Insug till RRX

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Insug till RRX

Inlägg av Rabxorzz »

Hej!

Men kan någon länka till ett billigt insug man kan beställa från Twostroke som ska passa en RRX 07 med org förgasare! Även, gör de mycket att byta från org insuget till ett ostrypt?



Mvh Rabxorzz
Senast redigerad av Rabxorzz den 11 augusti 2008, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

strypningen i insuget gör la en hel del, gjorde de på min Drakon iaf. där pluggen gjorde insuget hälften så stort. Vilken förgasare har RRX 07? dell'orto?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

skruvar du bort tändningslåset så följer en del av styrlåset med förstås... Blir nog lite träligt och försöka ersätta det.......
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Extreme16 skrev:strypningen i insuget gör la en hel del, gjorde de på min Drakon iaf. där pluggen gjorde insuget hälften så stort. Vilken förgasare har RRX 07? dell'orto?
Japp Dell'orto, Vet dock inte mm på den

bensinskalle skrev:skruvar du bort tändningslåset så följer en del av styrlåset med förstås... Blir nog lite träligt och försöka ersätta det.......


ok, då får de sitta kvar :P
Bild
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 ?

Om de e dell'orto förgasare passar den eftersom jag har ett likadant insug liggandes hemma, därimot vet jag inte om priset är OK.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Extreme16 skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2 ?

Om de e dell'orto förgasare passar den eftersom jag har ett likadant insug liggandes hemma, därimot vet jag inte om priset är OK.

Men de dära är ju inte avstrypt :?
Bild
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

e inte de en liten plast bricka bara då?

denna då?

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2

inte orginal men passar ifrån 12mm så antar att den passar din orginal förgasare?
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Extreme16 skrev:e inte de en liten plast bricka bara då?

denna då?

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2

inte orginal men passar ifrån 12mm så antar att den passar din orginal förgasare?
De är den jag har kollat på :P

undrar om de finns nån mer än den,
Bild
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

om den passar så e la den bra? :P, den e ju billigt me. tror inte twostroke har någon annan.
Användarens profilbild
Tortilla
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 april 2008, 00:27
Ort: Stockholm

Inlägg av Tortilla »

Ska bygga en boostbottle till min MRX 07, vet inte heller vilken mm det är på den (17,5??).
cylindern&förgasaren e allt orginal och om ja byter insug till utan strypning (lite skraj och borra i orginalinsuget), hur blir det då??? ska byta till trimrör samtidigt och öka munstycksstorleken samtidigt och undrar om det kan jämna ut sig? någon som vet??? jättetacksam för svar!


btw, har någon laddat ner programmet som räknar ut måtten och storlekarna på till en boostbottle som kan ge det till mig, eftersom ja inte kan ladda ner det själv för att "sidan kan inte hittas",....


Edit: Cykelkraft har insug dom med (har inte kollat upp om alla saknar strypningar dock...
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Rabxorzz skrev:
Extreme16 skrev:strypningen i insuget gör la en hel del, gjorde de på min Drakon iaf. där pluggen gjorde insuget hälften så stort. Vilken förgasare har RRX 07? dell'orto?
Japp Dell'orto, Vet dock inte mm på den

bensinskalle skrev:skruvar du bort tändningslåset så följer en del av styrlåset med förstås... Blir nog lite träligt och försöka ersätta det.......


ok, då får de sitta kvar :P
Orginal förgasarna på RRX är Dellorto o ligger nog runt 16-17mm, Min är Dellorto 16mm iallafall. Om du tittar från höger sida av din moppe på förgasarn, så kan du se nåra siffror. Där har du storleken på din förgasare :D MEn din är nog också 16mm.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

TobbaN skrev:
Rabxorzz skrev:
Extreme16 skrev:strypningen i insuget gör la en hel del, gjorde de på min Drakon iaf. där pluggen gjorde insuget hälften så stort. Vilken förgasare har RRX 07? dell'orto?
Japp Dell'orto, Vet dock inte mm på den

bensinskalle skrev:skruvar du bort tändningslåset så följer en del av styrlåset med förstås... Blir nog lite träligt och försöka ersätta det.......


