Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Nej, den kommer gå låååååångt under 90-100.MarcussMagnussoon skrev:tjenare!
Har en aerox naked som är inkörd precis 190 mil ska trimma den och den ska gå 90-100km/h någrs tips på trimming? Hade tänkt följande setup
Leo vince rör urpluggat
hårdare kopplingsfjädrar
4 grams vikter
kopplingsfjäder
10 strl större munstycke
v-ring
Och självklart styrpa av moppen.
Vad tror ni om detta? Någon som vet om leo vince rör från aerox 09 passar på denna?
Samt vad det är för vikter orginal i denna?
Tack på Förhand!
Min kompis aerox med avstryp original rör och bortagen vring lättare vikter gör ca 75-80 med gps. Så den lär göra runt 75-80Hampu skrev:Nej, den kommer gå låååååångt under 90-100.MarcussMagnussoon skrev:tjenare!
Har en aerox naked som är inkörd precis 190 mil ska trimma den och den ska gå 90-100km/h någrs tips på trimming? Hade tänkt följande setup
Leo vince rör urpluggat
hårdare kopplingsfjädrar
4 grams vikter
kopplingsfjäder
10 strl större munstycke
v-ring
Och självklart styrpa av moppen.
Vad tror ni om detta? Någon som vet om leo vince rör från aerox 09 passar på denna?
Samt vad det är för vikter orginal i denna?
Tack på Förhand!
Du kan inte veta vad för tyngd på vikterna du ska ha innan, du kan inte veta hur hårda fjädrar du ska ha innan, du kan verkligen inte veta hur stort munstycke du ska ha innan du testar heller.
Jag har en kompis med allt utbytt till trim på sin aerox förutom dreven och den gör inte ens 100. (Och du har valt det sämsta röret för att få hög hastighet dessutom)
Kolla gärna mitt svarHampu skrev:Nej, den kommer gå låååååångt under 90-100.MarcussMagnussoon skrev:tjenare!
Har en aerox naked som är inkörd precis 190 mil ska trimma den och den ska gå 90-100km/h någrs tips på trimming? Hade tänkt följande setup
Leo vince rör urpluggat
hårdare kopplingsfjädrar
4 grams vikter
kopplingsfjäder
10 strl större munstycke
v-ring
Och självklart styrpa av moppen.
Vad tror ni om detta? Någon som vet om leo vince rör från aerox 09 passar på denna?
Samt vad det är för vikter orginal i denna?
Tack på Förhand!
Du kan inte veta vad för tyngd på vikterna du ska ha innan, du kan inte veta hur hårda fjädrar du ska ha innan, du kan verkligen inte veta hur stort munstycke du ska ha innan du testar heller.
Jag har en kompis med allt utbytt till trim på sin aerox förutom dreven och den gör inte ens 100. (Och du har valt det sämsta röret för att få hög hastighet dessutom)
Urpluggat originalrör och leovince zx/zx-r/TT (eller vad dom nu hette) är ganska väldigt exakt samma sak som urpluggat originalrör, iallafall zx & zx-r och TT något liknande.MarcussMagnussoon skrev:Jasså konstigt hade en aerox 09 innan och den gjorde runt 90 på raka! Men liknande setup! Min kompis har aerox naked 13 med urpluggat orginalrör och den gör 75-80 så min borde ju göra 90-100 eller? Vilket rör ska man ha?
Isåfall är jag ganska säker på att den GPSen behöver bytas ut. (Eller så kan han ju testa att köra när det är vindstilla)Nojjan skrev: Min kompis aerox med avstryp original rör och bortagen vring lättare vikter gör ca 75-80 med gps. Så den lär göra runt 75-80
Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev:Nä tror jag inteTheDewTuning skrev:Har du funderat något på 70cc?
Helt annan sak nu när det gäller en scootermoppe, mycket svårare.TheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev:Nä tror jag inteTheDewTuning skrev:Har du funderat något på 70cc?
