Sida 1 av 1
aerox munstycke
Postat: 23 augusti 2008, 14:58
av Aerox_pimp
hej jag tänkte köpa ett leo zx rör och undrar vilket munstycke som är orginal ?? hur många storlekar ska jag byta upp mig med allt orginal och ett leo urpluggat??
Postat: 23 augusti 2008, 14:59
av kinamoppe-mannen
felpost. Munstyckestråden!
Postat: 23 augusti 2008, 15:09
av lennart wiklund
Du får skruva upp din förgasare samt kolla vad det sitter för storlek på munstycket.
Det är inte alls säkert att du överhuvudtaget behöver byta munstycke.Det är så olika på motorer.Sitter det avstrypt luftinsug på denna?
Tar du bort detta DÅ måste du byta munstycke,annars är nog risken stor att din motor skär ihop mellan kolv/cylinderlopp.
lennart
Postat: 23 augusti 2008, 15:25
av Aerox_pimp
allt är orginal
Postat: 24 augusti 2008, 21:07
av Holma_
Med effektrör så är större munstycke ett måste! Annars kommer det skära som du sa.
Lättare vikter och hårdare kopplingsfjädrar med om du vill att den ska gå bättre än orginal....
//Holma
Postat: 25 augusti 2008, 20:29
av Aerox_pimp
undrar bara hur många storlekar man behöver gå upp om man har urpluggat leovince zx och allt annat ORGINAL inget avstrypt
Postat: 26 augusti 2008, 11:40
av Holma_
Aerox_pimp skrev:undrar bara hur många storlekar man behöver gå upp om man har urpluggat leovince zx och allt annat ORGINAL inget avstrypt
Vad är meningen med att köra med effektrör och resten strypt?
Plugga ur moppen och gå upp 2-6 storlekar i munstycke. (testa dig fram)
I med 4-5,5gramsvikter (testa dig fram)
Och hårdare kopplingsfjädrar (polinis gröna)
Att köra med ett urpluggat effektrör på en moppe som inte är urpluggad ger inget! Om det gör det så äre inte mkt!
//Holma
Postat: 26 augusti 2008, 20:57
av Aerox_pimp
ca 65 då slår cdi:n i min gorde det urpluggat
Postat: 28 augusti 2008, 19:46
av eneqvist
skojjaru ? det var inte cdin. cdin är inte strypt på aerox hade du dragit v-ringen ? håller med holma stryp av moppen byt vikter kopplingsfjädra och munstycke, då kmr den gå bra.