Speedfight 2 cylinder låter konstigt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Marer15
Elmoped

Speedfight 2 cylinder låter konstigt

Inlägg av Marer15 »

Tjena jag har en speedfight 2 07 iron-x luftkyld som cylindern låter konstigt när man kommer till 60+. Det låter nästan som om man slipar knivar, någon som vet vad felet kan vara? Ska kolla i cylindern på lördag och se om det ser rätt ut men tror ni att man bara behöver byta kolvringar eller hela cylindern? Om man skulle behöva byta cylindern kommer denna vara bra och kyla bra?http://www.twostroke.se/product.asp?product=14971
Tack på förhand för svar.

EDIT: När den börjar varva mycket så börjar det låta så, min är helt orginal och har alla spärrar kvar så när man åker i lätt nedförsbacke och mätaren visar 60+ så börjar den låta så. Den låter även om man ställer den på centralstödet och gasar fullt.

EDIT 2: de var bara det lilla skyddet som satt på avgasröret vid ljuddämparen som satt lite löst så jag tog bort de och nu låter de inget mer :) och om någon vet hur man tar bort inlägg så skulle de vars nice att att höra hur eftersom att detta inlägg inte behövs mer.
Senast redigerad av Marer15 den 7 april 2016, 20:31, redigerad totalt 2 gång.
Kinaracer
Elmoped

Inlägg av Kinaracer »

Att det låter tror jag bara är normalt, men det skadar ju inte att öppna och titta. Och då kan du ju passa på att byta nållager, packningar, kolvring/kolvringar, kolvklips (då dom brukar gå sönder vid borttagning). Glöm inte att smörja grejerna innan montering så att de inte skär på en gång.

Du kan även titta hur kanalerna ser ut i cylindern, om de finns gradkanter som kan skada kolvringarna. Då kan du kanske be någon som är stadig på hand och har en dremmel om hjälp att slipa bort kanterna.
Med lite tålamod går det.
Skriv svar