Ni verkar inte eller vara speciellt kunnig om ni tror att man måste ha 70cc för att komma upp i 90!Hampu skrev:Helt annan sak nu när det gäller en scootermoppe, mycket svårare.TheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev: Nä tror jag inte
Med dina nuvarande kunskaper kommer du inte över 90 utan en 70cc är jag väldigt övertygad om.
Vem är rexxy skulle du kunna länka?TheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev:Nä tror jag inteTheDewTuning skrev:Har du funderat något på 70cc?
Eller så inser du bara att det är du som är nybörjaren här.MarcussMagnussoon skrev:Ni verkar inte eller vara speciellt kunnig om ni tror att man måste ha 70cc för att komma upp i 90!Hampu skrev:Helt annan sak nu när det gäller en scootermoppe, mycket svårare.TheDewTuning skrev: Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka till
Med dina nuvarande kunskaper kommer du inte över 90 utan en 70cc är jag väldigt övertygad om.
https://www.youtube.com/watch?v=mKSfpnD2ISc Det är ju dock en crossmoppe!MarcussMagnussoon skrev:Vem är rexxy skulle du kunna länka?TheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev: Nä tror jag inte
Keligt att jag fortfarande kan mer än dig då! Säg ett bra rör då DU som kanHampu skrev:Eller så inser du bara att det är du som är nybörjaren här.MarcussMagnussoon skrev:Ni verkar inte eller vara speciellt kunnig om ni tror att man måste ha 70cc för att komma upp i 90!Hampu skrev:Helt annan sak nu när det gäller en scootermoppe, mycket svårare.
Med dina nuvarande kunskaper kommer du inte över 90 utan en 70cc är jag väldigt övertygad om.
Med din trådstart så är det jävligt uppenbart att du inte skruvat många timmar, eftersom du tror ett zx kommer göra att mopeden går över 80, ha.
Min Slider gick ca 70 (då jag satt på) med ZX-R (exakt samma som zx fast med större ljuddämpare) + 70cc sport
ca 62 med laser då en polis körde den.
Kan ju tillägga att han hade väldigt tungt drevat + 21mm förgasare.TheDewTuning skrev:https://www.youtube.com/watch?v=mKSfpnD2ISc Det är ju dock en crossmoppe!MarcussMagnussoon skrev:Vem är rexxy skulle du kunna länka?TheDewTuning skrev: Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka till
Har han något konto här?TheDewTuning skrev:https://www.youtube.com/watch?v=mKSfpnD2ISc Det är ju dock en crossmoppe!MarcussMagnussoon skrev:Vem är rexxy skulle du kunna länka?TheDewTuning skrev: Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka till
Vet, glömde skriva att det var crossmoppe rexxy körde.Hampu skrev:Helt annan sak nu när det gäller en scootermoppe, mycket svårare.TheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev: Nä tror jag inte
Med dina nuvarande kunskaper kommer du inte över 90 utan en 70cc är jag väldigt övertygad om.
Finns det folk med träskallar så är du nog en av deMarcussMagnussoon skrev:Keligt att jag fortfarande kan mer än dig då! Säg ett bra rör då DU som kanHampu skrev:Eller så inser du bara att det är du som är nybörjaren här.MarcussMagnussoon skrev: Ni verkar inte eller vara speciellt kunnig om ni tror att man måste ha 70cc för att komma upp i 90!
Med din trådstart så är det jävligt uppenbart att du inte skruvat många timmar, eftersom du tror ett zx kommer göra att mopeden går över 80, ha.
Min Slider gick ca 70 (då jag satt på) med ZX-R (exakt samma som zx fast med större ljuddämpare) + 70cc sport
ca 62 med laser då en polis körde den.
Min kompis moppe gick i 90 med 50 cc orginal men allt annat var trimTheDewTuning skrev:Okej, tror dock att det krävs för att komma upp i 100. Men rexxy kom ju upp i hundra med bara effektrör, så omöjligt är det inte! Men extremt mycket kunskap krävs. Så 70cc är nog att rekommendera. Men lycka tillMarcussMagnussoon skrev:Nä tror jag inteTheDewTuning skrev:Har du funderat något på 70cc?
