Nu har min 50cc gjutjärn cylinder från Malossi skurit, lite repor här och där i cylinderloppet men då är min fråga, kan man hona för mycket? reporna är inte alls så djupa!
moddlaren skrev:Hona du tills alla vassa kanter är borta. Du tappar ändå lite komp i revorna. Varför skar den?? Fixa det felet först annars händer det igen.
Den skar pga kolvklipset, den gick utan problem hela sommaren ungefär 20-25mil sen tog polisen den och fick tillbaka den efter 2 månader och tog en runda på ungefär 5 mil totalt så dog den helt plötsligt, öppnade och kolla så saknades det 1 kolvklips. Blandar även olja i tanken och sista tankningen så blandade jag slarvigt
Det brukar bli djupa revor när kolvklipset lossnar. Orsak är troligen att polisen har lyft cylindern för att mäta portarna i cylindern och inte fått det rätt när dom plockade ihop den igen.
Oj skrev att det var 50cc, har en Stage6 Streetrace 70cc där det står 49cc på cylindern för att lura polisen. När den var inne hos polisen så hade de tagit av förgasaren och röret och så fick jag det brevid moppen men cylindern satt kvar. De har inte kollat något i cylindern för kylarvattnet osv är kvar. Ganska lustigt för varenda kompis som har haft sin moppe hos polisen så har deras mopeder gått sönder efter x antal mil
först var det en malossi gjutjärn 50cc.. och nu äre en 70cc stasge6 street race XD, han som vet vad han har för grejjer haha..
nä men polisen kanske medvetet spelar moppe pojkar ett spratt, vem vet?
polisen ¨är ju hårdare i vissa städer angående moppar gemfört med andra, men men, kolla så moppen får ordentligt med olja, och om du inte redan blandar olja direkt i tanken så GÖR DET! usch och fy vad sorgligt det är när man tänker på hur många fina motorer som skurit pga separata oljetankar.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist