Derbi 04a med 74cc,pallar orginal vev o ramlager?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jonte04
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 mars 2016, 21:56

Derbi 04a med 74cc,pallar orginal vev o ramlager?

Inlägg av Jonte04 »

tjena tänkte köpa 74cc cylinder till min Derbi 04a med
mk thrower rör,undrar om orginial vev o ramlager kommer palla det, och har en toppfart på 90 nu vad kan den komma upp i med 74cc?:) tack på förhand
Papphammar
Elmoped
Inlägg: 87
Blev medlem: 24 mars 2016, 17:58

Inlägg av Papphammar »

Originalveven brukar kunna hålla ganska bra om man kör normalt, kolla bara om det glappar något innan du byter. När det kommer till hastigeten så är det svårt att gissa när man inte vet drevningen, men runt 100 skulle jag tro
SteekarNE
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 oktober 2015, 11:04

Inlägg av SteekarNE »

Eftersom att det är 74cc antar jag att det är midrace eller hyperrace? Vilket som så behöver du antagligen ha en ny vev för att de kan varva rätt högt! Absolut, det går med original vev sålänge du inte tokvarvar, men då är det inte roligt xD. Sätt på o pröva men var beredd på ras... Kolla efter glapp i veven när du monterar!
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Re: Derbi 04a med 74cc,pallar orginal vev o ramlager?

Inlägg av Rotmosmannen »

Jonte04 skrev:tjena tänkte köpa 74cc cylinder till min Derbi 04a med
mk thrower rör,undrar om orginial vev o ramlager kommer palla det, och har en toppfart på 90 nu vad kan den komma upp i med 74cc?:) tack på förhand

Derbis vev är mycket bättre än AM6 vev. Den ska klara dedär. Är det barikist cylinder? Har för mig många stuntare föredrar den cylindern och den ska funka utan ny vev. Så att med ett throwwer rör på det som du har är det bara att börja stunta :)
Men kolla...ja la en post!
Skriv svar