Gasen försvinner ibland på aerox 08

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

henke15
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 5 september 2014, 12:25

Gasen försvinner ibland på aerox 08

Inlägg av henke15 »

Hej, jag köpte ny moppe i söndags (yamaha aerox race replica) v-ringen är borta men gör ändå 55 Max, är nog remen som behöver bytas ut då den är för smal (15.60mm typ) den är lite seg iväg men har nog
att göra med remen.

Den gick jätte bra fram tills idag (torsdag).
Jag startade den kall, lät den gå på tomgång till tomgången vart lugnare och motorn lite varmare (helt vanlig kallstart och väntning på värme från motorn) sen körde jag till gymmet och helt plötsligt så försvann gasen,
Den bara försvann och helt plötsligt så hände det inget när jag gasade men sen kom gasen tillbaka och inga mer problem med det.

När jag var färdig på gymmet så var det en kallstart igen, precis som förra gången. Jag stannade vid en korsning men sen när jag skulle iväg igen gasade jag på men sen försvann gasen igen (hände inget när jag gasade bara lät lite konstigt, exakt som förra gången. Jag rullade med farten jag hade över korsningen och sedan var det bra igen, verkar hända när den är lite kall. Första gången det hände och motorn är orörd,
Jätte lättstartad och går jätte bra. Snälla hjälp :)
Användarens profilbild
karlzzoonn
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 8 april 2014, 08:24
Ort: norrköping

Inlägg av karlzzoonn »

kolla så luftburken sitter på förgasaren så inte den har åkt av då blir moppen så att den böar sen när man släpper lite på gasen så går det, eller om tändhatten inte sitter på som den ska kolla så allt ser bra ut så lär du hitta felet :)
setup en så länge:

Stage6 70cc mk2 racing
Naraku evo racing vev
stage6 wingcooler
Zx-r rör
3,2 grams dr.pulley vikter
blå tryckfjäder 28 kg
Gula kopplings fjädrar
dellorto black edition 21mm
Hebo membran (röda)
snabbgas
Skriv svar