Hej!
Jag är en väldig nybörjare vad det gäller mopeder och har några frågor. Det kanske verkar som en ganska idiotisk fråga men jag har ingen aning.. Om man nu tar bort oljepumpen, samt olje ''behållaren'', vad gör man med vajern som gick till oljepumpen? alltså den som sitter ihop med den vajern som går till förgasaren (throttlen, stavning?). skaffar man en ny som inte har den där lilla extra saken som går till oljepumpen, eller hur gör man?
Mvh
Finns flera möjligheter.
Antingen viker du oljeslangen och sätter ett buntband runt slangen(stripe)
Eller så kapar du till en slang som är 2-3cm lång och fyller den halvägs med lim.
sen sätter du dit den på förgasaren. OBS låt givetvis limmet torka innan du sätter den på ventilen;)
Eller så tar du en liten slang på 2-3cm och värmer i ena änden så att den smälter ihop.
Eller så gör du en liten snygg gummihatt och sätter på förgasaren
Huvudsaken är att du pluggar igen den så att den inte kan suga luft den vägen.
Tror nog att enklaste lösningen är att plugga med en ganska lång skruv som du "skruvar" in i slangen
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Du kan ju annars bara koppla bort vajern från oljepumpen o sen låta den hänga där. Spelar inte så mycket roll om du gör så eller köper en ny utan delning. men de e ju billigare o ba låta den va
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
kaya@telia.com skrev:Du kan ju annars bara koppla bort vajern från oljepumpen o sen låta den hänga där. Spelar inte så mycket roll om du gör så eller köper en ny utan delning. men de e ju billigare o ba låta den va
Vajern börjar kännas VÄLDIGT underlig om man gör det =/ Motståndet försvinner helt eftersom utväxlingen torde bli fe då den är anpassad för motstånd i två ändar av vajern.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!