Fel olja, kan det vara så enkelt?
Nej, den slirar inte, den fungerar som den ska, fast den är "av eller på", nästan inget emellan, och då nästan hela vägen ut innan den tar.
Vilka lameller som står i vet jag inte, men nån har gjort nåt med denna motorn, för den går som et sant lite helvete. Jag kan lite om tuning på dessa maskiner, men inget syns från utsidan i alla fall, så nåt inuti är garanterad modifierad. Kan gott tänka mig att det finns nån racingdel nån stans. Och fjädrarna känns rätt hårda om jag provar pressa kopplingen manuellt nere på motorn. Man kan säga jag fick en överraskning då vi fick hem den och började blåsa på lite, den drar mina 105 kilo direkt upp i 80-85 km/t. Vad min son får den upp i vill jag inte veta!
Jag fyllde på lite standard Statoil 75w-90 (vilket står i manualen) då den behövde mer olja i lådan, men det kanske är fel då?
Ni får gärna komma med förslag på vilken olja jag borde använda, ni som kan detta. Jag tänkte byta olja i alla fall, jag vet inte när det var gjort senast, så då passar det ju fint att testa nåt som kanske funkar bättre.