Tack på förhand

Jag skruvade lite på förgasaren samt rengjorde filtret, nu går den svinbra! Tack för hjälpenKinaracer skrev:Kolla lågfarsmunstycket i förgasaren, jag hade problem med för stort munstycke i jämförelse med hur mycket luft den fick. Jag gick ner nån storlek och problemet var löst. Min böa vid start innan jag kom upp i fart.
Kan vara smutsigt filter kanske.
Har du 9g vikter bör du se över vikterna också, men om den gula fjäderna är hårdare än orginal bör du absolut byta.oliverrydsund skrev:Hjälper det helt tror du? För den rör sig verkligen som en snigel i början ://pegman skrev:Börja med att byta till en orginal tryckfjäder därför att den inte behöver bytas när man bara har dragen vbricka det borde lösa problemet med axxet
Att kapa i orginalröret är ju ett rätt dyrt ingrepp om moppen med lätthet återställs annars. Givetvis går även de strypningarna att sätta tillbaks vid försäljning, men det är ju desto klumpigare. Kan det finnas en smidigare lösning så är det ju klokt att börja med att testa det.AndenIflaskan skrev:kanske ska börja med att plugga ur röret om den ska axxa bättre?
jag körde med gul tryck fjäder funka utmärkt, det som bör justeras då är att du kör med lite tyngre vikter bara.
men byt till orginal fjädern och sätt i 6,5g vikter så blire super, och plugga ur fanskapet! ta bort blindtarm och plugg i mynningen gör bra mkt skillnad.