Behöver hjälp med Aprilia SX 50 trimning
Postat: 11 maj 2016, 15:00
Tjena
Nu är det så att jag har en sådan här:
http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 63121.html
Bara kåporna är annorlunda för det är limited edition.
Min situation var:
14 år, ska snart ta mopedkörkort, har aldrig rört en moped i mitt liv, butiksägaren säger att den här kör ifrån alla andra..
Vad händer? Kommer upp i knappa 50 i nedförsbacke. Och nu när nästa somma är runt hörnet så tänker jag..
--> Jag skall trimma.
Har forskat lite och vet ungefär hur man gör.
Den har ett blindrör som är väldigt långt, pluggar i avgasröret och en spärrad CDI.
Nu skulle jag villja fråga någon med mera erfarenhet. Vilket skall jag ta bort. Och säg inte ALLA. För jag vill ändå någolunda köra vettigt. Jag vill bara kunnda köra hårdare.
Själv hade jag tänkt något liknande:
Jag byter avgasrör till ett trimmrör eller tar bort strypningen på orginalröret ( och köper ett extra orginalrör ). Sedan drevar jag ner den till under 60 om det behövs. Jag vill cokså kunna strypa ner den igen och sätta tilbaks orginaldelar, så att jag får en respektbar slant för den när jag säljer den.
Men jag undrar: Vad tycker ni att jag borde göra?
Och en annan fråga: Hur ofta borde jag föra den på service och kan jag göra den själv?
Nu är det så att jag har en sådan här:
http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 63121.html
Bara kåporna är annorlunda för det är limited edition.
Min situation var:
14 år, ska snart ta mopedkörkort, har aldrig rört en moped i mitt liv, butiksägaren säger att den här kör ifrån alla andra..
Vad händer? Kommer upp i knappa 50 i nedförsbacke. Och nu när nästa somma är runt hörnet så tänker jag..
--> Jag skall trimma.
Har forskat lite och vet ungefär hur man gör.
Den har ett blindrör som är väldigt långt, pluggar i avgasröret och en spärrad CDI.
Nu skulle jag villja fråga någon med mera erfarenhet. Vilket skall jag ta bort. Och säg inte ALLA. För jag vill ändå någolunda köra vettigt. Jag vill bara kunnda köra hårdare.
Själv hade jag tänkt något liknande:
Jag byter avgasrör till ett trimmrör eller tar bort strypningen på orginalröret ( och köper ett extra orginalrör ). Sedan drevar jag ner den till under 60 om det behövs. Jag vill cokså kunna strypa ner den igen och sätta tilbaks orginaldelar, så att jag får en respektbar slant för den när jag säljer den.
Men jag undrar: Vad tycker ni att jag borde göra?
Och en annan fråga: Hur ofta borde jag föra den på service och kan jag göra den själv?