Sida 1 av 1
Piaggio nrg extreme 70cc
Postat: 15 juni 2015, 22:39
av Ockle96
Tjenare, har en Piaggio NRG extreme
Köpte denna 70cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24946
En black edition dellorto 21mm
samt detta rör
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23702
Tror ni att orginalveven håller eller borde jag byta?
Vad jag läst håller orginalveven på piaggio/gillera till 70cc,
Vad anser ni?
Postat: 16 juni 2015, 02:35
av HasselTrassel
Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Postat: 16 juni 2015, 10:50
av Ockle96
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan

Postat: 16 juni 2015, 19:57
av HasselTrassel
Ockle96 skrev:HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan

Håller tummarna att de håller

Postat: 17 juni 2015, 22:16
av Ockle96
HasselTrassel skrev:Ockle96 skrev:HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan

Håller tummarna att de håller

Den går skapligt bra nu kan man säga
Axxar gött upp till 80, smyger sig till 90, och drar iväg som satan till 143 där börjar han blöddra, dock endast kört på ca halvgas och lite till då det är ny cylinder, så ska sätta i ett 2 st mindre munstycke så lär den sluta blöddra,
Sen blir det att byta kopplingsfjädrar och vikter då remmen slirar runt 80-110kmh

Postat: 18 juni 2015, 10:37
av runners
Som sagts beror det på hur du kör. Kör du ständigt med full rulle så kommer förr eller senare veven ge sig. Men drar du bara på i bland men annars är snäll med gasen kan original veven hålla länge, lika länge som moppen vore otrimmad i stort sätt.
Postat: 18 juni 2015, 15:07
av MacGyver84
Hårdare tryckfjäder ska du ha om remmen slirar och gör den verkligen 143 det verkar orimligt mycket hehe??.
Postat: 18 juni 2015, 17:21
av HasselTrassel
MacGyver84 skrev:Hårdare tryckfjäder ska du ha om remmen slirar och gör den verkligen 143 det verkar orimligt mycket hehe??.
Är inte ärliga 143 antar jag, kanske på mätarna men då lär det va en jäävla glädjemätare
Postat: 19 juni 2015, 04:15
av Ockle96
Tog bort variatorkåpan efter en timmes körning, kopplingsklockan glödde den var varmare än avgasröret,kör på orginal kopplingsfjädrar och racing vikthus med 7g vikter,