ok, då får de sitta kvar :P
Orginal förgasarna på RRX är Dellorto o ligger nog runt 16-17mm, Min är Dellorto 16mm iallafall. Om du tittar från höger sida av din moppe på förgasarn, så kan du se nåra siffror. Där har du storleken på din förgasare :D MEn din är nog också 16mm.
det brukar va 17,5mm förgasare på rrx orginal
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

volvo_adde skrev:
TobbaN skrev:
Rabxorzz skrev: Japp Dell'orto, Vet dock inte mm på den





ok, då får de sitta kvar :P
Orginal förgasarna på RRX är Dellorto o ligger nog runt 16-17mm, Min är Dellorto 16mm iallafall. Om du tittar från höger sida av din moppe på förgasarn, så kan du se nåra siffror. Där har du storleken på din förgasare :D MEn din är nog också 16mm.
det brukar va 17,5mm förgasare på rrx orginal


16 mm.
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

volvo_adde skrev:
TobbaN skrev:
Rabxorzz skrev: Japp Dell'orto, Vet dock inte mm på den



ok, då får de sitta kvar :P
Orginal förgasarna på RRX är Dellorto o ligger nog runt 16-17mm, Min är Dellorto 16mm iallafall. Om du tittar från höger sida av din moppe på förgasarn, så kan du se nåra siffror. Där har du storleken på din förgasare :D MEn din är nog också 16mm.
det brukar va 17,5mm förgasare på rrx orginal
Som sagt. Jag vet inte vad andra RRX's har. men jag har 16mm. och då borde alla ha det.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Varför ska du byta insug?

Kör på ditt org.
Användarens profilbild
Tortilla
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 13 april 2008, 00:27
Ort: Stockholm

Inlägg av Tortilla »

16mm dellorto på MRX också
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Henry skrev:Varför ska du byta insug?

Kör på ditt org.
org är strypt
Bild
Användarens profilbild
rieju_matte
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 12 mars 2008, 22:21
Ort: Borlänge

Inlägg av rieju_matte »

Rabxorzz skrev:
Henry skrev:Varför ska du byta insug?

Kör på ditt org.
org är strypt

Jag köpte ett insug på cykelkraft som det stod skulle vara ostrypt, Ett Axwin men det var ju inte alls strypt ser precis lika ut som det originalet. Jag vet inte om de skickade fel till mig men men. Tänkte bara berätta det så att du kanske inte ör samma misstag :)
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

Rieju_matte skrev:
Rabxorzz skrev:
Henry skrev:Varför ska du byta insug?

Kör på ditt org.
org är strypt

Jag köpte ett insug på cykelkraft som det stod skulle vara ostrypt, Ett Axwin men det var ju inte alls strypt ser precis lika ut som det originalet. Jag vet inte om de skickade fel till mig men men. Tänkte bara berätta det så att du kanske inte ör samma misstag :)
ne, eftersom det stod att det var ostrypt så är de ju inte strypt då :P
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Användarens profilbild
rieju_matte
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 12 mars 2008, 22:21
Ort: Borlänge

Inlägg av rieju_matte »

Extreme16 skrev:
Rieju_matte skrev:
Rabxorzz skrev: org är strypt

Jag köpte ett insug på cykelkraft som det stod skulle vara ostrypt, Ett Axwin men det var ju inte alls strypt ser precis lika ut som det originalet. Jag vet inte om de skickade fel till mig men men. Tänkte bara berätta det så att du kanske inte ör samma misstag :)
ne, eftersom det stod att det var ostrypt så är de ju inte strypt då :P

Ursäkta jag skrev fel jag menade att det var ju inte alls ostrypt. det var alltså strypt fastän att det står att det ska vara ostrypt. hålet var lika stort som mitt original :(
Användarens profilbild
LimmiL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 27 november 2007, 16:52
Ort: borlänge

Inlägg av LimmiL »

men du får väl mäta om hålet i insuget är mindre än 16 mm då :) då vet du om det är strypt eller inte
Its all about LimmiL
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

Rieju_matte skrev:
Extreme16 skrev:
Rieju_matte skrev:
Jag köpte ett insug på cykelkraft som det stod skulle vara ostrypt, Ett Axwin men det var ju inte alls strypt ser precis lika ut som det originalet. Jag vet inte om de skickade fel till mig men men. Tänkte bara berätta det så att du kanske inte ör samma misstag :)
ne, eftersom det stod att det var ostrypt så är de ju inte strypt då :P

Ursäkta jag skrev fel jag menade att det var ju inte alls ostrypt. det var alltså strypt fastän att det står att det ska vara ostrypt. hålet var lika stort som mitt original :(

förlåten :)
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Låst