa den och choka :) du kommer känna att den rycker iväg . testade nämligen de när jag åkte till och från fotbollsträningen precis :P de funkar utan men den går 50 gånger bättre med chok ^^

Postat: 28 augusti 2008, 17:37
av fuzer
Om munstycker är vitt är det ju alldeles för litet!
Du ska byta upp i storlke så att den går skit Med choke.

Är ju heller inte bra att köra med choken i hela tiden.

Postat: 28 augusti 2008, 17:46
av Moddad
meanzick skrev:
Moddad skrev:Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.
knappast original munstycke.. testa den och choka :) du kommer känna att den rycker iväg . testade nämligen de när jag åkte till och från fotbollsträningen precis :P de funkar utan men den går 50 gånger bättre med chok ^^
Själv kört den, går så bra en urpluggad moppe kan gå, utan choke. Aningen trög då den är kall