Köpa midrace för att åka till skolan osv?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Köpa midrace för att åka till skolan osv?

Inlägg av Rainn »

Hej! Som rubriken lyder så vill jag veta ifall det är värt att köpa en midrace aerox som inte startar då enligt han så måste veven bytas och motorfästena är trasiga.'

Hade tänkt att åka till skolan och åka runt med den nästan varje dag.

Han hade tänkt runt 5500kr.

Någon som hette Becca här som är f.d ägare och gjorde det mesta på mopeden.

Tycker moppen ser lite tjejig ut, han har sagt att den inte är i utställningsskick samt att det är lacksläp och sprickor här och där.

Finns inga lampor då den har Malossi Rotor Tändning som säkert är jäkligt dyrt.

Kommer det att kosta mycket och hur mycket ungefär kommer den att dra?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pasha »

Det är INTE värt att köpa en moped med så mycket fel för 5500, lät som världens sämsta affär och du kommer med 99% säkerhet gå back på den då folk ändå inte betalar mycket för söndertrimmade mopeder.
yamaha270
Svårstartad skrothög

Inlägg av yamaha270 »

Pasha skrev:Det är INTE värt att köpa en moped med så mycket fel för 5500, lät som världens sämsta affär och du kommer med 99% säkerhet gå back på den då folk ändå inte betalar mycket för söndertrimmade mopeder.
Säger samma sak
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Risken är dessutom rätt stor att fler motordelar har tagit skada om veven tagit stryk, låter som ett dåligt köp överlag.
Lysen är dessutom toppen om du ska pendla.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

http://www.twostrokerider.se/beccas-pink-roxx/ ?

Jag skulle köpt en moped som verkligen ser ut som en moped ifall jag skulle ha den för att pendla med.
Denna aeroxen är ju verkligen ingenting som är anpassat för vägkörning.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

Hampu skrev:http://www.twostrokerider.se/beccas-pink-roxx/ ?

Jag skulle köpt en moped som verkligen ser ut som en moped ifall jag skulle ha den för att pendla med.
Denna aeroxen är ju verkligen ingenting som är anpassat för vägkörning.
Tack alla, han sa att det var lacksläpp och flammig lack vilket jag har sett i verkligheten och han ville ha 6500 från början. Börjar inse att den mopeden är inte värd 4500kr vilket han inte ens acceptera.

Glömde nämna att motorfästena är helt snea också så att bakfälgen är helt sne.

Dum jag var som sålde min moppe för att köpa min kompis Aerox, borde kolla på den innan jag sålde min moppe.. På bilderna såg Aeroxen skit fin ut men när jag kom för att kolla på den var den helt isärplockad inga blinkers, tanklock och skruvar saknas här o o där.

Så nu är jag självklart "moppe lös" och får vänta tills det dyker upp en aerox på blocket..

Får väll bita i det sura äpplet och bara gå vidare.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Skriv svar