Nä har mätt med gps med min ni verkar aldrig ha trimmat en moppe innanSammaboss skrev:Hört talas om glädjemätare?MarcussMagnussoon skrev:Asså ni är ju helt borta haha jag hade en aerox 09 setup:
Leo vince
10% hårdare kopplingsfjädrar
15% hårdare tryckfjäder
4 grams vikter
Och 10 strl större munstyck
Den gjorde 85-90 på raka vet inte hur ni trimmar men de är inte bra
Du måste vara en sån jävla mytoman för att en aerox med 4 grams vikter och ett låg varvigt rör med 50 cylinder skulle ALDRIG göra 90 om inte en bil körde på dig och fortsatte köra...MarcussMagnussoon skrev:Asså ni är ju helt borta haha jag hade en aerox 09 setup:
Leo vince
10% hårdare kopplingsfjädrar
15% hårdare tryckfjäder
4 grams vikter
Och 10 strl större munstyck
Den gjorde 85-90 på raka vet inte hur ni trimmar men de är inte bra
Du kan ju anmäla dig till nån rekord bok, inte för att du får upp en aerox i 90 utan större cylinder, utan för att du är i särklass årets dummaste mytoman.MarcussMagnussoon skrev:Gå och lägg digHampu skrev:Wake up.MarcussMagnussoon skrev:Asså ni är ju helt borta haha jag hade en aerox 09 setup:
Leo vince
10% hårdare kopplingsfjädrar
15% hårdare tryckfjäder
4 grams vikter
Och 10 strl större munstyck
Den gjorde 85-90 på raka vet inte hur ni trimmar men de är inte bra
Du verkar kunnig inom ämnet grattis men satsa på en annan karriär för du har inte fattat mycketSnowtiger skrev:Du måste vara en sån jävla mytoman för att en aerox med 4 grams vikter och ett låg varvigt rör med 50 cylinder skulle ALDRIG göra 90 om inte en bil körde på dig och fortsatte köra...MarcussMagnussoon skrev:Asså ni är ju helt borta haha jag hade en aerox 09 setup:
Leo vince
10% hårdare kopplingsfjädrar
15% hårdare tryckfjäder
4 grams vikter
Och 10 strl större munstyck
Den gjorde 85-90 på raka vet inte hur ni trimmar men de är inte bra
Jävligt stor skillnad på pro replica och zx.Rainn skrev:Inte för att skryta, och jag hatar att ljuga men jag fick upp min Peugeot Vivacity i 84 km/h enligt gps och bilmätare.
Ingen jävla glädjemätare här..
Setup:
Stage6 Pro Replica
Boostbottle
Racing membran
Dragen v-ring
Första jag gjorde var att dra v-ringen då gjorde den ca 65 enligt gps, sedan bytte jag till ett trimrör då gjorde den ca 79 km/h, sen kom racing membranet och då gjorde den ca 83 sen boostbottle och fick även bättre gasrespons och 3 km/h extra fart. bestyckade även förgasaren så den gjorde 84 med bara den setupen.. sen beror det på i vilket väder man kör vilken bensin man kör på skicket på motorn osv.
Haha aa, fattar inte varför har man ens ZX? Kan någon förklara det? Om det nu är samma som ett orginal rör varför inte bara köpa 70cc?Hampu skrev:Jävligt stor skillnad på pro replica och zx.Rainn skrev:Inte för att skryta, och jag hatar att ljuga men jag fick upp min Peugeot Vivacity i 84 km/h enligt gps och bilmätare.
Ingen jävla glädjemätare här..
Setup:
Stage6 Pro Replica
Boostbottle
Racing membran
Dragen v-ring
Första jag gjorde var att dra v-ringen då gjorde den ca 65 enligt gps, sedan bytte jag till ett trimrör då gjorde den ca 79 km/h, sen kom racing membranet och då gjorde den ca 83 sen boostbottle och fick även bättre gasrespons och 3 km/h extra fart. bestyckade även förgasaren så den gjorde 84 med bara den setupen.. sen beror det på i vilket väder man kör vilken bensin man kör på skicket på motorn osv.